Kuulutko sinä riskiryhmään?

72

Well-known member
Minka, miten oot ite jaksellut viime puhelumme jälkeen?

Minka67

Satunnainen jahkailija
Sijainti
Kuopio
Itselläni:
- Ylipainoa pikkusen keskivartalolla
- Epäsäännöllinen ruokailu, eli kerran päivässä melkein ähky
- Huono kunto, vaikkakin nyt koiran hankkimisen jälkeen olen liikkunut vähän enemmän ulkona. :thumbup:
- Pientä stressiä välillä. Ilman stressiähän ei tapahdu mitään liikettä.
- Tupakoinut 22 vuotta. Yritän kyllä nyt päästä siitä eroon!
- Viinaa juon ehkä pari kertaa kuukaudessa, mutta en koskaan koomia. Ei edes niin että muisti menis.
- Uniongelmia on ollut paljonkin, mutta nyt on alkanut nekin vähentyä.

Sukurasitteet menee puoliks. Isän puolella ei kenelläkään ole sydän- ja verisuonitautia, mutta äidin puolella lähes kaikilla. Itsellä vielä joku vuosi sitten ei ollut kolesteroolia kun 3,5 ja verenpaine on aina ollut matala.

Minka67

Satunnainen jahkailija
Sijainti
Kuopio
72 sanoi:
Minka, miten oot ite jaksellut viime puhelumme jälkeen?
Tämä viikko on mennyt vähän niinkun putkeen, ettei ole päiviä erottanu. En edes muistanut, että itkin jossain vaiheessa, mutta Sini sano minun niinkin tekevän. :confused:

Kohta lähden taas sinne sairaalaan. Saattaa olla mahdollista että pääsisi tänään kotia toipumaan... :)

72

Well-known member
Minka67 sanoi:
Tämä viikko on mennyt vähän niinkun putkeen, ettei ole päiviä erottanu. En edes muistanut, että itkin jossain vaiheessa, mutta Sini sano minun niinkin tekevän. :confused:

Kohta lähden taas sinne sairaalaan. Saattaa olla mahdollista että pääsisi tänään kotia toipumaan... :)
Kerro meiltä terveisiä!

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Katsotaan nyt, itse kuulun monessa suhteessa riskiryhmään, mutta tupakointi ja stressaaminen pitemmän päälle ei kuulu harrastuksiin. Nukuttuakin tulee aika hanakasti. Kahdeksan tuntia yössä on enempi sääntö kuin poikkeus. Verenpainettakin tulee mittailtua pari kertaa vikkossa ja sekin on pysynyt aisoissa, vaikka voisi olla yläpaineen osalta alhaisempikin.

Nämähän on sellaisia elintasosairauksia, joista ei köyhät kärsi. Nuorena opitut elintavat tulee takaisin siinä vaiheessa kun ikää alkaa kertymään. Alle 30 vuotiaana kärsii viinaa vetää tiukemmastikkin, mutta jos sitä tekee 20 vuotta, niin varmasti potkii takasin.

Minka67

Satunnainen jahkailija
Sijainti
Kuopio
Ei ole päässyt vielä kotiin. Tulehdusarvot olivat niin korkealla ja odotellaan että ne laskee normaaliin. Lisäksi kai katsotaan neurologiset kokeet, kaulasuonet ja ct-kuvat päästä. Niillä varmistetaan ettei tukoksia ole pään alueella.

Hyvä vaan kun tutkiivat kunnolla, mutta odottavan aika on pitkä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Juu, samaa mieltä.

Kannattaa kyllä tutkia liikaa kuin liian vähän.

Kyllä se siitä sitten hiljalleen lähtee. Itsellä ei ole pumpun kanssa ollut murheita mutta muita senkin edestä, kuten aiemmin jo tilitin. Jalat on leikattu 11 kertaa eri vaivoista (ristiside poikki, kierukat poikki monta kertaa, penikkataudit, rustottumista yms nivelsiteidet katkeamisia ja hermopinteitä). Ristisideleikkauksen jälkeen piti opetella melkeen uudestaan kävelemään. Jalkaa ei saanut suoraksi muttei koukkuunkaan (ei mene vieläkään ihan kumpaakaan).

Siitä huolimatta yritän kuntoilla 4-5 kertaa viikossa aina kipurajoille asti. Ja triathloniin mennään heinäkuun lopussa:D

Että jos haluaa ilmaiset naurut niin Kallaveden rantaan heinäkuun 23. päivä.:rolleyes:

Minka67

Satunnainen jahkailija
Sijainti
Kuopio
Moe Szyslak sanoi:
Juu, samaa mieltä.

Kannattaa kyllä tutkia liikaa kuin liian vähän.

Kyllä se siitä sitten hiljalleen lähtee. Itsellä ei ole pumpun kanssa ollut murheita mutta muita senkin edestä, kuten aiemmin jo tilitin. Jalat on leikattu 11 kertaa eri vaivoista (ristiside poikki, kierukat poikki monta kertaa, penikkataudit, rustottumista yms nivelsiteidet katkeamisia ja hermopinteitä). Ristisideleikkauksen jälkeen piti opetella melkeen uudestaan kävelemään. Jalkaa ei saanut suoraksi muttei koukkuunkaan (ei mene vieläkään ihan kumpaakaan).

Siitä huolimatta yritän kuntoilla 4-5 kertaa viikossa aina kipurajoille asti. Ja triathloniin mennään heinäkuun lopussa:D

Että jos haluaa ilmaiset naurut niin Kallaveden rantaan heinäkuun 23. päivä.:rolleyes:
:thumbup: onnea matkaan! Sitkeys palkitaan!

72

Well-known member
Minka67 sanoi:
Ei ole päässyt vielä kotiin. Tulehdusarvot olivat niin korkealla ja odotellaan että ne laskee normaaliin. Lisäksi kai katsotaan neurologiset kokeet, kaulasuonet ja ct-kuvat päästä. Niillä varmistetaan ettei tukoksia ole pään alueella.

Hyvä vaan kun tutkiivat kunnolla, mutta odottavan aika on pitkä.
Onneksi pääset joka päivä katsomaan.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Oli aika kaameaa luettavaa. En kärsi muista ykköspostauksen vaivoista, kuin unettomuudesta ajoittain. Viinaa ei tule pahemmin juotua, viiniä kylläkin viikonloppuisin.

Mutta kyllähän tuo laittaa ajattelemaan. :dunno:

Tsemppiä Minkan porukalle!

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Bobakki sanoi:
Tyttöystävällä oli joskus 13-vuotiaana erittäin lähellä, ettei tulehtunut umpisuoli ehtinyt puhjeta terveyskeskuksen pallottelun takia. Onneksi anoppikokelaani on varsin määrätietoinen ja saa asiat toimimaan suorastaan käsittämättömällä tavalla niin halutessaan. Puhjetessaanhan tuo vie vuoteen omaksi kaiketi pahimmillaan kuukausiksi, nyt selvittiin muutamalla päivällä.

Mulla puhkes lekureiden kasiin kun hoitava laakari loukkaantui kun kerroin sille etta mulle on umpisuolen tulehdus.
Kuulemma minun koulutuksella en sita voinut tietaa ja siksi piti minua 6 tuntia Tikkurilan terveysasemalla kaikenmaailman testeissa.
Sitten lopulta vietiin ambulanssilla Jorviin ja aika nappiin kuulemma meni... :thumbdown

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Myllis sanoi:
Mulla puhkes lekureiden kasiin kun hoitava laakari loukkaantui kun kerroin sille etta mulle on umpisuolen tulehdus.
Kuulemma minun koulutuksella en sita voinut tietaa ja siksi piti minua 6 tuntia Tikkurilan terveysasemalla kaikenmaailman testeissa.
Sitten lopulta vietiin ambulanssilla Jorviin ja aika nappiin kuulemma meni... :thumbdown
Olikohan Giffenin idoli sua hoitamassa :eek:

-edit- listätään nyt tähän alle vielä pahoitteluni typerästä kommentista. Varsinkin, kun kyseessä on asiakeskustelu :(

Viimeksi muokattu:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kun luin ylläolevat 'sairaskertomukset' aloin tuntea itsenikin sairaaksi. Onnellinen saisin olla, ettei ole (vielä) tullut mitään isoja ongelmia, vaikka mm. työn ja levon suhde on mikä on.

Viimeksi terveystarkastuksessa lääkäri ihmetteli kuultuaan työtavoistani ja -ajoistani, ettei minulla ole verenpainetta. Sitten hän naurahti, että ehkä se johtuu tuosta luonteesta. Niinpä. :) Kaikkeen ei kuitenkaan luonnekaan auta.

Kaikkea parempaa Minkalle ja perheelle!

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
+ ylipainoa keskivartalolla
Painoindeksi melkein 29. Tosin joskus laskeskelin rasva%-mittauksen jälkeen, että painoindeksi olis (ollut) 26, jos rasva% olis nolla...

+ epäsäännölliset ja epäterveelliset ruokatottumukset
Joskus menee töissäkin viikkoja, ettei ehdi käydä lounaalla.

- Huono kunto ja vähän liikuntaa
Huono kunto, mutta aika paljon liikuntaa.

- pitkäkestoista stressiä
Olen pyrkinyt välttämään. Se kyllä stressaa mun pomoa.. Teen (=yritän tehdä) kyllä ahkerasti töitä ja keskittyessä ajankulun taju katoaa. Useimmiten en stressaa, mutta joskus siihenkin sortuu.

- Tupakointi
En tupakoi.

+ Viinan juotia joko usein tai suurina kerta-annoksina (koomat sillon tällön)
Ei nyt "koomaa" sentään, mutta firman juhlissa juodaan se, mitä saadaan tai ehtii/viitsii. Kaikkea ilmaista viinaa ei ole pakko juoda.

+ Uniongelmia
Viime aikoina on ollut paljonkin.

Ja työtilanne on hieman muuttunut, saa nähdä onko se näiden suhteen parempaan vai huonompaan suuntaan.

Tsemppiä, Minka. Toivottavasti jatkoaika suodaan.