Minä veikkaan homman olevan jollain tasolla valtapeliä. En kiellä etteikö voisi olla jotain törkeää tapahtuneen, mutta Markolla on näppinsä pelissä.Markon kosto? Häntähän oltiin viimevuonna jyräämässä bussin alle eräiden toimesta...
Minä veikkaan homman olevan jollain tasolla valtapeliä. En kiellä etteikö voisi olla jotain törkeää tapahtuneen, mutta Markolla on näppinsä pelissä.Markon kosto? Häntähän oltiin viimevuonna jyräämässä bussin alle eräiden toimesta...
Ricciardo varmasti kiljuen ottaisi Mercedeksen tuolin vastaan, mutta onko Ricciardo siinä asemassa että Mersua kiinnostaisi ostaa hänet ulos sopimuksesta. Tuskin. Ricciardo antaa vielä näyttöjä että kuuluuko hän ylipäätänsä F1-sarjaan.Entäs Ricciardo Mersulle? 2025.
+ kokemusta
+ Oiva piikki kilpailijan leiriin
+ Nopeus riittävä ja ei aiheuta ongelmia.
+ Pystyy tuomaan varmasti tarvittavat pisteet
Uskoisin myös, että Danitsi vaihtaisi heti Mercedeksen leiriin. Ykköstiimissä ei ole mitään mahiksia haastaa voitosta koska Max suorittaa niin kovalla tasolla.
https://www.gpblog.com/en/amp/258669/ricciardo-not-going-to-mercedes-according-to-helmut-marko-he-s-not-leaving.html
Ricciardo not going to Mercedes according to Helmut Marko: 'He's not leaving'
Eikös Ricciardon sopimus ole 1+1?Ricciardo varmasti kiljuen ottaisi Mercedeksen tuolin vastaan, mutta onko Ricciardo siinä asemassa että Mersua kiinnostaisi ostaa hänet ulos sopimuksesta. Tuskin. Ricciardo antaa vielä näyttöjä että kuuluuko hän ylipäätänsä F1-sarjaan.
On Bottaskin voittanut kisoja, mutta ei siellä tallit suoranaisesti juokse Bottaksen ja Ricciardon perässä kynän ja paperin kanssa. Ja aika Verstappenin kanssa, tästä on kulunut jo 6 vuotta, ei tuollaisia kukaan muistele (paitsi Henkilö) jos sen jälkeen on tullut potkutkin. Ihan samalla tavalla Albon tuli takaisin ja on antanut hyviäkin näyttöjä että kuuluu vielä sarjaan.Eikös Ricciardon sopimus ole 1+1?
Nyt on hiukan yliampuva tulkinta. "Antaa näyttöjä."
Toki oli hankalia vuosia, mutta pitää muistaa että on voittanut monta kisaa ja ajoi hyviä kausia Verstappenia vastaan ja toki toi McLarenille sen ainoan voiton sillä kaudella jne. Toki ruostetta voi varmasti olla ennen kuin pääsee sinuiksi auton kanssa. Näytöt pitää antaa että edelleen pystyy suorittamaan hyvällä tasolla, mutta näytöt että kuuluu F1 sarjaan on hiukan typerä tulkinta.
The chances of the ever-smiling Australian actually leaving for Mercedes' team are slim. This is because, according to Helmut Marko, Ricciardo has other commitments: ''Ricciardo still has a long-term contract and is not available,'' the Austrian told F1-insider.com.
Meinaat että muita talleja ei kiinnostaisi Hornerin tapa vilautella kulliaan pikkujouluissa? Miehen ura F1-sarjassa voi olla kyllä ohi näillä näppäimin, sillä tallipäällikön tasoiseen rooliin vaaditaan melkoisen puhtoinen imago. Vähintään muutaman vuoden paussi lienee edessä. Ehkä esimerkiksi WEC:n puolelta voisi vielä löytyä töitä.Kun Horner teki silly seasonista vissiin willy seasonin ja jos joutuu lähtemään, niin mitenköhän Neveyn jatko RBllä. Ainakin ite oon ymmärtänyt, että pitkälti Horner on syy Neveyn RBllä oloon.
Ennen vuoden vaihdetta Nevey totesi, että jos jotain harmittelee, niin sitä, ettei ole ollut Ferkulla töissä ja, että Hamin tai Alonson kanssa ei ole työskennellyt.
Nyt olisi lapset myös isompia, niin sateisesta Englannista muuttaminenkaan tuskin olisi niin iso este.
