Kilpailunjohtaja hylkäsi Kauppisen kokonaan kilpailusta, koska hän oli poikennut reitiltä siirtymällä.
– Ajoimme huoltoon tullessa yhden risteyksen ohi ja palasimme takaisin samalle kohdalle. Kilpailun johto päätti tästä syystä hylätä meidät kilpailusta, Kauppisen tiimi selvitti Instagram-tarinassaan.
Huimaa tekemistä kyllä. Jäi vain minuutin verran Ville Vatasesta, joka hallinnut tuota vakioiden luokkaa kuitenkin jo pari vuotta. Aika matalat kertoimet taitaa antaa, jos sanoo, että hänestä kuullaan vielä..Kova veto kyllä 14-vuotiaalta Lauri Haloselta ajaa toiseksi SM4-luokassa. Onhan kaveri osoittanut crosskarteissa olevansa ihan rattimies, mutta ihan tällaista en itse odottanut.
Kyllä niissä käsittääkseni maali AT on yleensä kisakeskuksessa. Eli ei lopu Powerin maaliin ja sinne maaliin saakka on päåstävä.Niclas Grönholmin rallilla sitten tyly loppu. Viimeisen EK:n lumeen ajo aiheutti keskeytyksen ennen maali-AT:ta varotoimenpiteenä, ettei kone hajoa. Tässä se vanha "rallijargon" konkretisoitui: pitää päästä maaliin. Miten nykyisin MM-ralleissa, onko ihan sääntö, yleinen käytäntö vai onko vielä poikkeuksia, ettei maali-EK ole heti Powerin jälkeen? Tuo voisi olla sääntöuudistuksen paikka ihan kotimaan kisoissakin, ellei rallin historiaa kestävyyskisana haluta kunnioittaa tältä osin.
Tätä mää oon usein miettinyt, et melko rohkeasti noissa voittoja, maailmanmestaruuksia ym. juhlitaan tv:kameroiden välityksellä miljoonille ihmisille.Kyllä niissä käsittääkseni maali AT on yleensä kisakeskuksessa. Eli ei lopu Powerin maaliin ja sinne maaliin saakka on päåstävä.
Luis Moya muuten puhui juuri tästä 1998 RAC:n jälkeen, että ainoa hyvä asia kyseisessä konerikossa oli että moottori laukesi kun auto oli vielä pätkällä. Jos moottori olisi hajonnut viimeisellä siirtymällä olisi kaksikko ehtinyt jo juhlistaa maailmanmestaruutta TV-kameroiden edessä viimeisen pätkän maalissa, ennen kuin matto olisi sitten vedetty jalkojen alta.Tätä mää oon usein miettinyt, et melko rohkeasti noissa voittoja, maailmanmestaruuksia ym. juhlitaan tv:kameroiden välityksellä miljoonille ihmisille.
Mitäs sit tapahtuu, jos se vehje vielä kuitenkin laukeaa ennen maali-AT:ta ja champaniat on jo ruiskuteltu?
Monessa MM-rallissa on kaksi podiumia: yksi telkkarille powerin maalissa ja toinen perinteisempi maaliramppi huoltoparkissa. Tosin taitaa se jälkimmäinenkin olla ennen kuin autot on jälkikatsastettu ja tulokset allekirjoitettu tuomariston toimesta.Tätä mää oon usein miettinyt, et melko rohkeasti noissa voittoja, maailmanmestaruuksia ym. juhlitaan tv:kameroiden välityksellä miljoonille ihmisille.
Mitäs sit tapahtuu, jos se vehje vielä kuitenkin laukeaa ennen maali-AT:ta ja champaniat on jo ruiskuteltu?
Jaa'a, tiettyjen osien vaurioitten kohdalla kuski saattaa kirota mielessään et voi vitalis kun tuli se shampanja ruiskutettua kartturin niskaan.Tätä mää oon usein miettinyt, et melko rohkeasti noissa voittoja, maailmanmestaruuksia ym. juhlitaan tv:kameroiden välityksellä miljoonille ihmisille.
Mitäs sit tapahtuu, jos se vehje vielä kuitenkin laukeaa ennen maali-AT:ta ja champaniat on jo ruiskuteltu?
Onneksi tuota ei liene tapahtuneen kovin usein yleiskilpailussa parhaiten pärjänneelle, jos koskaan. Ja toivottavasti ei edes tapahdu.Luis Moya muuten puhui juuri tästä 1998 RAC:n jälkeen, että ainoa hyvä asia kyseisessä konerikossa oli että moottori laukesi kun auto oli vielä pätkällä. Jos moottori olisi hajonnut viimeisellä siirtymällä olisi kaksikko ehtinyt jo juhlistaa maailmanmestaruutta TV-kameroiden edessä viimeisen pätkän maalissa, ennen kuin matto olisi sitten vedetty jalkojen alta.
https://www.ksml.fi/paikalliset/6483851
Olivat ajaneet hankeen. Päässeet jatkamaan. Pysähtyneet antamaan tietä takaa tulevalle, joka oli päässyt ohittamaan. Isä oli noussut autosta ja sillä hetkellä takaa tulikin toinen auto, joka osui häneen. Iskun voimasta lensi takaa tulleen auton tuulilasiin ja siitä penkkaan. Päässä ollut kypärä pelasti hengen. Jalkapöydän luita meni sijoiltaan. Ensin Jyväskylään sairaalaan ja sitten siirrettiin Seinäjoelle kotimaakuntaan.
Näissä R-Rallicupin karkeloissa on mahdollista. AKK:n kisoissa voi ajaa 14-vuotiaana, sinä vuonna kun täyttää 15 vuotta.Juttu on maksumuurin takana, mutta otsikon mukaan kuskina oli kartturin 12-vuotias poika. Enpä tiennyt, että rallia pääsee ajamaan Suomessa noin nuorena.