Kuskispekulaatiot 2025: Silly season

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3835
Jossain vaiheessa monelle oli selviö, että Newey menee Ferrarille. Olin kyllä itsekin sitä mieltä ettei Antonelli nouse Mersulle. 🤷🏻‍♂️
Tulevaisuuden ennustaminen on hankalaa.
Rus oli aivan eri luokan talentti, niin sinänsä oli ihan ok olla Williamsilla, mutta omasta mielestä Antonellin siirto oli aivan selvä. Varsinkin siinä kohtaa, kun Mesen auto ei ollut kärkivauhdissa., niin tallilla ei olisi ollut juuri hävittävääkään, vaikka ei aivan huipusti pärjäisikään. Kärkitaisto hieman eri juttu, kun täytyy taistella kummallakin autolla mahdollisimman suurista pisteistä, mutta sen verran oli nopea, että jos pysyy radalla, niin ei liene siitä mitään ongelmaa. Harva siellä F2-luokassakaan usempaa vuotta pyörii, ellei ole pakko kiinnostuksen puutteen vuoksi.
 

Caledonian

Well-known member
Liittynyt
15.4.2016
Viestit
48
Vale ei viitannut Indycariin edes epäsuorasti vaan toimittelija keksi kaiken itse.
"If I would have to decide now, it would probably be IndyCar. But I don’t want to think about it too much yet.”

Mihin Vale sit viittasi?
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2681
"If I would have to decide now, it would probably be IndyCar. But I don’t want to think about it too much yet.”

Mihin Vale sit viittasi?
No siis kyllähän tuosta vastauksesta on aika helppo päätellä että kysymyksen asettelulla on se indycar sieltä nyhdetty.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4627
Hmm, entäs, jos HAM Nevey kuvio menikin toisin päin:
:Tule Lewis meille, koska ihan just sainataan Neveyn papru. Pari pikku juttua enää ruksitaan"
:Oho!, no nyt, äkkiä kynä tänne" , vastaa Hamilton
Mersun myllyä povataan hyväksi 2026 ja Newey menee Astonille, mutta Hamilton Ferrarille. Oliko Hamiltonin Ferrarikuvio sittenkin puhtaasti eläkeliksan lunastus vai millä saduilla Ferrari vakuutti hänet?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4627
Eikös tuo liene nyt se paras talli?
Kyllä, Mclaren on tällä hetkellä paras talli. Sitä vaan että Mclarenilla on varmasti vakuuteltu kuskeilleen neuvottelupöydässä tulevaa nousua kärkeen, mutta kuinkakohan usein tälläiset vakuuttelut tuottavat hedelmää F1-talleissa? Alonsolla voisi olla sanansa sanottavana tästä.

Mclarenin nousu dominaattoriksi muutenkin erittäin harvinaisen nopea kun alkukaudesta jyräsi ihan toinen talli.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3186
Mersun myllyä povataan hyväksi 2026 ja Newey menee Astonille, mutta Hamilton Ferrarille. Oliko Hamiltonin Ferrarikuvio sittenkin puhtaasti eläkeliksan lunastus vai millä saduilla Ferrari vakuutti hänet?
Ei tarvinnut vakuuttaa, Hamilton halusi ajaa urallaan Ferraria, pitkäaikainen haave. Mutta miten Hamilton vakuutti Ferrarin että on yhä ikämiehenä iskussa, vai palkattiinko häne woke-markkinointiteinisistä syistä?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4627
Ei tarvinnut vakuuttaa, Hamilton halusi ajaa urallaan Ferraria, pitkäaikainen haave. Mutta miten Hamilton vakuutti Ferrarin että on yhä ikämiehenä iskussa, vai palkattiinko häne woke-markkinointiteinisistä syistä?
No ei kai Hamiltonkaan tietoisesti heikompaan autoon vaihtaisi vaikka olisi kuinka Ferrari. Kun Hamilton teki päätöksen niin Mersu uiskenteli vaikeuksissa ja pakkohan Ferrarilta oli lyödä joko auton suunnitelmia tai pelkkää rahaa pöytään että nostaa kytkintä Mersulta.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6008
En minä pystyisi tällä hetkellä mitenkään vahvaa uskoa antamaan Ferrarille tai Mersulle yli toisen. Sen jälkeen kun Ferrari oli huipulla alkukauden 2022, niin aika tasaisia mielestäni tallit ovat kaikenkaikkiaan olleet. Molemmilla löytyy väläytyksiä ja ovat parhaillaan olleet jopa nopeimpia, mutta on myös taantumaa.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4627
En minä pystyisi tällä hetkellä mitenkään vahvaa uskoa antamaan Ferrarille tai Mersulle yli toisen. Sen jälkeen kun Ferrari oli huipulla alkukauden 2022, niin aika tasaisia mielestäni tallit ovat kaikenkaikkiaan olleet. Molemmilla löytyy väläytyksiä ja ovat parhaillaan olleet jopa nopeimpia, mutta on myös taantumaa.
Lähinnä viittasin siihen kun F1-piireissä ja Erkki Mustakarin mukaan Mersun myllyllä olisi etulyöntiasema 2026, mutta Hamilton lähtee pois Mersulta.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3835
Mese oli kyntänyt pari vuotta ja uuden auton data, tallin suunnitelmat auton ja kuskien suhteen varmaan ratkaisi paljon. Ainakin itse olin ymmärtävinäni, että Toto vähän höyläsi hanuriin sopimuksen kanssa, niin taisi olla kakkosviulu myös kehityssuuntauksessa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5500
Brittien mukaan Bortoleto on lähellä Sauber-sopparia. Teki vaikutuksen pomoihin nousemalla pitkän kisan voittoon Monzan kilpailussa. (Turva-autojakso avitti)

