Lewis Hamilton, McLarenin kullan vuolija?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Lewis on todistanut 2007 kiistattomasti kykynsä ohjastaa F1-autoa nopeammin kuin moni muu.

Tuleeko vuodesta 2008 McLarenille jättipotti tämän sulavakäytöksisen nuoren miehen ajoavuilla?
Viime kisassa Hämäläinen oli vähän vaisu, mutta ei ihme, sillä ohi suhahti ainakin 4 autoa sinä aikana
kun mekaanikko yritti saada pyöränpulttia varikkoruudussa osumaan jengoilleen.

Hienoa työtä kokonaisuutena (2007-2008) näinkin tuoreelta f1-kuljettajalta. :thumbup:
Vielä huikeampi varmuus tulee aikanaan kokemuksen lisääntymisen myötä.

Hienoa, että suomalaiskuskeille löytyy näin päteviä kilpakumppaneita.
Säilyy mielenkiinto sarjassa! :thumbup:

Viimeksi muokannut moderaattori:

JRantajoki

Well-known member
Itse uskon että Heikki parantaa koko ajan eikä Elwis kyllä mitään ilmaiseksi saa, lahjakas kaverihan Lewis on mutta niin on moni muukin, en usko että tällä kaudella mitenkään sensaatiomaisesti suoriutuu, hyvin.. mutta ihan yhtä paljon uskon Heikin kykyihin.

gin

Aikuisten leikisti
Sijainti
JJ:n pelihousut
Myönnän rehellisesti etten voi myöntää Hamiltonin olevan mikään sensaatio, koska katson tyyppiä osittaisten sinivalkolasien läpi. Mutta on minulla ihan syitäkin, miksen pidä häntä niin kummoisena.
- Jos ajaisi esim. nyt Rellua ei varmasti olisi niillä sijoilla, joilla on
- Ei pärjännyt viime vuonna yksin enää läheskään yhtä hyvin kun ei tuplamestari antanut omia tietojaan/säätöjään käyttöön
- Mikä varmuus? Hermo petti viime kaudella ja tällä kaudella jopa pahemmin
- Osaa massamaisesti ajaa suunnilleen ainoastaan voittoon kun lähtee paalulta ja kuiva kisa tiedossa
- Viime kaudella alla oli paras auto (ei, Ferrari ei missään nimessä ollut paras)
- Pissi päässä

Ja ei, tästä kaudesta ei tule hänelle jättipottia :D Kimi sen vie tai jos ei, niin Heikki. Mielestäni Kovalainen on osoittanut huomattavasti kypsempiä otteita tänä vuonna kuin Hamilton ja ajanut paremmin. Enkä todellakaan ole mikään Heikki-fani.

Ja tämä on minun mielipiteeni enkä kiistä missään nimessä Hamiltonin loistavia suorituksia ja noteeraan kyllä, että lahjakasta työtä on poika tehnyt noin nuoressa iässä ja noin kokemattomana kuskina.

Revolt

Lead Singer
gin sanoi:
Mutta on minulla ihan syitäkin, miksen pidä häntä niin kummoisena.
Että silleen. :rolleyes:

gin

Aikuisten leikisti
Sijainti
Revolt sanoi:
Että silleen. :rolleyes:
Täytyyhän tässä edes yrittää vaikuttaa muultaki ku aivottomalta Kimi-ihkuttajalta :D :D
meinasin enemmän sitä, että Hamilton vaikuttaa paremmalta kuin mitä kenties on niin loisteliaan auton ansiosta (painotus viime kaudella).
Oletko sitten itse Hamiltonfani? Jos olet, olen vilpittömän kiinnostunut kuulemaan perusteluja :)

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Hamilton on erittäin nopea kuski, tekee vähän virheitä. Ilmeisesti auton säätöjen löytäminen on hankalaa, samoin renkaiden säästäminen. Kilpailupituudessa Hamilton kuitenkin tekee vakuuttavampaa työtä kuin aika-ajoissa. Hamilton ajoi erittäin vakuuttavan rookie-kauden tuplamestarin kanssa, mutta mogasi mestaruuden omiin virheisiin, kilpailun ollessa tallin sisällä kiivaimmillaan kävi jatkuvaa henkstä vääntöä Alonson kanssa.

Täksi kaudeksi Hamilton asettanut tavoitteekseen vain mestaruuden, mutta joutuu jo nyt Koviksen kanssa liian koville ja ilmeisesti yrittää horjuttaa Kovalaisen mielen rauhaa (tosin turhaan). Kovalaisella on inhottava tapa parantaa tasaisesti suoritustasoaan, joten Hamilton tulee olemaan ihmeissään kun mestaruus ratkaistaankin Kovalaisen ja Räikkösen välillä.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
gin sanoi:
Täytyyhän tässä edes yrittää vaikuttaa muultaki ku aivottomalta Kimi-ihkuttajalta :D :D
Juuri siltä onnistuit tuon kommentin ansiosta vaikuttamaan.

