Formula ykkösistä ainakin vuodeksi vetäytyvän Kimi Räikkösen manageri Steve Robertson kiistää tiedon, että McLaren olisi halunnut kieltää suomalaiselta rallikilpailut, jos tämä olisi ajanut tallissa ensi kaudella.
- He eivät olleet sitä vastaan, jos Kimi olisi ajanut pari rallia. Tietenkään kovinkaan moneen ei olisi ollut mahdollista osallistua. Olen lukenut monta juttua, joissa sitä pidetään pääsyynä, mutta asia ei ollut niin, Robertson kertoo MTV3:lle.
Kaukoidästä tavoitettu manageri ei halunnut lähteä erittelemään syitä, miksi sopimusta McLarenin kanssa ei syntynyt.
- Yhtä ainoaa syytä ei ole. Emme päässeet yhteisymmärrykseen tietyistä asioista, joten ajattelimme, että se ei ollut oikea järjestely Kimille.
- Teimme selväksi, että jos emme pääse eteenpäin McLarenin kanssa, hän ei aja formula ykkösissä ensi kaudella. Keskustelut menivät nurin, ja teimme tiistaina lopullisen päätöksen, Robertson sanoo.
Huhuja Räikkösen innostuksesta rallin MM-sarjaa kohtaan on leijunut ilmassa jo pitkään, mutta Robertsonin mukaan kaikki paukut oli eiliseen asti ladattu formuloissa jatkamiseen.
- Eiliseen asti jatkaminen formula ykkösissä oli ykköstavoitteemme. Nyt on aika keskustella Kimin kanssa, mitä hän haluaa tehdä. Rallinkin MM-sarjaan osallistuminen edellyttää, että hän saa kilpailukykyisen auton.
Robertson ei halunnut laskea mitään F1-tallia ulos kuvioista, jos ja kun Kimi palaa formuloiden pariin.
- Tiesimme, mikä suunnitelma oli. Hän tiesi kaikki mahdolliset esteet sopimukselle. Olen varma, että hän tuntee olonsa jollain tavalla surulliseksi. Kuten olen sanonut, tämä ei tarkoita, että formula ykköset olisivat hänen kohdaltaan ohi lopullisesti. Hän tekee paluun 2011, jos oikea paikka löytyy.
- Kimi ei halua olla mukana formula ykkösissä vain osallistumisen ilosta. Hän on liian hyvä siihen. Hänellä riittää edelleen intoa ajaa, jos löytää tallin, jossa voi voittaa mestaruuden, Robertson kommentoi