Kimin autourheilu-uran jatko

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nicole

Well-known member
Älä nyt hei. Kato me miehet ei vaan oikein ymmärretä jos joku ei seuraakaan formuloita kylmän viileen objektiivisesti. Sama asenne heijastuu sitten tänne foorumille kun edelleen rauhallisen provosoitumatta ja analyyttisesti keskustelemme kisoista ja taktiikoista ja muusta vastaavasta. Ja sitten joku tulee jonkun kummallisen ja erilaisen näkemyksen kanssa sohlaamaan sekaan, kränäähän siitä syntyy!
:D

Mutta väitätkö että jos minä käyttäisin nimeä Väinö ja avatarina olisi joku vanhojen vuosien formula-auto että suhtauduttaisiin samalla tavalla?

Olen huomannut kuinka kylmän viileän objektiivisia KAIKKI miehet täällä ovat ;)

Kiitos JPP :thumbup:

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Autosport sanoi:
Q. What do you think is most likely for Kimi next year if he does not get anything in F1? Is rallying the preferred option?

SR: In all honesty, he wanted to do a couple of rallies with F1. Since F1 has no testing, Kimi gets a little bit bored during the week because he cannot do anything. He feels it does not do him any harm. If you look at what happened this year, when he rallied and then came back to F1, his results were always strong. For him, it keeps him sharp. So if he does not do F1, then I am sure he will do something in the World Rally Championship.
Aika hyvin heitetty Robertsonilta. Satunnaisten rallien ajaminen pitää aistit terävänä. Kummasti alkoi Jyväskylän jäkeen kulkea myös F1-rintamalla. Ja ehkä myös itseluottamus ja fiilis ajamista kohtaan kasvoi hyvien aikojen tuloksena.

Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Foorumilla on myös moni kasvamassa. Käyttää tätä terapiana ja kokeilee ajatustensa ja itsetuntonsa kestoa. On silloin hyvin ymmärrettävää, että monet asiat peitellään agression sekaan ja muita mollaten tunne itsestä parempana vahvistuu. Ihan ok, - aina sitä ei vain heti huomaa kun on asennoitunut asialliseen keskusteluun ja huomaakin olevansa kasvukipujen lämpötyynynä.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mutta väitätkö että jos minä käyttäisin nimeä Väinö ja avatarina olisi joku vanhojen vuosien formula-auto että suhtauduttaisiin samalla tavalla?
Varmaan porukat tulkitsisivat ne ironiaksi tai joksikin muuksi sellaiseksi. Ei muuta kuin kokeilemaan. Eli Väino nimimerkiksi ja kirjoittelemaan "tyttöviestejä". :ahem:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Kaikki höpinät siintä että tifosit unohtaisivat Kimin ovat paskapuhetta. Tifosit muistavat kaikki, toistan: kaikki, mestarinsa iäti.

Sillä ei vain periaatteessa ole hitonkaan merkitystä, ainakaan miulle. Eikä varmasti kovin monelle muullekaan tällä foorumilla. Silti, ei ole tarvis kiihkoilla sen suhteen suuntaan eikä toiseen.

mikæliin yhdyn (kuvainnollisesti) kyllä siinä, että asiaa saa ja pitää kommentoida mutta jätetään henkilökohtaisuudet pois, eikös juu..?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Foorumilla on myös moni kasvamassa. Käyttää tätä terapiana ja kokeilee ajatustensa ja itsetuntonsa kestoa. On silloin hyvin ymmärrettävää, että monet asiat peitellään agression sekaan ja muita mollaten tunne itsestä parempana vahvistuu. Ihan on, - aina sitä ei vain heti huomaa kun on asennoitunut asialliseen keskusteluun ja huomaakin olevansa kasvukipujen lämpötyynynä.
Jonkinlainen välivaihe kun ei enää oikein huvita kirjoittaa suomi24:een, mutta ei ole vielä kuitenkaan järki asettunut korvien väliin asumaan. :idea:

Pecca

Well-known member
Sijainti
Suomi
Mikael on ollut aivan ihana kun on jaksanut puolustaa minua ja ajatteli ehkä että se oli heitto minulle?
Niin. Silloin kaverin kyllä kannattaisi välillä miettiä ja muistella muitakin kuin omia viestejään. Ei sillä, etteikö ne ihan hauskojakin ole, kuten on tunnustettu. Mutta jos omat taustat on ollut Massan yksisilmäisyydellä ja reikäpäisyydellä vitsailu - ei sillä, että sitä itse olisin paheksunut - ja sitten tuosta omasta heitostani nostaa pultit, joka ei edes minusta ollut minkäänlainen.

