Liikenneasema-poll

Huolestuttaako nuorten asenne liikeasemilla?

  • Kyllä

    Äänet: 13 52,0%
  • Ei

    Äänet: 12 48,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    25
  • Äänestys suljettu. .

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Savonlinnan ABC-liikenneasemalla Laitaatsillassa on aseman henkilökunta saanut tarpeekseen niskuroivien ja ilkivaltaan taipuvaisten nuorten käytöksestä. Liikenneasemalla on ollut nuorten huonosta käytöksestä ongelmia itse asiassa siitä lähtien, kun asema avattiin.
K-18 -kieltoja on muutamien paikkakuntien ABC-asemille laitettu. Liikennemyymäläpäällikkö Nina Sula on harmissaan, jos Savonlinnassa jouduttaisiin ottamaan käyttöön näin rajut toimet.

Viitaten yllä oleviin uutislainauksiin.

Poll: Oletko huolissasi nuorten suomalaisten liikenneasemakäyttäytymisestä ja asenteesta liikenneasemiin?

1) Olen.
2) En ole.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Hyvään saumaan osui tämäkin kysely. Olimme Forssassa kartingkisoissa, joiden jälkeen poikkesimme Autokeitaalle. Kävin hakemassa vähän makiaa ja taakseni tuli pari n.15-kesäistä "pikkuritsaa"(pois taka-ajatukset minusta), jotka käyttivät ilmeisesti leveitä hartioitani hyväkseen ja käänsivät kokonaisen karkkilaatikon taskuihinsa. He poistuivat jonosta ja ihmetyksen aihe jatkui. He menivät kylmän rauhallisesti istumaan kahvion puolelle, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mainitsin myyjälle asiasta, mulkku kun kait sitten olen. En tiedä tapahtuiko siinä sen seurauksena mitään. Jatkoin matkaa kotia kohti.

Kyllä kait jossain määrin asiasta voisin huolissani sitten ollakin, jos tämä notkuminen ja näpistely yleistä on....K18 kiellot on OK iltasella. Yläasteikäisten paikka olisi silloin kotona
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Ei huolestuta. Ongelmiin löytyy tarvittaessa keinot.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Savonlinnan ABC:llä kyllä tuo lapsukaisten meno on aika ikävää katseltavaa vaikka ei olisikaan työntekijänä siellä.
Se on tainnut pistää savonlinnan nuorison pään pyörälle, kun on vihdoinkin kylään saatu joku kokoontumispaikka joka on auki pitempään kuin yhdeksään.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kyllä. ABC on tosin keskustalaisinta mitä tiedän, joka on muutenkin täynnä urpoja ja pellosta nousseita heinähattuja sun muuta sekalaista sakkia. Essot oli paljon parempia.

Jotkut stevarithan tonne pitäis saada järjestystä pitämään. Jos ei ensimmäisellä usko niin aseman taakse mukiloimaan pentu ruotuun. Nuoret voi kokoontua vaikka metsässä.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Paljon pahaa kuulee, mutta paikallisen ABC:n nuoriso (jota kylläkin piisaa) on ainakin minun nähteni käyttäytynyt suhteellisen siivosti. Ei siis omakohtaisia syitä olla huolissaan.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Olen huolissani nuorten käyttäytymisestä ja asenteesta. Myös liikenneasemilla.

Lisätään nyt sen verran, että mun mielestä sinne aseman taakse joutais mennä ensisijaisesti näiden nuorten vanhemmat. Perhanan vajukit kun laistaa kasvatusvastuustaan ihan täysin ja syyttää sitten muita kun ei heidän laurejaan ja liisojaan ymmärretä.
On myös olemassa vanhempia, jotka osaavat kasvattaa ja yrittävät parhaansa, mutta kasvatus ei saa (aina) 'vastakaikua'. Ei se ole laistamista, jos jälkikasvu osoittautuu täysin mahdottomaksi käsitellä. Luulisin?

