Kumpi pärjää paremmin kaudella 2006 - Ferrari vai Mäkki?

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Aika turhaa tuota on spukuloida. Kauden edetessä se nähdään, mutta jos jotain pitää vastata, niin sanotaan sitten että Mäkki. (ylläri ylläri)
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
910
Kyllä Nappula puhelee nyt pehmosia. En usko että ne on Mäkin edellä kauden alussa saati kun siirrytään vanhal mantereel.


Nicosta taas sen verran, että se on tällä hetkellä ainut todellinen potentiaalinen tulevaisuuden tähti F1 ympyröis noin karisman ja ulosantinsa suhteen.
Kunhan vauhtia löytyy vielä niin sitten taivas on rajana.
 

onux

Voorti Vokus
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
20
Sijainti
Finland
Miguel sanoi:
Button on sitä mieltä, että Ferrari. McLaren tulee rämpimään kuten kaudella 2004.



Itse en olisi kovin varma vielä Hondan luotettavuudesta. Heillä saattaa olla vahva moottori, mutta kokonaisuuden pitää toimia, ei pelkän moottorin.

Ferrarilla on parempi luotettavuus verrattuna Mäkkiin, mutta nopeutta ei. Kyllä Mäkki menestyy paremmin, vaikkakin luotettavuudesta ei ole mitään takeita.
Tämä kaverihan tietää yhtähyvin kun omat sopimusasiansa.. :idea:
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Mä luulen että McL:lla on tänä vuonna luotettavuus parempi kuin aikoihin, mutta vauhdissa tulee takkiin ainakin aluksi Renaultille ja Hondalle. Moottorin kestävyys kuitenkin kun on vain osa luotettavuutta - Mäkiltä perinteisesti tuntuu löytyvän kaikenlaista mutterinvääntäjää ja kakkosvaraosaa joiden pettämisellä kuitenkin on sama katkera lopputulos kuin jos moottori poksahtaa näyttävästi... Toivottavasti Mäkin kannalta nämäkin on viimeistään nyt hoidettu kuntoon.

Ferrari taasen testaili jossain muualla kuin muut joten vertailut muihin talleihin on melko vähissä. Bahrainin testeissä Ferrari väläytteli vauhtiaan kun muut olivat jo poistuneet - ongelmia tuntui kuitenkin olevan. Viimeiset testit kotiradalla taisivat jäädä kokonaan väliin huonon kelin takia?

Veikkaan että niin Mäkki kuin Ferrarikin taistelee alussa sijasta 3 ja siitä alaspäin...
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Ferrarilla on huonoin kausi sitten ajanjakson 1991 - 1995, McLaren taas säilyttää viimevuotisen tasonsa. Honda on se negatiivisin yllättäjä, kun ei hypestä huolimatta saavuta kuin muutaman podiumin ilman voittoja.
 

joe

Well-known member
Liittynyt
25.3.2000
Viestit
75
Sijainti
kotka
Kyllähän mersumiehen täytyy Mäkkiin uskoa !!!!
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Kyllä McLaren kerää kauden aikana enemmän pisteitä kuin Ferrari, joka sinällään on jo ihan juhlimisen arvoinen juttu. :alppu:
 

Kinkkujuusto

Member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
15
McLaren on tainnut nopeuden löytää mutta pahoin pelkään että siinä 30-40 kierroksen kohdalla avauskisassa tulee jotain teknisiä ongelmia :nope:
Ferrarilla taas aina ollut suhteellisen hyvä tuo luotettavuus, ainakin Schumin autossa :)
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Kinkkujuusto sanoi:
McLaren on tainnut nopeuden löytää mutta pahoin pelkään että siinä 30-40 kierroksen kohdalla avauskisassa tulee jotain teknisiä ongelmia :nope:
Ferrarilla taas aina ollut suhteellisen hyvä tuo luotettavuus, ainakin Schumin autossa :)
Taas veikkaan, että renkaat näyttelevät suurta osaa.
MC Laren kuluttanee edelleen vähän renkaita?!?!? Tokkopa ovat kovin erilaista autoa onnistuneet kehittämään kuin viime vuonna.
Se on nykytilanteessakin hyväksi, koska siten voi käyttää pehmeämpiä renkaita, jotka ovat nopeampia.

MC Laren taas käyttää ilmeisesti tehokkaasti renkaitaan heti alussa. Tämä
on ollut Michelinin ominaisuus muutamana viime vuonna Bridgs. verrattuna, jotka alussa ovat olleet hitaampia, mutta ajan myötä parantavat nähden Misukoihin.

Renkaiden paremmuuden vuoksi Laren on muutaman kymmenyksen aika-ajossa Ferraria nopeampi. Se takaa paremman lähtöpaikan. Kisan alussa Larenit menevät menojaan, ja Fefrarit putoavat parilla ekalla kierroksella lisää. Sieltä ne sitten nousevat minkä nousevat. Mutta Larenit tulevat kohta renkaiden vaihtoon ja tuoreilla kumeilla vetävät taas eroa.

Renkaiden kestävyydellä riskeerataan edelleenkin. Eihän niiden tarvitse kestää kuin 20-30 kierrosta. Rengasrikkoja saatetaan nähdä edelleen.
Vaikkakin luulen, että bensan tankkaus sanelee taktiikan, kuinka monta kertaa tullaan varikolle käymään.

Hyvä, että ens vuonna tulee vain yks rengastoimittaja. Sitten tulee toivottavasti tasaisia kilpailuja.
 
Ylös