Kuskispekulaatiot 2022

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
6747
Sijainti
Vantaa
Ei hän enää vaihda tallia. Mies miettii jo bisneskuvioita aktiiviuran jälkeiseen aikaan ja hän on niissä merkattu Mersun mies. Näin on Hamilton itsekin sanonut. Vaikuttaa siltä, että hän ennemmin lopettaisi pari vuotta liian aikaiseen kuin vaihtaisi enää vieraaseen talliin.
Näihin on turha kiinnittää enempää huomioita. Schumikin oli pitkään Ferrarin lähettiläs, kunnes löysi itsensä Mersun ratista. Samoin Kimin piti lopettaa uransa Ferrarilla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3250
Näihin on turha kiinnittää enempää huomioita. Schumikin oli pitkään Ferrarin lähettiläs, kunnes löysi itsensä Mersun ratista. Samoin Kimin piti lopettaa uransa Ferrarilla.
Siitä liikkuu erilaisia huhuja, miksi Schumi lopetti niinkin aikaiseen. Kaikkihan tietävät, että hän olisi halunnut jatkaa, mutta vallitsevat olosuhteet ajoivat hänet pois Ferrarilta. Hänkin päätyi silloin siihen lopputulokseen, että on parempi lopettaa kuin vaihtaa tallia.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
6747
Sijainti
Vantaa
Siitä liikkuu erilaisia huhuja, miksi Schumi lopetti niinkin aikaiseen. Kaikkihan tietävät, että hän olisi halunnut jatkaa, mutta vallitsevat olosuhteet ajoivat hänet pois Ferrarilta. Hänkin päätyi silloin siihen lopputulokseen, että on parempi lopettaa kuin vaihtaa tallia.
Voihan tässäkin olla sama kuvio. Hamilton pakotetaan lopettamaan, kun nuori Russell olisi tallikaverina.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
627
Hamiltonin viidestä tallikaverista kolme on ollut maailmanmestareita. Pärjännyt jokaiselle näistä vähintään kelvollisesti.. Omasta mielestä sikäli vähän hassu tämä nyt valloillaan oleva kuvitelma, että pelkäisi kuollakseen jotain Russelia, jonka näytöt nyt on suuressa kuvassa melko olemattomat. Veikkaisin itseluottamuksen olevan ihan hyvällä tasolla..
 
Viimeksi muokattu:

speedster?

Well-known member
Liittynyt
11.12.2007
Viestit
354
Yksi vaihtoehto on sekin, että Mercedeksen talli on myytävänä eikä haluta Hamiltonia kulurasitteeksi. Annetaan uudelle omistajalle valtuudet tehdä mitä haluaa.
Tuo on kyllä ihan mahdollinen visio. Mersu on saanut Ykkösistä kaiken ja voisi olla aika poistua paikalta voittamattomana. F1:n ikifaninkin on pakko myöntää, että sarja ei tällä hetkellä ole kunniansa kukkuloilla ja siitä autotehtaalle saatu PR-hyöty noin esimerkkinä on tippunut alas ja pudotus voi vielä jatkua.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3250
Voihan tässäkin olla sama kuvio. Hamilton pakotetaan lopettamaan, kun nuori Russell olisi tallikaverina.
No joo, Schumin aktiiviura Ferrarilla tuli päätökseensä sen vuoksi, että Montezemolo pisti kaikki arvovaltansa rippeet peliin ja pakotti tallin palkkaamaan Räikkösen. Toisessa leirissä tallipäällikkö Todt, joka nosti jatkuvasti arvostustaan tallin sisällä, olisi halunnut pitää Schumacherin.

Huhujen mukaan tämä tallin sisäinen valtataisto oli syynä myös siihen Monzassa 2006 koettuun outoon tilanteeseen, kun välittömästi kisan päätyttyä Ferrari julkaisi tiedotteen Räikkösen palkkaamisesta samaan aikaan, kun Schumi vasta oli kävelemässä kisan kärkikolmikon pressitilaisuuteen aikeenaan tiedottaa lopettamisestaan.

 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3250
Tuo on kyllä ihan mahdollinen visio. Mersu on saanut Ykkösistä kaiken ja voisi olla aika poistua paikalta voittamattomana. F1:n ikifaninkin on pakko myöntää, että sarja ei tällä hetkellä ole kunniansa kukkuloilla ja siitä autotehtaalle saatu PR-hyöty noin esimerkkinä on tippunut alas ja pudotus voi vielä jatkua.
Mikäs viimeaikainen tapahtuma on F1-sarjan profiilin romahduttanut näin alas? En ole kuullutkaan asiasta. Fykkösille ei ole mitään lähellekään samaan arvostukseen ja julkisuuteen yltävää vastinetta. Sarjaa uhannut näivettyminen on ehkä onnistuttu väistämään nyt, kun alkavalta kaudelta lähtien tulonjako on tasapuolisempi, mikäli korona ei yllätä taas kerran ja vie tuloja kokonaan.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
2285
Mikäs viimeaikainen tapahtuma on F1-sarjan profiilin romahduttanut näin alas? En ole kuullutkaan asiasta. Fykkösille ei ole mitään lähellekään samaan arvostukseen ja julkisuuteen yltävää vastinetta. Sarjaa uhannut näivettyminen on ehkä onnistuttu väistämään nyt, kun alkavalta kaudelta lähtien tulonjako on tasapuolisempi, mikäli korona ei yllätä taas kerran ja vie tuloja kokonaan.
Kyllähän mielenkiinto sarjaa kohtaan tuntuu yleisesti hiipuvan. Aiemmin suurin osa tutuistani katsoi kisat, nykyään harva seuraa edes tulokset mistään. Tämä nyt toki vain yksi esimerkki omasta ympäristöstäni, mutta kyllähän sarjan suosio on ollut pitkään alamäessä. Harva jaksaa katsoa yhden tiimin dominointia, on se sitten Mersu tai Red Bull.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
688
Sijainti
EP
Ilmastonmuutos tai siis siitä vouhkaaminen. Se on romahduttanut kaiken moottoriurheilun.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
785
Ilmastonmuutos tai siis siitä vouhkaaminen. Se on romahduttanut kaiken moottoriurheilun.
No eikä ole. Ihan höpön höpöä. Suurin osa tutuista tunnustaa ilmastonmuutoksen ja sen tuomat muutokset omaan elinympäristöön. Eikä kukaan sen takia kyllä ole sen takia moottoriurheilua vastaan. Hyttysen paskan verran merkitystä esim. siihen, kun yksi NHL-joukkue vetää sarjan läpi.
 

ikuinen kakkonen

Well-known member
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
556
Sijainti
Vyborg
No joo, Schumin aktiiviura Ferrarilla tuli päätökseensä sen vuoksi, että Montezemolo pisti kaikki arvovaltansa rippeet peliin ja pakotti tallin palkkaamaan Räikkösen. Toisessa leirissä tallipäällikkö Todt, joka nosti jatkuvasti arvostustaan tallin sisällä, olisi halunnut pitää Schumacherin.

Huhujen mukaan tämä tallin sisäinen valtataisto oli syynä myös siihen Monzassa 2006 koettuun outoon tilanteeseen, kun välittömästi kisan päätyttyä Ferrari julkaisi tiedotteen Räikkösen palkkaamisesta samaan aikaan, kun Schumi vasta oli kävelemässä kisan kärkikolmikon pressitilaisuuteen aikeenaan tiedottaa lopettamisestaan.

