Kylmä sauna - muutama sana pettämisestä

Onko tullut petettyä parempaa/huonompaa puoliskoasi?

  • Olen pettänyt

    Äänet: 1 11,1%
  • En ole ikinä pettänyt

    Äänet: 8 88,9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    9

Upseeri Jerry Flodin

Kantahenkilökuntaa
Liittynyt
28.3.2014
Viestit
494
Istun kylmässä saunassa juoden lämmintä olutta. Miettien elämääni.

Okei, minulla on siis karkuritytär. Alkanut polttamaan tupakkaakin. Poissa hallinnasta. Isyyden käsikirjojen neuvot eivät nyt auta josko niitä onkaan.

Tyttöystävän kanssa on alkukiima vaihtunut vaikeiluun. Yhtä perkeleen heikoilla jäillä astelua koko parisuhde. Vaihtamallako paranee?

Aikanaan oluin 14 vuotta naimisissa. 10 vuotta siitä oli rakkautta. Sitten aloin käydä vieraissa ja jörniä vierasta kuin jänis. Tuli hurman tunne. Nämä nuoret naiset tuntevat vetoa minuun. Olen kaikkivoipa. Olen rakkauden ylijumala. Kostautuihan se. Jäin kiinni. Uusi tyttöystävä, täydellinen runko, totaalinen kiihko, muulla ei huumassa väliä. Ja tuloksena ongelmia. Ongelmia. Ei match made in heaven, tuskin edes match made in Riihimäki. Ikäeroakin vaikka mitä sillä väliä. Paitsi että enhän minä niiden nuorten pariin kuulu.

Ja exä tietysti työntää tyttären vaiheilun minun syliini. Eikö meitä kasvattajia olekaan kahta?

Olen pettänyt jokaista kumppaniani. Tätä uuttakin. Surkeaa.

Forumisti: Oletko sinä pettänyt puolisoasi?
Urasta ja työstä ei kannata edes puhua. Olisi ollut enemmän päätä niin olisi lukenut itsensä johonkin työhön jolla on oikeasti tarkoitus. Kusipäät.

Metsästysseuran peruspenat Pekka, Tom, Vilho ja Juha. Henkireikä. Mutta rehellisyyden nimissä - ryypiskelyksihän sekin usein menee. Ja onko tuollainen pintapuolinen poikapaini sitten todellista ystävyyttä. Mutta sitä on sellainen, joka elää hyvästä hetkestä hyvää hetkeen. Odottaa surkeana vain sitä seuraavaa viikonloppua. Josko silloin olisi kivaa. Aika usein aluksi onkin. Lopuksi vain miettii mitä mä täällä. En edes syö fasaania.

Koira, bostoninterrieri. Onhan tuo rakas. Mutta laiska ja lihava. Ei ole lenkkeilijäksi. Ei siis tekosyytä päästä ulos hetkeksi. Ja aikansa lopussa kohta. Haudataan ja surraan.

Ihmismies on kuin korppu: Kova päältä, kova sisältä ja kohta joku syö sinut suihisi.

Ja sitten on jotain mitä kukaan ei ymmärrä: Viehtymys päriseviin laitteisiin. Moottoripyörät, kilpa-autot, jetskit, you name it. Olisipa vanhempani olleet rikkaita ja kunnianhimoisia, ehkä ajaisin rallia ammattilaisena tai edes autosuunnistaisin. Ei tässä enää ole järkeä ostaa mitään moottorivehjettä. Velkaa niin että päätä pakottaa. Ja aikaa ei ikinä. Vapaa-aika menee runkkaamiseen tai riitelyyn tai ongelmoimiseen.

Ja tämä vitun sauna. Tästäkin on termostaatti sökönä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hyvä pienoisnovelli. Miehellä on kyllä sana hallussa.

Mutta foorumeilla ei juuri kannata avautua, humalassa tai muutenkaan. Yleensä jälkeenpäin kaduttaa.

Isyyden tai vanhemmuuden käsikirjoja kyllä on. Mars kirjastoon (jos kiinnostaa). Jos ei auttaisikaan kasvattamaan, niin ehkä edes ymmärtämään. Ei teiniä voi enää täysin hallita, oma tahto on hyvää vauhtia muotoutumassa ja virheetkin kuuluvat siihen, vaikka se vanhempia stressaakin. Tyttäresi ystävätär sai kokea sen vaikeamman kautta, mutta ehkä jotain on mennyt oikeinkin, ettei omalle tyttärellesi käynyt samoin?

