Kuskispekulaatiot 2025: Silly season

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4320
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3695
Bottas saattaa jatkaa Audilla.
According to Adam Cooper, Valtteri Bottas is a leading candidate to continue with the Sauber/Audi F1 team, which will become Audi in 2026.
- Although Mattia Binotto has not worked with Bottas before, he is reported to rate him highly.
VIA: [adamcooperf1]
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1509
Bottas saattaa jatkaa Audilla.
Saattaapa jatkaa tai sitten ei.

Liam Lawsonin on huhuiltu päätyvän Audille, mikäli Red Bull pitäytyy nykyisissä kuljettajissa molempien tiimiensä osalta. Ja niinhän näyttäisi käyvän.
 
Viimeksi muokattu:

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
1033
Viime kauden F3-mestaria ja tällä hetkellä kakkosissa toisena olevaa Brassikuski Gabriel Bortoletoa on huhuttu myös Sauberille jo ensi kaudeksi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Saattaapa jatkaa tai sitten ei.

Liam Lawsonin on huhuiltu päätyvän Audille, mikäli Red Bull pitäytyy nykyisissä kuljettajissa molempien tiimiensä osalta. Ja niinhän näyttäisi käyvän.
F2-sarjan puolella olisi niin monta kyvykästä junnua jonossa, että tuskin tarvitsee Red Bullin roskakoria käydä penkomassa.

Odotan uutisia vähintään yhdeltä tallilta ensi viikolla (Alpine / Sauber). Sainzin päätös on varmasti saanut pyörät pyörimään. Tuskin Audin tarvitsee kovin pitkään lotota, että antaako pahvin Bottasille vai jollekin junnulle. Myös se Alpinelle povattu Doohan ajoi Pirellin rengastesteissä Alpinen autolla tällä viikolla, joten sielläkin on varmaan jo tiedossa, että kenet talli haluaa palkata.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4320
Bortoleto on Mäkin junnukuski, niin ehkä laittavat ennemmin rapakon taakse tarvittaessa, kuin kilpailijalle.

Lawsoniakaan tuskin päästetään tässä kohtaa kautta mihinkään, kun kummassakin tallissa on ollut turbulenssia kuskien osalta. Lawson varmaan ajaa ensi vuonna Visalla.

Doohan Briatoren lompakkon paksuutta kasvattamaan on hyvinkin mahdollinen Alpinelle.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9726
Sijainti
Helsinki
Bortoleto on Mäkin junnukuski, niin ehkä laittavat ennemmin rapakon taakse tarvittaessa, kuin kilpailijalle.

Lawsoniakaan tuskin päästetään tässä kohtaa kautta mihinkään, kun kummassakin tallissa on ollut turbulenssia kuskien osalta. Lawson varmaan ajaa ensi vuonna Visalla.

Doohan Briatoren lompakkon paksuutta kasvattamaan on hyvinkin mahdollinen Alpinelle.
Bortoletolla on takanaan isoja tukijoita Brasilian suuri pannkialan firma BRB sekä elektroniikka-alan jätti Qualcomn, mutta tuskin Audi mitään maksukuskia ottaa. Brassikuskeilla on mainetta Indycarissa, joten en ylläty, mikäli hänet sinne laitetan. F1-haaveille voi samalla heittää hyvästit.

Lawsonin pakko saada RB:ltä paikka, häntä on brittimediassa kovasti hehkutettu viimeiset kolme vuotta, vaikka sai kolmannen sijan F2-sarjan pisteissä 2022. Viime vuoden tuurauskeikka viimeistään teki vaikutuksen ja itseäni säälitti, kun hän ei saanut paikkaa jo tälle vuodelle. Puhuin asiasta isäni kanssa ja hän tokaisi, että koppiautoura kutsuu, mikä omaan korvaani kuulosti ikävältä.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Eipä minusta Lawsonkaan ole sellainen kuski, jolle Red Bullin väkisin on löydettävä paikka ykkösissä. Viimevuotinen tuurauskeikka oli hyvä, missä auttoi se, että kellään ei ollut mitään odotuksia. Todellisuus nähtäisiin vasta sitten, kun hänen odotettaisiin olevan ihan täyspäiväinen F1-kuljettaja. Itse sanoisin Red Bullin asemassa tällä hetkellä Lawsonille pahoittelut, mutta Hadjar on mennyt jonossa ohi.
 
