Näinpä kyllä.Harmittavaa jos näin käy. Mutta kyllä Valtterille ajotaitojen puolesta jostain tallista tuolin luulisi löytyvän. Mielestäni Valtteri on melko aliarvostettu kuljettaja kaiken kaikkiaan. Toisessa ääripäässä taas Ricciardo.
Renault noista paras. Kuitenkin tehdas tiimi.Bottaksen ainoat mahdolliset vapaat paikat on Renault (1) Haas (2), Alfa-Romeo (2). Williamsia en laske edes vaihtoehdoksi.
Toistaiseksi Mercedespaikan menetyksestä on vain huhuja. Milloin Vettelille milloin Russelille. Vähän vaikuttaa siltä että ajotauon aikana Bottaksen arvostus vain heikkenee, kun huhut ottavat kierroksia. Pitäisi päästä ajamaan ja osoittamaan, että osaa homman.Bottaksen ainoat mahdolliset vapaat paikat on Renault (1) Haas (2), Alfa-Romeo (2). Williamsia en laske edes vaihtoehdoksi.
Alonso ei tule enää ajamaan ison tiimin autolla formulaa. Pilasi itse itse mahdollisuutensa kisojen ulkopuolisella pelleilyllä.Alonso tulee mersulle Hamiltonin kaveriksi niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Miettikääpä hetki millä tahoilla olisi isoimmat intressit saada Alonso ajamaan voitoista ja vielä sellaisen tallinkaverin kanssa, jonka kanssa varmasti tulisi hyvää draamaa... Niinpä.
Arvailuahan nämä on, mutta kuulostaisi kyllä äkkiseltään tosi kummalta, että Mersu sitoisi oman suojattinsa Williamsille kolmeksi vuodeksi ilman järkevää mahdollisuutta nostaa tätä kesken kaiken "ykköstiimiin". Itse olen aika lailla satavarma että nuo siirtokorvaukset on sovittu valmiiksi sopimusta tehtäessä ja summat on sellaisia että homma ei siihen ainakaan kaatuisi. En tiedä mistä tuon "ei sisällä minkäänlaisia myönnytyksiä" -kohdan keksit, tuossa linkatussa jutussahan ei ainakaan mitään sellaista sanottu.?
Suurin ongelma on tuo voimassa oleva kuljettajasopimus Williamsin kanssa. Se ei sisällä minkäänlaisia myönnytyksiä Mercedesin taholta, joten jos Mersu haluaa ostaa Russellin ulos, se joutuu maksamaan suuren siirtokorvauksen muodossa tai toisessa. Siinäkään ei tosiaan ole järkeä, että vain 19 kk sitten Mercedes salli Russellin tehdä pitkän sopparin toiseen talliin, ja nyt se muka haluaisikin ostaa saman sopimuksen ulos.
Mitä ihmettä, miksei voisi? Tuskin noita sopimuksia turhan takia hinkataan managerien ja asianajajien kanssa viikko/kuukausitolkulla, eiköhän siellä ole ennalta sovittua pykälää moneen muuhunkin tilanteeseen.Mersu ei ole sitonut ketään minnekään vaan Russell neuvotteli sopimuksensa ilman Mercedesin holhousta. Siirtokorvauksia ei luonnollisestikaan voi neuvotella etukäteen.
Todella hyviä pointteja. Itse ajattelin vain näitä nykyisen mallisia junioriohjelmia, jotka Red Bullin esimerkistä lähtivät pyörimään tällaisella meiningillä, että noustaan usein päätalliin asti. Tämä on käytännössä laittanut muille painetta luoda polkuja päätalliin asti, koska muuten Red Bull todennäköisesti kaappaisi kaikki lupaukset sillä, että muissa organisaatioissa ei voi päästä eteenpäin. Leclercin kohdallahan tästä junnuohjelman uskottavuudesta oli puhetta, kun hänet nostettiin Ferrarille. Samalla tuossa Red Bullin organisaatiossa on käynyt ovi näiden kuskien osalta siihen tahtiin, että koko systeemi on lähinnä naurettava. Siellä Kvyat ajelee ties monien potkujen jälkeen, kun kaikki edes jotain potentiaalia omaavat on potkittu ulos, milloin mistäkin syystä. Samalla tätä porukkaa kenen paikka ei selkeästi olisi F1-sarjassa pyörii noilla paikoilla, koska pakko olla joku siinä ohjelmassa. Toisaalta ei se ero niin massiivinen välttämättä ole niihin aikoihin, kun joku sponsori tai moottorivalmistaja sai usein oman suojattinsa ajamaan milloin minkäkin tallin toista autoa. Usein nämäkään kuskit eivät kovin hyviä olleet.Ei se ole realistinen vaatimus, että junnuakatemian voi katsoa onnistuneen vain, jos sieltä noustaan ajamaan sarjaa vuosia dominoinutta autoa.
Tavallaan näiden junnuakatemioiden syytä on sekin, että F1-sarjassa on hyvin paljon epäkelpoa massaa kuten Giovinazzi, Gasly, Kvyat ja lukuisat paskajunnut ennen heitä. Jos näitä korvamerkittyjä paikkoja ei olisi, niin heidän tilallaan voisi ajaa joku kyvykäs junnu kuten Ocon tai Russell tai miksei jopa Wehrlein aikanaan.
Näinpä, Red Bullin juniori putki ollut viime aikoina aika tyhjä. Muut tallit sai Red Bullia hyvin kiinni tässä juniori ohjelma systeemissä.Todella hyviä pointteja. Itse ajattelin vain näitä nykyisen mallisia junioriohjelmia, jotka Red Bullin esimerkistä lähtivät pyörimään tällaisella meiningillä, että noustaan usein päätalliin asti. Tämä on käytännössä laittanut muille painetta luoda polkuja päätalliin asti, koska muuten Red Bull todennäköisesti kaappaisi kaikki lupaukset sillä, että muissa organisaatioissa ei voi päästä eteenpäin. Leclercin kohdallahan tästä junnuohjelman uskottavuudesta oli puhetta, kun hänet nostettiin Ferrarille. Samalla tuossa Red Bullin organisaatiossa on käynyt ovi näiden kuskien osalta siihen tahtiin, että koko systeemi on lähinnä naurettava. Siellä Kvyat ajelee ties monien potkujen jälkeen, kun kaikki edes jotain potentiaalia omaavat on potkittu ulos, milloin mistäkin syystä. Samalla tätä porukkaa kenen paikka ei selkeästi olisi F1-sarjassa pyörii noilla paikoilla, koska pakko olla joku siinä ohjelmassa. Toisaalta ei se ero niin massiivinen välttämättä ole niihin aikoihin, kun joku sponsori tai moottorivalmistaja sai usein oman suojattinsa ajamaan milloin minkäkin tallin toista autoa. Usein nämäkään kuskit eivät kovin hyviä olleet.