Kuntauudistus

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Ilman pakkokeinojahan kuntien "yhdisteleminen" on yllättävänkin helppoa. Valtionjohdosta vaan sanotaan, että kaikki välihallintoportaat (kunnat ja maakuntaliitot) lakkautetaan 31.12.2013 klo 2359, ja 1.1.2014 perustetaan uudet kunnat, joille tulee tietty määrä palveluita.

Samalla tietenkin saadaan järkeistettyä ja mietittyä, että mitkä palvelut kuuluvat kullekin taholle.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Oikeesti ihan helvan tyhmä toikki. Sori.
On vaan niin älytöntä et jotku kunnat paisuu jos ne muka on lähel toist tai tyylii ollu joskus ees samas läänis! Ihan sama!
Ootte mitä mieltä ootte mut kuulostaa niin säälittävält!
Tunnen monia ja kunnas oon myös, mut en ratsasta sillä!
Asia on niin et siitä ei puhuta! Tietäisittepä vain kuinka monet lukee tätä.
Ja ne oikeesti nauraa. Lopettakaa ajoissa.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Oikeesti ihan helvan tyhmä toikki. Sori.
On vaan niin älytöntä et jotku kunnat paisuu jos ne muka on lähel toist tai tyylii ollu joskus ees samas läänis! Ihan sama!
Ootte mitä mieltä ootte mut kuulostaa niin säälittävält!
Tunnen monia ja kunnas oon myös, mut en ratsasta sillä!
Asia on niin et siitä ei puhuta! Tietäisittepä vain kuinka monet lukee tätä.
Ja ne oikeesti nauraa. Lopettakaa ajoissa.
Muista. Olet täysin suojaton..

Knoukka

Well-known member
Tosta Suomen Kuvalehden "karanneesta" kuntakartasta sen verta, että tämä kohta sopisi mulle oikein hyvin. Vittu vuosia ulkokuntalaisena ja osavuosiasujana kuunnellu sitä tappelua, että Raahe vai Oulainen. Loppuis se kitinä. Ja tossa kotipitäjästä ja kotiperästä tulisi sopivasti uuden kunnan maantieteellinen keskus.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Kouvostoliiton ja Lahden rajalla käydään kiivasta propagandasotaa. Koko härdelliä en jaksa referoida sen enempää, kuin että Iitistä on kyse. Siellä haluttaisiin kovin olla lahtelaisia ja vaihtaa maakuntaakin. Vaihtoehtona on Iitin kouvostotasavalta.
Viimeisimpänä käänteenä Iitin valtuusto esitti väitteitä että Kouvostoliitto olisi yrittänyt vaikuttaa Lahden päättäjiin Iitti-kysymyksessä. Sekä Kouvostoliitto että Lahti kiistävät moiset neuvottelut tyystin.

Juupels, suurvaltapolitiikkaa takapihalla. Huisia. Kohta lie kouvostoarmeija marssii Kausalaan laittamaan rajapitäjän imperialistit kuriin ja nuhteeseen.

markoj

Custom User
Täällä oli kans jotain kai jo liki kymmenen vuotta sitten yhessä kylässä separatistista liikehdintää, joka liittyi muistaakseni koulujen lopettamisiin. Olisivat vaihtaneet naapurikuntaan. Kuivu kuitenki kasaan se kapina. Sattumoisin sama kylä, josta löytyy Ruuttusen ruunan, eli tamman patsas konikapinointiin liittyen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vitusta on kuntauudistus, jos Hanko liitetään Raaseporiin.

Tulee ruotsinkielinen kunta, jolloin katukyltit yms. opasteet pitää kääntää toistepäin.:thumbfh:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Meillä on jo muutaman vuoden puhuttu yhdistymisestä Hyvinkään, Lopen ja Hausjärven kanssa, joten sinänsä tuossa ei mitään mullistavaa uutista ollut. En muista, miksi asia ei oo koskaan edennyt sen pidemmälle. Varmaankin Hyvinkää tehnyt asiat vaikeks tai jotenkin väärin. Oli syy mikä tahansa, niin se on Hyvinkään syytä.
Itse yhdistymistä vastaan mulla ei oo mitään. Kunhan pidetään Riihimäki nimenä.

K. August

Well-known member
Suomen Kuvalehti jatkaa paljastuksiaan, nyt uutisoidan tämän syksyn kunnallisvaalien perumisesta kuntauudistuksen tieltä:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/suomen-kuvalehdelta-kova-vaite-kataisen-salaisesta-suunnitelmasta/art-1288447547713.html

Toivottavasti ei toteudu, kuntalaiset kun valitsevat liitoksia vastustavat valtuustot, niin ei ainakaan lain mukaisin keinoin liitoksia tule.

Ja jos kokoomus ei tuosta kuntauudistusajatuksesta luovu, ja lapsuuden kotikuntani on itsenäinen vielä 2015, niin äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa kokoomuksen sijaan kepua. Paitsi jos Väykkä on niiden pääministeriehdokkaana, niin silloin en taida äänestää olenkaan.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Ehdotan että otamme jatkossa mallia Ranskasta:

Samalla keskiasukasmäärällä Suomessa pitäisi olla noin 9500 kuntaa.

\o/

Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Vitusta on kuntauudistus, jos Hanko liitetään Raaseporiin.

Tulee ruotsinkielinen kunta, jolloin katukyltit yms. opasteet pitää kääntää toistepäin.:thumbfh:
Erikoisen oloista puuhaa. Väärinpäin olevan tekstin lukeminen nopeasti on melko hankalaa. Mutta mitäpä ne ruotsalaiset ei keksis.

Hartsa76

Well-known member
Pitäisi lähettää kokoomus tekemään kuntauudistus Ranskaan, koska kuntauudistus tuntuu olevan se mitä kokoomus haluaa tehdä ja Ranskassa kokoomuksella riittäisi tekemistä yrittäessään pudottaa kuntien määrän alkajaisiksi 400.

Ranskassa muuten löytyy muutama sellainenkin kunta joissa ei ole yhtään asukasta ja ne ovat olemassa enää ainoastaan siksi, että ne ovat maailmansotien muistomerkkejä.

Mitä taas tulee tuohon Suomen kuntauudistukseen, niin jos se toteutetaan kokoomuksen esityksen mukaisesti, niin minä asuisin sen jälkeen kaupungissa joka olisi leveydeltään 150 kilometriä ja maanteitä pitkin mitattuna matka läntisimmästä kylästä itäisimpään kylään olisi 200 kilometriä, joten on sanomattakin selvää, että minä vastustan kokoomuksen kuntauudistusehdotusta.

Kokoomukselle ei näy olevan mitään merkitystä etäisyyksillä kuntaliitoksia suunnitellessa vaan ainoastaan väkiluvulla on merkitystä ja se johtaa siihen, että varsinkin Itä- ja Pohjois-Suomeen syntyy kuntia joissa etäisyydet ovat valtavia ja pinta-alakin olisi moninkertainen Uudenmaan maakuntaan verrattuna.

jjv

Arschloch
Mitä taas tulee tuohon Suomen kuntauudistukseen, niin jos se toteutetaan kokoomuksen esityksen mukaisesti, niin minä asuisin sen jälkeen kaupungissa joka olisi leveydeltään 150 kilometriä ja maanteitä pitkin mitattuna matka läntisimmästä kylästä itäisimpään kylään olisi 200 kilometriä, joten on sanomattakin selvää, että minä vastustan kokoomuksen kuntauudistusehdotusta.
Miksi on sanomattakin selvää, että sinä vastustat kokoomuksen kuntauudistusehdotusta?