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3695
Eipä minusta Lawsonkaan ole sellainen kuski, jolle Red Bullin väkisin on löydettävä paikka ykkösissä. Viimevuotinen tuurauskeikka oli hyvä, missä auttoi se, että kellään ei ollut mitään odotuksia. Todellisuus nähtäisiin vasta sitten, kun hänen odotettaisiin olevan ihan täyspäiväinen F1-kuljettaja. Itse sanoisin Red Bullin asemassa tällä hetkellä Lawsonille pahoittelut, mutta Hadjar on mennyt jonossa ohi.
Joo, ei minustakaan mikään huippukuski Lawson ole, vaikka tuurasikin kohtuullisesti. Pikkuformuloissa ei tainnut tulla mestaruuksia?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9726
Sijainti
Helsinki
Eipä minusta Lawsonkaan ole sellainen kuski, jolle Red Bullin väkisin on löydettävä paikka ykkösissä. Viimevuotinen tuurauskeikka oli hyvä, missä auttoi se, että kellään ei ollut mitään odotuksia. Todellisuus nähtäisiin vasta sitten, kun hänen odotettaisiin olevan ihan täyspäiväinen F1-kuljettaja. Itse sanoisin Red Bullin asemassa tällä hetkellä Lawsonille pahoittelut, mutta Hadjar on mennyt jonossa ohi.
Mikä tekee Hadjarista paremman vaihtoehdon RB:lle Lawsonin sijaan. Kaveri sentään johtaa sarjaa ja on tasaisen varma. Vai toisiko hän sitä viihdearvoa radioon kiroilemisen vuoksi?
Sheikit saisi myös fanitettavaa, sillä Hadjar on algerialaistaustaisesta suvusta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Mikä tekee Hadjarista paremman vaihtoehdon RB:lle Lawsonin sijaan. Kaveri sentään johtaa sarjaa ja on tasaisen varma. Vai toisiko hän sitä viihdearvoa radioon kiroilemisen vuoksi?
Sheikit saisi myös fanitettavaa, sillä Hadjar on algerialaistaustaisesta suvusta.
Hän johtaa tällä hetkellä F2-sarjaa ja mestarina olisi kyllä ansainnut nousun, varsinkin kun F2-sarjan mestari ei saa enää jatkaa sarjassa ja joutuu joka tapauksessa jatkamaan uralla eteenpäin. Lawsonia on roikutettu pitkään löyhässä hirressä sen vuoksi, ettei Red Bullilla ole ollut ketään muutakaan tuuraamaan vakinaisia kuskeja – varsinkin jos joku olisi saanut flopattuaan potkut kesken kauden.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9726
Sijainti
Helsinki
Hän johtaa tällä hetkellä F2-sarjaa ja mestarina olisi kyllä ansainnut nousun, varsinkin kun F2-sarjan mestari ei saa enää jatkaa sarjassa ja joutuu joka tapauksessa jatkamaan uralla eteenpäin. Lawsonia on roikutettu pitkään löyhässä hirressä sen vuoksi, ettei Red Bullilla ole ollut ketään muutakaan tuuraamaan vakinaisia kuskeja – varsinkin jos joku olisi saanut flopattuaan potkut kesken kauden.
Pitäisikö FIA:n auttaa junnukuskeja luomalla stipendijärjestelmän Road To Indyn tapaan. F2-sarjan kolme parasta saisi vähintään F1-testipäiviä. Brittitubettaja Matt Gallagher laittoi ilmoille muutama vuosi sitten ehdotuksen, että F2-mestarille automaattinen kuskipaikka f1:siin. Onko tämä hyvä ehdotus vai täyttä huuhaata?
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Pitäisikö FIA:n auttaa junnukuskeja luomalla stipendijärjestelmän Road To Indyn tapaan. F2-sarjan kolme parasta saisi vähintään F1-testipäiviä. Brittitubettaja Matt Gallagher laittoi ilmoille muutama vuosi sitten ehdotuksen, että F2-mestarille automaattinen kuskipaikka f1:siin. Onko tämä hyvä ehdotus vai täyttä huuhaata?
Huuhaata. Miten tuo käytännössä toimisi F1? Ei kukaan talli tee kuljettajasopimuksia sitä silmällä pitäen että sieltä joku voittaa F2 mestaruuden ensi kaudella.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Joo, ei minustakaan mikään huippukuski Lawson ole, vaikka tuurasikin kohtuullisesti. Pikkuformuloissa ei tainnut tulla mestaruuksia?
FIA:n pikkuluokista ei tullut. Lawson ei muuten ottanut kaksivuotisen F2-uransa aikana myöskään ainuttakaan pääkisan voittoa. Hän oli aina hyvä kuljettaja, mutta myös aina terävimmän kärjen takana.

