Kotimaan rallikausi 2021

AnttiL

Absolutely incredible
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
7492

Pohjoismaisesta rallisarjasta asiaa vielä. Suomen osalta mukana Pohjanmaa ralli, lisäksi Ruotsissa sorakisa ja Tanskassa assukisa. Minusta kyllä lumikisa sopisi hyvin konseptiin mukaan...
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2563
Sijainti
Lahti
Niin sopisi! Siinäpä ne tärkeimmät alustat olisivatkin. Assulle on kait isompi urakka pusata auto valmiiksi kuin lumelle? Renkaat tietysti maksaa jonkin verran kun on ne nastat ja kaikki.....
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
167
Onko mulla mennyt jotain ohi, vai elänkö kultaista gruppe-b aikaa 10v poikana. Rallin kansainvälinen tulevaisuuden tähti karsitaan tietokonepelillä??? Tä??? Hä??

 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
232
Sijainti
Vantaa
Onko mulla mennyt jotain ohi, vai elänkö kultaista gruppe-b aikaa 10v poikana. Rallin kansainvälinen tulevaisuuden tähti karsitaan tietokonepelillä??? Tä??? Hä??

Taitaa ideana olla samanlainen kuin se Nissanin GT-Academy. Siinähän ajettiin Gran Turismolla alkukarsinnat, ja sitten parhaat pääsivät karsimaan oikeilla autoilla ja voittaja sai sitten vuoden sopimuksen Nissanille. Jann Mardenborough on eka joka tuli mieleen noista tuon voittaneista, on ajanut esim. GP3:ssa, Le Mansissa ja nyt ilmeisestikin SuperGT:ssä.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
961
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Onko mulla mennyt jotain ohi, vai elänkö kultaista gruppe-b aikaa 10v poikana. Rallin kansainvälinen tulevaisuuden tähti karsitaan tietokonepelillä??? Tä??? Hä??
Voishan siinä tulla vähän kalustohävikkiä jos antais oikeet autot pystymetsästä tulijoille ja sanois että kolme vetoo ajaa sellanen aika että pääset toteuttamaan unelmaas.
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
167
Voishan siinä tulla vähän kalustohävikkiä jos antais oikeet autot pystymetsästä tulijoille ja sanois että kolme vetoo ajaa sellanen aika että pääset toteuttamaan unelmaas.
Kiitti, nyt tajusin. Pystymettästä näitä haetaan, ei nuorista vetomiehistä.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1116
Sellainen huono puoli tässä vaan on, että peliä voi harjoitella ihan loputtomasti ja ajaa joka mutkan ja oikeat ajolinjat täysin ulkomuistista nappiin. Ne todelliset lahjakkuudet ei välttämättä erotu edukseen näitä ajolinjan hinkkaajia ja tuhansien toistojen tyyppejä vastaan.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
851
Toisaaltahan myös tuossa Nissanin GT Academyssä alkukarsinta perustuu yhden kierroksen hinkkaamiseen ja sieltä on tullut ihan kohtuullisia ratakuskeja. Omaan silmään vähä pistää tuo, että villillä kortilla voidaan laittaa SM4-luokasta yks kaveri mukaan, joten lienee tuo villikortti joka maassa käytössä. Tulee vaan mieleen, että jaetaanko oikeilla aitoilla ajot kuitenki sitten noiden villin kortin kuskien kesken ja tää koko muu show on lähinnä pelin myymistä.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
961
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Sellainen huono puoli tässä vaan on, että peliä voi harjoitella ihan loputtomasti ja ajaa joka mutkan ja oikeat ajolinjat täysin ulkomuistista nappiin. Ne todelliset lahjakkuudet ei välttämättä erotu edukseen näitä ajolinjan hinkkaajia ja tuhansien toistojen tyyppejä vastaan.
No toki näin, pelissä riittää monella pää urotekoihin vaikka oikeessa elämässä oliskin varovaisempaa. Mutta toisaalta peliä on likimain kaikilla tasapuoliset mahdollisuudet harjoitella. Jo pelkästään SM3 luokan kärkivauhtiin pääseminen (joka on ollu vaatimus FFFS-skabaan pääsylle) on aika monen kymppitonnin urakka.

Tuosta pelin valinnasta voisi tietysti kritisoida paljon ja pitkään.
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
83
No toki näin, pelissä riittää monella pää urotekoihin vaikka oikeessa elämässä oliskin varovaisempaa. Mutta toisaalta peliä on likimain kaikilla tasapuoliset mahdollisuudet harjoitella. Jo pelkästään SM3 luokan kärkivauhtiin pääseminen (joka on ollu vaatimus FFFS-skabaan pääsylle) on aika monen kymppitonnin urakka.

Tuosta pelin valinnasta voisi tietysti kritisoida paljon ja pitkään.
Joo peli on kyllä aika huono ja realistisuudesta kaukana,mutta minkäs teet.
Itse olisin mieluusti nähnyt Dirt Rally 2.0 pelillä tämän konseptin.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
644
Sijainti
Porvoo
Katsojia ei luultavasti päästetä Tunturiin. Hanaassa oli tehty Tunturin ohjeet katsojille ja siinä painotettiin että hyvin suurella todennäköisyydellä ei katsojia päästetä reitin varteen. Nyt raja on 50ihmistä ja se tuskin nousee 500ihmiseen tai että se poistuu. Se tarkoittaa että ei katsojia penkalle. 4.1 ilmeisesti tulee uudet säännökset Avilta.