No tuossa jutussakinhan jo mainitaan thaikkujen olevan itse asiassa Hornerin kanssa hyvää pataa. Thaimaa tunnetaan maailmalla halpojen huorien luvattuna maana ja kuningaskin harrastaa outoja seksijuttuja, niin en usko heidän paljoakaan kärvistelevän pienen mainehaitan vuoksi. Samalla täytyy kuitenkin muistaa Red Bullin olevan virvoikkeita myyvä yritys, jonka brändiä myös F1-talli mainostaa. Asiaa täytyy siksi lähestyä siitä kulmasta, että jos Hornerin todetaan syyllistyneen kerrottuihin asioihin, niin millainen vaikutus sillä olisi tuotemyyntiin kuluttajien parissa ja erityisesti Euroopassa ja Amerikan mantereella.Nyt ollaan jo Wheatleytä isruttamassa RBn ruoriin.
Ja alla olevassa myös mainittu Neveyn ja Hornerin keskinäinen sidos
https://www.crash.net/f1/news/1044052/1/christian-horner-has-lost-support-jonathan-wheatley-could-take-over
Edit. Asiassa selvästi jotain perää, kun jutut tarkentuu koko ajan. Taitaa olla Hornerin päivät tallipäälikkönä ohi. Näin iso kohu syntynyt, jostain mitä tehnyt, niin tuskin sitä katsotaan läpi sormien. Thaimaalainen pääomistaja vielä konsernill
Miksi tallia pitäisi "markkinoida"? Williams ei myy yhtään mitään Jenkkilässä eikä sillä muutenkaan ole mitään kaupallista toimintaa kuin joidenkin tarjouskilpailuiden myötä (joiden voittaminen ei vaadi minkäänlaista markkinointia). Williamsin kaltaiset puhtaat kilpatallit eivät pahemmin välitä kuljettajien kansallisuudesta vaan siitä huolehtivat ensisijaisesti sponsorit kuten Duracell.Bottaksen pärställä on vaikea markkinoida jenkkien omistamaa tallia.
Duracell mieluiten käyttäisi Logania mainoskasvonaan. Toiseksi, Bottas hmv-luonne ei vetoa amerikkalaisyleisöön. Enemmän siellä on Hamilton ja Danny Ric-faneja.Miksi tallia pitäisi "markkinoida"? Williams ei myy yhtään mitään Jenkkilässä eikä sillä muutenkaan ole mitään kaupallista toimintaa kuin joidenkin tarjouskilpailuiden myötä (joiden voittaminen ei vaadi minkäänlaista markkinointia). Williamsin kaltaiset puhtaat kilpatallit eivät pahemmin välitä kuljettajien kansallisuudesta vaan siitä huolehtivat ensisijaisesti sponsorit kuten Duracell.
Aasiahan nimenomaa on äärettömän tarkka maineasioista ja vielä jos siellä on jotain pervoilua, niin ei varmasti thaiomistaja katso sitä hyvällä.No tuossa jutussakinhan jo mainitaan thaikkujen olevan itse asiassa Hornerin kanssa hyvää pataa. Thaimaa tunnetaan maailmalla halpojen huorien luvattuna maana ja kuningaskin harrastaa outoja seksijuttuja, niin en usko heidän paljoakaan kärvistelevän pienen mainehaitan vuoksi. Samalla täytyy kuitenkin muistaa Red Bullin olevan virvoikkeita myyvä yritys, jonka brändiä myös F1-talli mainostaa. Asiaa täytyy siksi lähestyä siitä kulmasta, että jos Hornerin todetaan syyllistyneen kerrottuihin asioihin, niin millainen vaikutus sillä olisi tuotemyyntiin kuluttajien parissa ja erityisesti Euroopassa ja Amerikan mantereella.
Mitä luulet miksi Logan "Latifi" Sargeant sai jatkopahvin? Pelkästään markkinointisyistä. Jenkkitalli, jenkki-Duracell, 3 jenkkikisaa. Viime kaudella Vowles luonnollisesti kierteli ja kaarteli sitä faktaa että Kessu on tallissa passinsa takia, sen sijaan pyyteli anteeksi rookielle kovaa F1-maailmaa ja huulet ruskeina selitti miten Sargeant on ollut lähellä Albonia siellä ja täällä.Miksi tallia pitäisi "markkinoida"? Williams ei myy yhtään mitään Jenkkilässä eikä sillä muutenkaan ole mitään kaupallista toimintaa kuin joidenkin tarjouskilpailuiden myötä (joiden voittaminen ei vaadi minkäänlaista markkinointia). Williamsin kaltaiset puhtaat kilpatallit eivät pahemmin välitä kuljettajien kansallisuudesta vaan siitä huolehtivat ensisijaisesti sponsorit kuten Duracell.
