No Antonellihan ei ole osoittanut taitojaan kovinkaan paljon tällä kaudella. Ei ole mitään takeita siitä, että meno paranisi ensi kaudella. Sitäkin vasten olisi Mersulta tyhmää hirttäytyä monivuotiseen sopimukseen vain sen vuoksi, että se on pitänyt paljon melua Antonellista ja siksi on pieni paine pitää mies tallissa.Vedän hätäisesti johtopäätöksen, että Toton suunnitelmissa Kimi lämmittäisi yhden kauden penkkiä Maxille?![]()
Toisaalta olisi mielenkiintoinen nähdä miten Colapinto pärjäisi uusilla autoilla, mutta olisi kyllä huutava vääryys jos Fornaroli ei voittaessaan F3 ja F2 (jos voittaa) mestaruudet peräkkäisinä kausina saisi paikkaa ykkösistä, varsinkin, kun perhe ilmeisesti omistaa paperitehtaan, niin varmaan jonkinlaisen korvauksen ajopaikastakin voisi maksaa.Autosportin toimittajat pohtivat Gaslyn tallikaveria ensi vuodelle. Yksi puoltaa Tsunodan tuloa, koska he oolivat AT:lla parina ja hyvä ystäviä. Toisen mielestä Colapinton pitäsi jäädä ja F2-sarjajohtajaa Leo Fornarolia ja Williamsin junnukuski Luke Browningia on ehdotettu. Maikkari taas huhuili viime kuussa virolaisen Paul Aronin tulemisesta. Aronin rekordi F3- ja F2-luokista on täynnä kakkos- ja kolmostiloja ja hän on Alpinen varakuski.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/virolainen-f1-paukku-viritteilla/9226304
https://www.autosport.com/f1/news/who-should-partner-gasly-at-alpine-for-f1-2026/10767454
Nämä tarinatuokiot on aina väkisin väännettyjä, kun joukon ihmisiä pitäisi olla jokaisen eri mieltä yhdestä asiasta. Colapinto lienee ainoa kandidaatti ellei Fornaroli sitten yhtäkkiä saa Flaviota innostumaan. Alpinen omilla junnuilla on kehnot näytöt ja olemattomat mahdollisuudet.Autosportin toimittajat pohtivat Gaslyn tallikaveria ensi vuodelle. Yksi puoltaa Tsunodan tuloa, koska he oolivat AT:lla parina ja hyvä ystäviä. Toisen mielestä Colapinton pitäsi jäädä ja F2-sarjajohtajaa Leo Fornarolia ja Williamsin junnukuski Luke Browningia on ehdotettu. Maikkari taas huhuili viime kuussa virolaisen Paul Aronin tulemisesta. Aronin rekordi F3- ja F2-luokista on täynnä kakkos- ja kolmostiloja ja hän on Alpinen varakuski.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/virolainen-f1-paukku-viritteilla/9226304
https://www.autosport.com/f1/news/who-should-partner-gasly-at-alpine-for-f1-2026/10767454
Mielestäni tuo kielii vähän päinvastaista kehonkieltä. Jos Hadjarille on ilmoitettu tallin vaihdoksesta ensi kaudeksi niin miksi keulia? Yhtäkkiä halutaankin siihen pelottavalle tuolille valmistautumattomana, koska asiat eivät menekään niin kuin pitää?Hadjar puhuu jo olevansa valmis ajamaan kilpaa Red Bull Racingin väreissä jo tämän kauden viimeisissä kisoissa. Vaikuttaa siltä, että kulisseissa on jo päätetty Hadjarin siirrosta RBR:lle ensi kaudeksi. Virallisia kuljettajauutisia odotetaan ensi viikolla Meksikon GP:n yhteydessä.
https://www.motorsport.com/f1/news/hadjar-open-to-early-red-bull-test-ahead-of-f1-2026/10768010/
Ura olisi loppunut tähän kauteen joka tapauksessa. Ei liity Verstappeniin. Toki olisi voinut ajaa hyvin ja mahdollisesti säilyttää paikkansa.Taitaa Tsunodasta tulla ensimmäinen Verstappenin "uhri", jonka F1-ura loppuu kokonaan myllytyksen jälkeen. Gasly, Albon ja Perez kaikki onnistuivat kaikki luikertelemaan takaisin.
Onhan Tsukilla vielä Aston kortti pelaamatta. Eiköhän Honda sen sinne tunge varapyöräksi.Taitaa Tsunodasta tulla ensimmäinen Verstappenin "uhri", jonka F1-ura loppuu kokonaan myllytyksen jälkeen. Gasly, Albon ja Perez kaikki onnistuivat kaikki luikertelemaan takaisin.
Itsekin pohtinut tuota vaihtoehtoa nimenomaan Honda-yhteyksien vuoksi.Onhan Tsukilla vielä Aston kortti pelaamatta. Eiköhän Honda sen sinne tunge varapyöräksi.
Unohtakaa Mick, sillä hän pyrkii ensi kaudeksi Indycar-sarjaan.Ralf Schumahcer laukonut että Mick Schumacher on parempi kuin Tsunoda, Lawson ja Colapinto.
Mielenkiintoista ja hyvä olisi nähdä ensimmäinen menestynyt saksalainenkin Indycar-kuljettaja tietenkin sarjaedeltäjät nimineen muistaen!Unohtakaa Mick, sillä hän pyrkii ensi kaudeksi Indycar-sarjaan.