kouvotsvoni
Banjottu
Pitääköhän tuossa katkoviivan kohdalla hypätä?
Tuossa tapauksessa on kyllä selkeästi toimitettu joustavaa liikenneopastesuunnittelua nuoliteippaamolla.Taas kerran ennemminkin vaan havainto kuin ärsyttävä asia. Eli tuollainen melko selkeä opastekilpi tuli kuvattua:
Näytä liitetiedosto 11797
Ihan hyvin tuosta näkee, että miten pitää ajaa . Ja kyltin sijaintipaikka on suurinpiirtein tässä. Hiukan on järjestelyt muuttuneet googlen kuvailujen jälkeen.
Siinä pitää keulia ja tosijätkät pompottelee siinä takapyörällä.Pitääköhän tuossa katkoviivan kohdalla hypätä?
Jalka jarrulla ja katse avaruudessa.Siinä pitää keulia ja tosijätkät pompottelee siinä takapyörällä.
Huomenna ajan tuosta risteyksestä :thumbfh:Taas kerran ennemminkin vaan havainto kuin ärsyttävä asia. Eli tuollainen melko selkeä opastekilpi tuli kuvattua:
Näytä liitetiedosto 11797
Ihan hyvin tuosta näkee, että miten pitää ajaa . Ja kyltin sijaintipaikka on suurinpiirtein tässä. Hiukan on järjestelyt muuttuneet googlen kuvailujen jälkeen.
Se johtuu hiekoituksesta ja roudan ja nastojen murentamista teistä. Suomessa ei keskimäärin ajeta erityisen lähellä. Ja jos joku ajaa, oma auto siitä eniten kärsii.Miksi pakko pitää niin lyhyitä välejä kun pitämällä pidempiä välejä saavutetaan turvallisuutta, joustavuutta eikä liata/heitetä kiviä muiden autojen päälle. Verratkaapa Saksasta tai jenkeistä suoraan tulevien autojen konepeltejä ja tuulilaseja Suomessa vuodenkin ajaneisiin autoihin niin huomaatte eron: suomiversiossa miljoona kiveniskeämää vaikka auto olisi uudehko
Kun parkkeerataan järjestyksessä, parkkitila tulee käyttöön maksimaalisesti. Jos laitettais autoja sikin sokin sinne tänne, sitten siellä olis paljon sellasia rakoja mihin ei juuri ja juuri auto mahdu. Koskaan ei kukaan ole niin lähelle parkkeerannu, ettenkö olis pois päässyt.Mikä siinä on, että vaikka kadun varrella olisi kilometri tilaa parkkeeraa ja jättää siis kivasti väliä seuraavaan autoon, niin on pakko ajaa siihen 10cm päähän puskurista.
Sulta on selvästikin jäänyt foorumin liikennevalistajan opit lukematta, idioottisuomalaisethan ajavat kiinni takanatulevan etukontissa.EKA: Idioottisuomalaisten tapa ajaa kiinni takakontissa!!!
Argumentti 1: Jokatapauksessa tulos sama=autoissa hiekat konepellillä=naarmuja. On se syy sitten sen, joka ajaa toisen kiinni ja ajaa sen kontissa koko ajan saa itse hiekkasateen tai sen joka ohittaa ja jää junnaamaan oman auton eteen hiekoittaen sen konepellin. Niin ja muuallakin maailmassa hiekoitetaan ja on jopa pakkastakin(maaperä jäätyy)Se johtuu hiekoituksesta ja roudan ja nastojen murentamista teistä. Suomessa ei keskimäärin ajeta erityisen lähellä. Ja jos joku ajaa, oma auto siitä eniten kärsii.
Kun parkkeerataan järjestyksessä, parkkitila tulee käyttöön maksimaalisesti. Jos laitettais autoja sikin sokin sinne tänne, sitten siellä olis paljon sellasia rakoja mihin ei juuri ja juuri auto mahdu. Koskaan ei kukaan ole niin lähelle parkkeerannu, ettenkö olis pois päässyt.
