Lento-onnettomuustopic

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Jokohan Niki Lauda on pestattu turman tutkijaksi?

Siinä lentoturmatutkintaohjelmassa se vaikutti aika pätevältä kaverilta.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7207
No pitää ne 107 000 osaa sieltä kuitenkin käydä hakemassa.
Tai pikemminkin 90 prosenttia niistä osista, koska osa paloista jää takuuvarmasti löytämättä sekä vaikeakulkuisen maaston että pienimpien palojen koon takia.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Vissiin toinen kuskeista poistunut ohjaamosta eikä päässyt takaisin.

Voi olla matkustajilla ns. jännän paikka, kun kippari hakkaa oveen koneen syöksyessä ja ohjaamon puolella porukka on älyt ämpärissä jonkun paine-/happijutun takia.:thumbfh:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vissiin toinen kuskeista poistunut ohjaamosta eikä päässyt takaisin.



Voi olla matkustajilla ns. jännän paikka, kun kippari hakkaa oveen koneen syöksyessä ja ohjaamon puolella porukka on älyt ämpärissä jonkun paine-/happijutun takia.:thumbfh:

Luulisi että kaikki ovat tajuttomia siinä tapauksessa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Luulisi että kaikki ovat tajuttomia siinä tapauksessa.
Niin luulis. Josko niillä on oma systeemi koppiin ja matkustamoon. Ei muuten selity toi koputtelu ja ovenrikkoamisyritykset.

Turma: Pilotti poistui ohjaamosta

Germanwings-yhtiön turmakoneen lentäjä
poistui koneen ohjaamosta ennen
onnettomuutta, uutisoi New York Times.
Lentäjä yritti myöhemmin turhaan päästä
takaisin sisälle ohjaamoon.

Asia selviää ohjaamon ääninauhasta,
josta lehdelle kertoi tutkinnassa
mukana oleva sotilaslähde. Nauhan
perusteella lentäjä yritti koputtaa
oveen ja lopulta hajottaa sen. Sisältä
ei koskaan kuulunut vastausta
.

Lähteen mukaan on epäselvää, miksi
toinen lentäjä poistui ohjaamosta.
Ennen onnettomuutta ohjaamossa oli vain
yksi lentäjä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Todennäköisin syy lienee lentäjän itsemurha. Niitähän ollu ennenkin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Todennäköisin syy lienee lentäjän itsemurha. Niitähän ollu ennenkin.
Vai voiskos olla sairauskohtaus (Voikohan autopilotille asettaa laskevan kurssin?) tai sitten edelleen happiongelmat ja happi riittänyt pitempään matkustamon puolella?
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Sabelt pelaa kohta epilepsiakohtaus, aivosyöpä ynnä tuulenpuuska -kortin.

Ainakin Iltalehden sivuilla nuo paineistukset ovat erilliset matkustamoon ja ohjaamoon.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Vai voiskos olla sairauskohtaus (Voikohan autopilotille asettaa laskevan kurssin?) tai sitten edelleen happiongelmat ja happi riittänyt pitempään matkustamon puolella?
Eilen sanoi asiantuntija että matkustamon puolella se happi nopeammin loppuu. Poikkeuksellisen huono tuuri ollut jos sairauskohtaus tullu just ku toinen poistunu ohjaamosta. Eihän ne noin lyhyillä lennoilla yleensä ohjaamosta poistu. Lento-onnettomuustutkijan mukaan sen turvaovenkin pitäis saada auki. Oliko toinen lentäjä estäny murtautumisyritykset sen jälkeen ku pyytäny kolleegaa käymään "vähä tuolla noin". Jotenkin noinhan kävi sillä yhdellä lennolla joka loppu Atlanttiin. Tosin siinä lentäjä oli viime sekunnit huutanu moneen kertaan "allahin haltuun".
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Eilen sanoi asiantuntija että matkustamon puolella se happi nopeammin loppuu. Poikkeuksellisen huono tuuri ollut jos sairauskohtaus tullu just ku toinen poistunu ohjaamosta. Eihän ne noin lyhyillä lennoilla yleensä ohjaamosta poistu. Lento-onnettomuustutkijan mukaan sen turvaovenkin pitäis saada auki. Oliko toinen lentäjä estäny murtautumisyritykset sen jälkeen ku pyytäny kolleegaa käymään "vähä tuolla noin". Jotenkin noinhan kävi sillä yhdellä lennolla joka loppu Atlanttiin. Tosin siinä lentäjä oli viime sekunnit huutanu moneen kertaan "allahin haltuun".
Suattaapi olla niin, että onnettomuuksia sattuu harvemmin hyvällä tuurilla. Jopa teknikkaan liittyvissä turmissa saattaa kyse olla yhdestä pultista tms. Ja kyllähän ne saattavat vierailla useampaankin otteeseen cabinin puolella.

Niin se, että ei saatu turvaovea auki saattaisi juurikin johtua siitä ettei aika sen avaamiseen riittänyt. Itsekin ole kyllä lukenut siitä, että matkustamon puolella happi loppuisi nopeammin. Mutuilen myös, että hapen puute saattaa vaikuttaa ihmisiin eri tahtia.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Nyt soitti lentäjäoppilas radioon ja kertoi ettei nykyään lentäjä jäisi koskaan lennon aikana yksin ohjaamoon vaan tilalle tulee aina stuertti vahtiin esim. pisutauon ajaksi.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Eli, hyvät kamut, josko olisi aika sitten?

Teräviä onelinereita puolesta ja vastaan ja se joka ensimmäisenä kuittaa toiselle kirjoittajalle saa Vuoden Vittuaivo-tittelin.

Aika alkaa NYT!
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Sen turvaoven saa sisäpuolelta lukkoon niin ettei sinne pääse edes murtautumalla.

Teknisen vian mahdollisuus voi myös olla. Finnairillakin ollut aiemmin teknisellä puolella 1200 ihmistä töissä. Nykyään 250 kärsää. Mahdollisuus tehdä huolto ns. kynällä pelkästään ulkoitusten takia kasvaa.
 
Ylös