Legendaarisimmat pelit

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Eli mitkä pelit ovat ajan saatossa koskettaneet eniten mieltäsi ja ennenkaikkea miksi? Löytyykö peliä vielä jostain myynnistä?

Tähän tyyli:n

-Nimi
-Genre
-Vuosi
-Kuvaukset
------

Omia:

1.
-Freespace ja Freespace 2.
*Avaruuslentelypelejä
*Freespace 1 tuli 1998, Freespace 2 tuli 1999

Molemmat aivan mahtavia avaruuslentelypelejä ja tuo FS2 oli yksi viime vuosituhannen parhaimmista peleistä.

Omana aikanaan aivan mahtavat grafiikat, äänimaailma on edelleen vaikuttava [esim. sädeaseet ja flak-tykit]. Peli on erittäin hyvä tunnelmaltaan ja juonikin on tietokonepeliksi loistava.

Mikä tärkeintä niin itse pelattavuus on mahtava sekin ja tämä on niitä aniharvoja avaruuslentelypelejä, missä itse pelaajan ohjastama pilotti ei nouse lähes Jumalan statukseen. Pelissä ei yksinäinen hävittäjä tuhoa useita kotialuksia yhdellä istumalla [á la Wing Commander], vaan kotialuksia tuhoaa lähinnä vain toiset kotialukset, pommittajien avustuksella. Tuossa myös kotialukset pystyvät tuhoamaan taisteluhävittäjiä..toisin kuin useimmissa muissa vastaavissa. Lisäksi omat siipikaverit ovat muutakin kuin lentäviä maalitauluja ja niiden käskyttäminen on (varsinkin ylemmillä vaikeustasoilla) erittäin olennaista. Lisäksi vihulaisten hävittäjät osaavat tehdä yhteistyötä ja jopa hämätä pelaajaa (lievästi).

Videoita:
Freespace1:n intro
Freespace 2
Ensimmäisessä tulee hyvin esille Freespace 1:n idea, joten ei siitä eteenpäin. Freespace 2 tapahtuu hieman päälle 30 vuoden päähän noista tapahtumista, Ihmiset yrittävät löytää tietä takaisin Sol-järjestelmään ja Neo Terran Front kapinoi GTA:n ja Vasudanien allianssia vastaan. Sitten löydetään Knossos-portaali, joka voisi tarjota keinon päästä takaisin Sol-järjestelmään, mutta tuossa on yksi pieni ongelma..
---
Tuossa Freespace 2 videossa ei ole vuoden 1999 graffoja. Tuon pelin lähdekoodi on vapaata ja siihen on tehty sellanen parinsadan megatavun päivitys, mikä lisäsi näyttävyyttä potenssiin kaksi.

Samalla tuo vaatii älyttömän paljon enemmän tehoja koneelta kuin alkuperäinen versio. Esim. testasin tässä koneella missä on AthlonXP 2800+, 512Mt muistia ja Geforce4 TI 4400..ja hieman pätki kaikkein raskaimmissa kohdissa, missä on noita DirectX 8 kikkoja käytetty ahkerasti.
----

Kyseinen peli on ilmaislevityksessä:
Freespacezone
Tuolta saa kaikki kolme cd-imagea
Rankasti päivitetty versio täältä
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
- Grand Prix 3 & Grand Prix 4
- F1- simulaatio
- GP3: 2000? GP4: 2003?
- No kyllähän te näitä pelejä palanneet tiedätte.

- C&C: Generals & Generals: Zero Hour
- Strategia Peli
- Molemmat ilmestyivät 2003
- Harvemmin kyllä olen törmännyt näin hyviin strategia peleihin. Muuta en osaa sanoa.

- Star Wars: Jedi Knight 2: Jedi Outcast
- Sci-fi peli, lähinnä ehkä räiskintä.
- 2002
-

- Star Wars: Battlefront & Battlefront 2
- räiskintä
- Battlefront: 2004, Battlefront 2: 2005
- Hienoja pelejä, varsinkin Battlefront 2, jossa voi pelate Jedeillä ynnä muilla sankareilla sekä pahiksilla, harmi vain että Chewbaccalla voi pelata vain Mos Eisley kartan Assault moodissa.
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Rusina sanoi:
Eli mitkä pelit ovat ajan saatossa koskettaneet eniten mieltäsi ja ennenkaikkea miksi? Löytyykö peliä vielä jostain myynnistä?

