Kimin mahdolliset tallit 2007->

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Hermanni

Well-known member
Sijainti
Mänttä Finland
Hurmurisija sanoi:
Mclarenin suoritustaso näyttää tällä hetkellä hyvältä. Luotettavuus on kohdillaan ja nopeuttakin on välillä. Jos Ferrarin tämänhetkinen etu perustuu renkaisiin, niin en olisi lainkaan varma, että sillä peitotaan ensi kaudella Rellu ja Mclaren. Lisäksi kärkijoukkoihin näyttää olevan muitakin tulijoita, joiden tulevaisuutta on tosin vaikeampi ennustaa.

Ei Ferrari ole ollut aina huipulla eikä se tule aina siellä pysymään. Ei se ole Kimille mikään varma tie mestaruuteen.
Ja varsinkin kuinka nopeasti eri tallit pystyvät ratkaisemaan muutoksesta aiheutuvat rengas ja jousitusongelmat.
Ainakin näyttää että rellu (tämän päivän perusteella) pystyy nopeasti reagoimaan muutoksiin (vertaan massavaimennin kieltoon), ja meneehän Ricardo Zonta vuodenvaihteessa Toyotalta nimenomaan viemään rengastietoa Renaultille (Hyvä Heikille).
Itse uskon että Ferrari on alkukaudesta paras talli, se kuinka nopeasti muut Ferrarin tavoittaa, on eri asia....
Toki kaikki riippuu myös siitä kuinka hyvä ensikauden auto on, mutta jos oletetaan voimasuhteiden pysyvän samanlaisena....
Kimillä kuitenkin takuulla tulee tiukat paikat kisoissa Massan kanssa, onhan hän (Massa) todistanut nopeutensa Ferrarilla.
Toivotaan että Kimi saa paljon testikilometrejä ensi talvena Ferrarin ratissa, jotta tuntee auton omaksi (Ja toivotaan että huomenna julkaistaan nimet Räikkönen ja Massa samassa tilaisuudessa, muutoin olo on kuin matto vedettäisiin alta)....

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
azai sanoi:
Niin mutta ihan aikuisten oikeasti se olisi sinivalkolaseille hieman surkea tilanne jos Ferrari toistaa samanlaisen kauden kuin 2005 ja Alonso kurvaa McLarenilla mestaruuteen Ossi Oikarisen hjelppimänä. Tämäkin on aivan mahdollista, joten turhaan yritätte kompuroida uhkarohkeilla väitteillänne. :thumbfh:
No mun olisi vaikea nähdä tuossa tilanteessa mitään surkeutta vaikka sinivalkolasit päässä ovatkin :)

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
Hermanni sanoi:
Itse veikkaan että Ossi Oikarinen menee Ferrarille Kimin kanssa, ainakin ilmoitus Toyotalta lähdöstä osuu niin hyvin yksiin......
Kimi on alkanut kasaamaan "omaa" tiimiä :wink:

Observer

Well-known member
En usko kyllä yhtään että Oikarisesta tulisi Kimin kisainssi. Pitäisin todennäköisempänä että Kimin nykyinen kisainssi Mäkiltä seuraa perässä. Todennäköisin vaihtoehto on se kisainssi joka sinne Schumacherilta jää.

Timppa78

License to SPY
Sijainti
Täällä
Observer sanoi:
En usko kyllä yhtään että Oikarisesta tulisi Kimin kisainssi. Pitäisin todennäköisempänä että Kimin nykyinen kisainssi Mäkiltä seuraa perässä. Todennäköisin vaihtoehto on se kisainssi joka sinne Schumacherilta jää.
Jotenkin minusta tuntuu että, Oikarisesta tulee joko Kimin tai Heikin kisainsinjööri, sen verran iloisesti mainitsi että on jatkamassa Formuloiden parissa. Tuskin Salokaan iloitsisi jos menisi Lonson Inssiksi tai jonnekkin muualle.:thumbup:

Rapu-70

Well-known member
Hurmurisija sanoi:
Mclarenin suoritustaso näyttää tällä hetkellä hyvältä. Luotettavuus on kohdillaan ja nopeuttakin on välillä. Jos Ferrarin tämänhetkinen etu perustuu renkaisiin, niin en olisi lainkaan varma, että sillä peitotaan ensi kaudella Rellu ja Mclaren. Lisäksi kärkijoukkoihin näyttää olevan muitakin tulijoita, joiden tulevaisuutta on tosin vaikeampi ennustaa.

