Liikenteessä ärsyttää:

Örfil

Guest
Lenkkiasuni lisävaruste tähän aikaan vuodesta ja takuulla näkyy! Voittaa muumiheijastimen.

Örfil

Guest
... ja kyllä Tampereella tätä ongelmaa olen havainnut usein, koko Suomessa jossain määrin mutta eritoten Tampereella.
Ja höpöhöpö!

Eniten ärsyttää just tyypit jotka ei osaa sovittaa autonsa kulkunopeutta muun liikenteen mukaisesti vaan ajavat joko mettään tai kiilaavat toisen vasemmalle kaistalle, vaikka liittymää olisi kilsakaupalla. Pakko vaan päästä just siihen tiettyyn kohtaan, missä on jo toinen auto :nope:

Viimeksi muokattu:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Lenkkiasuni lisävaruste tähän aikaan vuodesta ja takuulla näkyy! Voittaa muumiheijastimen.
Kuten myös, tosin pohjaväri on musta. Lisäksi sauvoissa on kunnon heijastin teippiä kierretty varteen noin 30 sentin matkalle. Vilkkuu liikkeessä, jotta zokeammatkin näkis.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
En ole noteerannut sen suuremmaksi ongelmaksi tuota kaistan vaihtamista Tampereella...

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ja höpöhöpö!

Eniten ärsyttää just tyypit jotka ei osaa sovittaa autonsa kulkunopeutta muun liikenteen mukaisesti vaan ajavat joko mettään tai kiilaavat toisen vasemmalle kaistalle, vaikka liittymää olisi kilsakaupalla. Pakko vaan päästä just siihen tiettyyn kohtaan, missä on jo toinen auto :nope:
En puhu nyt moottoriteistä, vaan esim. kaupunkiliikenteestä, jossa pitää kaistaa vaihtaa jo ryhmitymisten takia välillä melko nopeastikin.

Helsingissä vilkulla saa jotenkin tilaa, kuten myös Turussa ja Kuopiossakin on tuo onnistunut. Tampere on ehdottomasti pahin paikka.

Mangelo

Well-known member
En ole noteerannut sen suuremmaksi ongelmaksi tuota kaistan vaihtamista Tampereella...
Ei minullakaan ole koskaan tampereella ongelmia ollut koska liikenne oli niin harvaa, mutta eiköhän ne jostain sieltäpäin ole jotka tuolleen täällä ajaa. Eli yrittävät selvitä ajostaan ilman kaistanvaihtoja. Vättävät joutumasta itse menemään mihinkään väliin, eivätkä myöskään halua päästää ketään 'etuiliaa' eteensä. Moottoritiellä siirtyvät vasemmalle jonoon ohittamaan kilometrin päässä olevaa rekkaa vaikka voisi ajaa oikealla siihen asti että tarvii itse ohittaa.

Mangelo

Well-known member
Ei minullakaan ole koskaan tampereella ongelmia ollut koska liikenne oli niin harvaa, mutta eiköhän ne jostain sieltäpäin ole jotka tuolleen täällä ajaa. Eli yrittävät selvitä ajostaan ilman kaistanvaihtoja. Vättävät joutumasta itse menemään mihinkään väliin, eivätkä myöskään halua päästää ketään 'etuiliaa' eteensä. Moottoritiellä siirtyvät vasemmalle jonoon ohittamaan kilometrin päässä olevaa rekkaa vaikka voisi ajaa oikealla siihen asti että tarvii itse ohittaa.
Tyypillinen paikka jossa testataan tämän toimivuus, on että liikennevalojen yli kaks kaistaa, ja valojen jälkeen ne yhtyvät. 'Tamperelaisittain' ajaessa kaikkien pitäisi siirtyä jatkuvalle kaistalle jo ennen valoja, joka on tietenkin täysin älytöntä.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Voitko silti ylittää kadun varomatta mopedeja? Vai kenelle haluat näkyä?
Menaat ettei heijastin näy mopon valossa ??? Se ei silloin ole heijastin vaan joku "heijastin" joka ei toimi niin kuin kuuluu. Lisäksi se mopon kuljettaja on joku puolisokea, joka ei teidä, mikä on heijastin ja mikä on sen tehtävä liikenteessä. Eikä heijastimen käyttö tarkoita sitä, että voisi ylittää kadun/tien varomatta, koska varovaisuutta tulee aina noudattaa.

FO110K

Banned
Ei minullakaan ole koskaan tampereella ongelmia ollut koska liikenne oli niin harvaa, mutta eiköhän ne jostain sieltäpäin ole jotka tuolleen täällä ajaa.
voi hyvää päivää tätä järjen juoksua.....:nope:

Örfil

Guest
Missäs päin Mangelo muuten ajelee?

Annan heti arvioni siitä paikallisesta liikenteestä kun tämä Mankelin paikkakunta selviää :ahem:

markoj

Custom User
Liikun tummissa tai mustissa kamppeissa, mutta olen päällystänyt pipon semmosella neonvihreällä heijastinkankaalla.

Tolerantti

Well-known member
Nämä näkyy kyllä hyvin ja ovat erittäin suositeltavia. Mutta, niitä pitää uusia säännöllisesti. Pesussa ja ajan hampaan syömänä kuluvat menettäen huomiovärinsä ja heijastavuutensa.

Kerran oli läheltäpiti- tilanne maantiellä syyssateessa. Tuli auto vastaan häikäisten, väistin oikealle. Kohtaamishetkellä omalla puolen pientareella, tai lähes ajoradalla, tuli lenkkeilijä liivit päällä vastaan. Havaitsin vasta, kun auto oli sivuutettu, jolloin lenkkeilijä oli enää 20 m päässä. Tuskin olisi osumaa tullut, mutta pelästyin pirusti. Lenkkeilijä varmaan luotti kauhtuneisiin liiveihinsä kuin pässi sarviinsa, eikä tehnyt elettäkään väistääkseen.

Mangelo

Well-known member
Annan heti arvioni siitä paikallisesta liikenteestä kun tämä Mankelin paikkakunta selviää :ahem:
Minulla ei ole mitään tarvetta puolustella paikkakuntalaisten ajotapoja. Mut tietyt tamperelaiset ovat tällä palstalla ja eräällä uutissivustolla antaneet jyrkästi ymmärtää, ettei heidän edestään ainakaan löydy tilaa. Joten tuollaista ärsyttävää liikennetilannetta voi keventää panemalla sen tamperelaisuuden piikkiin. Minkäs ihminen värilleen mahtaa.

Örfil

Guest
Minulla ei ole mitään tarvetta puolustella paikkakuntalaisten ajotapoja. Mut tietyt tamperelaiset ovat tällä palstalla ja eräällä uutissivustolla antaneet jyrkästi ymmärtää, ettei heidän edestään ainakaan löydy tilaa. Joten tuollaista ärsyttävää liikennetilannetta voi keventää panemalla sen tamperelaisuuden piikkiin. Minkäs ihminen värilleen mahtaa.
Mutta luitko rivien välistä että takaa löytyy tilaa? Onko se just pakko päästä eteen, onko kaistanvaihto/liittyminen sulle joku kilpailu?