Kisojen Mainostaminen

  • Viestiketjun aloittaja nokia 1610
  • Aloituspäivämäärä

nokia 1610

Guest
Olisi aika jo kunnolla mainostaa ahveniston kisoja esim. laittamalla mainoksia muuallekin kuin tiiriön kauppakeskuksen alueelle,ei Hämeenlinna nyt niin pieni kaupunki ole että kolme A4 kokoista mainosta tien varrella tiiriössä riittää, kaikki Hämeenlinnalaiset eivät missään nimessä käy tiiriössä, vaikka joku ulkopaikkakuntalainen niin saattaa luullakin
eli keskustaankin mainoksia kanssa niin luulen että ensi kesänä 10000 ihmisen raja menee rikki.Vai pitääkö allekirjoittaneen hoitaa ainakin Hämeenlinnan päässä mainostus?.
Onko muuten ollut puhetta siitä että minkälaisia yleisötavoitteita tulevalle kaudelle on?.

[This message has been edited by nokia 1610 (edited 25-01-2001).]
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Mainostaa, mitä?
Tulipa postissa uusin AKK:n julkaisu ja siinä jopa hieman sivuttiin asiaa. Onhan totta, että S2k on ihan ok kilpailullisesti, siis ohjaamon sisältä, mutta väitän, että edelleen siitä puuttuu hohto joka toisi katsojia. Naapurillakin on auto, jossa on sama suorituskyky (Volvo V40T), autot ovat äänettömiä jne.. Samoin kuskit ovat pääosin keski-ikäisiä liikkeenharjoittajia. Eikö jo kannattaisi tunnustaa tosiasia: luokasta puuttuu MUNAA!
En väitä, että F3:kaan olisivat jokin täysin toinen juttu, mutta jotain repäisevää pitäisi saada. Esim F1, ALMS jne näytösajot taatusti olisivat jo mielenkiintoisempia.
Eli, mitä tänä päivänä mainostettaisiin?
 

nokia 1610

Guest
Originally posted by SpeedKing:
Mainostaa, mitä?
Tulipa postissa uusin AKK:n julkaisu ja siinä jopa hieman sivuttiin asiaa. Onhan totta, että S2k on ihan ok kilpailullisesti, siis ohjaamon sisältä, mutta väitän, että edelleen siitä puuttuu hohto joka toisi katsojia. Naapurillakin on auto, jossa on sama suorituskyky (Volvo V40T), autot ovat äänettömiä jne.. Samoin kuskit ovat pääosin keski-ikäisiä liikkeenharjoittajia. Eikö jo kannattaisi tunnustaa tosiasia: luokasta puuttuu MUNAA!
En väitä, että F3:kaan olisivat jokin täysin toinen juttu, mutta jotain repäisevää pitäisi saada. Esim F1, ALMS jne näytösajot taatusti olisivat jo mielenkiintoisempia.
Eli, mitä tänä päivänä mainostettaisiin?
Pitäisi sallia huomattavasti kovempi ajotyyli tyyliin Martin Schance ja Matti Alamäki 80-luvun rallicross kisoissa tai kuin englannin BTCC sarjassa josta voisi ottaa tuomarit vähän oppia ja kuskit voisi lopettaa sen turhanpäiväisen vinkumisen jos pikkuisen joku tönii niin heti vingutaan että tulee liian kalliiksi , eikä tuomarit rankaisisi heti kun vähän tönitään.
Ja olen kyllä samaa mieltä että ääniä pitäisi saada autoihin lisää.
Ja sitäpaitsi olen monta kertaa ehdotellut että voisi houkutella esim. Häkkisen ajamaan Ahvenistolle F1:llä näytösajon mutta ilmeiseti kukaan ei ota ehdotusta kuuleviin korviin.
Ja olisiko repäisevä juttu camaro cup?.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by nokia 1610:
Ja olen kyllä samaa mieltä että ääniä pitäisi saada autoihin lisää.
Ja sitäpaitsi olen monta kertaa ehdotellut että voisi houkutella esim. Häkkisen ajamaan Ahvenistolle F1:llä näytösajon mutta ilmeiseti kukaan ei ota ehdotusta kuuleviin korviin.
Ja olisiko repäisevä juttu camaro cup?.
Samaa mieltä, ääntä saisi olla enemmän kuin nykyisissä Sport2000-autoissa. Tuo F1-näytösajo voisi myös ns. suurta yleisöä vetää paikalle, Häkkistä tuskin onnistuttaisiin samaan, mutta Salo voisi vaikka ehtiäkin!

