Linjanvetotoikki

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Nyt on jokaisella forumistilla mahdollisuus tehdä oma suppea, tai kokonaisvaltainen linjanveto F1-forumille.

En lupaa kuitenkaan, että yksikään linjanvedoista aiheuttaisi muita toimenpiteitä, kuin ylimielistä naureskelua modepalstalla. Sen kyllä lupaan, että paras linjanveto palkitaan.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Aloitan suoraan ytimestä.. Minusta Webslaven "ryssäkalastelu" menee yli kun se ulottuu vapaalle.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Voidaanko sopia samalla rajat muidenkin sosiaalisten medioiden osalta, kuin Foorumin? Nimeltä mainitsematon moderaattori raapusteli venäläistä risuaitaa minun Facebook-profiilisivullekin eilen

Sijainti
Oslo
O

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

WebSlave

Trackman
"Oikeuskäytännössä esimerkiksi ’ryssä’ tai ’neekeri’ –sanan käyttäminen henkilöstä on katsottu täyttävän kunnianloukkausrikoksen tunnusmerkistön." Vähemmistövaltuutettu

Miksi Vapaallakaan tulisi sallia rikoksen tunnusmerkistön täyttävää toimintaa?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Käytetään sellaista kieltä ja ilmaisua, jota oltaisiin valmiita käyttämään naamakkainkin. Kenen kanssa tahansa.

Archie

Well-known member
Ei kai tässä moderaattoreita tarvita, vaan se Poliisi -näppäin, jolla voi asian heti hoitaa viranomaisten ratkaistavaksi.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
"Oikeuskäytännössä esimerkiksi ’ryssä’ tai ’neekeri’ –sanan käyttäminen henkilöstä on katsottu täyttävän kunnianloukkausrikoksen tunnusmerkistön." Vähemmistövaltuutettu

Joku tiukkapipojen paikka tästä pitäisi vissiin sitten tulla? Sano mulle yksikin keissi,missä foorumeilla käytetty "neekeri" sana on johtanut syytteeseen?

WebSlave

Trackman
Joku tiukkapipojen paikka tästä pitäisi vissiin sitten tulla? Sano mulle yksikin keissi,missä foorumeilla käytetty "neekeri" sana on johtanut syytteeseen?
Ei tässä siitä ole kyse, vaan siitä onko tuollaisen kielenkäytön hyväksyminen foorumilla OK, vaikkei se lainsäädännön mukaan ole. Ja jos on, niin miksi? On minusta kummallista, jos ei asiaansa osaa ilmaista halventamatta joitain kansanryhmiä.

Ei tämän foorumin taso tai ilmaisurikkaus siitä laske, jos pari solvaavaa nimitystä kielletään.

Olin muuten tosiaan siinä käsityksessä, että tämä on ollut vallitseva tilanne jo aikaisemmin. Viimeksihän täällä keskusteltiin enää siitä voiko ilmaisuja "ryssiä" tai "ryssiminen" käyttää. Oletettavasti "ryssä" silloin siis oli jo kielletty.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Ei tässä siitä ole kyse, vaan siitä onko tuollaisen kielenkäytön hyväksyminen foorumilla OK, vaikkei se lainsäädännön mukaan ole. Ja jos on, niin miksi? On minusta kummallista, jos ei asiaansa osaa ilmaista halventamatta joitain kansanryhmiä.

Ei tämän foorumin taso tai ilmaisurikkaus siitä laske, jos pari solvaavaa nimitystä kielletään.

Olin muuten tosiaan siinä käsityksessä, että tämä on ollut vallitseva tilanne jo aikaisemmin. Viimeksihän täällä keskusteltiin enää siitä voiko ilmaisuja "ryssiä" tai "ryssiminen" käyttää. Oletettavasti "ryssä" silloin siis oli jo kielletty.
Ok.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä arvasin, että kun Webbis pienine sieluineen valitaan modeksi, niin jossakin kohdassa se flippaa.

Olis sitten yhtä tarkkana hurrittelun, natsittelun, yms. kanssa. Jotakin voi loukata savolaiseksi kutsuminen.

Aika naurettavaa touhua sellaisilta, joilta pitäis löytyä mode-ominaisuuksia.

Anteeksi nyt kuitenkin jo etukäteen, ja älkää kovasti kostako.:thumbup:

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
En tule asettamaan ketään urheilijoita paremmuus tai huonommuusjärjestykseen fyysisten ominaisuuksien perusteella. Ihmisiä ei saa eriarvoistaa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Eiks semmonen joku moderointikikkare olis kätevä, joka muuttais kielletyt kirjainyhdistelmät *****:ksi? Sitten voidaan kirjoitella viestejä tyyliin: "Haista sinä ****** *****!" ja perustaa polleja, jotka olisivat muotoa: "Kumpi voittais jos ***** ja ******* tappelis?" Muistanenko väärin vai oliko jossain vaiheessa niin, että jomman kumman iltapierun nimi meni tommosiks tähdiksi?

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
N sanaa en käyttäisi, enkä sen käyttöä hyväksy.

Ryssä -sanan ja johdannaiset hyväksyisin.

Mites hurrittelu, hurrit! edit: Kas ........esille. Piti ottaa pois, kun tuli tunne nenänakeista....

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Jos nyt yhtiän on käryä mitä on tapahtunut, niin mun mielestä WebSlaven ei edelleenkään tulisi puuttua vapaan moderointiin, oli hänen tai valtion näkemykset mitkä hyvänsä.

WebSlave

Trackman
Mä arvasin, että kun Webbis pienine sieluineen valitaan modeksi, niin jossakin kohdassa se flippaa.

Olis sitten yhtä tarkkana hurrittelun, natsittelun, yms. kanssa. Jotakin voi loukata savolaiseksi kutsuminen.
Natsittelun ja neekeröinnin suhteen täällä on kyllä mielestäni on nollatoleranssi ollutkin, joten linjassa on tämä. Hurrittelua ei ole vähään aikaan osunut silmiin. Mitä tuossa hakua vilkaisin, niin neekeri on mennyt läpi ketjuissa, joita en ole lukenut ja natsi tilanteissa, joissa sillä ei ole viitattu halventavasti saksalaisiin.

WebSlave

Trackman
Jos nyt yhtiän on käryä mitä on tapahtunut, niin mun mielestä WebSlaven ei edelleenkään tulisi puuttua vapaan moderointiin, oli hänen tai valtion näkemykset mitkä hyvänsä.
En puutu (vanhojen) hahmojen välisiin nokitteluihin, koska en tiedä Vapaan kirjoittamattomista sopimuksista. Mutta yksiselitteisiin tapauksiin, jotka ei ole tulkinnanvaraisia saati hahmokohtaisia voin tottakai puuttua.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vapaassa keskustelussa on 67 toikkia, missä on ryssä-sana.

Muu urheilussa on 11 toikkia.

Miksi et ole aiemmin tehnyt mitään asian eteen? Vai onko se aina siitä kiinni, kuka sanan kirjoittaa.

Minäpä olen saanut banjon neekeri-sanastakin. Kaikki eivät ole.

Missä sun linja oikein on? Sormissa ja sormi perseessä?:doubtful: