LA-puhelin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tuli tuossa yöllä valvottua, mitä kaikkea uutta onkaan jo mennyt ns. vanhaksi. Eli mitä ei pikkupoikana ollut, muttei ole kyllä enäkään ainakaan aktiivikäytössä.

LA-puhelin, telex, faksi, ARP, NMT, ...

Onko tullut koskaan käytettyä LA-puhelinta? Meillä oli sellainen duunihommissa Hangon vapaasatamassa, kun autoluovutuksesta otettiin yhteyttä keikka-autoon ja keskettiin etsimään joku tietty kiesi ja muuta mitä yllättäin tuli hommiksi.

Muuten auton keräilylappuja saatiin aamusta, kaffeepausseilla ja lounaan jälkeen. Mutta hätäiset yhteydenotot siis lällärillä.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ohi toikin otsikon, mutta samaa teemaa noudattaen. Ei sitä ole kyllä paljon shekkejäkään tullut käytettyä viime aikoina. Onkohan niitä enää olemassakaan?

Moss

melkein mestari
Lahjashekkejä on vielä, mutta muuhun niitä ei taideta enää käyttää.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Ja takaisin aiheeseen. Kyllähän on moista kapistusta tullut käytettyä. Siis LA-puhelinta. Velipojalla ja siskon miehellä sellaiset oli autoissa. Kauheat piiskat takalokarissa pystyssä :D. Siskon miehellä oli myös ARP, joten myös sellaisella on tullut joskus Airiston hiekkakuopilta kotio soiteltua..

Kuuntelen.

Estate

Well-known member
Enpä ole LA-puhelinta koskaan käyttänyt. Papalla oli ensimmäinen kännykkä NMT, mutta isän ensimmäinen matkapuhelin oli jo GSM. Sillä aikanaan veljen kanssa tekstiviestien näpyttelyä opettelimme.
Lahjashekkejä on vielä, mutta muuhun niitä ei taideta enää käyttää.
Lahjasekkien lisäksi olen jonkin verran pankkivekseleitä käpistellyt. Jälkimmäisiä lähinnä tilanteissa, joissa rahaa on haluttu siirrellä pankkien välillä normaalia tilisiirtoa nopeammin ja sekki on ollut houkuttelevampi kuin (hintava) pikasiirto.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Enpä ole LA-puhelinta koskaan käyttänyt. Papalla oli ensimmäinen kännykkä NMT, mutta isän ensimmäinen matkapuhelin oli jo GSM. Sillä aikanaan veljen kanssa tekstiviestien näpyttelyä opettelimme.
Lahjasekkien lisäksi olen jonkin verran pankkivekseleitä käpistellyt. Jälkimmäisiä lähinnä tilanteissa, joissa rahaa on haluttu siirrellä pankkien välillä normaalia tilisiirtoa nopeammin ja sekki on ollut houkuttelevampi kuin (hintava) pikasiirto.
Hei, mulla on kanssa ollu tollanen 18000€ sekki pankista taskussa, kun ajelin autokaupoille. Mitään vihkoa ei kylläkään ole ollu koskaan.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tuliko mitään elektroniikkaa hankittua?? Kameroita?
iPodin muistaakseni ostin, mutta en muista enää minkä niistä. Joko tyttärelle Nanon tai ittelle Sufflen. Toinen niistä on jokatapuksessa ostettu Kaliforniasta ja toinen Floridasta. Mitään todella kalliimpaa elektroniikka en ole USA:sta hankkinut. Siinä on semmonenkin juttu, että joku iPadin ostaminen USA:sta, etenkin jos matkustat enemmän ja otat sen mukaas, aina vähän riskialtista ellet maksa kiltisti tulleja (minkä jälkeen se ei enää kannata). Periaatteessa jokaikisellä reissulla, riippumatta siitä onko laite enää uusi, voit joutua todistamaan, että et ole ostanut sitä iPadia ulkomailta (EU:n ulkopuolelta) ja sitä varten tarttis olla lasku tallessa. Mulla on iPadin suojakotelon sivutaskussa kopio alkuperäisestä kuitista juuri tuota varten.

On myös sanottava, että jenkeissä kuten meilläkin, ne todella edulliset hinnat koskien elektroniikkatuotteita ovat useinmiten nettikaupoissa eli tarttis tilata etukäteen sieltä hotelliin ja toivoa, että tulee perille ennenkuin olet häiypynyt paikalta. Katukaupassa hintalaput suunnilleen samat kuin täällä kuitenkin sillä erolla, että siellä ne hinnat ovat dollareita ja täällä euroja eli säästät sen valuuttakurssin tuoman eron verran. Muistettavaa toki myös, että siihen jenkkien hintalappuun tulee aina verot päälle, eli useinmiten yli 10 prossaa. Pari kertaa olen kaverille tuonut kaks laatikollista (eli sen määrän, jonka kaksi aikuista ihmistä saa mukanaan tuoda) sikareita juuri tuolla menetelmällä, että kaveri on tilannut netitkaupasta mun hotelliin. Sikarit ovat nimittäin siellä paljon halvempia kuin täällä. Kuubalaisia sikareita sieltä ei tosin edelleenkään saa laillisesti.

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Tottakai vanha radiofriikki ehti käyttää myös La-puhelinta, oli autossa aktiivisessa käytössä 1986-1990. NMT:n hankkiminen ja niiden yleistyminen kaveripiirissä vei suuremman tarpeen ja pölyttymään laite jäi kun autosta pöllittiin LA-antennin Riihimäen aseman parkkipaikalla.
Vielä 90-luvun alussa törmäsi töissä shekeillä maksajiin, mutta kielto vastaanottaa niitä tuli joskus vuoden 2000 paikkeilla. Pankkien paperit asunto- ja autokauppoihin on sitten eri asia.

markoj

Custom User
Käytin töissä ja siviilissä, huviksi ja kostoks.

markoj

Custom User
Niin käytin mä ULA-alueen rariotakin. Olikos VR:n ynnä muiden semmosten instanssien käyttössä noita.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Mulla oli putkiradio. Isoisältä sain. Käyttöön kuului Radio Berlinin kuuntelu, kohinan seasta mahdollisten poltergeist-viestien haku ja Fender-kopion ämyrinä toimiminen. Oppinut koskaan muuta kuin Paranoidin alun ja Eppujen Pidetään Ikävää kompin mutta se sen radion vika ollut :eek:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.