Lisää Hankintoja! vaan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Renngeist
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nightwishimaginaerumpun.jpg
 
Juu (heittelen ehkä arviota leffatoikkiin sitten joskus kun oon nähnyt pidemmän version dvd:ltä tai sinisäteeltä). En ole vielä korkannut.

Sinisäteeltä... :D

BR-levy on kovan sanan lyhin suomalainen sana. Kaikki nämä fantasiat, scifit tai muu sellaiset, joissa on paljon maisemaa esitettäväksi kuuluu BR-levyyn. Kaikki elokuvat, jotka esittävät pelkkiä naamoja, kuuluu olla DVD-levyinä.
 
Sinisäteeltä... :D

BR-levy on kovan sanan lyhin suomalainen sana. Kaikki nämä fantasiat, scifit tai muu sellaiset, joissa on paljon maisemaa esitettäväksi kuuluu BR-levyyn. Kaikki elokuvat, jotka esittävät pelkkiä naamoja, kuuluu olla DVD-levyinä.
Se on muuten jännä kun sanotaan cd-levy eli niinku compactdisc-levy ts. siinä on kaksi kertaa sana levy. Ja sitten sana moovssit kun puhutaan tanssiliikkeistä, jolloin on tulpamonikko kun moves on itsessään monikko ja sitten siihen perään suomeksi monikkomuoto niin käännettynä olis vissiin suurinpiirtein liikkeetkeet (tai liikkeets :doubtful:).
 
Se on muuten jännä kun sanotaan cd-levy eli niinku compactdisc-levy ts. siinä on kaksi kertaa sana levy. Ja sitten sana moovssit kun puhutaan tanssiliikkeistä, jolloin on tulpamonikko kun moves on itsessään monikko ja sitten siihen perään suomeksi monikkomuoto niin käännettynä olis vissiin suurinpiirtein liikkeetkeet (tai liikkeets :doubtful:).

Tuon perusteella voisi sanoa, että BR-levy on kuusi kertaa parempi. Paha vamma siinä on, että kasvokohtauksissa ei nähdä mitään taustalla. Ehkä jotain ihossa olevia ryppyjä.

Siksi valikoin elokuvia DVD:nä tai BR:nä.
 
Tuon perusteella voisi sanoa, että BR-levy on kuusi kertaa parempi. Paha vamma siinä on, että kasvokohtauksissa ei nähdä mitään taustalla. Ehkä jotain ihossa olevia ryppyjä.

Siksi valikoin elokuvia DVD:nä tai BR:nä.
Mun valikoinnit jää lähinnä siihen, ostanko dvd:nä vai jätänkö vallan ostamatta. Kun ei ole bluray-soitinta mulla.
 
Mun valikoinnit jää lähinnä siihen, ostanko dvd:nä vai jätänkö vallan ostamatta. Kun ei ole bluray-soitinta mulla.

Voivoi... Joululahjaksi annoin niille jääräpäille Blu-ray-soittimen, koska DVD kuolee parin vuoden kuluttua nopeasti. Koska omistan BR-levyjen lisäksi myös samassa kotelossa DVD-levyn.
 
Voivoi... Joululahjaksi annoin niille jääräpäille Blu-ray-soittimen, koska DVD kuolee parin vuoden kuluttua nopeasti. Koska omistan BR-levyjen lisäksi myös samassa kotelossa DVD-levyn.

Rohkenen olla eri mieltä tuosta dvd:n nopeasta kuolemasta. Sen verran paljon tulee vielä leffoja pelkästään dvd:llä, että en usko ihan parin vuoden kuluttua niiden kuolemiseen. Omat kokemuksetkin kertovat, että ei ihmiset ole dvd:iden ostamista vielä lopettamassa, vaan muutos on paljon hitaampi ku vhs:stä dvd:hen siirryttäessä. Ja syystäkin. Vhs->dvd-siirtymisessä oli kyse oikeasti merkittävästä erosta laadussa, dvd->bd ei lähellekään niin merkittävästä.
Itse ostan kyllä blu-raynä, mikäli hintaero dvd:hen ei ole kovin suuri. Tuo muutaman euron ero menettelee, mutta jos hintaero on kymmenen euron luokkaa, niin dvd lähtee mukaan.