Käväisin nyt vain nopeasti täällä ja pistin silmäni pariin kommenttiin. Ja se lainaus sinun viestistäsi piti sisällään kuvan, josta tuli itselleni heti syystä tai toisesta mieleen kaveri, joka istuu masennuksissaan vanhassa kunnon suomalaisessa huussissa, johon liittyen myös lisäsin tekstini, joka on totta. Ennemminkin siitä voisi sanoa, että olikohan nyt jo hieman turhan hurja heitto tuollainen. Mutta pohdin kuitenkin, että eipä sitä monet niinkään ajattelisi ja elämä on inhimillistä ja siksipä uskalsin sen siihen laittaa.

Lisäksi en ymmärrä, kun minä olen suhtautunut sinuun erittäin hyvin ja arvostanut kommenttejasi/suurta työmäärääsi asioiden tuomisesta julki ja muistaakseni myös joskus puolustanut. Kimiä myös olen kannattanut koko uransa ajan kuten täällä foorumillakin, ja ennemminkin olen ollut turhan sinisilmäinen kuin Kimiä mollannut. Siinä mielessäkin minussa on paljon italialaista mentaliteettia, että perhe on tärkeä. Vaikka siinä ei omaa verta olisikaan.

On kuitenkin kyse keskustelufoorumista, jossa kukin on enemmän tai vähemmän nimimerkkinsä takana, mutta minulle on aina tärkeää yrittää nähdä persoonat eikä katsoa ihmisiä vain tekstinä. Ja sorry, väkisinkin tässä on adrenaliinit enemmän pinnassa yhdellä jos toisellakin tällaisina aikoina, ainakin itselläni näin on ja tiedän kyllä että se näkyy. Onhan kyse kuitenkin formuloista ja suomalaisesta ja suoranaisesta vääryydestä.

Jos joku heittelee sillä perusteella, että on vuosikymmeniä seurannut formuloita, vääristeltyä ja kovaa tekstiä Kimistä ja nolaa häntä vasta-argumenttina sille, että suomalaiset yrittää puolustaa ja nähdä toivoa omalle "ihmelapselleen", niin kyllä minusta sellaiseen voi jotakin sanoa. Toivotaan, että Kimi voi jatkaa uraansa formuloissa vielä ensi kaudella.

P.S. Muistan, että jossakin vaiheessa kyselit sinne Kimi-foorumille keskusteluun, mutta valitettavasti aika on ollut tosi kortilla viime aikoina ja en oikein ole ehtinyt käydä katsomassa, vaikka tässä sinkkumiehiä ollaankin.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Jonkinlainen välivaihe kun ei enää oikein huvita kirjoittaa suomi24:een, mutta ei ole vielä kuitenkaan järki asettunut korvien väliin asumaan. :idea:
Ja sitten kun on jo toivoton tapaus, niin tämän forumin vapaalle :eek:

Torres

Well-known member
Jos pommista kerran puhuttiin jo aikoja sitten, niin eiköhän kyse ollut Buttonin sopimuksesta. :doubtful:

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Niin. Silloin kaverin kyllä kannattaisi välillä miettiä ja muistella muitakin kuin omia viestejään. Ei sillä, etteikö ne ihan hauskojakin ole, kuten on tunnustettu. Mutta jos omat taustat on ollut Massan yksisilmäisyydellä ja reikäpäisyydellä vitsailu - ei sillä, että sitä itse olisin paheksunut - ja sitten tuosta omasta heitostani nostaa pultit, joka ei edes minusta ollut minkäänlainen..
Minähän pyysin anteeksi. Tilanne kohdaltani on se, ettei nimimerkeistä jää mieleeni kuin muutama prosentti - kirjoitukset kylläkin. Itseasiassa iPhonella näitä usein katsellessa ruutuun ei edes mahdu mukavasti framen vasen nimimerkin laita. Samaistuit siis vahingossa väärään porukkaan ( ehkä, koska tuo oli taas aika hyökkäävää ).

Ja mitä Massan reikäpäisyyteen tulee - se oli huumoria, mutta kun en tosiaan diggaa miestä - niin se tarkoituksettomasti ja suotta näkyi siitä läpi. Pahoittelin sitäkin silloin ja oli oma virheeni. Varmaan yli 5000 postausta ( joo - hanki elämä ) joten huonojakin heittoja sattuu sekaan muutamien vuosien taukojen lisäksi - ei kuitenkaan huonoa tahtoa mukana.

speedman

race is in my head
Hall of Fame of Ferrarin oma sivusto missä on mainittu kaikki Ferrarin maailmanmestarit ja vähän senjälkeen kun Alonso oli julkistettu niin Kimin nimi otettiin sieltä pois.