En ole Hamilton-fani, mutta "tavallisissa" kisoissa mies ei juuri ole virheitä tehnyt. Viime kauden loppu on luku sinänsä, mutta kokemattomuudella saa vielä aika paljon anteeksi. Itse en tekisi Lewisin kyvyistä paineen alla hirveän pitkälle meneviä johtopäätöksiä ennen kuin hän saa uuden mahdollisuuden näyttää kyntensä.

gin

Aikuisten leikisti
Sijainti
Bobakki sanoi:
Juuri siltä onnistuit tuon kommentin ansiosta vaikuttamaan.
QUOTE]
Tiedän (ja puoliksi tahallani, olenhan Kimin fani), mutta yritin myös perustella mielipiteeni. Voisimmeko väitellä niistä muista perusteluistani vai täytyykö käydä jankkaamaan sitä huonointa? ;)

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mun pointtini tuossa aloituksessa kai oli se, että on HIENOA, että nämä henk.koht. suosikit eivät pääse ihan liian helpolla ja ilman kunnon vastusta.
Hamilton kyllä osaa pistää pojille kampoihin, jotta jännitettävää riittää pidemmällekin kauteen.

Se vasta olisi kuivaa seurattavaa jos suosikkikuljettaja olisi täysin ylivoimainen kaikkiin muihin verrattuna.
Siksi on hyvä, että tällaisia riittävän taitavia Hämäläisiä on haittaamassa Kovalaisen ja Räikkösen menoa. Ei haittaisi vaikka niitä olisi enemmänkin.

Jännittäminen noissa kisoissa on se suola ja sokeri,
joka niitä pistää kerta toisensa jälkeen katsomaan.

gin

Aikuisten leikisti
Sijainti
Pakko nyt kysyä, kun sitä kaikkialla hoetaan, että mikä tää Hämäläis-juttu oikein on?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
PuoliPöhkö sanoi:
Se vasta olisi kuivaa seurattavaa jos suosikkikuljettaja olisi täysin ylivoimainen kaikkiin muihin verrattuna.
Siksi on hyvä, että tällaisia riittävän taitavia Hämäläisiä on haittaamassa Kovalaisen ja Räikkösen menoa. Ei haittaisi vaikka niitä olisi enemmänkin.
Totta, mitä kovempaa taistelua ja tasaisempaa sitä parempi.

Squad

New member
gin sanoi:
Pakko nyt kysyä, kun sitä kaikkialla hoetaan, että mikä tää Hämäläis-juttu oikein on?
JeiJei piti ristiäiset viime lähetyksessä :alppu:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
gin sanoi:
Tiedän (ja puoliksi tahallani, olenhan Kimin fani), mutta yritin myös perustella mielipiteeni. Voisimmeko väitellä niistä muista perusteluistani vai täytyykö käydä jankkaamaan sitä huonointa? ;)
Ei niissäkään nyt älyttömästi järkeä ole minusta. Toisen kohdalla saatat olla oikeassa, kolmanteen olin jo vastaavinani ja kolme viimeistä ovat vähän vastaavaa höpöhöpöä kuin se ensimmäinen.

Gessle

Well-known member
Pidin Hämäläisestä viime kaudella Nürrelle saakka. Mutta traktoriepisodin jälkeen ei ole enää rispektiä herunut. Eikä Fujin kolarointi Kubican kanssakaan mieleen ollut, kun Kubicalle siitä tuli aiheeton rangaistus. Ei nyt suoranaisesti ollut kumpikaan Hämäläisen "vika", mutta ei vaan oikein iske tuollainen.

gin

Aikuisten leikisti
Sijainti
Viime kaudella kiehui varmaan aika monella, kun useamman kerran tunnuttiin sääntöjä väännettävän Hamiltonin hyväksi. Mutta muistanko oikein, että Nyrren hinausepisodin jälkeen sääntö muutettiin niin, ettei mitään vetoapuja enää saa? Ja jotenkin niin, että kun Lewis jäi sinne hiekalle Kiinassa niin ne kisa-avustajat ois saannu työntää auton radalle mutta ei vaan liikkunu?

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Myös pikkasen risoo ne viime kauden linjamuutokset mentäessä ekaan mutkaan. Ei ole välttämättä kovin terveellistä jos kaveri edellä vetää siksakkia jarruihin mentäessä. Arvostan tiukkaa kamppailua ja Hamiltonin rämäpäisyyttä ja rohkeutta, mutta mitä tahansa ei kuitenkaan saa tehdä. Ymmärtääkseni kuskit ovat sopineet keskenään, että yhden ajolinjamuutoksen saa tehdä, kuten Massa Malesian lähdössä.

