Lisäpainot menestyksen mukaan?

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Giffen:[ sanoi:
Miten se onkin, että vaikka F1 rypee tällaisessa suossa, jokaisen uudistus ehdotuksen tullessa se tietty porukka marisee aina vastaan...
Katsojaluvut ja mielenkiinto saattaa olla laskenut. Formulat ovat kuitenkin globaaleilla katsojaluvuilla mitaten edelleen yksi maailman seuratuimmista lajeista. Sponsorit ja autotehtaat syytävät lajiin edelleen miljardeja. Jos sitä haluaa suossa rämpimiseksi kutsua, niin kutsu.

Jos jossain olisi sellainen viisaus joka kertoisi varmuudella että tietyt rankat uudistukset nostaisivat lajin tästä "suosta", niin kyllä kai se jo olisi tehty. Sinäkin olet sitä mieltä että radikaaleja muutoksia tarvitaan, mutta mitä? Oletko ikinä pohtinut että on näet sellainenkin mahdollisuus, että huonojen uudistusten seurauksena laji uppoaa entistä syvemmälle tähän "suohon". Se että ihmiset täällä toteavat kyllästyneenä, että mikä tahansa on parempi kuin nykyinen järjestelmä, ei vielä johda yhtään mihinkään. Päivittelijöitä ja taivastelijoita kyllä riittää.

Enkä minä tarkoita että uudistuksia ei tarvita. Tarkoitan sitä että sen viisauden ja yhteisymmärryksen löytyminen voi olla todella vaikeaa, koska kukaan ei tiedä oikeita vastauksia esillä oleviin kysymyksiin.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Giffen:[ sanoi:
Miten se onkin, että vaikka F1 rypee tällaisessa suossa, jokaisen uudistus ehdotuksen tullessa se tietty porukka marisee aina vastaan...
F1 on kriisissä ja syitä on useita. Eikö nyt tarvittaisi radikaaleja ratkaisuja? Marisijoiden suusta kuullut sanat "ei kuulu F1-urheiluun" tarkoittavat vain, ettei tätä ole ennen ollut ja ennen oli hyvä. Mutta se vanha aika ei nyt vain palaa enää kuin videoiden muodossa. Nyt vain yksinkertaisesti tarvitaan radikaaleja ratkaisuja, joilla saataisiin pelastettua tämä laji. Menestyspainot eivät todellakaan ole hyvä ratkaisu, mutta aivan varmasti parempi kuin tämä nykyinen.
Elektroniikan (ja aerodynamiikan) rajoittaminen.... :dunno:
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
Ilmari: tarkoitan että olisi otettava jokin riskialtiskin mullistus, koska ei ole olemassa sitä kaikkia tyydyttävää täydellistä rankkaa uudistusta.:eek: Ehkä se muuttaa tämän viellä huonommaksi, mutta tällaisenaan tämä laji kuihtuu pois joka tapauksessa. :eek:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Giffen:[ sanoi:
Ilmari: tarkoitan että olisi otettava jokin riskialtiskin mullistus, koska ei ole olemassa sitä kaikkia tyydyttävää täydellistä rankkaa uudistusta.:eek: Ehkä se muuttaa tämän viellä huonommaksi, mutta tällaisenaan tämä laji kuihtuu pois joka tapauksessa. :eek:
Ei kannata ottaa liikaa paineita ja vastuuta... :thumbup:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Kallistun nyt sille kannalle, että menestyspainot sopivalla kertoimella olis ok. Saataisiin kisaa aikaan!!

Jos menestyspainot tulis tallipisteiden mukaan, tietenkin taktikoitais niin että Rubens olis tosi hidas ja jäis pisteittä, jotta säästyis painoilta jne. Pitäiskö sen olla kuljettajakohtainen sitten? Se olis jo liian epäreilua, koska huonokin kuski pärjäis paremmin. Ehkä paremman kuljettajan mukaan painoja? Jos tällä systeemillä sais sarjaan niin että ainakin pari tallia taistyelöis loppuun asti tasapäisesti, se olis toimiva. Mutteoi sen suinkaan pitäis nostaa minardia kärkitaisteluun.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Ei menestyspainoja, kiitos.

Mielummin kaikki varikkokäynnit pois, niin saatais kaikki autot viivalle yhtä painavina ja samanlaisilla renkailla. "tyhjänradan" -taktiikka ei tunnettaisi, vaan kaikki sijat pitäisi ajamalla ratkaista itse radalla.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Ei ne menestyspainot mitään muuttaisi, erot ehkä kaventuisivat mutta mahdottomuus noilla autoilla siltikin on edelleenkin ohittaa. Tarvitaan muutoksia autojen tekniikkaan jotta ohituksia olisi helpompi tehdä.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9310
Aikanaan esim. DTM/ITC-sarjassa menestyspainot kulkivat seuraavasti.

1. +15 kg
2. +12
3. +9
4. +6
5. +3
6. 0
7. -3
8. -6
9. -9
10. -12
11. tai huonompi (keskeytykset mukaanlukien) -15
Maksimipainot 50 kg

Samaa systeemiä käyttäen:

Schumi voittaa Australiassa, kun kaikki autot ovat vielä samanpainoisia. Malesiassa painoista on jo jonkin verran haittaa ja Schumi sijoittuu kolmanneksi. Bahrainissa tuloksena on neljäs sija, jonka jälkeen Imolassa hänellä on 30 kg lisäpainoa. Imolan kuudennen sijan myötä hän jatkaa samoilla painoilla myös Barcelonassa, jossa muiden lisääntyneet painot hidastavat heitä ja Schumi on jälleen kolmas. Monacossa Schumi kolaroi ja keskeyttää, joten painomäärä putoaa 15 kg:lla ja Nürburgringillä painoa on 24 kg.

Vastaavasti Räikkönen ottaa Australiassa kolmossijan ennen Malesian keskeytystä, joka nollaa painot. Bahrainissa Kimi ajaa voittoon, jota seuraa Imolan nelossija. Barcelonassa on vuorossa jälleen keskeytys, minkä jälkeen Kimillä on 6 kg lisäpainoa Monacossa. Monacossa Kimi on kolmas, joten Nürburgringille hän lähtee 15 kg:n ylimääräisen painolastin kera.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Taitaa vain kuitenkin olla niin että tuo 15kg ei taida sijoituksia ratkaista, mutta hyvinhän tuosta näki miten homma toimisi. :)
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
En edes viitsi lukea kommentteja. F1 on F1, ei mitkään lisäpainot kuulu tähän lajiin. Muutenkin yritetään tehdä keinotekoisesti lisäjännitystä kieltämättä tällä hetkellä yhden tallin hallitsemaan lajiin. Pidetään F1 F ykkösenä.
 
Ylös