Liikenteessä ärsyttää:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Taas kerran ennemminkin vaan havainto kuin ärsyttävä asia. Eli tuollainen melko selkeä opastekilpi tuli kuvattua:
Näytä liitetiedosto 11797
Ihan hyvin tuosta näkee, että miten pitää ajaa :). Ja kyltin sijaintipaikka on suurinpiirtein tässä. Hiukan on järjestelyt muuttuneet googlen kuvailujen jälkeen.
Tuossa tapauksessa on kyllä selkeästi toimitettu joustavaa liikenneopastesuunnittelua nuoliteippaamolla.
Ei ole ihan virallisen näköistä jälkeä tuo.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
EKA: Idioottisuomalaisten tapa ajaa kiinni takakontissa!!!

Miksi pakko pitää niin lyhyitä välejä kun pitämällä pidempiä välejä saavutetaan turvallisuutta, joustavuutta eikä liata/heitetä kiviä muiden autojen päälle. Verratkaapa Saksasta tai jenkeistä suoraan tulevien autojen konepeltejä ja tuulilaseja Suomessa vuodenkin ajaneisiin autoihin niin huomaatte eron: suomiversiossa miljoona kiveniskeämää vaikka auto olisi uudehko:mad:

Toinen ärsyttävä tapa: Idioottisuomalaisten tapa parkkeeraa kiinni sun autoon!!!

Mikä siinä on, että vaikka kadun varrella olisi kilometri tilaa parkkeeraa ja jättää siis kivasti väliä seuraavaan autoon, niin on pakko ajaa siihen 10cm päähän puskurista. Tai jos kentällä/pysäköintialueella paljon tyhjää tilaa niin pakko ajaa kaikista tyhjistä paikoista juuri siihen, jonka vieressä on toinen auto jolloin maksimoidaan mahdollisuus ovenkolhuihin. Miksi! Typeriä sellaset ihmiset jotka tekee noin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Miksi pakko pitää niin lyhyitä välejä kun pitämällä pidempiä välejä saavutetaan turvallisuutta, joustavuutta eikä liata/heitetä kiviä muiden autojen päälle. Verratkaapa Saksasta tai jenkeistä suoraan tulevien autojen konepeltejä ja tuulilaseja Suomessa vuodenkin ajaneisiin autoihin niin huomaatte eron: suomiversiossa miljoona kiveniskeämää vaikka auto olisi uudehko:mad:
Se johtuu hiekoituksesta ja roudan ja nastojen murentamista teistä. Suomessa ei keskimäärin ajeta erityisen lähellä. Ja jos joku ajaa, oma auto siitä eniten kärsii.

Mikä siinä on, että vaikka kadun varrella olisi kilometri tilaa parkkeeraa ja jättää siis kivasti väliä seuraavaan autoon, niin on pakko ajaa siihen 10cm päähän puskurista.
Kun parkkeerataan järjestyksessä, parkkitila tulee käyttöön maksimaalisesti. Jos laitettais autoja sikin sokin sinne tänne, sitten siellä olis paljon sellasia rakoja mihin ei juuri ja juuri auto mahdu. Koskaan ei kukaan ole niin lähelle parkkeerannu, ettenkö olis pois päässyt.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Se johtuu hiekoituksesta ja roudan ja nastojen murentamista teistä. Suomessa ei keskimäärin ajeta erityisen lähellä. Ja jos joku ajaa, oma auto siitä eniten kärsii.


Kun parkkeerataan järjestyksessä, parkkitila tulee käyttöön maksimaalisesti. Jos laitettais autoja sikin sokin sinne tänne, sitten siellä olis paljon sellasia rakoja mihin ei juuri ja juuri auto mahdu. Koskaan ei kukaan ole niin lähelle parkkeerannu, ettenkö olis pois päässyt.
Argumentti 1: Jokatapauksessa tulos sama=autoissa hiekat konepellillä=naarmuja. On se syy sitten sen, joka ajaa toisen kiinni ja ajaa sen kontissa koko ajan saa itse hiekkasateen tai sen joka ohittaa ja jää junnaamaan oman auton eteen hiekoittaen sen konepellin. Niin ja muuallakin maailmassa hiekoitetaan ja on jopa pakkastakin(maaperä jäätyy):rolleyes:

Joka väittää ettei Suomessa ajeta lähellä, niin kannattaa kokeilla vaikkapa ajoa Autobahnilla tai USA:ssa highwayllä, ero on HUOMATTAVA kun palaa takaisin Kehälle suhaamaan.


