Kysymys venäjän kieltä osaaville

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
...elikkäs itämaan tietäjille, jos sallitte tällaisen kevyehkön vitsailun tässä kohtaa nyt hei...

Mitäköhän kuvan tekstissä noin niinkuin lukee suomennettuna?

Palkinnoksi ämpärillinen pimeää ainetta ja yksi Higgsin bosoni.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Helpottaisi jos tuota kuvaa saisi vähän isommaksi..tai siis silleensä, näkisi että minkälaisen purnukan kyljessä tuo teksti on.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Helpottaisi jos tuota kuvaa saisi vähän isommaksi..tai siis silleensä, näkisi että minkälaisen purnukan kyljessä tuo teksti on.
Se on sellainen ammuslaatikon kokoinen laatikko, epäillään että se olis ollut laatikko jossa kuljetetaan ammuksia tms.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Suomennettuna näyttäisi siltä, että laatikon
kyljessä lukee tietoja laatikon sisällöstä.

Paljonko sitä Hodkinsonin Biisonia ja tummaa piimää nyt sitten tulee?
Pitääkö mennä ostamaan isompi kylmiö että sopii?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
No tuota... mä ny en oo yhtään varma tästä, mutta tuossa 1914:n yläpuolella näyttäis lukeva "zav. dvigatel" ja tuosta zav.:sta ei oo mitään hajua, mutta dvigatelj on moottori.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
No tuota... mä ny en oo yhtään varma tästä, mutta tuossa 1914:n yläpuolella näyttäis lukeva "zav. dvigatel" ja tuosta zav.:sta ei oo mitään hajua, mutta dvigatelj on moottori.
Zav. lienee tehdas tms.? Tulkitsin että dvagatel, joka ei taas auennut ollenkaan.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
*Spallaatioreaktioissa kadonneita neutroneja, 1914 kappaletta?
Tieteellisissä kokeissa on onnistuittu vahvistamaan, että kyse on nimenomaan salaisissa *Spallaatiokokeissa käytetystä säilytyslaatikosta.
Huomaa kuinka huippuväkevä Betasoihtu tunkeutuu tehokkaasti laatikon epätiiviyskohdista ja ohentumista ulos!


Näytä liitetiedosto 10139
 

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
Mä olen joskus työkseni venäjää ranskantanut, mutta vaikeahko hahmotus. Dvigatelin tehdas. G-kirjain kertoo vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Mä nyt kyllä epäilen, ettei tähän tuu kunnon vastausta, kun tuo alustus on suomeksi, eikä venäjäksi. :thumbfh:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kiitos tietäjille, eipä tosta nyt mitään huippujänskää ydinsalaisuutta paljastunut, mutta kivahan se on tietää edes jotain.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mä nyt kyllä epäilen, ettei tähän tuu kunnon vastausta, kun tuo alustus on suomeksi, eikä venäjäksi. :thumbfh:
Mä en osaa alustaa venäjäksi, enkä aina kovin hyvin suomeksikaan. :frown:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Meinasko burb nyt soittaa Natinkia natinkia-ohjelman Denzel Washingtonille laaikon johdosta?
 
Ylös