Itse en vieläkään oikein ymmärrä, mitä hyötyä tuolla kahtiajaolla pyrittiin saamaan? Kisat muuttuivat kaksipäiväisiksi ja Saloonit ja Fordit vielä tämän lisäksi pois. ELi nähtävää on entistä vähemmän. Saloonit vielä viime kaudella toivat vähän mylinää ja voimaa radalle...

Mutta ilmeisesti joku taas tietää paremmin ja ensi kesänä Ahvenistolla on 20 000 ihmistä rinteillä. Monet omista kavereista jotka silloin tällöin lähtevät mukaan ovat olleen kyllä ihan toista mieltä, "ei me sinne pelkkiä sport2000:sia lähdetä katsomaan!".
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by nokia 1610:
Ja sitäpaitsi olen monta kertaa ehdotellut että voisi houkutella esim. Häkkisen ajamaan Ahvenistolle F1:llä näytösajon mutta ilmeiseti kukaan ei ota ehdotusta kuuleviin korviin.
Ja olisiko repäisevä juttu camaro cup?.
Ei se hapantunut perusidea pelkästään desibelejä lisäämällä miksikään muutu. S2K ei vaan ole riittävän mielenkiintoinen luokka. Kymmenkunta vuotta sitten samanlaisilla (ainakin melkein) ajettiin N-ryhmässä ja tosi kilvanajajille oli sitten tarjolla A-ryhmä ja/tai SuperSaloonit. Jos tuo kahtiajako piti ihan välttämättä toteuttaa (mitä en kylläkään usko), niin oikeampi tapa olis ollut eriyttää F3 ja Fford omaksi ryhmäkseen (ja ympätä sinne vaikka nämä isoimmat karting-luokat samoihin skaboihin). Toinen ryhmä olis ollut sitten S2K ja SS - TASAPUOLISESTI kohdeltuina SM-arvoisina luokkina ja merkkiluokat sitten siinä siivellä tuomassa jokusen kymmenen katsojaa mukaan. Minit olis voineet (suuresta automäärästä johtuen) ajaa omanaan ja Ladoista, Saabeista ja Uunoista ois kasattu sitten toinen n.30 auton cup-startti.
Mutta ainakin ens kesän osalta hommat on päätetty ja syksyllä katsellaan päästiinkö toivottuun tulokseen. Katsojamäärät varmaan tulevat S2k-tourilla jonkinverran tippumaan ja SS:n ja Fordien osalta jatko riipppuu pitkälle siitä, miten AKK:n lupailema mediapaketti tullaan toteuttamaan - voipi olla että Fordien ja SS:n osalta lähtölaskenta historian syövereihin on alkanut...
 

nokia 1610

Guest
Originally posted by Jmt:
Samaa mieltä, ääntä saisi olla enemmän kuin nykyisissä Sport2000-autoissa. Tuo F1-näytösajo voisi myös ns. suurta yleisöä vetää paikalle, Häkkistä tuskin onnistuttaisiin samaan, mutta Salo voisi vaikka ehtiäkin!

Itse en vieläkään oikein ymmärrä, mitä hyötyä tuolla kahtiajaolla pyrittiin saamaan? Kisat muuttuivat kaksipäiväisiksi ja Saloonit ja Fordit vielä tämän lisäksi pois. ELi nähtävää on entistä vähemmän. Saloonit vielä viime kaudella toivat vähän mylinää ja voimaa radalle...

Mutta ilmeisesti joku taas tietää paremmin ja ensi kesänä Ahvenistolla on 20 000 ihmistä rinteillä. Monet omista kavereista jotka silloin tällöin lähtevät mukaan ovat olleen kyllä ihan toista mieltä, "ei me sinne pelkkiä sport2000:sia lähdetä katsomaan!".
Mitähän kattomista on siinä että Hannu Ruohorinne ajaa yksinään ja muut kaikki 10 tulee monta kierrosta jäljessä joopa joo toivottavasti ei super saloonit tule rata-sm kisoihin ennen kun niitä autoja on vähintäänkin 20.
Formula fordeja on kanssa aivan liian vähän
ja sitäpaitsi ei sillä mainostuksella mitä on esim. Hämeenlinnan päässä ollut, niin tarvi paljon 20000 ihmisen joukkoja odottaa, milloinkohan joku tajuaa että ihmisten on paha tulla paikalle jos ei ne edes tiedä kisoista mitään, ei luulisi paljon vaativan että nykypäivänä tietokoneiden aikakautena tekisi mainokset itse.Vai pitääkö allekirjoittaneen tehdä ne?.
 