Tähän tyyli:n

-Nimi
-Genre
-Vuosi
-Kuvaukset
------

Omia:

1.
-Freespace ja Freespace 2.
*Avaruuslentelypelejä
*Freespace 1 tuli 1998, Freespace 2 tuli 1999

Molemmat aivan mahtavia avaruuslentelypelejä ja tuo FS2 oli yksi viime vuosituhannen parhaimmista peleistä.

Omana aikanaan aivan mahtavat grafiikat, äänimaailma on edelleen vaikuttava [esim. sädeaseet ja flak-tykit]. Peli on erittäin hyvä tunnelmaltaan ja juonikin on tietokonepeliksi loistava.

Mikä tärkeintä niin itse pelattavuus on mahtava sekin ja tämä on niitä aniharvoja avaruuslentelypelejä, missä itse pelaajan ohjastama pilotti ei nouse lähes Jumalan statukseen. Pelissä ei yksinäinen hävittäjä tuhoa useita kotialuksia yhdellä istumalla [á la Wing Commander], vaan kotialuksia tuhoaa lähinnä vain toiset kotialukset, pommittajien avustuksella. Tuossa myös kotialukset pystyvät tuhoamaan taisteluhävittäjiä..toisin kuin useimmissa muissa vastaavissa. Lisäksi omat siipikaverit ovat muutakin kuin lentäviä maalitauluja ja niiden käskyttäminen on (varsinkin ylemmillä vaikeustasoilla) erittäin olennaista. Lisäksi vihulaisten hävittäjät osaavat tehdä yhteistyötä ja jopa hämätä pelaajaa (lievästi).

Videoita:
Freespace1:n intro
Freespace 2
Ensimmäisessä tulee hyvin esille Freespace 1:n idea, joten ei siitä eteenpäin. Freespace 2 tapahtuu hieman päälle 30 vuoden päähän noista tapahtumista, Ihmiset yrittävät löytää tietä takaisin Sol-järjestelmään ja Neo Terran Front kapinoi GTA:n ja Vasudanien allianssia vastaan. Sitten löydetään Knossos-portaali, joka voisi tarjota keinon päästä takaisin Sol-järjestelmään, mutta tuossa on yksi pieni ongelma..
---
Tuossa Freespace 2 videossa ei ole vuoden 1999 graffoja. Tuon pelin lähdekoodi on vapaata ja siihen on tehty sellanen parinsadan megatavun päivitys, mikä lisäsi näyttävyyttä potenssiin kaksi.

Samalla tuo vaatii älyttömän paljon enemmän tehoja koneelta kuin alkuperäinen versio. Esim. testasin tässä koneella missä on AthlonXP 2800+, 512Mt muistia ja Geforce4 TI 4400..ja hieman pätki kaikkein raskaimmissa kohdissa, missä on noita DirectX 8 kikkoja käytetty ahkerasti.
----

Kyseinen peli on ilmaislevityksessä:
Freespacezone
Tuolta saa kaikki kolme cd-imagea
Rankasti päivitetty versio täältä

:ahem:

Ainoat pelit jotka ovat parempia lentosimulaattoreita kuin legendaarinen tie fighter. Tunnelmaltaan loistava pelisarja!
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
butterfly sanoi:
:ahem:

Ainoat pelit jotka ovat parempia lentosimulaattoreita kuin legendaarinen tie fighter. Tunnelmaltaan loistava pelisarja!
En ole tuo Tie Fighteria päässyt kokeilemaan.. voinee johtua siitä, että tuohon aikaan pelailin vain Amiga500:lla ja Super Nintendolla ;).
--

Freespace-pelien yksi etu oli myös mukana tuleva editori, millä kykeni yllättävän helposti tekemään omia tehtäviä jos jaksoi hieman paneutua. Tästä syystä tuli paljon erilaisia käyttäjien tehtäviä ja jopa hyviä uusia pelikampanjoja; paljon pelattavaa.

