Kyrsivat nykysanonnat... :mad:

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Onko somettamisesta ärsyynnytty? Jos ei oo niin ois korkea aika.

edit: eiku kyrsiinnytty
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Kyrsivää nykykirjoitusta on käyttää jatkuvasti useampaa pistettä tahi huuto- tai kysymysmerkkiä lauseen jälkeen. Tai mitä tahansa tehokeinoa. Ette te jatkuvasti huudakaan pää punaisena. Tai jos huudatte, niin en minä sittenkään teidän kanssanne tahdo keskustella.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Kyrsivää nykykirjoitusta on käyttää jatkuvasti useampaa pistettä tahi huuto- tai kysymysmerkkiä lauseen jälkeen. Tai mitä tahansa tehokeinoa. Ette te jatkuvasti huudakaan pää punaisena. Tai jos huudatte, niin en minä sittenkään teidän kanssanne tahdo keskustella.
Miten niin huutomerkki tarkoittaa (edit pelkästään) HUUTAMISTA, eikös se ole aika yksipuolinen tulkinta?!
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Miten niin huutomerkki tarkoittaa (edit pelkästään) HUUTAMISTA, eikös se ole aika yksipuolinen tulkinta?!
Tietysti jos mä ensin vähän huudan!!! Ja sit mä vaikka yllätyn ihan helvetisti!! Ja sit tää on mulle ihan muuten vaan tosi tunteellinen juttu!! Entäs jos mä laitan monta kysymysmerkkiä?? Siitäkin tulee vähän huutamisfiilis!!!

On se silti jotenkin vähän ärsyttävää... Tai en mä tiedä... Sotii vaan meikäläisen kielisilmää vastaan... Ei millään jaksa kattella..... Näitä pisteitäkin jotkut laittaa vaikka kuinka helvetisti....... ja sit jotkut laittaa vaan kaks.. mitä sekin tarkottaa??? Onks ne laittaneet vahingossa kaksi?? Vai unohtaneet kolmannen?? Vai yrittääkö ne nimenomaan sillä kahdella sanoa jotain??

Mitä järkeä tässä on??!!!
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Tietysti jos mä ensin vähän huudan!!! Ja sit mä vaikka yllätyn ihan helvetisti!! Ja sit tää on mulle ihan muuten vaan tosi tunteellinen juttu!! Entäs jos mä laitan monta kysymysmerkkiä?? Siitäkin tulee vähän huutamisfiilis!!!

On se silti jotenkin vähän ärsyttävää... Tai en mä tiedä... Sotii vaan meikäläisen kielisilmää vastaan... Ei millään jaksa kattella..... Näitä pisteitäkin jotkut laittaa vaikka kuinka helvetisti....... ja sit jotkut laittaa vaan kaks.. mitä sekin tarkottaa??? Onks ne laittaneet vahingossa kaksi?? Vai unohtaneet kolmannen?? Vai yrittääkö ne nimenomaan sillä kahdella sanoa jotain??

Mitä järkeä tässä on??!!!
Tuo näyttää perin ärsyttävältä! Liikakäytöltä. Raskaalta jne.
Sama tulee vastaan helposti nykykirjoituksen hymiöiden kanssa. Liika on liikaa.

Mun mielestä on ok - käyttää kahta erikoismerkkiä eli joko !? tai ?!, jos lauseeseen liittyy kysymys johon haluaisi vastauksen. (painotetaan sitä). Nuo !! tai ?? jne. menevät yli hilseen.

Ai niin...ja tosiaan huutomerkki kuvaa myös huudahdusta, joka ei ole huutamista.
Edit: Näppäimistön vian takia itseltäni tulee joskus kaksi pistettä yhden sijasta. :D
 
Viimeksi muokattu:

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Tietysti jos mä ensin vähän huudan!!! Ja sit mä vaikka yllätyn ihan helvetisti!! Ja sit tää on mulle ihan muuten vaan tosi tunteellinen juttu!! Entäs jos mä laitan monta kysymysmerkkiä?? Siitäkin tulee vähän huutamisfiilis!!!

On se silti jotenkin vähän ärsyttävää... Tai en mä tiedä... Sotii vaan meikäläisen kielisilmää vastaan... Ei millään jaksa kattella..... Näitä pisteitäkin jotkut laittaa vaikka kuinka helvetisti....... ja sit jotkut laittaa vaan kaks.. mitä sekin tarkottaa??? Onks ne laittaneet vahingossa kaksi?? Vai unohtaneet kolmannen?? Vai yrittääkö ne nimenomaan sillä kahdella sanoa jotain??

Mitä järkeä tässä on??!!!
Tulee mieleen Timanfayan postaukset.
 
Ylös