Jatketaan vähän aiemman topicin "Kausi 2004 tähän asti" pohjalta ja spekuloidaan että koska nähdään tällä kaudella ensi kerran joku muu voittaja kuin M. Schumacher.
Ferrarin kisanopeudelle ei muista talleista löydy tällä hetkellä vastusta. Schumin pitäisi keskeyttää, vaurioittaa auto kesken kisan tai sijoittua huonosti aika-ajoissa. Epätodennäköisintä on, että Ferrarin tekniikka pettää tai MS epäonnistuu täysin aika-ajoissa. Sensijaan mahdollista on, että Schumin auto vaurioituu taistelutilanteissa tai että eturivin lähtöruudut menevät muille kuskeille.
Jos vaikka molemmat BARit saisivat eturivin ja Schumi kakkosrivin, niin hyvän lähdön saatuaan toinen BAR voisi päästä karkuun ja toinen toimisi Schumin tulppana (johan saisi tulpan virka kummasti arvonnousua
). Silloin edes varikkotaktikointi ei välttämättä toisi Schumille voittoa.
Jos pelkkiä tilastoja katsotaan, niin Schumi on viime vuosina onnistunut heikommin Monacossa, Nyrrellä ja Hockenheimissa. Näistä Monacossa ohitus on lähes mahdotonta, joten siellä voidaan saada uusi voittaja. Se tosin edellyttää ettei MS pääse eturivistä liikkeelle.
Kisajärjestystä on vähän rukattu tälle kaudelle: Indy nostettu keskelle kautta ja Sao Paulo tiputettu viimeiseksi. Sanoisin, että molemmat muutokset pelaavat Ferrarille, jolle Indy on parhaita ratoja. Ainakin merkkimestaruuden saavuttaminen nopeutuu. Sao Paulossa taas Barrichellolla menee yleensä kaikki vituralleen, joten tuskin mies on pahoillaan kun tuo kisa on tiputettu viimeiseksi, ei ainakaan siitä saa lisäpaineita.
Ferrarin kisanopeudelle ei muista talleista löydy tällä hetkellä vastusta. Schumin pitäisi keskeyttää, vaurioittaa auto kesken kisan tai sijoittua huonosti aika-ajoissa. Epätodennäköisintä on, että Ferrarin tekniikka pettää tai MS epäonnistuu täysin aika-ajoissa. Sensijaan mahdollista on, että Schumin auto vaurioituu taistelutilanteissa tai että eturivin lähtöruudut menevät muille kuskeille.
Jos vaikka molemmat BARit saisivat eturivin ja Schumi kakkosrivin, niin hyvän lähdön saatuaan toinen BAR voisi päästä karkuun ja toinen toimisi Schumin tulppana (johan saisi tulpan virka kummasti arvonnousua
Jos pelkkiä tilastoja katsotaan, niin Schumi on viime vuosina onnistunut heikommin Monacossa, Nyrrellä ja Hockenheimissa. Näistä Monacossa ohitus on lähes mahdotonta, joten siellä voidaan saada uusi voittaja. Se tosin edellyttää ettei MS pääse eturivistä liikkeelle.
Kisajärjestystä on vähän rukattu tälle kaudelle: Indy nostettu keskelle kautta ja Sao Paulo tiputettu viimeiseksi. Sanoisin, että molemmat muutokset pelaavat Ferrarille, jolle Indy on parhaita ratoja. Ainakin merkkimestaruuden saavuttaminen nopeutuu. Sao Paulossa taas Barrichellolla menee yleensä kaikki vituralleen, joten tuskin mies on pahoillaan kun tuo kisa on tiputettu viimeiseksi, ei ainakaan siitä saa lisäpaineita.