https://www.autosport.com/f1/news/bortoleto-edging-closer-to-sauber-race-deal-for-2025/10653153/
Jos Bottasilla ei olisi Suomen passia, niin varmaan olisin huutanut hänelle potkuja jo viimeisen kolmen vuoden ajan. Bortoleto vaikuttaa myös brasialaisuudestaan huolimatta aidolta lahjakkuudelta. Hän on kuulunut McLarenin junnuohjelmaan jo jonkin tovin ja nyt myös Audi on spotannut hänet F1-paikkaa ajatellen. Antaisi varmaan raippaa Bearmanille ja Albonille ensi kaudella.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5500
Itse en uskonut, että Newey lähtee Italiaan eläkkeelle niinkuin Hamilton. Enkä kyllä uskonut Antonelliinkaan, kylläpä italialaisia nyt hellitään.
Eihän se Hamilton ole koskaan Saksassakaan asunut vaikka on Mersulla ajanut kymmenen vuoden ajan. Ei taida Mersburgiin lentää Lontoosta kuin tunnin tai kaksi.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6008
Minun F1-seurantaan ei suoraan sanottuna tuo mitään lisäarvoa se, ajaako Bottas kilpaa sijasta 16 vai ei. Tällä kaudella harvassa kisassa olen jaksanut edes kiinnittää mitään huomiota, välillä tarkistan että Bottas ajaa sijalla 19, Zhou puoli minuuttia perässä. Sen sijaan mielelläni näkisin Bortoleton tuossa Hullenbergin rinnalla ja Bottaksen jossain toisessa sarjassa, jossa voi jopa kilpailla muita vastaan.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4085
Käykö nyt niin, että ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1989 ei nähdä suomalais-kuljettajaa F1:ssä?

Tämä kyllä melkoinen ennätys pieneltä maalta.

Keke Rosbergin jälkeen oli JJ.Lehto vuonna 1989, sitten Mika Häkkinen kaudesta 1991, jonka jälkeen tuli Häkkisen nimikaima Mika Salo.

Kimi Räikkönen debytoi kymmenen vuotta Häkkisen debyytin jälkeen vuonna 2001, sitten oli vielä Heikki Kovalainen, Nico Rosberg ja Valtteri Bottas.

Ja paljon on tullut menestystä myös.

Kolme maailmanmestaria (neljä, jos Nico lasketaan), ja maailmanmestaruuden lisäksi Bottas ja Kovalainen voittaneet kisoja.

Melkoinen saavutus pieneltä maalta.

Milloin seuraava suomalais-kuljettaja saapuu kuninkuusluokkaan? Ehkä Tuukka Tapolainen joskus.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
707
Eihän se Hamilton ole koskaan Saksassakaan asunut vaikka on Mersulla ajanut kymmenen vuoden ajan.
Ei tietenkään, Mersun F1-tiimi operoi Brackleyssä, Isosta-Britanniassa. Ferrari sen sijaan toimii Italiassa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3835
Minun F1-seurantaan ei suoraan sanottuna tuo mitään lisäarvoa se, ajaako Bottas kilpaa sijasta 16 vai ei. Tällä kaudella harvassa kisassa olen jaksanut edes kiinnittää mitään huomiota, välillä tarkistan että Bottas ajaa sijalla 19, Zhou puoli minuuttia perässä. Sen sijaan mielelläni näkisin Bortoleton tuossa Hullenbergin rinnalla ja Bottaksen jossain toisessa sarjassa, jossa voi jopa kilpailla muita vastaan.
Jos auto on yhtä surkea kuin nyt, niin Bortoleton koko ura on siinä. Siinä mielessä sekään ratkaisu ei olisi hyvä.
Tosin epäilen, että onnistuvat enää munaamaan autoa kolmatta vuotta peräkkäin näin pahasti.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1329
Jos auto on yhtä surkea kuin nyt, niin Bortoleton koko ura on siinä. Siinä mielessä sekään ratkaisu ei olisi hyvä.
Tosin epäilen, että onnistuvat enää munaamaan autoa kolmatta vuotta peräkkäin näin pahasti.
Aivan järjetön väite. Jos auto on samalla tasolla kuin tällä kaudella niin kyllä tulokas pystyy antamaan näyttöjä.
 
Ylös