Kokkausotsikko

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Aloin vasta itsekkin katsomaan että mitä :doubtful:

Tuosta piparkakusta mä en ollut edes kuullu, mutta ei kuulosta huonolta :)
Hmm, pitääpä kokeilla. Pikkusisko, joka on kokki koulutukseltaan, käyttää mielellään tuota demi-glacea. Pitäis kai itsekin opetella... mut luen kyl tuoteselosteen ennen sitä *nipoaa*

Sitä madeiraa houkuttais kyllä mennä hakemaan paikan päältä :D En oo koskaan käyny Madeiralla, vaikka oon siitä haaveillu. Mr. g:n kummien näyttämät matkakuvat saarelta vain lisäsivät kiinnostusta.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Huomenna valmistuu ensimmäinen ikinä keittämäni oikea hernekeitto. Kohta menen ja lataisen kuivaherneet veteen tekeytymään.

Aamusella alan keittelemään. Mahdollisia vinkkejä otetaan vastaan.
:thumbup:
Maailman helpoin ruoka. Ja hyvä. Heittää vaan sekaan omaan makuun sopivia höysteitä ja keittää omaan suuhun sopivan sakeaksi. Tuossa ei oikein voi mennä pieleen, ellei polta pohjaan (en ole koskaan onnistunut polttamaan).
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Huomenna valmistuu ensimmäinen ikinä keittämäni oikea hernekeitto. Kohta menen ja lataisen kuivaherneet veteen tekeytymään.

Aamusella alan keittelemään. Mahdollisia vinkkejä otetaan vastaan.
Onko muuten oikein perinteistä soppalihaa, siis luun kanssa. Tarttis kanssa väsätä joskus sellanen. Mutsi sitä joskus väsäs, liotti herneet ja keitti, keitti lihan luineen, tunti kaupalla, paloitteli ja perkas palasiksi. Sit ite totes että jotain hernekeittoo vai...... eik oo mitään muuta.

Prkl .. kyllä nykyään kelpaa :thumbup:
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Nyrkki voita ja kossu pakkaseen ;)
Taloudessa taitaa olla pelkkää kevytlevitettä ja kossua ei lain'?

Juskanen sanoi:
Heittää vaan sekaan omaan makuun sopivia höysteitä ja keittää omaan suuhun sopivan sakeaksi. Tuossa ei oikein voi mennä pieleen, ellei polta pohjaan (en ole koskaan onnistunut polttamaan).
Tältä pohjalta ajattelin aloitella soppaa laatimaan. Rapo ja mahdollinen resepti tullevat lauantai-iltana.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Hmm, pitääpä kokeilla. Pikkusisko, joka on kokki koulutukseltaan, käyttää mielellään tuota demi-glacea. Pitäis kai itsekin opetella... mut luen kyl tuoteselosteen ennen sitä *nipoaa*

Sitä madeiraa houkuttais kyllä mennä hakemaan paikan päältä :D En oo koskaan käyny Madeiralla, vaikka oon siitä haaveillu. Mr. g:n kummien näyttämät matkakuvat saarelta vain lisäsivät kiinnostusta.
Mä olen varmaan kerran testannu tota valmista pohjaa, eikä se huonoa ollu. Tarvis vaan testata/säätää vähän useammin niin siitä vois saada ihan mainion apuvälineen. Tietty se tuoteseloste voi olla sit sellanen että, "juu ei, kyllä voi ja vehnäjauho on parempaa" :D:D

Ja anteeks et tuli pieni tahaton purskahdus punkkua suusta (ihan vaan leukaa pitki valus, eli ei menny olkkarin matot uusiksi), mut toi Mr.g nimitys sai jotenkin heti mun päässä jatkon :rolleyes::rolleyes:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Huikeat määrät suppilovahveroita metsässä. Käykää ihmeessä hakemassa omanne! Mä tein tuossa eilisen possun kylkeen höystöä suppilovahveroista, ja vielä tässä iltasella aion tehdä sienistä piirakkaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Täällä valmistuu kohtapuolin joku balsamico-tonnikalapiffit ja ruokaisa salaatti.:ahem:

Jälkkäriksi semmonen saatanan hyvä kaloripommi, missä on mascarpone-tuorejuustoa, marjoja, wilhelmina-keksejä muruna yms. muuta.:eek:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Itteleivottua ja kovaksi kuivunutta rieskaa, voita, oikeaa vanhanajan palvikinkkua, mustaleimaa, suolakurkkua ja paprikaa. Saa makustua tunnin nyt.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Huomenna valmistuu ensimmäinen ikinä keittämäni oikea hernekeitto. Kohta menen ja lataisen kuivaherneet veteen tekeytymään.

Aamusella alan keittelemään. Mahdollisia vinkkejä otetaan vastaan.
Menipäs keiton keiton aloitus iltapäivään. Nyt soppa tekeytyy hellalla. Tai kattilassa, joka on hellalla. Hyvällä mallilla on.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24279
Sijainti
lappeen Ranta
Hernekeitosta tuli mieleen, että olen muutaman kerran syönyt sellaista rokkaa, jossa on ollut vissiin kahta eri hernelajia ja ne ovat pehmenneet eri tahtiin. Tai siis toinen lajike on pehmennyt ja toinen ei. Kovasti pidin siitä, mukavaa syödä kun ei ole pelkkää tasaista muhjua (jos lihat jätetään laskuista pois) vaan joukossa on myös kokonaisia herneitä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Täällä valmistuu kohtapuolin joku balsamico-tonnikalapiffit ja ruokaisa salaatti.:ahem:

Jälkkäriksi semmonen saatanan hyvä kaloripommi, missä on mascarpone-tuorejuustoa, marjoja, wilhelmina-keksejä muruna yms. muuta.:eek:
Oli kyllä hyvää. Onnistuin hyvin tonnikalapiffien paistossa. Medium + tuli.:ahem:
 
Ylös