Argumentti 2: Huoh, Suomessa jo nyt maailman pienimmät parkkiruudut vaikka maa pinta-alaltaan suhteessa väkilukuun yksi suurimpia. Siihen vielä asenne "ajetaan kiinni puskuriin parkissakin" niin vakuutusyhtiöt kiittää kun kolhuja tulee joka markettikäynnillä vaikka miten yrität ajaa sen auton turvaan. Harrasteauto joskus pakko jättää keskelle ruutuja kahteen ruutuun kun ei ne markettimammat vaan jaksa katsoa milloin yksi viidesta nappulasta paukauttaa sen oven viereisen auton kylkeen, ja vaikka jaksaisikin sen huomata niin ei tee asialle mitään vaan kaasuttaa pois paikalta:thumbdown

Tämä yksi asia, jossa Suomi voisi ottaa mallia muusta maailmasta, esim USA:ssa joka ruudussa vähintään puolimetriä enemmän leveyttä ja metri pituutta.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Argumentti 2: Huoh, Suomessa jo nyt maailman pienimmät parkkiruudut vaikka maa pinta-alaltaan suhteessa väkilukuun yksi suurimpia. Siihen vielä asenne "ajetaan kiinni puskuriin parkissakin" niin vakuutusyhtiöt kiittää kun kolhuja tulee joka markettikäynnillä vaikka miten yrität ajaa sen auton turvaan. Harrasteauto joskus pakko jättää keskelle ruutuja kahteen ruutuun kun ei ne markettimammat vaan jaksa katsoa milloin yksi viidesta nappulasta paukauttaa sen oven viereisen auton kylkeen, ja vaikka jaksaisikin sen huomata niin ei tee asialle mitään vaan kaasuttaa pois paikalta:thumbdown

Tämä yksi asia, jossa Suomi voisi ottaa mallia muusta maailmasta, esim USA:ssa joka ruudussa vähintään puolimetriä enemmän leveyttä ja metri pituutta.
Mutta sittenhän kansa alkaa lihoa, kun autoista mahtuu uloskin.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Kuten myös autoissa ja ihmisissä. Laihduta niin mahdut pienempään.
Onko parkkiruutujen koolle mitään standardia? Meinaan tuntuu, että niitä on eri kokoisia, välillä älyttömän kapeita, jossa väkisin ovet hakkaa viereisen auton kylkeen.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
858
avautumista

Paljonhan on asioita mitkä liikenteessä voisi olla toisin:thumbfh: Osa ongelmista tulee siitä että ollaan liian kohteliaita ja väistetään kolmion takaa tulevaa rekkaa/bussia jne. Sen vielä ymmärrän että taviskuskit tekee kaikenlaisia virheitä, mutta miksi ammattikuskit??

bussit
-vilkkua ei käytetä pysäkiltä lähdettäessä
-kolmiot eivät kosketa busseja
-1-3s vanhoja punaisia päin ajaminen on normikäytäntö (eräs lähti liikkeelle pysäkiltä punaisten palaessa ja ajoi ohi valojen)

taksit
-vilkkujen kättämättömyys kaistanvaihdossa (ikuinen tapa) (ymmärrän että voi olla coolia vaihtaa kaistaa ilman vilkkua, mutta tästä kerran taksia töötännennä sain vastaukseksi kaksi (2!) centteriä!)


ja mitä pyöräilijöihin tulee:
-Autoilijan näkökulmasta minulla ei juuri koskaan ole näiden kanssa ongelmia. Pääsääntönä kun muistaa että autoilija väistää ja unohtaa ne muutamat erikoistapaukset joissa pyöräilijä väistää.
-Fillarien ohittaminen autolla on toisaan pakonomainen tarve. a) epävarmempaa ajaa fillarin perässä kun sen liikehdinnät ovat arvaamattomampia kuin autoilla b) huippunopeus useimmiten rajoittuu 20km/h c) itsekin paljon pyörää käyttävänä on mukavampi ajaa siten ettei autoa ole perässä

Edellä olevan hitaaseen ramppikiihdytykseen auttaa kun ottaa hieman väliä niin voi tehdä oman halutunlaisen kiihdytyksensä tai suorittaa kiihdytyksen rampin päässä 2/3:lla jolloin ehtii vielä hyvin virtaan mukaan (toimi hyvin myös 1.3l cheryllä).