En vain jaksa ymmärtää tätä ferrarin imagon rakentamista ja miten ne vetää niin alta riman kaikki jutut, ikäänkuin näyttäisi paremmalta jos Kimiä ei mainittaisi listassa missä Ferrarin muut maailmanmestarit mainitaan??
Voisitko laittaa tuon HoF:n urlin?
Ainakin ferrari.com :n Scuderia osastolla Kimi esiintyy melkein jokaisessa kuvassa ja videossa. On jopa vielä esitelty voimassa olevana kuskinakin. Niin kuin vielä hetken aikaaonkin.

Mikä ihmeen imagon rakentaminen?
Koitapas muistaa, että Ferraria kiinnostaa vain ja ainoastaan autojensa myynti, siis siviili (ok, myös kilpa-autojen, siis ei F1 vaan muiden).

Miksi heitän ns agressiolla?
Kun tätä lajia (siis autourheilu) on tullut seurattua jo yli 40 vuotta, niin huolestuttaa viime vuosikymmen kehitys. Yhä suurempi osa ihmisistä näkee ainoastaan F1:n ja luulee, että se on yhtä kuin autourheilu, vaikka se tosian on yhtä paljon tositeeveetä kuin urheilua. Muut luokat kärsii tästä yhä vaan enemmän johtuen tuosta älämölöstä. Sen seurauksena ns maksukuskien määrä kasvaa suhteessa oikeasti osaaviin koko ajan muissa luokissa kuten DTM, F3 GP2 jne. Ei tee hyvää Suomen nuorisollekaan, koska sponsseja ei saa, koska ne muut luokat ei ole "sitä mageeta formulaa".
Jäljelle jäävät ajamaan vain porhot ja niiden pojat :jaska:

Nicole

Well-known member
Foorumilla on myös moni kasvamassa. Käyttää tätä terapiana ja kokeilee ajatustensa ja itsetuntonsa kestoa. On silloin hyvin ymmärrettävää, että monet asiat peitellään agression sekaan ja muita mollaten tunne itsestä parempana vahvistuu. Ihan ok, - aina sitä ei vain heti huomaa kun on asennoitunut asialliseen keskusteluun ja huomaakin olevansa kasvukipujen lämpötyynynä.
:D:D:D

Käväisin nyt vain nopeasti täällä ja pistin silmäni pariin kommenttiin. Ja se lainaus sinun viestistäsi piti sisällään kuvan, josta tuli itselleni heti syystä tai toisesta mieleen kaveri, joka istuu masennuksissaan vanhassa kunnon suomalaisessa huussissa, johon liittyen myös lisäsin tekstini, joka on totta. Ennemminkin siitä voisi sanoa, että olikohan nyt jo hieman turhan hurja heitto tuollainen. Mutta pohdin kuitenkin, että eipä sitä monet niinkään ajattelisi ja elämä on inhimillistä ja siksipä uskalsin sen siihen laittaa.

Lisäksi en ymmärrä, kun minä olen suhtautunut sinuun erittäin hyvin ja arvostanut kommenttejasi/suurta työmäärääsi asioiden tuomisesta julki ja muistaakseni myös joskus puolustanut. Kimiä myös olen kannattanut koko uransa ajan kuten täällä foorumillakin, ja ennemminkin olen ollut turhan sinisilmäinen kuin Kimiä mollannut. Siinä mielessäkin minussa on paljon italialaista mentaliteettia, että perhe on tärkeä. Vaikka siinä ei omaa verta olisikaan.

On kuitenkin kyse keskustelufoorumista, jossa kukin on enemmän tai vähemmän nimimerkkinsä takana, mutta minulle on aina tärkeää yrittää nähdä persoonat eikä katsoa ihmisiä vain tekstinä. Ja sorry, väkisinkin tässä on adrenaliinit enemmän pinnassa yhdellä jos toisellakin tällaisina aikoina, ainakin itselläni näin on ja tiedän kyllä että se näkyy. Onhan kyse kuitenkin formuloista ja suomalaisesta ja suoranaisesta vääryydestä.

Jos joku heittelee sillä perusteella, että on vuosikymmeniä seurannut formuloita, vääristeltyä ja kovaa tekstiä Kimistä ja nolaa häntä vasta-argumenttina sille, että suomalaiset yrittää puolustaa ja nähdä toivoa omalle "ihmelapselleen", niin kyllä minusta sellaiseen voi jotakin sanoa. Toivotaan, että Kimi voi jatkaa uraansa formuloissa vielä ensi kaudella.

P.S. Muistan, että jossakin vaiheessa kyselit sinne Kimi-foorumille keskusteluun, mutta valitettavasti aika on ollut tosi kortilla viime aikoina ja en oikein ole ehtinyt käydä katsomassa, vaikka tässä sinkkumiehiä ollaankin.
:idea:

En tajunnut että se voitaisiin nähdä sellaisena hymiönä :D

Ja Pecca, olet aina kohdellut minua hyvin niin että tiesin heti ettei kyseessä ollut mikään ilkeä heitto minulle :ahem:

Kimi-foorumi, oi ei, se on jäänyt minultakin väliin koska en oikein koskaan syttynyt sille foorumille. Lisäksi on typerää vihanpitoa Spamsterin/Dheebanin puolelta johon lopulta kyllästyin niin että en pahemmin käy siellä tai planetilla. Sain tarpeekseni siitä miten lapsellinen joku mies voi olla kun jaksaa kuukausia vatvoa ja olla vihainen jos en olekaan samaa mieltä sen kanssa :jaska:

Nicole

Well-known member
Voisitko laittaa tuon HoF:n urlin?
Miksi heitän ns agressiolla?
Kun tätä lajia (siis autourheilu) on tullut seurattua jo yli 40 vuotta, niin huolestuttaa viime vuosikymmen kehitys. Yhä suurempi osa ihmisistä näkee ainoastaan F1:n ja luulee, että se on yhtä kuin autourheilu, vaikka se tosian on yhtä paljon tositeeveetä kuin urheilua. Muut luokat kärsii tästä yhä vaan enemmän johtuen tuosta älämölöstä. Sen seurauksena ns maksukuskien määrä kasvaa suhteessa oikeasti osaaviin koko ajan muissa luokissa kuten DTM, F3 GP2 jne. Ei tee hyvää Suomen nuorisollekaan, koska sponsseja ei saa, koska ne muut luokat ei ole "sitä mageeta formulaa".
Jäljelle jäävät ajamaan vain porhot ja niiden pojat :jaska:
Aksupaksu jo ehti laittaa urlin.

Okei, nyt ymmärrän Speedman, kiitos kun valotit enemmän :thumbup:

Joo, minä kuulun siihen 'ainoastaan F1' -joukkoon eikä kiinnosta muut luokat ja ymmärrän pointtisi mutten voi sille mitään.

Kyllä niitä moottoriurheilufaneja onneksi riittää, moni seuraa IRC'tä mielummin kuin WRC'tä FIA'n takia.

Mutta toivossa on hyvä elää - siitä massasta joka yhtäkkiä jonkun kuskin takia kiinnostuu formuloista voi moni kiinnostua koko moottoriurheilusta yleisessä mielessä ja mitä enemmän kannattajia, sitä enemmän sponsoreita.

Jonkun pitäisi alkaa tuoda näitä kuskeja esiin sillä tavalla että ihmisten huomio kiinnittyisi niihin koska uskallan väittää että on helpompi saada ihminen syttymään jostakin elävästä kuin elottomasta (tarkoitan autoja jne.).

Hyvä pointti, sorry etten kuulu siihen joukkoon, ihan oikeasti :(

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere

No niin, taas putosin kisasta - minkäs tässä sinkkuleijonille voi.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Ei pidä myöskään vähekysä medianäkyvyyden merkitystä. Muita luokkia on tavan tallukaisen vaikea seurata, kun niistä tiedotetaan vähemmän. Oman aikansa tietysti vaatii uuden lajin läpilyömiseen, ja lähes mahdotontahan se on ilman jotain entuudestaan valovoimaista tähteä. Kimillä on hyvä mahdollisuus vaikuttaa tuohon F1-uransa jälkeen.

GFarina

Well-known member
Brawn GP -pomot Ross Brawn ja Nick Fry kertovat pettyneensä pahoin kuljettajansa Jenson Buttonin päätökseen siirtyä ensi kaudeksi McLaren-tallin leipiin.

- Olin todella pettynyt siihen, miten asiat päättyivät Jensonin kanssa, kommentoi tallipäällikkö Brawn Daily Express -sanomalehdelle.

Toimitusjohtaja Fry katsoi Buttonin pettäneen tallin häntä kohtaan osoittaman luottamuksen.

-Olemme kaikki hämmentyneitä tästä päätöksestä, kommentoi Fry Daily Mirror -sanomalehdelle.

Fry osoitti syyttävän sormensa myös Buttonin neuvonantajien suuntaan.

- Jenson on saanut huonoja neuvoja. McLarenin prameileva päämaja pisti myös hänen päänsä pyörälle, lisäsi Fry.

(MTV3)

Näyttää tosiaan siltä, että Mersulla ei uskottu Buttonin voivan siirtyä McLarenille. Voisi siis ehkä kuvitella, että tallin johdolla on nyt halu saada tilalle todella kova nimi ja myös näpäyttää McLarenia. Vaikka koko tilanne on pelkkää spekulointia, pitäisin todennäköisenä, että Mersu on valmis latomaan tiskiin kovan summan rahaa ja joustavat ehdot jotta saavat tiimiin varmasti laadukkaan kuskin. Mersulle Buttonin siirto on joka tapauksessa jonkinlainen imago.tappio, vaikka Nappulaa ei ehkä aivan sarjan parhaan kuskina pidettäisikään.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.