Muunneltavuuden ansiosta tuli The Babylon Project-modi..eli Babylon5 härväämistä. Kaksi ensimmäistä julkaisua vaativat Freespace2:n asentamista, mutta kolmas toimi ilman tuota. Tosin Freespace2:n pelimoottori ei täysin sovi B5:ttä ajatellen [raskaat alukset Freespace2:ssa liian kömpelöitä ja hitaita..]. Tosin en kolmatta julkaisua ole itse kokeillut..ovatko saaneet Whitestaria liikkumaan yhtään loogisemmin.

Sitten nyt on tulossa Battlestar Galactica-modi, mikä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Inferno-modi näytti hyvältä; ensimmäinen missä näytti noi taisteluhävittäjien sädeaseet toimivan; tuollaisia tietenkin Shivaneilla ;).
On tulossa myös Wing Commander-modifikaatio ;).
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Rusina sanoi:
En ole tuo Tie Fighteria päässyt kokeilemaan.. voinee johtua siitä, että tuohon aikaan pelailin vain Amiga500:lla ja Super Nintendolla ;).
--

Freespace-pelien yksi etu oli myös mukana tuleva editori, millä kykeni yllättävän helposti tekemään omia tehtäviä jos jaksoi hieman paneutua. Tästä syystä tuli paljon erilaisia käyttäjien tehtäviä ja jopa hyviä uusia pelikampanjoja; paljon pelattavaa.

Muunneltavuuden ansiosta tuli The Babylon Project-modi..eli Babylon5 härväämistä. Kaksi ensimmäistä julkaisua vaativat Freespace2:n asentamista, mutta kolmas toimi ilman tuota. Tosin Freespace2:n pelimoottori ei täysin sovi B5:ttä ajatellen [raskaat alukset Freespace2:ssa liian kömpelöitä ja hitaita..]. Tosin en kolmatta julkaisua ole itse kokeillut..ovatko saaneet Whitestaria liikkumaan yhtään loogisemmin.

Sitten nyt on tulossa Battlestar Galactica-modi, mikä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Inferno-modi näytti hyvältä; ensimmäinen missä näytti noi taisteluhävittäjien sädeaseet toimivan; tuollaisia tietenkin Shivaneilla ;).
On tulossa myös Wing Commander-modifikaatio ;).

Aiwan. Itse en ikinä tehnyt noita kamppanjoita tuolla editorilla mutta molemmat pelit pelasin läpi kaksi kertaa. Varsinkin ykkönen oli huikaiseva kokemus. Kakkonen on vieläkin nätti peli ja ne tehtävät tuovat mukavasti lisää vaihtelua ja ensimmäistä kertaa kun pelaa niin pääsee pahasti yllättämään jotkut tehtävistä :ahem:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
butterfly sanoi:
Aiwan. Itse en ikinä tehnyt noita kamppanjoita tuolla editorilla mutta molemmat pelit pelasin läpi kaksi kertaa. Varsinkin ykkönen oli huikaiseva kokemus. Kakkonen on vieläkin nätti peli ja ne tehtävät tuovat mukavasti lisää vaihtelua ja ensimmäistä kertaa kun pelaa niin pääsee pahasti yllättämään jotkut tehtävistä :ahem:
Kokeileppa joskus tuota SCP-päivitystä Freespace2:een.. hieman enemmän nykyaikaiseksi muuttuu tuo peli grafiikoiden osalta..Hyvä jos jo nyt pidät nättinä tuota ;).

Jeps mielenkiintoisia tehtäviä ja hyvä tarina. Sääli ettei tuohon sarjaan koskaan tullut kolmatta osaa. Jäi paljon kysymyksiä vastaamatta..
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Red Alert 1
-Sotastrategia
-1996

Tää räjäytti itsellä potin aikoinaan kymmenisen vuotta sitten. Olin pelaillu alkuperäistä C&C:tä (mikä sekin on loistava), ja sitten tätä. Paljon isompi resoluutio, paljon mielenkiintoisemmat ja käheemmät tehtävät.