Yleensä myös valitetaan ettei tilaa anneta. Jos muistaa vilkun laittaa ajoissa päälle ja vaihtaa kaistaa sen oloisesti että tapahtuu ripeästi ja sujuvasti niin tilaa tulee lähes aina. Jos jää empimään vilkun laiton jälkeen niin silloin ei tosiaan tilaa löydy.

Parkkipaikat:
Näissä on hyvinkin epäselvää kuka väistää missäkin tilanteessa. Järki sanoo että kokoojaväylällä on etuajo-oikeus mutta lain mukaan näin ei ole. Kaikki ovat tasa-arvoisia ellei muuten merkitty.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Kuten myös autoissa ja ihmisissä. Laihduta niin mahdut pienempään.
uskomatonta kommarimeininkiä. Vailla mitään logiikkaa!

Ensinnäkin painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen.

Toisekseen luuletko todella autojen ovien lyhenevän (niin pieniksi, että varaa avata se 9 cm sitä ovea ennenkuin osuu kapeimmissa ruuduissa ja naapurin autoon) kun kuski laihduttaa?

Oisko vaikka helpompi sorvata niistä ruuduista kerralla sen kokoisia, että niihin mahtuu Suomen tieliikenteessä katulaillisiksi rekisteröidyt henkilöautot parkkeeraamaan ja lisäksi avaamaan niiden ovet edes säädyllisen verran auki aiheuttamatta muille kolhuja?:idea:
 

Makkonen

Guest
-Fillarien ohittaminen autolla on toisaan pakonomainen tarve.
Ja myöskin moottoroidun kaksipyörisen ohittaminen.
Kerran piti testata yhtä ääliötä joka ajoi melkein takarenkaassa kiinni.
Taajama-alueella kiihdytin vauhtini noin kuutenkymppiin, mutta silti on pakko ohittaa. Ja tämänkaltainen on ihan jokapäiväistä. Vaikka ajaisin muutaman kilsan ylinopeutta, niin lähes poikkeuksetta autot ohittaa vaikka kääntyisivät seuraavsta risteyksestä pois.. ej jummarra.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Ja myöskin moottoroidun kaksipyörisen ohittaminen.
Kerran piti testata yhtä ääliötä joka ajoi melkein takarenkaassa kiinni.
Taajama-alueella kiihdytin vauhtini noin kuutenkymppiin, mutta silti on pakko ohittaa. Ja tämänkaltainen on ihan jokapäiväistä. Vaikka ajaisin muutaman kilsan ylinopeutta, niin lähes poikkeuksetta autot ohittaa vaikka kääntyisivät seuraavsta risteyksestä pois.. ej jummarra.
Pyrin välttämään. Eilen pari mopopoikaa ajeli neljääkymppiä 50 alueella. Pari edelläajavaa ohitteli niitä vähän kyseenalaisen näköisesti. Mä tyydyin ajelemaan neljääkymppiä niiden takana, kunnes kääntyivät oikealle. Vähän säälitti, kun ne oikeasti varautuivat, että mä ohittaisin ne ja ne ajeli siinä olemattoman pientareen päällä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Pyrin välttämään. Eilen pari mopopoikaa ajeli neljääkymppiä 50 alueella. Pari edelläajavaa ohitteli niitä vähän kyseenalaisen näköisesti. Mä tyydyin ajelemaan neljääkymppiä niiden takana, kunnes kääntyivät oikealle. Vähän säälitti, kun ne oikeasti varautuivat, että mä ohittaisin ne ja ne ajeli siinä olemattoman pientareen päällä.
Klassinen esimerkki siitä, miksi noiden mopojen tulis kulkea 55. Lisäksi mopot edelleenkin kevyenliikenteenväyliltä kokonaan pois, koska siellä ovat onnettomuudet tilastojen mukaan eniten lisääntyneet mopokannan kasvaessa.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
Onko parkkiruutujen koolle mitään standardia? Meinaan tuntuu, että niitä on eri kokoisia, välillä älyttömän kapeita, jossa väkisin ovet hakkaa viereisen auton kylkeen.
Täällä Lappeenrannassa Iso Kristiina -kauppakeskuksen kellarissa on melkoisen kapeat parkkiruudut. Pitänee ottaa kuva joskus. Ruudut on varmaan mitoittanut joku joka ei ole tajunnut, että autoista yleensä poistutaan pysäköinnin jälkeen.
 
Ylös