En puhu tässä omasta kokemuksesta, vaan sivusta seuranneena.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
On myös olemassa vanhempia, jotka osaavat kasvattaa ja yrittävät parhaansa, mutta kasvatus ei saa (aina) 'vastakaikua'. Ei se ole laistamista, jos jälkikasvu osoittautuu täysin mahdottomaksi käsitellä. Luulisin?

En puhu tässä omasta kokemuksesta, vaan sivusta seuranneena.
Täältä täysi peesi. Onneksi kotona toistaiseksi homma hanskassa, mutta haasteellisimmat vuodet ovatkin vielä edessä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sinänsä tämä on HYVÄ TOIKKI!

Tai ainakin sen pitäisi herättää miettimään ja keskustelemaan siitä, mikä yhteiskunnassa on oikeasti pielessä, jos nuorison kokoontumispaikaksi muodostuu joku huoltsikka tai mikä tämän nykyversion nimi onkaan, liikennemyymälä.

Eikö ny jumalauta yhteiskunnan pitäisi sen verran nuorisoa ajatella, että olisi nuorisotilat/-talot käytössä???

Ainakin mun nuoruudessa käkittiin 'unkalla' (nuorisotalolla) kaiket illat pelaamassa bilistä tai tsiikaamassa kun muijat tanssii diskoo.:eek: Tebskillä käytiin sen verran, että saatiin rahat hakattua jassoon tai pelattua muutama setti flibua. Mutta ei se minään kokoontumistilana toiminut. Kyllä me siellä nuorisotalolla luuhattiin.
 

Teukka

Jarnapoliisi
Liittynyt
4.8.2000
Viestit
13740
Sijainti
Jarnapolis
Hyvään saumaan osui tämäkin kysely. Olimme Forssassa kartingkisoissa, joiden jälkeen poikkesimme Autokeitaalle. Kävin hakemassa vähän makiaa ja taakseni tuli pari n.15-kesäistä "pikkuritsaa"(pois taka-ajatukset minusta), jotka käyttivät ilmeisesti leveitä hartioitani hyväkseen ja käänsivät kokonaisen karkkilaatikon taskuihinsa. He poistuivat jonosta ja ihmetyksen aihe jatkui. He menivät kylmän rauhallisesti istumaan kahvion puolelle, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mainitsin myyjälle asiasta, mulkku kun kait sitten olen. En tiedä tapahtuiko siinä sen seurauksena mitään. Jatkoin matkaa kotia kohti.

Kyllä kait jossain määrin asiasta voisin huolissani sitten ollakin, jos tämä notkuminen ja näpistely yleistä on....K18 kiellot on OK iltasella. Yläasteikäisten paikka olisi silloin kotona
Normaalia menoa autoskeidalla.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Nuoriso on ja on aina ollut kelvotonta ihan riippumatta paikasta missä ovat.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eikö ny jumalauta yhteiskunnan pitäisi sen verran nuorisoa ajatella, että olisi nuorisotilat/-talot käytössä???
Tarviiko sitä nyt nuorten yötä myöten ulkona hillua? Ja sitten pitäisi verorahoilla rakentaa hillumispaikkoja? Kotiintuloaika klo 21 ni ei ole kyseistä ongelmaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Läksyjä lukemassa, kavereiden luona, harrastuksissa :confused:
Eli koko ilta pitäisi viettää läksyjä lukien?

Enkä mä ainakaan halua tänne kavereita lorvimaan raskaan työpäivän jälkeen.

Entä jos ei ole harrastuksia? Onko se huono asia, että kunta järjestää näille nuorille paikan jossa voi tavata kavereita tai ehkä löytää jopa uusia kavereita??:doubtful:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tarviiko sitä nyt nuorten yötä myöten ulkona hillua? Ja sitten pitäisi verorahoilla rakentaa hillumispaikkoja? Kotiintuloaika klo 21 ni ei ole kyseistä ongelmaa.
Hyvä! Nuorille ei mitään oikeuksia! Vankilaan saisi suoraan laittaa. PERKELE!

Muutenkaan minkäänlainen itsensä projisointi on saatanasta!

*näyttää sormilla ristinmerkkiä teineille*
 
Ylös