Saa kyllä kuvan tuosta tilanteesta että Schumacher ei missään nimessä ollut aikeissa lopettaa, ja kun kuitenkin kaveri tuli takaisin 4 vuotta myöhemmin, niin jos olisi Schumilla ollut päätösvaltaa tallin sisällä, olisi jatkettu Schumacher Massa kaksikolla, Räikkösen sijaan ja kenties olisi 2007 ja ehkä 2008 mestaruudet mennyt Schumille kun niin tiukkoja olivat mestaruustaistelut tuolloin.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
688
Sijainti
EP
No eikä ole. Ihan höpön höpöä. Suurin osa tutuista tunnustaa ilmastonmuutoksen ja sen tuomat muutokset omaan elinympäristöön. Eikä kukaan sen takia kyllä ole sen takia moottoriurheilua vastaan. Hyttysen paskan verran merkitystä esim. siihen, kun yksi NHL-joukkue vetää sarjan läpi.
Höpöhöpöä puhut itse. Kyllähän se on päivän selvää, ettei varsinkaan polttomoottoriurheilu ole enää niin mediaseksikästä kuin se voisi olla. Sehän ei millään tavalla edusta nykyistä maailman pelastus ideologiaa. Sun tuttavapiiri on hyttysen paskan veroinen otanta globaalisti ajateltuna.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3250
Höpöhöpöä puhut itse. Kyllähän se on päivän selvää, ettei varsinkaan polttomoottoriurheilu ole enää niin mediaseksikästä kuin se voisi olla. Sehän ei millään tavalla edusta nykyistä maailman pelastus ideologiaa. Sun tuttavapiiri on hyttysen paskan veroinen otanta globaalisti ajateltuna.
Sähköurheilun haittapuoli on se, ettei se ole urheilua. Äärimmilleen optimoituina autoilla voidaan ajaa juuri sen verran kuin nykyään on mahdollista Formula E:ssä – mutta nopeudet jäävät hyvin mataliksi ja ratojen tulee olla Monacoon vertautuvia kurarännejä. Esimerkiksi rallia ei ole mahdollista ajaa ollenkaan, sillä akkujen kapasiteetti on mitätön ja latausajat pitkiä. Muita vaihtoehtoisia moottoriteknologioita ei ole eikä tule olemaan ainakaan ennen kuin joku keksii rakentaa fissiolla toimivan moottorin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
4713
Sijainti
Helsinki
Sähköurheilun haittapuoli on se, ettei se ole urheilua. Äärimmilleen optimoituina autoilla voidaan ajaa juuri sen verran kuin nykyään on mahdollista Formula E:ssä – mutta nopeudet jäävät hyvin mataliksi ja ratojen tulee olla Monacoon vertautuvia kurarännejä. Esimerkiksi rallia ei ole mahdollista ajaa ollenkaan, sillä akkujen kapasiteetti on mitätön ja latausajat pitkiä. Muita vaihtoehtoisia moottoriteknologioita ei ole eikä tule olemaan ainakaan ennen kuin joku keksii rakentaa fissiolla toimivan moottorin.
Tähän menee ainakin 20 vuotta, jopa enemmän. Sähköllä ja muilla uusiutuvilla energialla ajettavat kilvat kuuluu WEC-kisoihin.

Viimeiset viestit on aika ot:ta.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
234
Tuo on kyllä ihan mahdollinen visio. Mersu on saanut Ykkösistä kaiken ja voisi olla aika poistua paikalta voittamattomana. F1:n ikifaninkin on pakko myöntää, että sarja ei tällä hetkellä ole kunniansa kukkuloilla ja siitä autotehtaalle saatu PR-hyöty noin esimerkkinä on tippunut alas ja pudotus voi vielä jatkua.
Mersun vetäytymisestä on ollut puhetta jo vuoden verran. Yksivuotiset sopimukset sopivat hyvin tähän kuvioon.
Eli Mersu myy viimeisen kolmanneksensa 2021, toimittaa enää vain moottoreita sopimustalleille, kuskit etsivät uutta työpaikkaa.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
785
Höpöhöpöä puhut itse. Kyllähän se on päivän selvää, ettei varsinkaan polttomoottoriurheilu ole enää niin mediaseksikästä kuin se voisi olla. Sehän ei millään tavalla edusta nykyistä maailman pelastus ideologiaa. Sun tuttavapiiri on hyttysen paskan veroinen otanta globaalisti ajateltuna.
Sä puhuit että romahduttanut kaiken moottoriurheilun. Nyt höpötät ihan toista taas. Rallin mm-sarja on ihan kuraa, koska talleja ei ole ollut mukana. Sitä vastoin rataluokissa yllättävän paljon seurantaa ja amerikan päässä ihan eläviä sarjoja. Samoin moottoripyöräily puolella ja veneilyssä mennään ihan kivasti.