Ei Ferrari ole ollut aina huipulla eikä se tule aina siellä pysymään. Ei se ole Kimille mikään varma tie mestaruuteen.
Olen eri mieltä tuosta suoritustasosta. Se ei ole ollut missään vaiheessa viime kauden tasolla. Luotettavuusajoissa kenties pärjättäisiin, mutta kun pitäisi olla vauhtiakin. Tänään sitä löytyi, mutta mestaruutta ei voiteta silloin, kun nopeutta löytyy toisinaan.

Jos Ferrarin etu perustuisi pelkästään renkaisiin, niin varmasti muut Brisukka-tallit olisivat lähempänä Ferrarin suorituskykyä. Käsittääkseni Ferrarista löytyy ihan raakaa nopeutta enemmän kuin Renaultista, joka taas on muilta ominaisuuksiltaan (erityisesti aerodynamiikka ja luistonesto) parempi.

Muut kärkijoukkoon tulijat ovat olleet aika satunnaisia. Tosin BMW:n suoritukset harjoituksissa ja tänään aika-ajossa ovat olleet lupauksia antavia. Tästä on vielä pitkä matka siihen, että normisuorituksella oltaisiin kolmen sakissa. Ja ei ole sanottua että kehitys ikinä siihen johtaakaan. Vertaa Mclaren.

Mielestäni Ferrari tällä kaudella verrattuna viimekauteen osoittaa sen, että siellä pystytään tekemään suunnitelmallista kehitystyötä siten, että se tuottaa tuloksia. Näin ei voida sanoa Mclarenista, jonka tämä ja viimekausi on lähes peilikuva Ferrarin viime- ja tästä kaudesta.

Timppa78

License to SPY
Sijainti
Täällä
kessel sanoi:
Kimi on alkanut kasaamaan "omaa" tiimiä :wink:
melkein mutta jos seuraavaan on uskominen niin ei,

Iltalehdestä:
Kovalaisen insinööriksi?

Oikarinen ei itse halua kertoa mihin talliin hän on menossa, mutta Monzan varikolla on kuiskittu, että hänen uusi työnantajansa voisi olla Renault. Renaultin kisakuljettajina ajavat ensi kaudella suomalainen Heikki Kovalainen ja italialainen Giancarlo Fisichella.

mh_84

Well-known member
Timppa78 sanoi:
melkein mutta jos seuraavaan on uskominen niin ei,
Uskokoon ken haluaa, mutta tuo oli ensimmäinen asia joka tuli mieleen kun kuulin Ossin lähtevän Toyotalta...:)

h@nz

Well-known member
Sijainti
Laru
oma veikkaukseni on että ossi tulee nimenomaan kimin mekaanikoksi Ferrarille. Luulen että paketti on aika pitkälle mietiity etukäteen; kimin lyhytjänteisyys ja italialainen "domani" asenne vaatii väliin hyvän tulkin, ja Oikarinen lienee juuri sellainen. cv on aika kova kun on sovittaa yhteen japanialaisia ja heidän eurokuskejaan.

Vaikka en seuraavasta vetoa löisikään, niin Schumi saattaa kuitenkin vielä jatkaa mersulla (1+1 sopimuksella). Ja päätös saattaisi olla syntynyt vasta nyt viime hetkillä (Norbert ja Dennis toki ovat varmaan olleet aktiivisia jo siitä lähtien kun alkoi näyttää ettei Kimï ota oikein vakavissaan enää heidän planejaan) kun Ferrari ei antanutkaan lisäaikaa päätöksen tekemiseen kuten itse suuri S. olisi vielä toivonut.