Varsinkin tämä nappasi sen takia, että pääsin pelaamaan tätä kaveria vastaan. Tein meille muokatun rules.ini:n mikä mahdollisti sen, että molemmat sai rakennettu sekä liittoutuneiden ja neuvostoliittolaisten yksiköitä [tietysti turhimmat oli poistettu viemästä valikoista tilaa..]. Ai että se tuntui mukavalta kun vastustaja oli tehnyt idiootti varman ilma ja maapuolustuksen ja mukavan määrän mammuttitankkeja, mutta unohtanut vesireitit pahemman kerran: Kahdelta suunnalta laitoin risteilijöitä tulemaan ja lisäksi neljä rantautumisalusta täynnä mammuttitankkeja ;).. Risteilijöillä tuhosin vastustajan niitä järeämpiä voimalaitoksia jolloin hänen tesla-puolustus romahti ja myöskin kartta pimeni..ja samaan aikaan noi tankit tukikohtaan, mikä oli vesistön lähellä :D.. vaikka vastustajalla oli enemmän tankkeja niin yleisen sekaannnuksen ansiosta onnistuin (risteilijöiden avustuksella) tuhoamaan tärkeimmät rakennukset ja tankkejakin sen verran, että oma puolustus kesti tämän viholliseni vastahyökkäyksen.

Loppupeli oli muodollisuutta koska risteilijäni edelleen moukaroivat tämän tukikohtaa ja oma tukikohta selvisi suhteellisen vähin vaurioin ja pystyin valmistamaan nopeasti tankkeja lisää.
------

Red Alert 2 - peli on monien mielestä tuon sarjan paras peli ja se voi ollakin sitä, mutta itse pääsin tuota kokeilemaan vasta tässä hmm.. maaliskuussako se oli? kun tuo peli oli mukana tuossa hienossa First Decade-paketissa missä oli noi kaikki pelit
 

Mäcci

Well-known member
Liittynyt
24.1.2005
Viestit
214
Muutamia klassikoita PC-peleistä:

1. Mafia
- toiminta/ammuskelu
- 2002
- Helvetin hyvä peli. 20 loistavasti suunniteltua tehtävää ja vapaa kaupunki missä ajella 30-luvun autoilla. Yhtä laadukas peleissä kuten on "kummisetä"-trilogia leffoissa 5/5.

2. GTA3 & Vice City
- toiminta/ammuskelu
- GTA3 joskus 2001 ja VC vissiin 2003 PC:lle.
- Laitan nää pelit samaan nippuu, ne on kuitenkin 1-1, vain miljöö, tarina ym. muuttunu. Pidin kyllä Vice Citystä vielä enemmän. Loistavaa viihdettä oli molemmat pelit 5/5 (San Andreas on kesken ja jäissä ollu jo pidempään..).

3. Chronicles of the Riddick
- toiminta/ammuskelu
- oisko 2004 lopulla ilmestyny PC:lle
- ammuskelu
- Loistava peli joka osa-alueella. Lisänä vielä toimiva lähitaistelu-systeemi ilman asetta. (ts. nyrkkeily) 5/5 ehdottomasti.

4. Doom III & lisäosa
- toiminta/ammuskelu
- 2004 ja 2005
- Doomit rulettaa aina. Doom III tosin sai aika paljon kritiikkiä mut kyllä muhun iski tollanen kauhu-räiskintä ihan täysillä. Loistavaa "mättöä" eikä tarvinnut paljoa mietiskellä pelin vaikeuden tms. kanssa. 5/5 molemmat.

5. Star Wars: Jedi Knight 2: Jedi Outcast & sen jatko-osa (en muista nyt nimeä)
- ammuskelu/scifi
- eka vissiin 2002 kuten mainittiin ja toinen paria vuotta myöhemmin
- Mukaansa tempaavia, tosi hyvin tehtyjä pelejä. Valomiekan käyttö hyvin toteutettu ja taistelut, sekä tarina & välia-animaatiot ym. kokonaisuus A+ eli 5/5 (mut jos vertaa KOTOR:iin niin 4/5)

6. KOTOR I & 2.
- roolipeli/scifi
- eka 2003 ja toinen 2004
- parhaita roolipelejä varmaan mitä PC:lle tehty. Ei voi muuta sanoa ku aika täydellisiä jos ajatellaan kokonaisuutta, mutta kuitenki I osa oli tosin parempi mut silti pakko antaa molemmille 5/5.

Noita suosittelen kaikkia jos ei oo pelannu.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Doom 1
Yhä kaikkien aikojen PC-peli. Piste.

