Koirarotu?

DW

2009-2016
Lyhytkarvaiset rodut on ihan jees. Sen kokoinen tietty, ettei sitä saa luukusta paiskattua hamsterihäkkiin.

Ria

Jäässä
En tiedä. Osin siksi toi uusikin on sekarotunen. Arktiset pystykorvat ja terrierit miellyttää kai eniten, mutta pystykorvissa on turkinhoito (ravasta niin väliä, mutta harjailu ei oikein ole mun alaa) ja se, että ne viihtyy turhankin hyvin ulkona, vaikkei varsinaisia tarhakoiria olisikaan. Terriereissä taas epäilyttää luonne, josko ne olisi liiankin kovapäisiä, pitäs kuitenkin mieluiten olla sellanen keskikokonen eikä ihan pieni. Siinä edellisessä seropissa oli asiat aikalailla kohdallaan, mutta uutta samanlaistahan ei saa mistään.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Pannaas vielä Irlanninsetteristä kuva, jos joukossa on niitä, jotka eivät koirailua harrasta.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Bassetissa näen paljon itseäni. Ulkoisessa olemuksessa siis. Minä niitten luonteista mitään tiedä.
Meinasin sellasia pari tuossa joitain aikoja sitten hankkiakin, mutta onneks jäi hankkimatta.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
En ole osannut päättää lempirotua. Itse kasvoin cockerspanielin kanssa, siskolla oli springerspanieli ja suvussa sekä lähipiirissä ollut jos mitä terrieriä, pystykorvaa, mäyristä, doberia, saksmannia ja mitä lie. Kaikkien koirien kanssa tulen toimeen, ehkä olen vähän koira itsekin.

Cockerin kanssa vaan oli, kuten aiemminkin jo mainittu, tuskaa ne pitkät karvat. Santtu kun talvisaikaan suojasäällä hökälehti pitkin hankia hajujen perässä niin oli niissä tassuihin, mahaan ja eritoten korviin kertyneissä lumipaakuissa sulattelemista. Enämpi lunta kuin karvaa.. yks perkeleen lumiukko koko hurtta.

Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Tuskin tulee koskaan koiraa hankittua niin voi ihan fiilispohjalta heitellä tarvitsematta puuttua käytännöllisyyteen tai vastaaviin seikkoihin.

Kiinanpystykorvat on ihan älyttömän södejä. Erilaiset minikoirat on kanssa mielestäni kivoja. Joku tsihuahua tai pomeranialainen vai mitä pyryfejä ne nyt onkaan. Ja nimeksi ilman muuta Goljat, Attila tai vastaava. Jos olisi kaksi chihuahuaa, niin ne olisi ilman muuta Haba ja Nero, toimisi yhdessä ja erikseen.

Jep jep. Ei tosiaan varmaan koskaan tule koiraa hankittua kun ensimmäinen kriteeri olisi södeys ja seuraavaksi tärkeintä nimi :rolleyes:.

markoj

Custom User
Olen pitkään keikkunut kahden vaiheilla koiran hankinnan kans. Joitain vuosia sitten mulla oli hetken yks koira, mutta se yksilö ei sopinut silloiseen tilanteeseen/asuinpaikkaan lain. Muuten oli kelpo hurtta ja harmitti luopua. Nyt tilanne on hieman eri.

Lunssila

Well-known member
Jep jep. Ei tosiaan varmaan koskaan tule koiraa hankittua kun ensimmäinen kriteeri olisi södeys ja seuraavaksi tärkeintä nimi :rolleyes:.
Mulla on sellanen kuva, että aika moni hankkii koiran nimenomaan tuolla "voi kun se on niin söötti!11!!" -perusteella.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Ikävuosina 10-25 perheessä oli tiibetinspanieli ja sen jälkeen sisko hankki kaksi noita chihuahua-merkkisiä taskussa pidettäviä tuksu-koiria. Sympaattisia veijareita ja plussapuolena niistä puuttuu koiran haju. Itselleni en koiraa voisi kuvitella hankkivani, mutta jos pakko olisi, niin se ei olisi ainakaan isompi kuin nuo edellämainitsemani.