Ensi vuonna vuonna joutuu itse aika outoon tilanteeseen: iloitsemaan kimin voitosta samaan aikaan aikaan kuin maranellored iloitsee Ferrarin voitosta....F1-forum köyhtynee varmaan muutenkin kun nykyiset pukarit joutuvat samaan leiriin. Mutta kaiken kaikkiaan erittäin hieno homma!
Hyvä Kimi! Forza Ferrari! (jälkimmäisen toki vedän heti takaisin jos kimi ei sitten kuitenkaan ferrarille menisikään)

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
h@nz sanoi:
oma veikkaukseni on että ossi tulee nimenomaan kimin mekaanikoksi Ferrarille. Luulen että paketti on aika pitkälle mietiity etukäteen; kimin lyhytjänteisyys ja italialainen "domani" asenne vaatii väliin hyvän tulkin, ja Oikarinen lienee juuri sellainen. cv on aika kova kun on sovittaa yhteen japanialaisia ja heidän eurokuskejaan.

Vaikka en seuraavasta vetoa löisikään, niin Schumi saattaa kuitenkin vielä jatkaa mersulla (1+1 sopimuksella). Ja päätös saattaisi olla syntynyt vasta nyt viime hetkillä (Norbert ja Dennis toki ovat varmaan olleet aktiivisia jo siitä lähtien kun alkoi näyttää ettei Kimï ota oikein vakavissaan enää heidän planejaan) kun Ferrari ei antanutkaan lisäaikaa päätöksen tekemiseen kuten itse suuri S. olisi vielä toivonut.

Ensi vuonna vuonna joutuu itse aika outoon tilanteeseen: iloitsemaan kimin voitosta samaan aikaan aikaan kuin maranellored iloitsee Ferrarin voitosta....F1-forum köyhtynee varmaan muutenkin kun nykyiset pukarit joutuvat samaan leiriin. Mutta kaiken kaikkiaan erittäin hieno homma!
Hyvä Kimi! Forza Ferrari! (jälkimmäisen toki vedän heti takaisin jos kimi ei sitten kuitenkaan ferrarille menisikään)

Kyllä soundas kivalta juuri sinun lausumanasi tuo maalattu fraasi. Melkein uskottavalta. Vähän sitä arjalaista aksenttia taaemmas niin meistä tulee kuule parhaat väärtit.:ahem: Ja tämän vedän tietenkin takasin jos Kimi ei Ferrarille siirrykkään.

WebSlave

Trackman
Kyllähän se tietysti siltä vähän tuoksahtaa, että Oikarinen olisi menossa suomalaiskuskin kisainsinööriksi. Itse uskon enemmän siihen, että suunta on Renault ja Kovalainen. Mutta olisihan se jonkinlainen valtti, jos radiokeskustelut käytäisiin suomeksi, eikä muut ymmärtäisi mitään siitä, jotta mitä ne nyt suunnittelee. ;) Suomalaisillakin olisi enemmän mahdollisuuksia ymmärtää team radiosta jotain. ;)

Oma piintynyt uskoni siitä, että Schumi jatkaa on alkanut vähitellen rapistua viimeisen viikon aikana. Silti, vaikka Kimin ferrarisiirtoa pidetään huonoiten säilyneenä "julkisena salaisuutena" uskon siihen, että jotain yllättävää huomenna vielä kuullaan. Siis ettei kuvio mene ihan niin yksiselitteisesti, että Schumi lopettaa ja Kimi menee korvaajaksi. Enää vain en ole niin varma, että julkistettava kuskipari on Schumi-Massa, kuten aiemmin olin.

Timppa78

License to SPY
Sijainti
Täällä
WebSlave sanoi:
Kyllähän se tietysti siltä vähän tuoksahtaa, että Oikarinen olisi menossa suomalaiskuskin kisainsinööriksi. Itse uskon enemmän siihen, että suunta on Renault ja Kovalainen. Mutta olisihan se jonkinlainen valtti, jos radiokeskustelut käytäisiin suomeksi, eikä muut ymmärtäisi mitään siitä, jotta mitä ne nyt suunnittelee. ;) Suomalaisillakin olisi enemmän mahdollisuuksia ymmärtää team radiosta jotain. ;)

Oma piintynyt uskoni siitä, että Schumi jatkaa on alkanut vähitellen rapistua viimeisen viikon aikana. Silti, vaikka Kimin ferrarisiirtoa pidetään huonoiten säilyneenä "julkisena salaisuutena" uskon siihen, että jotain yllättävää huomenna vielä kuullaan. Siis ettei kuvio mene ihan niin yksiselitteisesti, että Schumi lopettaa ja Kimi menee korvaajaksi. Enää vain en ole niin varma, että julkistettava kuskipari on Schumi-Massa, kuten aiemmin olin.
Varsinkin kun Tulosruudussa Herra kysyi Räikköseltä että miltä nyt Kimi tuntuu kun on kaksi Verraria kärjessä?
Kimi hymyillen: Katotaa nyt kisa ensin.

Eli jos Kimi ei tossa vihjaa menevänsä Verrarille ni sitte se on Kimi joka menee eläkkeelle ja Schumi jatkaa.

Itsekkin toivoisin et Kimi&Schumi ois Verrarin Kilpakuljettajat ensikautena:alppu: :alppu: :thumbup: :thumbup: :D :D :idea: :idea:

Observer

Well-known member
Kimi WDC 2007 Scuderia Ferrari Marlboro. Näin se menee.

WebSlave

Trackman
Timppa78 sanoi:
Varsinkin kun Tulosruudussa Herra kysyi Räikköseltä että miltä nyt Kimi tuntuu kun on kaksi Verraria kärjessä?
Kimi hymyillen: Katotaa nyt kisa ensin.
No, minä nyt en tuollaisten heittojen varaan hirvittävästi vielä laske, vaikka tiedotusvälineet ja foorumispekuloijat lukevat rivien välistä enemmän kuin laki sallii.
Itsekkin toivoisin et Kimi&Schumi ois Verrarin Kilpakuljettajat ensikautena
Minä en sitä toivo. Pidin McLarenia Kimin todennäköisimpänä vaihtoehtona (koska uskoin Schumin jatkavan), ja sen jälkeen Renaultia, joka nyt sulkeutui vaihtoehtona.

Ferrari Schumin rinnalla ei olisi ollut Kimille hyvä vaihtoehto, mistä syystä en sitä edes pitänyt vaihtoehtona. Siis Kimin managerin asettamanakaan vaihtoehtona. Jos Kimi haluaa mahdollisuuden mestaruuteen, paikka Schumin rinnalla Ferrarilla ei ollut sellainen. Jos Schumi oikeasti lopettaa, ferraripesti toki on aivan toisenlainen mahdollisuus. Sikäli aikanaan postaamani kuvio siitä, että Kimi menee Ferrarille vain Schumin lopettaessa saattaa toteutuakin.

Terho

Alain
Sijainti
Hämeenlinna
Kimin siirtyessä Ferrarille jää McLaren ilman suomalaiskuskia sitten vuoden 1993 lopun. Toivotaan, että Kimin ratkaisu on onnistunut ja hän taistelee hyvistä sijoituksista heti vuoden 2007 alusta asti!

Petri

Scuderia Ferrari
Raik'n roll sanoi:
Ei muuta kun ferrari lippistä hankkimaan...:thumbup:
Ollut jo -80 luvulta :D

Virallinen takkikin tuli haettua Monzasta -04, eli tarttee kai sinne sitten ensi vuonna vaivautua vaikka luulin jo, että Ferrarin kaksoisvoitto Monzassa riitti paikan päällä seuraamisista....

Forza Ferrari ! :ahem:

Meinasi unohtua, eli ajaako Kimi ensi vuonna 0:lla vai 2:lla ?

Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.