Voihan kilin vittu. 😡
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
83
Hanaa lehdessä kerrottiin, että Teemu Asunmaan uusi kartturi olisi Marko Salminen.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2563
Sijainti
Lahti
Joo peli on kyllä aika huono ja realistisuudesta kaukana,mutta minkäs teet.
Itse olisin mieluusti nähnyt Dirt Rally 2.0 pelillä tämän konseptin.
Samaa mieltä ja kommenttina muuten aiheeseen ylipäätään: hyvä vaan kun annetaan porukoille mitä erilaisimpia mahdollisuuksia päästä ajohommissa etiäpäin. Valuutta on katoava luonnonvara.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1116
Katsojia ei luultavasti päästetä Tunturiin. Hanaassa oli tehty Tunturin ohjeet katsojille ja siinä painotettiin että hyvin suurella todennäköisyydellä ei katsojia päästetä reitin varteen. Nyt raja on 50ihmistä ja se tuskin nousee 500ihmiseen tai että se poistuu. Se tarkoittaa että ei katsojia penkalle. 4.1 ilmeisesti tulee uudet säännökset Avilta.

Voihan kilin vittu. 😡
Jonkun asiantuntijan mukaan nykyiset rajoitukset tulevat todennäköisesti säilymään koko talven, että ei lupaa kovin hyvää koko talvikauden kotimaan rallien osalta. No, katsotaan rauhassa. Onhan ne asiantuntijat aika paljon väärässäkin olleet tässä vuoden mittaan.
 

matti870

Well-known member
Liittynyt
17.8.2004
Viestit
78
3.7 ajettavasta Autoglym Rallista on vähän tihkunut jo PR-Racing sivuille tietoa
Ensi kesänä ajattava Autoglym Ralli on PR-Racingin 40-vuotis juhlaralli.
Lähtö- ja maalipaikkana on Mobilian museo Kangasalla.

Kisapäivä on lauantai 3. heinäkuuta. Reittiin tutustuminen ja shakedown
ovat ohjelmassa perjantaina 2.7.

Autoglym Rallissa ajetaan seitsemän erikoiskoetta. Kilpailun huoltoalue
sijaitsee Pälkäneellä Sappeessa.
 

jokke78

Well-known member
Liittynyt
4.5.2010
Viestit
103
Nyt kun on mahdollista, että samoilla Tunturirallin teillä ajellaan myös mm-ralli, niin eikös tehdastallienkin kannattais käydä ajamassa vähän dataa tietokoneelle?
Toyotalla Hänninen ja Hyundailla vaikka keikkakuskina Lappi. Nuo tuskin mm-rallissa ovat viivalla. Fordin nyt ei tietty kannata lähteä viimesiä roposiaan haaskaamaan. Shakedownissa sitten säädöt kohdilleen.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
1802
Sijainti
JKL
Ohjeet Tunturiin kilpailun facebuukista:


🇫🇮Hyvä rallikansa, olemme tänä vuonna poikkeuksellisen haasteen edessä ja tarvitsemme tukeanne ja ymmärrystänne, jotta kilpailumme saadaan vallitsevissa oloissa vietyä läpi turvallisesti ja sujuvasti.

Turvallisuus on aina ollut tapahtumamme pääprioriteetti ja on sitä tänäkin vuonna. Tästä syystä joudumme pyytämään katsojia pysymään poissa erikoiskokeiden varsilta ja seuraamaan tapahtumaa turvallisesti kotoa käsin digitaalisten kanaviamme kautta. Kaikki erikoiskokeille vievät tiestöt suljetaan pääteiden varrelta lähtien ja pääteiden varsilla on pysäköintikiellot. Yleisöä ei tulla siis päästämään erikoiskokeille, eikä suurinta osaa väliteistä edes aurata auki.

Perumme yleisöerikoiskeet Mäntyvaarassa ja Ounasvaaralla, sekä kaikki ralliin liittyvät yleisötilaisuudet, kuten lähtö- ja maaliseremoniat Rovaniemen keskustassa.

Kilpailijoiden osalta muutokset kilpailun kulkuun säilyvät verrattain vähäisinä: Vain peruttujen erikoiskokeiden muutamat kilometrit poistuvat reitin pituudesta ja lähtö- ja maaliseremoniat siirretään Mäntyvaaran huoltoalueelle.

Tapahtumassa otetaan myös käyttöön tiukat koronaohjeistukset koskien kaikkia siihen osallistuvia toimijoita. Ohjeistuksista tiedotetaan tarkemmin suoraan asianomaisia, mutta tässä jo tärkeimmät huomiot:
- Kaikkien kiihtymis- tai leviämisvaiheessa olevilta alueilta kilpailuun liittyvien henkilöiden tulee käydä COVID-19-testeissä Rovaniemelle saapuessaan. Huom! Kilpailunjärjestäjä avustaa testausprosessissa: esim. kilpailijoiden omavastuuosuus testauksesta on noin 100€/hlö ja pikatestin tuloksen saa noin tunnissa.
- Ulkomailta tulevilla negaviitinen testitulos vaaditaan myös jo lähtömaassa, joka on tehtävä enintään 72 tuntia ennen matkaan lähtemistä.
- Kilpailijaparin avustajat huoltoalueella tultaneen rajoittamaan enintään 5 henkeen.

Lisäksi pyydämme välttämään myös tapahtuman ulkopuolella illanviettoja rallin aikana.

Tarkemmat ohjeet kilpailijoille ja medialle tulevat löytymään heille toimitettavista materiaaleista. THL:n ajantasaisen kartan epidemian vaiheista eri alueilla löydät täältä: https://bit.ly/38McMvl

Pyydämme, että kunnioitatte ja noudatatte kaikkia järjestäjän ja viranomaisten ohjeita ja määräyksiä koko tapahtuman keston ajan, jotta voimme jälleen kerran nauttia turvallisesta Arctic Lapland Rallysta jo 56. kerran.
 
Ylös