Pitäisin ehkä Lawsonin parhaina meriitteinä DTM- ja Superformula-kausia, joissa oli mestaruudessa kiinni loppuun asti tulokkaana, mutta sijoittui kuitenkin molemmissa kakkoseksi. Kertooko tämä kuitenkin Lawsonin absoluuttisesta talentista, nopeasta sopeutumiskyvystä vai näiden luokkien heikkoudesta? Paha sanoa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Huuhaata. Miten tuo käytännössä toimisi F1? Ei kukaan talli tee kuljettajasopimuksia sitä silmällä pitäen että sieltä joku voittaa F2 mestaruuden ensi kaudella.
FIA on jo ehdottanutkin villin kortin kisoja junnuille. "Villi kortti" tarkoittaa kertaluontoista osallistumista kisaan tarkoitukseen erikseen varatulla kalustolla, joka tässä tapauksessa voisi olla jonkin tallin kolmas auto. Kulukatto on toki esteenä tässäkin asiassa. Sen vuoksi ehdotuksena on ollut vakituisen kisakuljettajan korvaaminen juniorilla, mikä ei tietenkään kelpaa kärkitalleille.

https://www.motorsport.com/f1/news/f1-floated-idea-of-wildcard-entries-for-rookie-drivers/10638159/
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5729
Paljonko on turbaanipää-pj:n rahoista pois, jos maksaisi korruptio- ja verirahoilla tämänkin lystin?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9726
Sijainti
Helsinki
FIA:n pikkuluokista ei tullut. Lawson ei muuten ottanut kaksivuotisen F2-uransa aikana myöskään ainuttakaan pääkisan voittoa. Hän oli aina hyvä kuljettaja, mutta myös aina terävimmän kärjen takana.

Pitäisin ehkä Lawsonin parhaina meriitteinä DTM- ja Superformula-kausia, joissa oli mestaruudessa kiinni loppuun asti tulokkaana, mutta sijoittui kuitenkin molemmissa kakkoseksi. Kertooko tämä kuitenkin Lawsonin absoluuttisesta talentista, nopeasta sopeutumiskyvystä vai näiden luokkien heikkoudesta? Paha sanoa.
DTM on ainakin heikkotasoisin muihin koppuautoluokkiin verrattuna. Täysin varjo entisestään, kun oli pakko siirtyä GT3-autohin.

Ulkomaan junnuja on vuosia lähetetty Japanin Super Formulaan jo F3000-vuosina. 90-luvussa sarja pursui ulkomaan kuskeja Salosta De La Rosaan ja Schumikin kävi ajamassa kaksi kilpailua ennen F1debyyttiään. Edellisin kilpailu oli ensimmäinen lähes 50 vuoteen, kun ei ollut yhtään ulkomaan kuskia ja sarjan pomot kovat haluavat ulkomaalaisia. Siksi Red Bull on lähettänyt viime vuosina pakon sanelemana junnuohjelman jäsenensä Japaniin, jo ei f1-paikkaa tule.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
DTM on ainakin heikkotasoihin muihin koppuautoluokkiin verrattuna. Täysin varjo entisestään, kun oli pakko siirtyä GT3-autohin.

Ulkomaan junnuja on vuosia lähetetty Japanin Super Formulaan jo F3000-vuosina. 90-luvussa sarja pursui ulkomaan kuskeja Salosta De La Rosaan ja Schumikin kävi ajamassa kaksi kilpailua ennen F1debyyttiään. Edellisin kilpailu oli ensimmäinen lähes 50 vuoteen, kun ei ollut yhtään ulkomaan kuskia ja sarjan pomot kovat haluavat ulkomaalaisia. Siksi Red Bull on lähettänyt viime vuosina pakon sanelemana junnuohjelman jäsenensä Japaniin, jo ei f1-paikkaa tule.
Hyvin vähän siellä on ulkomaisia junnuja lopulta ajanut. Red Bull lähetti Gaslyn sarjaan kasvamaan tämän voitettua F2-mestaruuden ja nyt Lawsonin "kustannussyistä", koska Super Formulassa ajaminen on halvempaa vaikka kalusto on hyvin pitkälti samaa kuin F2:ssa. Siinäpä ne Red Bullin Japanin-lähettiläät sitten olivatkin. Gaslynkin ajeluista on jo pitkä tovi, sillä hän ajoi SF:ssä kaudella 2017.
 
Ylös