Kuskispekulaatiot 2020

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
467
Ricciardo on kohta samassa tilanteessa kuin Ralf Schumacher aikoinaan. Yksi parhaiten palkatuista kuskeista jonka ura loppuu nopeasti ellei ole selvästi tallikaveriaan parempi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13150
Ricciardo on kohta samassa tilanteessa kuin Ralf Schumacher aikoinaan. Yksi parhaiten palkatuista kuskeista jonka ura loppuu nopeasti ellei ole selvästi tallikaveriaan parempi.
Toivon mukaan näin ei kävisi kun onhan Ricciardokin kaikkiaan aika hyvin kuitenkin ajanut.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13150

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
331
Niin meinaat että tuolla hetkellisellä kisan kärkipaikan pitämisellä oli jotain merkitystä jatkosopimuksen? :D

Tavallaan ihan odotettu päätös, tavallaan ei. Ihan kohtuullisestihan Giovonazzi on viime aikoina Kimiin verrattuna suoriutunut, mutta hankala nähdä että potentiaalia mihinkään suurempiin urotekoihin tulevaisuudessa kuitenkaan olisi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13150
Niin meinaat että tuolla hetkellisellä kisan kärkipaikan pitämisellä oli jotain merkitystä jatkosopimuksen? :D

Tavallaan ihan odotettu päätös, tavallaan ei. Ihan kohtuullisestihan Giovonazzi on viime aikoina Kimiin verrattuna suoriutunut, mutta hankala nähdä että potentiaalia mihinkään suurempiin urotekoihin tulevaisuudessa kuitenkaan olisi.
Toki ilman muuta kausi koostuu muustakin kun vain tuosta huippuhetkestä.

Toisaalta vähemmälläkin on lumottu tallipomoja ihan La Famigliaa eli Ferraria myöten aikojen saatossa kun huippusuoritukset ovat kunnossa vaikka kausi muuten menisi kirjaimellisesti päin mäntyä.

Myöhempi tulevaisuus on vielä epäselvä kun eihän Giovinazzilla vielä paljon uraa ole takana.

Lyhimmillään oli jäädä parin kisan mittaiseksi missä toisessa oli vielä kolarikin.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
617
Sijainti
Tampere
Melko odotettu juttu mikäli näin.

Etenkin kun Giovinazzi taisi ohimenevästi tällä kaudella Hockenheimissa jopa johtaakin kisaa millä tosiaan oli moneen vuoteen ensimmäinen Sauberin kuski johtajana ja ensimmäinen Alfa Romeon kuski sitten Andrea de Cesariksen johtajana.
Singaporessa
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Heh. Hetken johtoaseman lumolla ei sitten mitään merkitystä. Se on Ferrarin kehityskuskin paiklka se toinen Alfan paikka ja ei sinne ketään muutakaan ollut istuttaa. Mick Schumacher tarttee ainakin sen vuoden F2-sarjassa lisää.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13150
Taitaa varmaankin tarvita Mick Schumacher vielä vähän lisäaikaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104236
Sijainti
On earth
Heh. Hetken johtoaseman lumolla ei sitten mitään merkitystä. Se on Ferrarin kehityskuskin paiklka se toinen Alfan paikka ja ei sinne ketään muutakaan ollut istuttaa. Mick Schumacher tarttee ainakin sen vuoden F2-sarjassa lisää.
Kyllä siellä pitää pärjätä, jotta paikka ykkösessä aukeaa. Itse asiassa lie melko harvinaista, että koko kärkikolmikko nousee ykkösiin. Ja voi sanoa, että Russell, Albon ja Norris ovat myös paikkansa lunastaneet.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
8533
Mick Schumacherin kannalta aika oleellista on nähdä, miten hän pärjää ensi kaudella F2:ssa vertailtaessa toiseen Ferrari-junioriin Shwartzmaniin. Tai eihän heidän ajamistaan sarjassa ole vielä vahvistettu, mutta kaiken järjen mukaan molemmat ovat mukana, kenties jopa tallikavereina.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2577
Heh. Hetken johtoaseman lumolla ei sitten mitään merkitystä. Se on Ferrarin kehityskuskin paiklka se toinen Alfan paikka ja ei sinne ketään muutakaan ollut istuttaa. Mick Schumacher tarttee ainakin sen vuoden F2-sarjassa lisää.
No ei sitä jatkoaikaa ole kyllä kuin ensi kausi. Jos sen pidempään "tarvitsee" jäädä F2-sarjaan, niin ei sieltä enää silloin nousta F1:iin, vaan siirrytään GT-autojen pariin "palkkakuskiksi", kuten joku nykyisistä F2-kuskeista asian ilmaisi.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
No ei sitä jatkoaikaa ole kyllä kuin ensi kausi. Jos sen pidempään "tarvitsee" jäädä F2-sarjaan, niin ei sieltä enää silloin nousta F1:iin, vaan siirrytään GT-autojen pariin "palkkakuskiksi", kuten joku nykyisistä F2-kuskeista asian ilmaisi.
On sieltä nostettu useamman kauden tahkonneita jyriä mutta lähinnä yhden tai kahden kauden maksukuskeiksi.

Schumin nimi ja Ferrarin Alfa-kytkös käsittääkseni mahdollistaa kaverin nostamisen ykkösiin melkein tuloksista riippumatta. Tämä vuosi vain liian huono. Ohjelmassa oli jopa F1-testiä mutta kilpailukyvyn selvittyä ohjelmaa "kevennettiin"
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
13150
Mikäli Renault tosiaan hyvin teoriassa vetäytyisi jopa jo kaikkein pahimmassa mahdollisessa tapauksessa nyt kauden päätteeksi tai ensi kaudella ja viimeistään joskus vaikka vuoden 2021 uusien sääntöjen aikana sen vuoden kesäkuussa kautta 2022 silmäillen kaiken epäonnistuessa niin se olisi suuri ongelma.

Siitä tulisi ongelmia ainakin sen nykykuskeista tai tulevista kuskeista Daniel Ricciardolle ja Esteban Oconille ja useammalle tallin testikuljettajalle, yksittäistestaajille tai promootiotestaajille.

Mikä ei toki kaiken ymmärtäen ole onneksi todennäköistä, mutta ei myöskään täysin olematonta.

Ainakin näin viime vuosilta tai kuluneelta vuodelta tallin kaaosta seurattuna puhuen niin radalla, tallina kuin ihan La Regien nykypäivän johtokuntaa myöten koskien.

Ricciardo ei näillä näkymin välttämättä ole palaamassa tai mahdollisesti palatessaankin ei ole pääsemässä Red Bullille kun Helmut Marko on tietysti ollut tuttuun itsepäiseen tapaansa ennalta päätetysti toista mieltä nykyisten tai tulevaisuuden nimiensä pitämisen suhteen.

Helmut Marko on ollut myös erittäinkin kielteinen lajin klassiseen kysymykseen vuodesta 1986 lähtien eli siihen, että pitäisikö lajissa ajattaa kolmattakin autoa kisoissa.

Jolloin Ricciardolle nyt ei löytyisi paikkaa paluulle talliin siinäkään tapauksessa kun todennäköisesti Red Bullin tai Toro Rosson autoja ajaisivat niiden ikitestaajat kolmansien autojen suhteen eli Sebastien Buemi ja Jean-Eric Vergne ellei nyt sitten ihan lopulta tule liikaa ikää jo heillekin.

Renault ei kyllä välttämättä vetäydy aivan kokonaan lajista ellei nyt sitten vetäytyisi vain tehdaspuoleltaan kokonaan tai osittain jolloin sitten tallin työtä jäisi jatkamaan muu hyvä ostajataho.

Ja vaikka tallina vetätyisikin kaiken jälkeen niin moottoritoimittajana vetäytyminen on kyllä vielä mahdollista tallivetäytymistä epätodennäköisempi.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
2120
Nyt tuli tuo edellinen viesti luettua pariin kertaan enkä silti kyllä ymmärtänyt yhtään. Huh huh.

No, katsotaan mihin suuntaan kuskispekulaatiot lähtee. Käykö Oconille kylmät vielä?

