Onko mitään iloa normaalille autoilijalle lambdan sijoittaminen jokaiselle sylinterille?
Lambda-anturithan eivät ole mitään hinnalla pilattuja, joten sen vuoksi voisin kuvitella hankkivani. Periaatteessahan moottorin uloimmat sylinterit ovat jonkinverran kylmempiä kuin muut joten ideaalimoottorissahan sen pitäisi vaikuttaa sylinteriin menevään polttoaineseokseen? Lohkon lämpötilahan voidaan selvittää K-tyypin lämpötila-anturilla, mutta yksittääisen sylinterin palotapahtuman seuraaminen onnistuu kaiketi vain (laajakaistaisella) lambdalla reaaliajassa.
Sekoittaisiko "back pressure" anturit näyttämään kaikille samaa arvoa? Vai mikä on syynä että useampaa lambdaa ei normaaleissa perheautoissa paljoa näe.
Itse en palotapahtuman hallinnasta mitään juuri tiedä joten sopii mennä melkolailla perusteisiinkin.
Edit: Virheitä korjailtu.
Lambda-anturithan eivät ole mitään hinnalla pilattuja, joten sen vuoksi voisin kuvitella hankkivani. Periaatteessahan moottorin uloimmat sylinterit ovat jonkinverran kylmempiä kuin muut joten ideaalimoottorissahan sen pitäisi vaikuttaa sylinteriin menevään polttoaineseokseen? Lohkon lämpötilahan voidaan selvittää K-tyypin lämpötila-anturilla, mutta yksittääisen sylinterin palotapahtuman seuraaminen onnistuu kaiketi vain (laajakaistaisella) lambdalla reaaliajassa.
Sekoittaisiko "back pressure" anturit näyttämään kaikille samaa arvoa? Vai mikä on syynä että useampaa lambdaa ei normaaleissa perheautoissa paljoa näe.
Itse en palotapahtuman hallinnasta mitään juuri tiedä joten sopii mennä melkolailla perusteisiinkin.
Edit: Virheitä korjailtu.
Viimeksi muokattu: