Miguel
beagle
On totta, että vuoden 95 autot ovat erilaisia ajettavia, johtuen luistonestosta. Itse jäin tässä pohtimaan, kuinka elektroniikalla saadaan kurvinopeus pidettyä maksimaalisena (tekniikkatopiikissa oli jotain juttua luistonestosta).
Ilmeisesti pitämällä nykyisissä autoissa ratti vakioasennossa, elektroniikan on helpointa pitää myös nopeus maksimaalisena. Palaisikohan ratin vemputus takaisin, jos luistonesto kiellettäisiin taas? -95 telemetriatiedosta ei käy selville kuinka suuria oli Schumin korjausliikkeet.
Onko kurviajossa muita parametrejä kuskilla kuin ratin asento ja kaasu (jarru on luusereita varten wink , vaihtaminen pitkässä kurvissa?) Jos ajetaan täysin manuaalisesti, Schumin "-95 tyyli" on nopea tapa, paitsi jos kaasujalka osaisi aistia herkästi pidon rajan (mikähän tällaisen ohjauksen viive on F1:ssä?).
Menee taas aika off-topiikiksi, mutta kiinnostavaksi.
<small>[ 07-08-2003, 12:56: Message edited by: ml ]</small>
Ilmeisesti pitämällä nykyisissä autoissa ratti vakioasennossa, elektroniikan on helpointa pitää myös nopeus maksimaalisena. Palaisikohan ratin vemputus takaisin, jos luistonesto kiellettäisiin taas? -95 telemetriatiedosta ei käy selville kuinka suuria oli Schumin korjausliikkeet.
Onko kurviajossa muita parametrejä kuskilla kuin ratin asento ja kaasu (jarru on luusereita varten wink , vaihtaminen pitkässä kurvissa?) Jos ajetaan täysin manuaalisesti, Schumin "-95 tyyli" on nopea tapa, paitsi jos kaasujalka osaisi aistia herkästi pidon rajan (mikähän tällaisen ohjauksen viive on F1:ssä?).
Menee taas aika off-topiikiksi, mutta kiinnostavaksi.
<small>[ 07-08-2003, 12:56: Message edited by: ml ]</small>