Kymmensormijärjestelmä

Hallitsetko kymmensormijärjestelmän?


  • Äänestäjiä yhteensä
    48

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Opin kymmensormijärjestelmän yläasteen konekirjoitustunneilla. Tämä tapahtui 80-luvulla, olin "vuosikerran" (kolme rinnakkaisluokkaa) ainut kyseisin kurssin valinnut poika. Myös opettaja oli miespuolinen.
Itsekin 80-luvulla taitoni hankin. Yksi hanuristi (ei ollut perseestä, vaan ihan mukava tyyppi) oli minua nopeampi. Kympin arvoisesti toki ei-sähkökonetta tuolloin minäkin hakkasin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ala-asteella jo opin, muuten naputtelin jo ennen koulua. Olinpahan supernörtti ja koulun ryhmätehtävissä minä sain olla se, joka kirjoittaa koneella. Seuraavaksi joku voisi etsiä nopeuskirjoitustestin, niin katotaan kuka on kovin naputtaja, palkinnoksi propellihattu.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Ala-asteella jo opin, muuten naputtelin jo ennen koulua. Olinpahan supernörtti ja koulun ryhmätehtävissä minä sain olla se, joka kirjoittaa koneella. Seuraavaksi joku voisi etsiä nopeuskirjoitustestin, niin katotaan kuka on kovin naputtaja, palkinnoksi propellihattu.
Kokeissa hakkasin koetekstin ensin läpi ja sen jälkeen jatkoin alusta. Ihmekös kun myöhemmässä elämänvaiheessa narahdin kolmiulotteiseen tetrikseen. Olin siinäkin aivan sairaan hyvä.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Ala-asteella jo opin, muuten naputtelin jo ennen koulua. Olinpahan supernörtti ja koulun ryhmätehtävissä minä sain olla se, joka kirjoittaa koneella. Seuraavaksi joku voisi etsiä nopeuskirjoitustestin, niin katotaan kuka on kovin naputtaja, palkinnoksi propellihattu.
Kokeile tuota http://typera.tk/ jonka jo tähän toikkiin laitoinkin tuossa aikaisemmin.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
aslak ajaa autoa ja jakaa jaffaa ja kalaa
Hätäisesti ajattelin, että tuo olisi ollut minunkin hakkaamani teksti, mutta eihän tuota yhdellä rivillä voikaan kirjoittaa. Tämä on parempi aloittelijoille:

aslak ajaa alaskassa ladaa ja jakaa jaffaa ja kalaa
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Your score: 331 keys per minute ~ 66 words per minute

eka yrittämällä. Ei nyt mitenkään nappiin mennyt ja nopeampia löytyy läjäpäin ällikällä, takku täkissä.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Kyllä hallitsen, mutten kyl saanut tällä läppärillä kovin hyvää eli jäi alle 300:n....:eek: Paremmalla näppäimistöllä menis kyl kevyesti yli 5000....
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Testasinpa tuota testiä.
Your score: 360 keys per minute ~ 72 words per minute
Language/mode: fi
Ranking: That was fast - you can still improve, though.
Comparison: 22% of 4197 registered TyperA users using this language have typed a better result; 78% have a lower or equal result.

Yksi virhe mahtui sekaan. Ehkä norminäppäimistöllä olisi parempi tulos kuin läppärillä, ehkä huonompi. Sou not.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
En osaa. Kirjoittaessa tuijotan lähinnä näppäimistöä ja sitten luen tekstin läpi ja korjaan mahdolliset virheet. Varsinkaan nettikirjoittelussa ei taitaisi järjestelmän osaamisesta paljon hyötyä mulle olla, kun peesailen Zaikomia:
Eipä hyödyttäis järjestelmän hallitseminen kun ajatus kulkee hitaammin.
eli pyrin miettimään, mitä kirjoitan. Sanajärjestyksiä ja -valintoja tulee myös harkittua ja muokattua aika paljon. Samoin tuota "Preview Post" -namiskaa käytän eri ahkerasti ennen viestien lähettämistä.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Ei mene kyllä kymmensormijärjestelmä, mutt nykyään sentää jo 6-8 sormea käytössä.
 
Ylös