Oikein hyvä puoli on se, että soittimet ovat alaspäin yhteensopivia, ja samaan soittimeen voi monesti tunkea vielä bd- ja dvd-levyjen lisäks musacd:itä, jpg-kuvia cd:illä tai tikuilla, mp3-filuja ym...
 
Juu BluRay ei ole lyönyt läpi kuten odotettiin, niin kyllä noi DVD:t vielä ainakin 10 vuotta myynnissä pysyy. Ei ole enää pornoakaan antamassa referenssiä mitä formaattia kannatttaisi käyttää. Pornon takia VHS voitti aikanaan BetaMax formaatin.
 
Rohkenen olla eri mieltä tuosta dvd:n nopeasta kuolemasta. Sen verran paljon tulee vielä leffoja pelkästään dvd:llä, että en usko ihan parin vuoden kuluttua niiden kuolemiseen. Omat kokemuksetkin kertovat, että ei ihmiset ole dvd:iden ostamista vielä lopettamassa, vaan muutos on paljon hitaampi ku vhs:stä dvd:hen siirryttäessä. Ja syystäkin. Vhs->dvd-siirtymisessä oli kyse oikeasti merkittävästä erosta laadussa, dvd->bd ei lähellekään niin merkittävästä.
Itse ostan kyllä blu-raynä, mikäli hintaero dvd:hen ei ole kovin suuri. Tuo muutaman euron ero menettelee, mutta jos hintaero on kymmenen euron luokkaa, niin dvd lähtee mukaan.

Oikein hyvä puoli on se, että soittimet ovat alaspäin yhteensopivia, ja samaan soittimeen voi monesti tunkea vielä bd- ja dvd-levyjen lisäks musacd:itä, jpg-kuvia cd:illä tai tikuilla, mp3-filuja ym...

Olen samaa mieltä, että sinun mukaasi BD on alaspäin yhteensopivia. Silti löytyy sellaisia elokuvia, jotka vaativat BD-levyjä kuin niitä tavallisia DVD-levyjä. En ennusta nopeaa DVD-levyjen kuolemisia, mutta omistamistani levyistä näkyy BD-levyt ja erikseen DVD-levy. Tämä vaan merkitsee DVD-levyille nopeaa kuolemista.
 
Uudelle läppärille on jo hetken aikaa ollut tarvetta, jotenka tällainen lähti tilaukseen:
f582129a75.jpg

Lenovo Thinkpad T430u
X1 carbon olisi tullut hieman liian kalliiksi jotenka tyytyminen on tähän halppisversioon :)

Ei toi halpis versio ole tuokaan.. Mulla on halpisversio eli E-sarjalainen.
 
Olen samaa mieltä, että sinun mukaasi BD on alaspäin yhteensopivia. Silti löytyy sellaisia elokuvia, jotka vaativat BD-levyjä kuin niitä tavallisia DVD-levyjä. En ennusta nopeaa DVD-levyjen kuolemisia, mutta omistamistani levyistä näkyy BD-levyt ja erikseen DVD-levy. Tämä vaan merkitsee DVD-levyille nopeaa kuolemista.

Kuului semmonen sähäkkä suhahdus kun tää ylitti hilseen. SHWOOOOSH!
 
Mikä helvetti noissa ThinkPadeissä oikeen maksaa?

Ne noi ominaisuudet kuten:
http://www.youtube.com/watch?v=d7cvi00OZDM

Lisäksi kun runko on hiilikuidulla vahvistettua magnesiumia niin hintaa tulee jo pelkistä materiaaleista. Sit on asentosensorit, jotka irrottaa kovalevystä luku/kirjotuspäät jos kone tärähtää. Tosin SSD-aikana toi ominaisuus aika tarpeeton. Thinkpadit on aitoja kannettavia. Ne tosiaan kestää kolinaa ja matkustusta.
 
Ylös