Kuskispekulaatiot 2025: Silly season

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3835
Tuskin kuoppaavat yritystä hetkeen, mutta jos 5-6 vuoden yrittämisellä ei ole saavutettu sen hetken tavoitteita, niin voi tilanne olla toisin.

Sauber on hyvä esimerkki, että miten vaikea on edes kunnollinen johtoryhmä saada kasaan. Sen jälkeen pitäisi vielä saada auto kulkemaan.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8726
Sijainti
Vantaa
Tuskin kuoppaavat yritystä hetkeen, mutta jos 5-6 vuoden yrittämisellä ei ole saavutettu sen hetken tavoitteita, niin voi tilanne olla toisin.

Sauber on hyvä esimerkki, että miten vaikea on edes kunnollinen johtoryhmä saada kasaan. Sen jälkeen pitäisi vielä saada auto kulkemaan.
Mukava olisi tietää, miksi mutterin korjaus kesti monta kuukautta. Herää kysymys, oliko suunnitteluosasto murrosvaiheessa. Esimerkiksi suunnitteluohjelmiston vaihto kesken auton suunnittelun voi selittää tuon, että koko suunnitteluosasto on kaaoksessa. Audi voi ajaa tuollaisia teknisiä juttuja tällä hetkellä sisään.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5501
Doohan ajaa ensikaudella, askelmerkit on olleet sen suuntaiset että löisin tästä melkein vetoa. Hänen kanssaan on sama tilanne kuin Piastrilla, ellei paikkaa tule hyppää toiseen talliin.
Doohan olisi ajanut jo tällä kaudella, jos joku olisi kiinnostunut. Minä taas väitän Alpinen vapauttavan Doohanin junnuakatemiastaan vuoden lopulla ja että Doohan etsii sen jälkeen töitä GT-sarjoista.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5501
Sauber-Audilla. Siellähän meni kaikki resettiin, kun Binotto nimettiin päälliköksi.
Seidl ja Hoffman kävivät koko ajan kädenvääntöä ilmeisesti useammastakin asiasta, että kaiken vallan keskittäminen Binotton alle ainakin poistaa yhden solmukohdan.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4334
Mukava olisi tietää, miksi mutterin korjaus kesti monta kuukautta. Herää kysymys, oliko suunnitteluosasto murrosvaiheessa. Esimerkiksi suunnitteluohjelmiston vaihto kesken auton suunnittelun voi selittää tuon, että koko suunnitteluosasto on kaaoksessa. Audi voi ajaa tuollaisia teknisiä juttuja tällä hetkellä sisään.
Minua kiinnostaa tietää miksi toimivaa konseptia piti täksi kaudeksi muuttaa ja mikä vanhassa oli niin pahasti pielessä että mutterin konsepti vaihdettiin. Toiseksi kiinnostaa tietää kuinka paljon uusi mutterikonsepti on kierroksella nopeampi, joka ei näyttäisi täyttyvän koska 2024 auto on 2023 autoa hitaampi kisamitalla ja aika-ajo kierroksella.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5501
Minua kiinnostaa tietää miksi toimivaa konseptia piti täksi kaudeksi muuttaa ja mikä vanhassa oli niin pahasti pielessä että mutterin konsepti vaihdettiin. Toiseksi kiinnostaa tietää kuinka paljon uusi mutterikonsepti on kierroksella nopeampi, joka ei näyttäisi täyttyvän koska 2024 auto on 2023 autoa hitaampi kisamitalla ja aika-ajo kierroksella.
Sauberilla on Williamsin tavoin varmasti ollut käytössä paljon vanhentuneita materiaaleja, jotka ovat raskaampia kuin modernit materiaalit muissa talleissa. Uudet pyöränmutterit olivat läpäisseet lujuustestaukset mutta testiprosessi itsessään oli puutteellinen, joten ongelmia ei huomattu ennen kuin vasta radalla.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1329
Bottaksen toinen varikkostoppi kesti eilen vain 1,9 s. Saattaa jäädä Sauberin kauden suurimmaksi saavutukseksi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5501
Olen kyllä yllättynyt, sillä uskoin Sainzin haluavan tehdastalliin.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4573
Sijainti
Kokkola
Nyt menee Bottaksen kannalta mielenkiintoiseksi. Joutuuko "nöyrtymään" vuoden pahviin Mesellä, kyllähän talli siinä tietäisi mitä saa. Tiimipelaaja ainakin osaisi olla. Eri asia olisiko sinne kuitenkaan realistisia mahdollisuuksia, eikö tämä Mersu-spekulaatiokin lähtenyt Villeneuven lausunnosta, ja sehän jätkä nyt on aina heitellyt milloin mitäkin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5501
Nyt menee Bottaksen kannalta mielenkiintoiseksi. Joutuuko "nöyrtymään" vuoden pahviin Mesellä, kyllähän talli siinä tietäisi mitä saa. Tiimipelaaja ainakin osaisi olla. Eri asia olisiko sinne kuitenkaan realistisia mahdollisuuksia, eikö tämä Mersu-spekulaatiokin lähtenyt Villeneuven lausunnosta, ja sehän jätkä nyt on aina heitellyt milloin mitäkin.
Bottas Audille ja Schumacher tekee paluun Alpinella.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4627
Sainz valitsi gridin kaikista talleista Williamsin. Erikoinen päätös. Itsehän olisin valinnut Mersun.
 

speedster?

Well-known member
Liittynyt
11.12.2007
Viestit
497
Kyllä aika huonolta näyttää maailman nopeimmalle Valtterille. Innostuisiko jostain muusta luokasta? Formula E?
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1038
Bottas Mersulle vuoden sopimuksella. Vai ketäs vapaina olevista sinne voisi mennä edelle?

Wolfilla ja Valtterilla on hyvät välit ja en näe muita kuin Antonellin nostamisen jo ensi kaudeksi esteeksi tai sitten jackpot ja Verstappen siirtyy Mersulle 2025 tai 2026.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8726
Sijainti
Vantaa
Sainzilla on luotto Williamsiin tai sitten muut projektit ovat todella sekaisin. Vaikea nähdä Williamsille McLarenin kaltaista nousua.
 
Ylös