petrolhead
heh , petrolhead
En tiedä meneekö Lewisin otteet/asennoituminen/lausunnot pelkän nuoren iän piikkiin, häntä nuorempana F1:iin tulleitakin on.
Meikä laittaa kyllä lähes 100% tuon touhun ton avauskauden piikkiin. Villeneuvellahan (nuorempi) kävi aikanaan samoin, silloin sattui vaan tulemaan superauto toisenakin vuotena ja sitten vasta alkoivat selittelyt ja alisuorittamiset. Järjestäen kaikki huippukuljettajat ovat ajaneet kuitenkin paskalla autolla nuo ekat kaksi kautta.petrolhead sanoi:En tiedä meneekö Lewisin otteet/asennoituminen/lausunnot pelkän nuoren iän piikkiin, häntä nuorempana F1:iin tulleitakin on.
Olen samaa mieltä. Aivan uskomattoman paljon ärsyttää hämäläisen lausunto joka tilanteeseen "but this only makes me stronger".Nicole sanoi:Olen samaa mieltä. Hamilton taitaa olla ainoa kuski, jolla on pakonomainen tarve antaa määritelmiä itsestään: I'm cooler than the Iceman, I feel Senna's spirit is with me etc. etc.
Mielestäni juuri siitä tuossa lauseessa onkin kyse. Se viittaa yllätyksellisen hyvään menestykseen ja suoraa nousua F1-kuskien terävimpään kärkeen, ja ennenkaikkea siitä seurannutta hehkutusta median ja myös F1-vaikuttajien taholta. Vaikka Lewisillä olikin kokemusta ja menestystä jo alemmista sarjoista ei ne valmista sellaiseen jalustallenostoon kuin nyt tapahtui.petrolhead sanoi:Mun on vaikea nähdä miten Lewis olisi saanut "liian paljon liian pian" , niin vakuuttavat otteet oli tulokkaalla hallitsevaa mestaria vastaan.
Edellä jo mainittu Sauber-vuosi kuitenkin oli jo Kimillä takana. Sen lisäksi Räikkönen ei McLarenin tulokaskaudellaan saanut Lewisin tavoin alleen mestariautoa, vaan korkeintaan kolmanneksi tai neljänneksi parhaan, ja kaikkihan muistamme minkälainen pannukakku kausi 2002 kokonaisuudessaan Kimille oli.petrolhead sanoi:Mutta oliko Kimi sen kokeneempi saadessaan McLarenilta kisakuskin paikan? Eikä se kai Kimille pahaksi ollut.
Jep. Kimi ehti Sauber-vuotensa aikana nähdä F1-touhun ja saada vähän perspektiiviä asioihin. Hamilton ponnahti suoraan kärkeen, ja varmasti oli vaikea vältellä ajatusta siitä että "olenko minä oikeasti näin ylivoimainen" kun heti kuninkuusluokkaan päästessään kilpailee voitoista tasapäisesti hallitsevan maailmanmestarin kanssa.Black Leopard sanoi:Edellä jo mainittu Sauber-vuosi kuitenkin oli jo Kimillä takana. Sen lisäksi Räikkönen ei McLarenin tulokaskaudellaan saanut Lewisin tavoin alleen mestariautoa, vaan korkeintaan kolmanneksi tai neljänneksi parhaan, ja kaikkihan muistamme minkälainen pannukakku kausi 2002 kokonaisuudessaan Kimille oli.
Vuosi 2003 olikin suomalaiselle sitten jotain aivan muuta.
Samaa mieltä. Hamilton tuntuu itsekin syyttelevän mediaa, mutta miksi hän itse tekee haukkumisen helpoksi puhumalla liian suurella suulla. Hän on erittäin lahjakas ja hyvä kuski sitä ei käy kiistäminen. Toisaalta ajattelen, että hän teki läpimurtonsa parhaaseen mahdolliseen aikaan. Mäkki sai tehtyä taas hyvän auton. Kimi ja Alonso vaihtoivat tallia eli joutuivat opettelemaan kokonaan erilaisen auton ja renkaat. Eivät siis olleet parhaassa iskussaan. Jos Lewis olisi ollut Kimin tai Alonson tallikaverina 2006, niin tuskin olisi näitä peitonnut, kun kumpikin ajoi tutulla autolla ja Michelineillä.Aqualizer sanoi:Kyllä mun mielestä nyt niitetään sitä alkukauden uhon satoa eli Hamilton on itse kasannut korviensa väliin kovat paineet tallin johtaja ja ykköskuski hehkutuksillaan. Nyt pitäisi suorituksiin löytää rentoutta ja oikeaa nöyryyttä. Kova kuskihan kaveri on kun sille päälle sattuu, mutta paineet ja asenne ovat nyt vaarassa viedä miehen mennessään.