EA Sportsin NHL -sarja
Rakkaudella suomalaisille. Jenkeiltä.

Championship Manager -sarja
Näpräystä.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Rusina sanoi:
Eikö se legendaarisin Doom-peli ollut kuitenkin Doom 2 :p?
Ei. Se oli vain halpa Doom-kopio!! :mad_old: :mad_old: :mad_old: :mad_old: :mad_old:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Jeps.. noh..onhan tota Doomia tullu pelattua tässäkin päässä. Viimeksi kokeiltu Topfieldin digiboksilla. Tuohonhan saa ladattua netistä pelejä. Sääli ettei tuossa laitteessa oikein meinaa riittää potku tuohon peliin [400MHz risc-suoritin ei jaksa emuloida :p..]
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Mäcci sanoi:
5. Star Wars: Jedi Knight 2: Jedi Outcast & sen jatko-osa (en muista nyt nimeä)
- ammuskelu/scifi
- eka vissiin 2002 kuten mainittiin ja toinen paria vuotta myöhemmin
- Mukaansa tempaavia, tosi hyvin tehtyjä pelejä. Valomiekan käyttö hyvin toteutettu ja taistelut, sekä tarina & välia-animaatiot ym. kokonaisuus A+ eli 5/5 (mut jos vertaa KOTOR:iin niin 4/5)
Hittosoi, ku ite ei löydä tota Jedi Knight: Jedi Academyä mistään, koska kokeiltuani kyseisen pelin Demoa, se vaikutti jopa paremmalta kuin tuo Jedi Outcast, mistäköhän sitä nykyään löytäisi, sattuuko joku tietämään? Tietenkin jostain saattas sen löytää "käytettynä" mutta ei sekään huono vaihtoehto olisi.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Steel Panthers
Strategia
1995

---

Kärkiryhmä havaitsi liikettä tuon pellon itäreunalla..kyllä, siellä niiden täytyy olla.. sinne ainakin itse ryhmittäisin jalkaväkeä ja vähintään yhden pst-tykin, tai ehkä jopa tankin.. Laitanpa vaunun tulitukeen tuonne, 1. joukkue tuohon noin, kaksi kk:ta tuohon ja tuohon, 2. ja 3. joukkue koukkaa tuolta kahden vaunun tukemana.. kaikki valmista.. tilataanpa epäsuoraa. *TUTUM TUM TUM TUTUM* Viholliselle ei saa jättää aikaa tarkastaa tappioitaan.. VORWÄRTS! Vanjan piippalakit vilisevät pusikoissa kun Wehrmacht hyökkää. Mitäs perr.. Himmel! Eihän se ollutkaan kuin etuvartio, oikea linjahan on tuollaaaah..! Sotka mojauttaa pusun Pantterin kylkeen ja miehistö päättää ottaa hatkat. Kirgiisien konekiväärit kaatavat Heinzin ja Rudofin, Hans astuu miinaan. Vaunun kranaatti sytyttää metsän tuleen 2. joukkueen 3. ryhmän ympärillä. Vaterlandin urheat sotilaat pakenevat kauhuiss.. öö, siis vetäytyvät hyvässä järjestyksessä syvemmälle metsän suojiin.. Verdammt, alokasmainen virhe maksoi yhden vaunun ja monta hyvää miestä. Tästä on nyt joka tapauksessa lähdettävä, kohta sataa kranaatteja..

---

Steel Panthersissa pelaajalle annetaan maasto ja tehtävä.. loppu on kiinni omista ratkaisuista, ja ratkaisuja on yhtä paljon kuin ratkaisijoita. Maasto ei ole kulissia vaan sitä tarvitsee ihan oikeasti käyttää hyödykseen suunnitellessaan hyökkäyksiä, puolustuslinjoja tai väijytyksiä. Epäsuoraa tulta ja ilmatukea on saatavilla, kunhan älyää sitä varata joukon kokoonpanoa väsätessään. Tykistöllä menee aikansa uuden maalin määrittämisessä ja murkulaakin on rajallisesti, joten ei sitä voi tilata heti kun piippalakki vähän vilahtaa.