Se, mikä on omien valintojen tulosta on jotain, jonka kanssa on vain opittava elämään. Itseaiheutettua kipeää. Jos tuli tehtyä omastakin mielestä väärin, niin se on aina oppimisen paikka. Kuulostaa siltä, että tiettyä virhettä on tullut toistettua yli tarpeen.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tyttäresi ystävätär sai kokea sen vaikeamman kautta, mutta ehkä jotain on mennyt oikeinkin, ettei omalle tyttärellesi käynyt samoin?
Noh, noh - tuo kuulostaa aika pahasti siltä, että rikoksen uhri tai vähintään uhrin vanhemmat ovat syyllisiä - ei mee mulle läpi. Kyllä rikos on aina tekijän vika - ei uhrin.

Menehän nurkkaan häpeämään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Noh, noh - tuo kuulostaa aika pahasti siltä, että rikoksen uhri tai vähintään uhrin vanhemmat ovat syyllisiä - ei mee mulle läpi. Kyllä rikos on aina tekijän vika - ei uhrin.
Ei, ei, ei. Rikos ON aina tekijän vika. Mutta on pelkästään viisautta olla menemättä paikkoihin tai tilanteisiin, jossa voi käydä huonosti. Ei kukaan vanhempi voi lähteä siitä, että mene vain minne vaan, kunhan itse olet kiltisti. Koko muu maailma kun nyt vain ei toimi niin. Liialla rohkeudella vain tulee jossain vaiheessa nekkuun, vaikka syyllinen onkin se joku muu. Ei se paljon lohduta, että on syytön, mutta silti raiskattu.

E: Jätätkö itse auton ja kodin ovet lukitsematta poistuessasi, vai lukitsetko ne varmuuden vuoksi?
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
E: Jätätkö itse auton ja kodin ovet lukitsematta poistuessasi, vai lukitsetko ne varmuuden vuoksi?
Kodin ja auton ovet lukitaan vakuutusyhtiötä varten, eipä ne peruslukot mainittavasti edes rosvoa hidasta.

Ja toki riskitilanteita kannattaa opettaa välttämään, varsin usein ihminen ei vain ymmärrä olevansa moisessa kuin liian myöhään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kodin ja auton ovet lukitaan vakuutusyhtiötä varten, eipä ne peruslukot mainittavasti edes rosvoa hidasta.
Minulla ei ole vakuutuksia, mutta lukitsen silti. Se, että vakuutusyhtiöt edellyttävät sitä on pikemmin seuraus kuin syy, mahdollisuus vetäytyä korvausvastuusta.
Ja toki riskitilanteita kannattaa opettaa välttämään, varsin usein ihminen ei vain ymmärrä olevansa moisessa kuin liian myöhään.
Ja juuri siksi pitäisi opetella (tai opettaa, kuten sanoit) tunnistamaan ne tilanteet paremmin. Terve itsesuojeluvaisto säästää monelta harmilta, vaikka joitakin hauskuuksia sen takia missaisikin. Loppujen lopuksi kumpi on tärkeämpää, hetken mielihyvä vai turvallisuus?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Loppujen lopuksi kumpi on tärkeämpää, hetken mielihyvä vai turvallisuus?
Molemmat on tärkeitä. Turvallisuuden kun pitää mielessä koko ajan niin voi ottaa vähän riskiäkin. Jotenkin näinhän ne extreme-urheilijatkin toimii. Tiedostavat riskit.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Molemmat on tärkeitä. Turvallisuuden kun pitää mielessä koko ajan niin voi ottaa vähän riskiäkin. Jotenkin näinhän ne extreme-urheilijatkin toimii. Tiedostavat riskit.
Kyllä, mutta extreme-urheilijoiden tapauksessa voi kysyä onko se nautinnon tavoittelu enää kovin tervettä. Varsinkin, jos on kotona perhe, joka on se nautinnonhaun kärsivä osapuoli huonosti sattuessa. En ihan lähtisi soveltamaan tuota extreme-urheilijoiden esimerkkiä tavalliseen elämään, saati kasvaviin nuoriin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Upseeri JF:n kannattaa ostaa polkupyörä, kypärä ja lukkopolkimet ja lähteä polkemaan lenkkejä sillä. Aluksi lyhyttä, siitä lenkkiä kasvattaen ja joku päivä kun poljet 200 kilsaa, et ole enää sama ihminen.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Upseeri JF:n kannattaa ostaa polkupyörä, kypärä ja lukkopolkimet ja lähteä polkemaan lenkkejä sillä. Aluksi lyhyttä, siitä lenkkiä kasvattaen ja joku päivä kun poljet 200 kilsaa, et ole enää sama ihminen.
Mihin vaiheeseen tuosta kuuluu itsensä uhkaaminen revolverilla?
 

Örfil

Guest
Polkypyöräily saattaa aiheuttaa kivessyöpää ja erektio-ongelmia.
 
Ylös