SpeedKing

Well-known member
Liittynyt
7.1.2001
Viestit
119
Pallaan edelleenkin siihen alkuperäiseen viestiini. Mainostaa ei kannata, ellei tuote ole sellainen, että se ostajia kiinnostaa: se nyt vaan on niin, että s2k tuhnut ei hyvistä kilpailuista huolimatta kiinnosta.
Kyllä ongelma on kalustossa: hupaisaa, esim Suomen s2k kalustossa on vilisemällä BMW:n E36 malleja( valmistus lopetettu 1997), joita saa euroopasta käytännössä kuljetuskustannuksilla (ellei joku pöhkö maksa niistä oikein kunnon rahaakin). Missä on uusi kalusto, pois lukien pari uusi koppaista Golfia.
Ei kyllä SS kuskeillakaan ole paljon parempa esittää. En nyt kuitenkaan halua aloittaa uudestaan s2k SS eipäs juupas keskustelua vaikka se kyllä aika hauskaa olisikin.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by nokia 1610:
Mitähän kattomista on siinä että Hannu Ruohorinne ajaa yksinään ja muut kaikki 10 tulee monta kierrosta jäljessä joopa joo
Ei se nyt ihan noin paha tilanne ollut, huono kuitenkin kieltämättä. Mutta samoin voisi kysyä, tuleeko yleisö mieluummin katsomaan Historic-luokkaa? Sehän Salooneja tulee ikäänkuin korvaamaan.

Kun kerran kisatkin muuttuvat taas kaksipäiväisiksi, luulisi että Saloonitkin olisivat mukaan mahtuneet. Kyllä nuo näyttävät autot ihmisi kiinnostavat, luultavasti jopa enemmän kuin tämä Historic-luokka...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jmt:
Ei se nyt ihan noin paha tilanne ollut, huono kuitenkin kieltämättä.
Ja uusilla säännöillä aina vain huonommaksi menee... AKK:ssa vaan ei tajuta sitä, että mitään mikä ei ole rikki, ei tartte "korjata"... Mäksä siirtyi HRF:n kisoihin (Special Saloon max1300), LMS:n Audit kai myytiin muualle, Sarlinin Kalle vihjaisi, että kun sääntömuutosten ylimenokausi loppuu, niin roudataan Esco keskieurooppaan ja ajetaan siellä...

Kun kerran kisatkin muuttuvat taas kaksipäiväisiksi, luulisi että Saloonitkin olisivat mukaan mahtuneet. Kyllä nuo näyttävät autot ihmisi kiinnostavat, luultavasti jopa enemmän kuin tämä Historic-luokka...
Historic-luokassa on lähinnä yks mielenkiintoinen auto: Roslundin TVR, muut on sitten enemmän tai vähemmän S2k-tasoisia kauppakasseja.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jos näytösajoista puhutaan, niin yks mahdollinen vois olla JJ ajaan Bemarin V12LMR:llä, tai edes enskauden M3:lla. Tuo M3:han menis SS -sääntöihinkin ihan mukavasti. -Heikki Salmenautiohan ajoi ainakin Kemoralla viime kesänä astetta vanhemmalla autolla. Mitä muuten oo kuullut, niin Kemoralla ei sit enskesänä nähdä kuin Jokkis- ja Historic-autoja... :~(
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Originally posted by Don Vito:
Historic-luokassa on lähinnä yks mielenkiintoinen auto: Roslundin TVR, muut on sitten enemmän tai vähemmän S2k-tasoisia kauppakasseja.
Kyllä mielestäni siellä esim. Kaitsun Ascona on oma luku´, ehkä sileillä pyörillä pysyisi superienkin vauhdissa, ja kaikki nekin rakennelmat joissa on oivasti käytetty Pelle Peloton ajatusmaailmaa.Tai oikeastaan eihän nuo ole historicceja vaav harraste autoja.
Itse aiheesta:kukas sen mainostamisen maksaa?


