Miten on, onko kuussa käyty?
Totta vitussa on.
Ne ekat epäilijät oli niitä hörhöjä jotka vietti kuumaa hippikesää 1968 reilun vuosikymmenen ajan eivät tajunneet mistään mitään. Nyt kuumatkaa epäilevät samat idiootit jotka uskovat johonkin reikihoitoihin ja homeopatiaan.
Mä muistan 21.7.1969 päivästä yli muiden kaksi asiaa:
-olin kuumeinen, ja nukuin kesämökkimme olohuoneen sohvalla
-yöllä emme valvoneet, mutta katsoimme päivällä kuukävelyn uusintaa. Telkkarina 8" Salora, sähköttömällä kesämökillä (vaarin peltojen keskellä) virta otettiin silloisen kulkupelimme Austin Mini 850:n akusta. Erityisesti mieleen jäi se, että vaarini keskeytti heinätöiden tekemisen, jotta kaikki - hän mukaanluettuna - katsoisimme televisiota.
Vaarini, isänisä, oli wanhan liiton miehiä. Sähköisiä tiedotusvälineitä hän käytti kolme kertaa päivässä. Lahden pitkäaaltoasemalta hän kuunteli radiouutiset aamulla, lounaalla ja illalla. Televisiota hän ei katsonut kuin 21.7.69. Ja toisen kerran 1978, kun Kekkonen valittiin taas presidentiksi.
Siksipä jo yli 50 vuotta olen vaarini oppina tiennyt, että ihmisen ensimmäinen käynti kuussa on lajihistoriamme (homo sapiens) merkittävin kokemus.