Valittavana ovat kaikki toisen maailmansodan osapuolet, pieni Suomikin edustettuna.
Jalkaväkeä on joka lähtöön, kiväärimiehiä, konepistoolimiehiä, snaippereita, pioneereja, pst-miehiä.. jalan, suksin, kuorma-autolla tahi puolitelavaunulla. Vaunuvalikoima kattaa kaikki toisen maailmansodan vehkeet Ps I:sta King Tigeriin, T-26:sta T-34:een, Stuartista Shermaniin, kaikki miinanraivausversiot sun muut mukaan lukien. Tykistöä 75 millisestä haupitsista aina 300 milliseen laivatykkiin, raketinheittimiä unohtamatta. Lentokalustosta maataistelukoneet ja pommittajat..
Puolustuksen rakentamiseen on miinoja ja vaunuesteitä, piikkilankaa ja bunkkereita. Tulenavaustasan voi määrittää jokaiselle ryhmälle erikseen ja painopisteet voi rakentaa itse ihan niin kuin parhaaksi näkee.
Hyökkäyksessä pätee ihan samat neuvot kuin oikeastikin: jos et tiedä mitä teet, koukkaa.. ;)
Tehtäviä riittää niin ettei ehdikään ja netistä löytyy lisää, ja jos sekään ei riitä niin voi tehdä omia tai antaa koneen taikoa satunnaiskartan ja vihollisen kokoonpanon.

Täytyy sanoa että sitä mukaa kun on näissä hommissa ollut niin SP:sta on irronnut aina vain uutta iloa. Pelasinhan tätä jo vuosikausia ennen inttiin menoa, ja kun sitten opin näistä sotimishommista ihan oikeesti niin huomasin että perkele, nää jututhan toimii myöskin SP:ssa. Ja toimii edelleen, Steel Panthers: World at War nivoo yhteen alkuperäisen toiseen maailmansotaa sijoittuvan SP:n sekä modernin sodankäynnin SP II:n, SP III: Brigade Commanderin tapaan ja on täysin ilmainen.

Löytyy intternetistä kun kuuklettaa Steel Panthers World at War

Viis tähteä ja plussa kaupan päälle.

*****+
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
- DOOM, ensimmäinen kunnon 3d räiskintä
- Quake II, kaikkien verkkopelien isoisä. Ykköstä pelattiin jo verkossa, mutta vasta kakkonen räjäytti pankin.
- Counter Strike, syrjäytti edelliset erilaisuudellaan
- gp2, ensimmäinen kunnon formulapeli

Näidenkin jälkeen on tullut pelattua kymmeniä ja taas kymmeniä pelejä. Hyviä pelejä on kuitenkin sen jälkeen ollut niin paljon, että mikään ei ole yksinkertaisesti päässyt nousemaan legendan asemaan.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Indiana Jones & Fate of Atlantis
Seikkailu
1992

Maailmankaikkeuden paras ja ylivertaisin seikkailupeli ever! Osittain 3 eri juonipolkua, joten pelattavaa riitti. Varsinkin kun pelasin aikoinaan Amigalla, ilman lisälevyasemaa (11 diskettiä), oli nimittäin hi-das-ta :D

Viimeksi pelasin läpi vajaa vuosi sitten, ja edelleen yhtä nannaa. Seuraavan kerran ajattelin pelata heti kun saan uuden luurin, missä pyörii SCUMMVM...

Bubling under:
- Kaikki Lucasfilmin/LucasArtsin seikkailupelit (Monkey Islandit, Maniac Mansionit, Zak McKracken, Indiana Jones & The Last Crusade, Sam & Max, The Dig, Full Throttle, etc.)
- Simon the Sorcererit, Kyrandiat, ja muut SCUMMVM-tyyliset seikkailupelit
- Sierran seikkailupelit: Police Questit, Space Questit, Larryt, King Questit, etc.

Lempipelityyppini taitaa olla selkeä :D
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Törni sanoi:
- DOOM, ensimmäinen kunnon 3d räiskintä
Ehkä hieman nipottamista, mutta Doom ei vain ollut 3d-peli. Se oli kyllä kuvattu ensimmäisestä persoonasta. Ensimmäinen täysin kolmiulotteinen räiskintä taisi olla Quake.
 
Ylös