------------------
Nämä asiat ovat Maijalan Jampan mielipiteitä
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jamppa Maijala:
Kyllä mielestäni siellä esim. Kaitsun Ascona on oma luku´, ehkä sileillä pyörillä pysyisi superienkin vauhdissa, ja kaikki nekin rakennelmat joissa on oivasti käytetty Pelle Peloton ajatusmaailmaa.Tai oikeastaan eihän nuo ole historicceja vaav harraste autoja.
Itse aiheesta:kukas sen mainostamisen maksaa?
Historic-Ascona ja vielä Urpolla ???? Mää ihmettele valla kauhiast.
No joo - kuten sanoit ne on Roadsport-pirssejä. Peltosen Kaitsun, Rantasen Markon ja Rannanojan Mikan Asconat, Vikin Bemu, Juveniuksen RX7 nyt ainakin kelpais kummasti Salooneihin. Etenkin kun vanha kalusto (ja kuljettajat) yx toisensa jälkeen ovat vetäytyneet/vetäytymässä radoilta. Myöskin Lada-cupissa on muutama tosi siisti peli ja saattais sillä vähän kutiteltuna johonkin ehtiäkin. Ainakin Pohjanperä näytti muutama vuosi sitten aika monelle perävaloja sadekelillä (kun tehoalivoimasta ei ollut niin pahasti haittaa).
 

nokia 1610

Guest
Originally posted by Jamppa Maijala:
Originally posted by Don Vito:
Historic-luokassa on lähinnä yks mielenkiintoinen auto: Roslundin TVR, muut on sitten enemmän tai vähemmän S2k-tasoisia kauppakasseja.
Kyllä mielestäni siellä esim. Kaitsun Ascona on oma luku´, ehkä sileillä pyörillä pysyisi superienkin vauhdissa, ja kaikki nekin rakennelmat joissa on oivasti käytetty Pelle Peloton ajatusmaailmaa.Tai oikeastaan eihän nuo ole historicceja vaav harraste autoja.
Itse aiheesta:kukas sen mainostamisen maksaa?


Kuten aikaisemmin totesin niin nykypäivänä tietokoneiden aikakautena mainokset voisi tehdä itse pilkkahintaan ja laittaa Hämeenlinnan kadut täyteen mainoksia.
 

Spyder

Well-known member
Liittynyt
31.1.2001
Viestit
150
Pelkkä Hämeenlinnassa mainostaminen ei riitä - väestöpohjaa kun ei ole riittävästi. Pääkaupunkiseudulla mainostamalla saataisiin varmasti jonkin verran väkeä liikkeelle.
MTV3:lla esitettävä Motor Forum saattaa onnistua houkuttelemaan väkeä hieman enemmän liikkeelle mainostamalla tapahtumaa viikkoa aiemmin, joten ainakin Sport2000 Tour -tapahtumiin voisi odottaa jopa uutta yleisöä (pois jäävän SuperSaloon-fanijoukon tilalle).
Ja tottahan WEB on myös hyvä mainosväline tietylle asiakassektorille. Järjestäjät, eikun ilmoa tapahtumista alan sivustoille, yleensä niille ei tarvitse edes maksaa mitään.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Originally posted by Spyder:

Ja tottahan WEB on myös hyvä mainosväline tietylle asiakassektorille. Järjestäjät, eikun ilmoa tapahtumista alan sivustoille, yleensä niille ei tarvitse edes maksaa mitään.
Tosi juttu. Esim. meidän sivuillamme olemme jokaisesta rata-tapahtumasta jossa luokka missä ajamme on paikalla houkattu väkeä mukaan(http://MaijalaRacing.net). Näin mainostaminen tietylle ryhmälle on todella halpaa.
Edelleen kysymys:kuka ne edulliset mainokset maksaa? Onko meillä enään niinpaljon talkoophenkeä että asian eteen tehtäis jotain muutakin kuin puhuttais.



------------------
Nämä asiat ovat Maijalan Jampan mielipiteitä
 

Jyrki Repo

Active member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
27
Sijainti
Mikkeli
Ootteko käyny paikallis/maakuntalehdissä puhumassa urhelutoimittajille?

Kävin ite tuossa pari viikkoa sitten Länsi-Savon urheilutoimittajaa jututtamassa ja siellä oli erittäin hyvä vastaanotto. Itse asiassa toivoivat siellä, että tiedottasin heitä ratakisojen kuulumisista ennen kauden alkua ja kauden aikana.

Jos tuonkin kokoluokan kuponki kuin Länkkäri ottaa asiakseen kirjoittaa jonkinlaisen jutun ratasarjoista ennen kautta ja lupasi tilaa joka kisalle lehdestään, on miusta kyseessä aika iso mainos, joka ei maksa mitään. Jos en olisi mennyt asiasta juttelemaan, ei kuulemma koko ratasarjoista olisi tullut minkäänkaista juttua koko vuonna.

Tilanne on kuulemma sama vähän kaikissa paikallis/aluelehdissä; lehtien työntekijät ja omat resurssit eivät riitä, kaikenlainen talkooapu on kuulemma tervetullutta. Lehtiä kiinnostaa kuitenkin pohjimmiltaan tälläinen laji.

Kyseessä ei kuitenkaan ole miulta isokaan ponnistus, joten luulisin, että on vaivan väärti.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jyrki Repo:
Ootteko käyny paikallis/maakuntalehdissä puhumassa urhelutoimittajille?

Kävin ite tuossa pari viikkoa sitten Länsi-Savon urheilutoimittajaa jututtamassa ja siellä oli erittäin hyvä vastaanotto. Itse asiassa toivoivat siellä, että tiedottasin heitä ratakisojen kuulumisista ennen kauden alkua ja kauden aikana.
Vaan toista se on täällä suuressa maailmassa. Aamulehden urheilutoimituksen päällikkölle on kokolailla turha mennä selvittään yhtään mitään. Schroderuksen Esa saa kisamenestyksestään pienen jutun johonkin urheilusivun alalaitaan - jos tilaa jää. Muut seudun SS-kuskit sivuutetaan korkeintaan sivulauseessa paitsi jos sattuu ajamaan palkintopallille, kuten Olli viime kaudella....
 

nokia 1610 eli Petri Leskinen

Well-known member
Liittynyt
29.11.2000
Viestit
94
Sijainti
HML
Originally posted by Jmt:
Ei se nyt ihan noin paha tilanne ollut, huono kuitenkin kieltämättä. Mutta samoin voisi kysyä, tuleeko yleisö mieluummin katsomaan Historic-luokkaa? Sehän Salooneja tulee ikäänkuin korvaamaan.

Kun kerran kisatkin muuttuvat taas kaksipäiväisiksi, luulisi että Saloonitkin olisivat mukaan mahtuneet. Kyllä nuo näyttävät autot ihmisi kiinnostavat, luultavasti jopa enemmän kuin tämä Historic-luokka...

Kyllä minä ainakin odotan historic kisoja mielenkiinnolla toivottavasti vaan autoja olisi yli 20.Saloonit oli viime vuosien aikana todella ruosteessa joten cup kisoista uutta vauhtia.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by nokia 1610:
Kyllä minä ainakin odotan historic kisoja mielenkiinnolla toivottavasti vaan autoja olisi yli 20.Saloonit oli viime vuosien aikana todella ruosteessa joten cup kisoista uutta vauhtia.
Kyllä minäkin Historiceja odotan, olisin kyllä nähnyt Saloonit mielelläni myös mukana. Mutta päätökset on tehty, joten turha niistä on enää marista.
 

nokia 1610 eli Petri Leskinen

Well-known member
Liittynyt
29.11.2000
Viestit
94
Sijainti
HML
Originally posted by Spyder:
Pelkkä Hämeenlinnassa mainostaminen ei riitä - väestöpohjaa kun ei ole riittävästi. Pääkaupunkiseudulla mainostamalla saataisiin varmasti jonkin verran väkeä liikkeelle.
MTV3:lla esitettävä Motor Forum saattaa onnistua houkuttelemaan väkeä hieman enemmän liikkeelle mainostamalla tapahtumaa viikkoa aiemmin, joten ainakin Sport2000 Tour -tapahtumiin voisi odottaa jopa uutta yleisöä (pois jäävän SuperSaloon-fanijoukon tilalle).
Ja tottahan WEB on myös hyvä mainosväline tietylle asiakassektorille. Järjestäjät, eikun ilmoa tapahtumista alan sivustoille, yleensä niille ei tarvitse edes maksaa mitään.
Hämeenlinnassa asuu 46000 ihmistä aika paljon sekin mutta Hämeenlinnan vaikutusalueella asuu 150000 ihmistä että kyllä täällä väestöpohjaa riittää mutta pääkaupunkiseudulla mainostaminen on hyvä idea.
 
Ylös