Ricciardo varmaan heitetään tarpeen tullen takaisin Red Bullille kyllä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104236
Sijainti
On earth
Nyt tuli tuo edellinen viesti luettua pariin kertaan enkä silti kyllä ymmärtänyt yhtään. Huh huh.

No, katsotaan mihin suuntaan kuskispekulaatiot lähtee. Käykö Oconille kylmät vielä?

Ricciardo varmaan heitetään tarpeen tullen takaisin Red Bullille kyllä.
Eipä tuota ymmärrä millään. Itse asiassa lopetin ennen kauden alkua lukemasta noita.

Mutta Oconin kylmät olisi kylmä suihku Christian Wolfille. Hirveellä vaivalla saanut jätkän ujutettua kuskin paikalle, sitten olisikin työtön palkkakuski.
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
679
Mikäli Renault tosiaan hyvin teoriassa vetäytyisi jopa jo kaikkein pahimmassa mahdollisessa tapauksessa nyt kauden päätteeksi tai ensi kaudella ja viimeistään joskus vaikka vuoden 2021 uusien sääntöjen aikana sen vuoden kesäkuussa kautta 2022 silmäillen kaiken epäonnistuessa niin se olisi suuri ongelma.

Siitä tulisi ongelmia ainakin sen nykykuskeista tai tulevista kuskeista Daniel Ricciardolle ja Esteban Oconille ja useammalle tallin testikuljettajalle, yksittäistestaajille tai promootiotestaajille.

Mikä ei toki kaiken ymmärtäen ole onneksi todennäköistä, mutta ei myöskään täysin olematonta.

Ainakin näin viime vuosilta tai kuluneelta vuodelta tallin kaaosta seurattuna puhuen niin radalla, tallina kuin ihan La Regien nykypäivän johtokuntaa myöten koskien.

Ricciardo ei näillä näkymin välttämättä ole palaamassa tai mahdollisesti palatessaankin ei ole pääsemässä Red Bullille kun Helmut Marko on tietysti ollut tuttuun itsepäiseen tapaansa ennalta päätetysti toista mieltä nykyisten tai tulevaisuuden nimiensä pitämisen suhteen.

Helmut Marko on ollut myös erittäinkin kielteinen lajin klassiseen kysymykseen vuodesta 1986 lähtien eli siihen, että pitäisikö lajissa ajattaa kolmattakin autoa kisoissa.

Jolloin Ricciardolle nyt ei löytyisi paikkaa paluulle talliin siinäkään tapauksessa kun todennäköisesti Red Bullin tai Toro Rosson autoja ajaisivat niiden ikitestaajat kolmansien autojen suhteen eli Sebastien Buemi ja Jean-Eric Vergne ellei nyt sitten ihan lopulta tule liikaa ikää jo heillekin.

Renault ei kyllä välttämättä vetäydy aivan kokonaan lajista ellei nyt sitten vetäytyisi vain tehdaspuoleltaan kokonaan tai osittain jolloin sitten tallin työtä jäisi jatkamaan muu hyvä ostajataho.

Ja vaikka tallina vetätyisikin kaiken jälkeen niin moottoritoimittajana vetäytyminen on kyllä vielä mahdollista tallivetäytymistä epätodennäköisempi.
Mikäli Renault vetäytyisi tulevina vuosina, siitä olisi ongelmia monille kuskeille, kuten Ricciardolle ja Oconille. Red Bullille Ricciardo ei ole pääsemässä, vaikka käyttöön otettaisiin kolmannet autot, mitä Marko ei kannata. Onneksi Renaultin lopettaminen ei ole todennäköistä ja vaikka lopettaisikin, joku muu saattaisi jatkaa tallin toimintaa. Moottoritoimittajana Renault on tuskin lopettamassa.

Jäikö jotain oleellista pois?
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
331
Eikös Renault toimita tulevaisuudessa moottoreita enää lähinnä itselleen, kun McLarenkin vaihtaa Mersun leiriin. Eli sikäli jos tallista luovutaan, niin varmaan loppunee moottoreiden toimituskin. Enstonen tiimille kyllä luulisi uusia ottajia löytyvän.
 
Ylös