bigbear
Well-known member
Olen tässä mietiskellyt mitä eroa F1 auton( miksei myös muidenkin luokkien rakkineille) renkaiden pidolle tapahtuu, jos aerodynaaminen "paino" kohdistetaan runkoon ( kuten nyt ) tai jos se kohdistetaan suoraan renkaisiin.
Eli jos renkaissa olisi siivekkeet kiinni ja siivet painaisivat rengasta suoraan maahan ,eikä tukivarsien kautta. Periaatteessahan rengas irtoaa tiestä esim kanttareiden yli ajettaessa. Voima ei ehdi välittyä iskareiden, jousien ja tukivarsien kautta renkaaseen ja rengas irtoaa maasta. Jos renkaassa olisi siivekkeet niin voima ainakin välittyisi nopeammin ( tietekin iskarit taas ottavat omansa...). Mutta tämähän on laitonta jne, mutta olisiko siitä mitään hyötyä? Periaatteessa jousittamaton massahan tässä nousee, mutta se taas on aerodynaamisesti tuotettua "massaa".
Renkaiden siipiä voisi ajatella vaikka lokasuojina
Ps. Mulla nyt vaan tulee näitä aivotuksia aina välillä, joten koittakaa kestää
Eli jos renkaissa olisi siivekkeet kiinni ja siivet painaisivat rengasta suoraan maahan ,eikä tukivarsien kautta. Periaatteessahan rengas irtoaa tiestä esim kanttareiden yli ajettaessa. Voima ei ehdi välittyä iskareiden, jousien ja tukivarsien kautta renkaaseen ja rengas irtoaa maasta. Jos renkaassa olisi siivekkeet niin voima ainakin välittyisi nopeammin ( tietekin iskarit taas ottavat omansa...). Mutta tämähän on laitonta jne, mutta olisiko siitä mitään hyötyä? Periaatteessa jousittamaton massahan tässä nousee, mutta se taas on aerodynaamisesti tuotettua "massaa".
Renkaiden siipiä voisi ajatella vaikka lokasuojina
Ps. Mulla nyt vaan tulee näitä aivotuksia aina välillä, joten koittakaa kestää