Levyasema uuteen koneeseen vai ei?

Levyasema uuteen koneeseen vai ei?

• Kyllä, ehdottomasti.

Äänet: 16 59,3%
  • Ei, ei missään nimessä.

Äänet: 7 25,9%
  • Aivan sama.

Äänet: 4 14,8%

• Äänestäjiä yhteensä
    27

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tuohon levarikysymykseen vielä ajattelin paneutua, vaikka varsin mitätön asia onkin, mutta hyvät jarnat näyttää tuosta irtoavan.

Elikkäs mitä sillä sitten voittaa, jos sen levarin jättää ostamatta; sen 10 euroa? Yhden halvan mäyräkoiran verran valuuttaa?

Edelleenkin, voi säästyä monelta päänsäryltä (liittyen siihen mäyräkoiraan ETTÄ PC:seen) jos tuon pikkuisen investoinnin ymmärtää tehdä. :thumbup:

Viimeksi muokattu:

MacGyver

Humppaliisa
Sijainti
Pohjanmaa
Tertusta ittestä kiinni. Itsellänihän ei tarvetta moiselle olis enkä sitä myöten ottaisikaan, mutta mutta.. Tertusta..

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Tällä vuosituhannella ei ole täällä päässä kertaakaan tarvittu moista kapinetta ja vaikea kuvitella, että tulee tarvetta. Sen 10€ voisi sijoittaa mieluummin vaikka jäähdytykseen.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Korppuaseman hyödyt
+ Sata-ajurien asentaminen ( => Asema pakollinen koneessa jossa ainoastaan sata-levyjä). Vissiin SCSI-ajuritkin pitää asentaa korpulta?
+ Biosin päivitys, kaikki uudetkaan emot eivät tue Windowsin alaista biosin päivitystä, vaan päivitys pitää asentaa boottaavalta levykkeeltä.
+ Mummo tuo lihapullien reseptin levykkeellä

Haitat
- Yks mäyräkoira vähemmän :nope:

Ja jos kyllästyy siihen korppuaseman hakuääneen esim konetta käynnistettäessä, aseman voi kytkeä pois päältä biosista, niin ei tarvi sitäkään kuunnella.

Acsel

Hyper Member
Sijainti
Finland
Kyllä laitan koneeseen korppuaseman myöskin tulevaisuudessa. Esim. koulutöitä on ehkäpä kätevintä siirrellä korpuilla. Lisäksi monet työt pitää palauttaa kouluun korpulla. :ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Muista en tiedä, mutta kyllä mä edelleenkin säännöllisin väliajoin olen tarvinnu korppuasemaa, joten ihan varmasti sen edelleenkin hankkisin.

Voi toki olla, että ainakin osan siitä korppuaseman käytöstä olis voinnu hoitaa vaikka usb-palikankin avulla, mutta kyllä mä ainakin edellenkin päivitän biosin aina korpun kautta.

Ja ihan noinniinkuin käytännön esimerkkinä vaikkapa Windowsin asennus SATA-levylle. XP:ssähän ei niitä ajureita ole, joten heti siinä asennuksen alkuvaiheessa tulee kehoitus tunkea korppuasemaan SATA-ajurit sisältävä levyke...

En ole testannut mitä käy, jos kesken asennuksen otan Windows-cd:n ulos, tungen sinne asemaan ajurit sisältävän cd:n.... voi toimiakkin, voi tosin olla toimimattakin :rolleyes:

Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Vastasin ennen kuin tiesin tuota SATA-ongelmaa. Ilman niitä ei tarvi. Tosin eikö muka edellisistä koneista ole korppuasemaa siksi aikaa että asennus on hoidettu? Omassa pöytäkoneessa korppuasema on pyörinyt kotelon pohjalla sen jälkeen kun vuosia sitten ostin 2 kovalevyä lisää. Eikä ole sen jälkeen tarvittu kuin muistaakseni kerran kun koulutyön kaveri toi korpulla.

Työläppärissä ei ole korppuasemaa. Korpun virkaa mulla hoitaa nykyään 1GB:n Kingstonin USB2.0 muistitikku.

Petri Piira

Olivier Gavetta
Itse ostin levyaseman käytettynä, hintaa 3e.

Olen "päässyt" käyttämään sitä verkkokortin ajureita asentaessa (vain korpulla) ja BIOS:n päivityksen yhteydessä. Koulujuttuja joutui muutamaan kertaan korpulla kuskaamaan.

Petri Piira

Olivier Gavetta
Just tuli uus Promisen ide-ohjainkortti postiluukusta.. ja ajurit? vain korpulla..