Ei kiinnosta Sargeantin asiat mutta lukutaitoa voisi vähän petrata siellä puolella.Mitä luulet miksi Logan "Latifi" Sargeant sai jatkopahvin? Pelkästään markkinointisyistä. Jenkkitalli, jenkki-Duracell, 3 jenkkikisaa. Viime kaudella Vowles luonnollisesti kierteli ja kaarteli sitä faktaa että Kessu on tallissa passinsa takia, sen sijaan pyyteli anteeksi rookielle kovaa F1-maailmaa ja huulet ruskeina selitti miten Sargeant on ollut lähellä Albonia siellä ja täällä.
Ei kiinnosta Sargeantin asiat mutta lukutaitoa voisi vähän petrata siellä puolella.
Kun Williams siirtyi jenkkiomistukseen niin ihanko sattumalta kuskiakatemiaan tarttui jenkkikuski? Siinä vaiheessa ei ollut Duracellista tietoakaan että kyllä Williams on erittäinkin kiinnostunut kuskinsa kansalaisuudestaan. Vähän päättelykyä yhtälö kylläkin vaatii.Williamsin kaltaiset puhtaat kilpatallit eivät pahemmin välitä kuljettajien kansallisuudesta vaan siitä huolehtivat ensisijaisesti sponsorit kuten Duracell.
https://www.formula1.com/en/latest/article.american-racer-logan-sargeant-joins-williams-driver-academy.6Nh22wAAObqtiilaKcfDFj.html
American racer Logan Sargeant joins Williams’ Driver Academy
22 October 2021
Minähän en missään vaiheessa kiistänyt sponsoreiden kykyä vaikuttaa kuljettajavalintoihin vaan päin vastoin sanoin sponsoreiden vaikuttavan tallin kuljettajiin enemmän kuin tallin oman kansallisuusidentiteetin. Tuossa vaiheessa oli muutenkin hirveä pähinä jenkkikuljettajien ympärillä, kun niin Alpha Tauri kuin Williamskin kärkkyivät sopivaa kandidaattia ja McLarenillakin oli ainakin suuret puheet Indycar–F1-kytkösten osalta.Kun Williams siirtyi jenkkiomistukseen niin ihanko sattumalta kuskiakatemiaan tarttui jenkkikuski? Siinä vaiheessa ei ollut Duracellista tietoakaan että kyllä Williams on erittäinkin kiinnostunut kuskinsa kansalaisuudestaan. Vähän päättelykyä yhtälö kylläkin vaatii.
Jenkki-Williams hankkiutui Latifista ja hänen miljoonistaan eroon ja otti tilalle Sargeantin dollarin kuvat silmissä. Sargeant ajoi sysipaskan kauden, mutta silti näkivät parhaimmaksi jatkaa hänen kanssaan vaikka tarjolla oli myös Drugovich miljoonineen. Jos AlphaTauri olisi saanut Colton Hertan ja tulokset olisivat olleet Sargeantin vastaavat niin Herta ei olisi ehtinyt purkaamaan kaikkia matkalaukkujakaan kun Helmutti olisi antanut monoa hanuriin kesken kauden, oli Herta sitten kuinka jenkki tahansa. Näkisin kotimaisen kuskin olevan melko tärkeä Williamsin identiteetille kun ovat sitoutuneet katselemaan tämän kaltaisia tuloksia vaikka tarjolla olisi muitakin rahakkaita ja tod näk taitavempia kuskeja.Minähän en missään vaiheessa kiistänyt sponsoreiden kykyä vaikuttaa kuljettajavalintoihin vaan päin vastoin sanoin sponsoreiden vaikuttavan tallin kuljettajiin enemmän kuin tallin oman kansallisuusidentiteetin. Tuossa vaiheessa oli muutenkin hirveä pähinä jenkkikuljettajien ympärillä, kun niin Alpha Tauri kuin Williamskin kärkkyivät sopivaa kandidaattia ja McLarenillakin oli ainakin suuret puheet Indycar–F1-kytkösten osalta.
Vaikka junioriura ei ole tae menestyksestä ykkösissä, paperilla Drugovich olisi voinut olla talentimpi vaihtoehto kuin Sargeant. Sargeant ei ole edes keskiluokan untuvikko, pelkällä passin voimalla noussut sarjaan. Sargeantin meno ei parantunut missään vaiheessa kautta, hidas ja meni pitkin kaiteita lähestulkoon joka kisaviikonloppu. Sen lisäksi keskeytti Qatarissa ensimmäisenä huonon kunnon takia, toiset ajoivat yrjöt kypärässä ja pyörtymisen rajamailla maaliin. Ei tuosta kuoriudu mitään Latifia ihmeellisempää kuskia. Drugovich-kortti olisi voinut olla potentiaalinenkin vaihtoehto, mutta jenkkikuski se on oltava.En tiedä mitä Williams olisi saavuttanut sillä, että olisi ottanut uuden keskiluokan untuvikon Sargeantin tilalle. Todennäköisesti Drugovich olisi kärsinyt ihan samoista kasvukivuista kuin Sargeant.