Mutta sittenhän kansa alkaa lihoa, kun autoista mahtuu uloskin.Argumentti 2: Huoh, Suomessa jo nyt maailman pienimmät parkkiruudut vaikka maa pinta-alaltaan suhteessa väkilukuun yksi suurimpia. Siihen vielä asenne "ajetaan kiinni puskuriin parkissakin" niin vakuutusyhtiöt kiittää kun kolhuja tulee joka markettikäynnillä vaikka miten yrität ajaa sen auton turvaan. Harrasteauto joskus pakko jättää keskelle ruutuja kahteen ruutuun kun ei ne markettimammat vaan jaksa katsoa milloin yksi viidesta nappulasta paukauttaa sen oven viereisen auton kylkeen, ja vaikka jaksaisikin sen huomata niin ei tee asialle mitään vaan kaasuttaa pois paikalta:thumbdown
Tämä yksi asia, jossa Suomi voisi ottaa mallia muusta maailmasta, esim USA:ssa joka ruudussa vähintään puolimetriä enemmän leveyttä ja metri pituutta.
Kuten myös autoissa ja ihmisissä. Laihduta niin mahdut pienempään.Tämä yksi asia, jossa Suomi voisi ottaa mallia muusta maailmasta, esim USA:ssa joka ruudussa vähintään puolimetriä enemmän leveyttä
Onko parkkiruutujen koolle mitään standardia? Meinaan tuntuu, että niitä on eri kokoisia, välillä älyttömän kapeita, jossa väkisin ovet hakkaa viereisen auton kylkeen.Kuten myös autoissa ja ihmisissä. Laihduta niin mahdut pienempään.
uskomatonta kommarimeininkiä. Vailla mitään logiikkaa!Kuten myös autoissa ja ihmisissä. Laihduta niin mahdut pienempään.
Komppaan Bemarin listausta, mutta tahtoisin lisätä listaan vielä Bemarikuskit D) ja parkkipaikat, joissa kaksi risteävää tietä ei ole 90-asteen kulmassa keskenään, jolloin riittävä etäisyys suojatiestä on vaikeasti todennettavissa...
Ja myöskin moottoroidun kaksipyörisen ohittaminen.-Fillarien ohittaminen autolla on toisaan pakonomainen tarve.
Pyrin välttämään. Eilen pari mopopoikaa ajeli neljääkymppiä 50 alueella. Pari edelläajavaa ohitteli niitä vähän kyseenalaisen näköisesti. Mä tyydyin ajelemaan neljääkymppiä niiden takana, kunnes kääntyivät oikealle. Vähän säälitti, kun ne oikeasti varautuivat, että mä ohittaisin ne ja ne ajeli siinä olemattoman pientareen päällä.Ja myöskin moottoroidun kaksipyörisen ohittaminen.
Kerran piti testata yhtä ääliötä joka ajoi melkein takarenkaassa kiinni.
Taajama-alueella kiihdytin vauhtini noin kuutenkymppiin, mutta silti on pakko ohittaa. Ja tämänkaltainen on ihan jokapäiväistä. Vaikka ajaisin muutaman kilsan ylinopeutta, niin lähes poikkeuksetta autot ohittaa vaikka kääntyisivät seuraavsta risteyksestä pois.. ej jummarra.
Klassinen esimerkki siitä, miksi noiden mopojen tulis kulkea 55. Lisäksi mopot edelleenkin kevyenliikenteenväyliltä kokonaan pois, koska siellä ovat onnettomuudet tilastojen mukaan eniten lisääntyneet mopokannan kasvaessa.Pyrin välttämään. Eilen pari mopopoikaa ajeli neljääkymppiä 50 alueella. Pari edelläajavaa ohitteli niitä vähän kyseenalaisen näköisesti. Mä tyydyin ajelemaan neljääkymppiä niiden takana, kunnes kääntyivät oikealle. Vähän säälitti, kun ne oikeasti varautuivat, että mä ohittaisin ne ja ne ajeli siinä olemattoman pientareen päällä.
Täällä Lappeenrannassa Iso Kristiina -kauppakeskuksen kellarissa on melkoisen kapeat parkkiruudut. Pitänee ottaa kuva joskus. Ruudut on varmaan mitoittanut joku joka ei ole tajunnut, että autoista yleensä poistutaan pysäköinnin jälkeen.Onko parkkiruutujen koolle mitään standardia? Meinaan tuntuu, että niitä on eri kokoisia, välillä älyttömän kapeita, jossa väkisin ovet hakkaa viereisen auton kylkeen.