Pahkasika

Well-known member
Sijainti
Oulu
Viime kaudella parin ekan kisan perusteella Hämis vaikutti ihan kivalta. Sitten nousikin pissi päähän ja brittimedian valtava hehku alkoi nostamaan v-käyrää (joo, ei ole kuskin vika, mutta silti). Lisäksi murtuu paineen alla ja raiskaa renkaansa aika usein ruvelle. Hyvät päivät ovat hyviä, mutta kokemattomuus kyllä näkyy. Ja näitä "tuurivoittoja" on aika paljon, joissa takana on kolisteltu urakalla ja mies on ajellut kärjessä. Niin ja tietenkin FIAn suosikki alentaa myös arvostusta minun silmissä.

Rally Speedway

Active member
gin sanoi:
- Pissi päässä
Tätä en oikein ymmärrä. Minusta Hamilton on erittäin mukavan oloinen heppu näkemieni haastattelujen perusteella. Hän ei hauku kilpakumppaneitaan eikä talliaan, vaan ottaa vastuun virheistään tai vähintäänkin pitää turpansa kiinni. Entiseltä koulukiusatulta ja nykyiseltä supertähdeltä voisi odottaa paljon k-päisempää käyttäytymistä. Hamilton vaikuttaa minun papereissani enemmänkin symppikseltä kuin pissapäältä. Kovalaisen ja Hamiltonin kanssa tulisi varmasti tarvittaessa toimeen siviilissäkin. Jostain Räikkösestä en ole ollenkaan niin varma, Alonsosta puhumattakaan.

Hamiltonin miinukseksi lasken asioita joille hän ei itse oikeastaan edes voi mitään, eli tämä Bernien ja muiden Hamilton hypetys kyrsii kovasti. Hamiltonia on hypetetty kyllästymiseen asti ja se on kääntänyt monen mielipiteen Hamiltonia vastaan. Lellikkiä inhotaan eikä lellikki sille itse oikein mitään voi.

Pade_

Well-known member
Sijainti
Internetin vihayhteisöt
gin sanoi:
Myönnän rehellisesti etten voi myöntää Hamiltonin olevan mikään sensaatio, koska katson tyyppiä osittaisten sinivalkolasien läpi. Mutta on minulla ihan syitäkin, miksen pidä häntä niin kummoisena.
- Ei pärjännyt viime vuonna yksin enää läheskään yhtä hyvin kun ei tuplamestari antanut omia tietojaan/säätöjään käyttöön
- Mikä varmuus? Hermo petti viime kaudella ja tällä kaudella jopa pahemmin
- Osaa massamaisesti ajaa suunnilleen ainoastaan voittoon kun lähtee paalulta ja kuiva kisa tiedossa
- Viime kaudella alla oli paras auto (ei, Ferrari ei missään nimessä ollut paras)
- Pissi päässä

Ja ei, tästä kaudesta ei tule hänelle jättipottia :D Kimi sen vie tai jos ei, niin Heikki. Mielestäni Kovalainen on osoittanut huomattavasti kypsempiä otteita tänä vuonna kuin Hamilton ja ajanut paremmin. Enkä todellakaan ole mikään Heikki-fani.

Ja tämä on minun mielipiteeni enkä kiistä missään nimessä Hamiltonin loistavia suorituksia ja noteeraan kyllä, että lahjakasta työtä on poika tehnyt noin nuoressa iässä ja noin kokemattomana kuskina.
Samaa mieltä kaikesta paitsi tosta Heikistä. Jos Heikki onnistuu voittamaan Hamiltonin tällä kaudella niin pidän sitä suurena yllätyksenä. Jos Hamilton ei pärjää Heikille niin sitten häntä aletaan suosimaan. Ja enemmän minua häikäisi viime kaudella Alonson surkeus, kun Hamiltonin "loistavat" suoritukset...

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
PuoliPöhkö sanoi:
Lewis on todistanut 2007 kiistattomasti kykynsä ohjastaa F1-autoa nopeammin kuin moni muu.

Tuleeko vuodesta 2008 McLarenille jättipotti tämän sulavakäytöksisen nuoren miehen ajoavuilla?
Viime kisassa Hämäläinen oli vähän vaisu, mutta ei ihme, sillä ohi suhahti ainakin 4 autoa sinä aikana
kun mekaanikko yritti saada pyöränpulttia varikkoruudussa osumaan jengoilleen.
Ei tietenkään käy sanominen etteikö Hamiltonkin olisi rattimies siinä missä esim. Alonsokin...

Mutta tuohon Malesian kisaan tarttusin sen verran, että mikähän mahtoi olla Hamiltonin oma rooli varikko-ongelmiin. Eipä Heikin etujarrut pöläyttäneet niin sakeita pölyjä ulos varikolla kuin Hamiltonin. Olisiko Hamilton vaan jarrutellut etupyöränsä/jarrunsa liian lämpösiks ja kävi kuten Heikille GP2:ssa Monacossa, eli ei pultti irronnutkaan...

Status
Ei avoinna uusille viesteille.