Liikunta ja kuntoilu - toteutus, tavoitteet, sekä valmennustiede

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Onhan nuo hyvin perusteltuja. Itse en ole 20 vuoteen tehnyt mitään ylätaljoja niskan taakse. Apinaotteella eteen, niin vaikutus olkapäihin, jolloin vaikutus lajivoimaharjoitteena sekä uintiin että fribaan.

Vatsalihakset kiertona teen laitteessa istuen ja koko yläranka kiertyy. Tämäkin lajivoimatreeni, koska fribassa voimakas kierto vasemmalta oikealle. Pakko tehdä siis myös toiseen suuntaan lihastasapainon vuoksi.

Kyykkyjä en pysty vapailla tekemään edes suoraan vasemman jalan liikkuvuuden vuoksi, joten moiset niiaukset jää muutenkin väliin. Mutta kuten tekstissä oli, polvilinjat on pilalla, eikä tuollaisia liikkeitä voi kunnon painoilla tehdä, jotka kehittäisi lihaksistoa.

Lähentäjät/loitontajat teen. Fribassahan tulee ristiaskeleen jälkeen voimakas ja nopea työvaihe ensin loitontajille ja heti perään lähentäjille. Lähentäjät ovat olleet 'ylivahvat' aikoinaan kun crossia ajoi. Tankkia puristamalla yritettiin pysyä kyydissä.:eek:

Tuossa vielä slomo avausheitosta. Näkee miten jalat käy, vääntyy, keskivartalo kiertyy ja heittokäsi ojentuneesta asennosta takaa viistää kehoa ja ojentuu eteen piiskamaisesti. Sellainen 120 metriä pitkä heitto ylämäkeen.

 

Örfil

Guest
Vuosikausia olen tehnyt ylätaljaa niskan taakse ja se on aina ollut vähemmän mukavaa. Kun nuo kiertäjäkalvosimet sitten brakasi, jäi se kokonaan (samoin pystypunnerrukset niskan takana) ja vaikka ne on nyt hyvässä kondiksessa - kiitos jatkuvan fyssaliikkeen treenaamisen - voin jättää nyt aivan hyvällä omallatunnolla moisen kökköliikkeen pois! Leuvanveto roks!
 

Örfil

Guest
Sama saitti pukkasi muutakin luettavaa.

Putkirullauksen hyödyistä tutkittua:
https://www.hikipanta.com/harjoittelu/toimiiko-putkirullaus/??utm_source=Facebook&utm_medium=social&utm_campaign=hikipanta-tammikuu-videot

Itse on tullut rullailtua lyhyitä settejä erityisesti takareisiä ja ei se ainakaan pahaa ole tehnyt. Toki dynaamiset venytykset siihen yhdistettynä ovat pitäneet kintut toimintakunnossa, vaikka kilsamäärät ja vauhdit/tehot lisääntyvät joka vuosi.

Ja mikä parasta tuossa, hommaan ei mene paljoa aikaa.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Sama saitti pukkasi muutakin luettavaa.

Putkirullauksen hyödyistä tutkittua:
https://www.hikipanta.com/harjoittelu/toimiiko-putkirullaus/??utm_source=Facebook&utm_medium=social&utm_campaign=hikipanta-tammikuu-videot

Itse on tullut rullailtua lyhyitä settejä erityisesti takareisiä ja ei se ainakaan pahaa ole tehnyt. Toki dynaamiset venytykset siihen yhdistettynä ovat pitäneet kintut toimintakunnossa, vaikka kilsamäärät ja vauhdit/tehot lisääntyvät joka vuosi.

Ja mikä parasta tuossa, hommaan ei mene paljoa aikaa.
On tullut rullailtua. Mentorissa ohjattuna ja itekseenkin. Ostin kotiinkin moisen kovemman pötkylän, ja ompas sille ollut käyttöäkin.:wink:
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Vuosikausia olen tehnyt ylätaljaa niskan taakse ja se on aina ollut vähemmän mukavaa. Kun nuo kiertäjäkalvosimet sitten brakasi, jäi se kokonaan (samoin pystypunnerrukset niskan takana) ja vaikka ne on nyt hyvässä kondiksessa - kiitos jatkuvan fyssaliikkeen treenaamisen - voin jättää nyt aivan hyvällä omallatunnolla moisen kökköliikkeen pois! Leuvanveto roks!
Jäi mainitsematta, että se ylätalja eteen, teen sen vielä kapealla otteella, jotta se tosiaan kohdistuu olkäpäihin eikä selän delttoihin. Eli sama liike lähes kuin kaksoisleuanvedossa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Pehmee putkirulla löytyisi kodin kuntosalista. Olen sitä käyttänyt pitkittäin selkärangan alla ja venyttänyt rintoja auki. Uikkarhallissa olen kovaa, kyhmyistä rullaa kokeillut reisiin ja lonkankoukistajiin. Tuntuu toimivan.
 

Örfil

Guest
Jäi mainitsematta, että se ylätalja eteen, teen sen vielä kapealla otteella, jotta se tosiaan kohdistuu olkäpäihin eikä selän delttoihin. Eli sama liike lähes kuin kaksoisleuanvedossa.
KOP! Tein sen joko alataljan kapeilla kahvoilla tai sitten tangolla, mutta leuanveto-otteella kapeana.

Nyt teen leuanvetoa ja yhden käden kulmasoutua sen mitä vähän yläselkää treenaan.
 

Örfil

Guest
On tullut rullailtua. Mentorissa ohjattuna ja itekseenkin. Ostin kotiinkin moisen kovemman pötkylän, ja ompas sille ollut käyttöäkin.:wink:
Lapset olis pienenä ominut rullat takuuvarmasti muksintaleikkeihin :thumbup:
 
Ylös