Se ettei ehkä ole mediaseksikästä (vaikka esim. Suomessakin keltaista lehdistöä myöten seurataan sarjoja) ei tarkoita sitä, että on täysin romahtanut. 70- ja 80-luvulla huomattavasti vähemmän esim. YLE noteerasi F1-sarjaa, kunnes Keijo voitti mestaruuden.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
688
Sijainti
EP
Sä puhuit että romahduttanut kaiken moottoriurheilun. Nyt höpötät ihan toista taas. Rallin mm-sarja on ihan kuraa, koska talleja ei ole ollut mukana. Sitä vastoin rataluokissa yllättävän paljon seurantaa ja amerikan päässä ihan eläviä sarjoja. Samoin moottoripyöräily puolella ja veneilyssä mennään ihan kivasti.

Se ettei ehkä ole mediaseksikästä (vaikka esim. Suomessakin keltaista lehdistöä myöten seurataan sarjoja) ei tarkoita sitä, että on täysin romahtanut. 70- ja 80-luvulla huomattavasti vähemmän esim. YLE noteerasi F1-sarjaa, kunnes Keijo voitti mestaruuden.
Ok. Taisi siinä olla hieman lapin lisää mukana. Maailma muuttuu Eskoseni. 70- ja 80-luvuilla Suomi pärjäsi varsinkin talviurheilulajeissa kohtalaisen hyvin muuta maailmaa vastaan. Se taisi olla ihan vaan asennevammaisuutta, ettei kirjoitettu. Hiihto ja mäkihyppy. Se vasta on urheilua. Ja juoksu. Se tauti ei toki ole poistunut keskuudestamme ja edelleenkään jotkut eivät pidä moottoriurheilua oikeana urheiluna. Vai luetaanko sekin asennevammaisuudeksi, jos halutaan kieltää moottoriurheilu ilmaston suojelun vuoksi?

Täällä kotomaassa ei ole rataluokissa oikein elämää.

Toivottavasti Hamilton ei aja Mersua 2022.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3250
Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner on vahvistanut, että Verstappenin sopimuksessa on ns. suorituskykypykälä ja että teoriassa hän voisi loikata Mersulle jopa kaudeksi 2022. Virallisesti P-tapilla on sopimus kauden 2023 loppuun asti. Horner ei tarkemmin eritellyt, millaiset ehdot tarkalleen ottaen sopimukseen on kirjattu, mutta hän luonnehti niitä "binäärisiksi".

Oma arvaukseni on se, että Verstappenin on oltava kuljettajien MM-sarjassa top 2:ssa tai tietyn prosenttiosuuden sisällä MM-pistekärjestä heinäkuun loppuun mennessä, tai hänellä on oikeus irtisanoa sopimus Red Bullin kanssa. Arvaukseni perustuu siihen, että heinä–elokuu on perinteisesti ollut erinäisten pykälien ja optioiden raukeamisen takarajana. Hornerin kuvaus pykälän binäärisyydestä viittaa siihen, että ehtoja on vain yksi ja että se on suoraviivainen. Tällöin pykälä on sidottu joko sijoitukseen MM-sarjassa tai suoraan MM-pisteisiin.

 
Ylös