Samaa mieltä myös. "I'll bounce back" on yksi niistä ärsyttävimmistä mitä käyttää ja "this only makes me stronger" myös. Nyt vaan odotellaan sitä vahvuutta joka ei lupauksista huolimatta ainakaan vielä näyPyrys sanoi:Olen samaa mieltä. Aivan uskomattoman paljon ärsyttää hämäläisen lausunto joka tilanteeseen "but this only makes me stronger".
Ja ennenkaikkea ennen tämän kauden alkua: "Nyt olen 100 kertaa vahvempi". Eli tällä kaudellahan hämäläinen kerää toista tuhatta pistettä.
Toivon suunnattoman paljon että hämäläinen ei ikinä tule voittamaan mestaruutta, koska sittenhän se vasta vahva on, lienee vahvempi kuin itse Chuk Norris.
No tuohan nyt on kuultu molemmilta suomalaiskuskeiltakin, kun siihen oikeaan talliinsa pääsivät. Hamiltonin kohdalla lausunto on kaikkein ymmärrettävin, koska McLaren hänet on ykkösiin "kasvattanutkin". Muualla ajaminen olisi epälojaalisuutta ja epäkiitollisuutta. Toisaalta, ei futaajatkaan kasvattajaseuroissaan pysy.talakem sanoi:Lisäksi toitottaa ettei aijo ajaa muussa tallissa kuin McLarenilla.
Tähän pätee myös samat asiat kuin muihinkin kuskeihin! Olisiko nuokin esitetty kysymys muodossa esim. Ajatko koko loppuran McLarenilla? Mediahan saa haastattelusta myös Hamiltonin kohdalla omannäköisensä. Sellaisen mitä itse haluavat!talakem sanoi:Levis on jo ehtinyt pyörähtää Mandeilan kutsuilla, olla mukana purjeveneessä ja sen törmäyksessä.
Lisäksi toitottaa ettei aijo ajaa muussa tallissa kuin McLarenilla.
Keskittys nyt kilpailuihin.
http://www.totalf1.com/fullstory/view/265049/Yet_another_crash_for_Hamilton/
http://www.totalf1.com/fullstory/view/265058/I_never_want_to_leave_McLaren__Hamilton/
Aika usein taitaa lehdissä ja muissa(kin) medioissa olla haastattelut sellaisessa muodossa, että on esitetty vain haastateltavan vastaukset kysymyksiin. En ainakaan usko, että Hamilton on taustavoimineen tehnyt lehdistötiedotteen, jossa nimenomaan korostetaan tämän ajavan McLarenilla koko uransa. Muutenkin haastattelut saadaan näyttämään lähes millaisilta tahansa jättämällä osa vastauksista pois tai painottamalla asioita halutulla tavalla. Jos esimerkiksi Hamilton kertoisi, että häntä joskus hieman pelottaa kun katselee oikein kamalaa kauhuelokuvaa niin kanteen voikin sitten laittaa kissan kokoisilla kirjaimilla: "Hamiltonia pelottaa!!!11!!"JML82 sanoi:Olisiko nuokin esitetty kysymys muodossa esim. Ajatko koko loppuran McLarenilla?
Tuon tyyppinen esimerkki oli juuri Iltalehdessä:JPP sanoi:Jos esimerkiksi Hamilton kertoisi, että häntä joskus hieman pelottaa kun katselee oikein kamalaa kauhuelokuvaa niin kanteen voikin sitten laittaa kissan kokoisilla kirjaimilla: "Hamiltonia pelottaa!!!11!!"