Niin tuota, onko tältä rintamalta mitään uutta vai onko tämä ketju luotu vain silmänlumeeksi?
Pari huomiota värityksen vaihtamisesta:
- Jos viestialueen taustaväriksi vaihtaa muun kuin valkoisen, se vaikeuttaa triviakisojen vastauksien antamista valkoisella. Sen suhteen ei siis mielellään saisi olla vaihtoehtoja, koska se tuhoaa koko idean.
- Marginaalisempi mieleen tuleva ongelma on avatarien taustaväri. Olen ainakin itse toisinaan suunnitellut avatarin sulauttamista suoraan taustaväriin (muillakin foorumeilla, mutta koskaan kunnolla sitä toteuttamatta). Toki se transparenttisuudellakin jollain tavalla toimii, mutta selainversiot aiheuttavat ongelmia, koska kaikki eivät tue esim. png-ominaisuuksia samalla tavalla.
- Yleisellä tasolla foorumin väritys (ja olemus) on hyvin maanläheinen, asiallinen jne. Se sopii minulle, en kaipaa "silmäkarkkia". Värimaailmaa toki voisi fiksata jo senkin takia, ettei se ole oikein linjassa yläbannerin kanssa (jos oli ennenkään). Tarkemmin kun ajattelee, niin F1-Forumin värivalinnat ovat aikamoinen sekamelska, jota voisi yhdenmukaistaa. Ja onhan tämä nykyinen tainnut olla jo jonkin aikaa. Sellaisena helppona nyrkkisääntönä voisi pitää, että ainakin kolmen vuoden välein sivuston pitäisi jollain tavalla uudistua. Huolimatta siitä, ettei toimivaa reseptiä pidä liikaa käydä muuttelemaan.
Voisin jossain vaiheessa kesällä muistaessani vaikka vähän paneutuakin asiaan. Ei siis pelkästään foorumin, vaan koko saitin värimaailman osalta. Ehkä designinkin, jos sattuu iskemään inspiraatio. Lupaamatta kuitenkaan mitään tässä vaiheessa.