Loeb ja Gronholm perustavat tallin?!

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
"Rallin kaksinkertaiset kuljettajien maailmanmestarit Marcus Grönholm ja Sebastian Loeb suunnittelevat yksityistallin perustamista ensi kauden MM-sarjaan." MTV3

Ei kai aprillipäivä tähän aikaan vuodesta ole.
Yllättävä käänne, jos näin tapahtuu, mutta mielenkiintoinen, jos tuo on oman Citikka-pohjaisen yksityistallin perustaminen on mahdollista.
En tiennytkään, että G. ja L. ovat näin hyviä kamuja keskenään!
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Kuten F1-forumin uutinen kertoo, Oreca on tallin takana, eikä se olis mikään Loeb & Grönholm Racing Ltd.

Ei sinänsä, kyllähän tossa Loebilla on Sonyn/Playstationin kautta "linkki" Orecaan, mut en nyt MTV3:sen sanoin väittäis että Loeb ja Grönholm sitä tallia on pystyyn yhdessä laittamassa.
 

Maddy

Active member
Liittynyt
20.9.2005
Viestit
31
- Lisäksi tehtiin sellainen esitys, että vuoden 2005 autoja käyttävissä tiimeissä, jotka ajavat MM-pisteistä, mutta eivät virallisena tehdastallina, autoja saavat ajaa vain sellaiset äijät, jotka eivät ole olleet viimeiseen viiteen vuoteen kuuden sakissa MM-sarjassa, Mahonen sanoo.

Eikös tuo tee aika selväksi, ettei Loeb-Grönholm kaksikko mitään yksityistiimiä tee...
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Maddy sanoi:
- Lisäksi tehtiin sellainen esitys, että vuoden 2005 autoja käyttävissä tiimeissä, jotka ajavat MM-pisteistä, mutta eivät virallisena tehdastallina, autoja saavat ajaa vain sellaiset äijät, jotka eivät ole olleet viimeiseen viiteen vuoteen kuuden sakissa MM-sarjassa, Mahonen sanoo.

Eikös tuo tee aika selväksi, ettei Loeb-Grönholm kaksikko mitään yksityistiimiä tee...
Valitettavasti tekee ...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Maddy sanoi:
- Lisäksi tehtiin sellainen esitys, että vuoden 2005 autoja käyttävissä tiimeissä, jotka ajavat MM-pisteistä, mutta eivät virallisena tehdastallina, autoja saavat ajaa vain sellaiset äijät, jotka eivät ole olleet viimeiseen viiteen vuoteen kuuden sakissa MM-sarjassa, Mahonen sanoo.

Eikös tuo tee aika selväksi, ettei Loeb-Grönholm kaksikko mitään yksityistiimiä tee...
Yhdellä belgialaisella rallisaitilla ainakin väitettiin artikkelissa, että Loeb ja Marcus välttää rajoituksen, koska kyseinen kuskien menestysmisrajoitus on tehty vain 2005 vuoden aktiivilukkoisille.

Edelleen ihmetyttää, että miten Japanin rallin aikana varikolla olisi vakuutettu asiaa, joka olisi säännöillä kielletty muutaman päivän päästä? Eikö noista uusista käänteistä vuoda jo etukäteen jotain tietoja? Citikka vois myös oallistua sarjaan nimellisesti, mutta käytännössä asiat voidaan hoitaa niin kuin nyt on aiottu: homma delegoidaan oregalle.
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Siinä teksti johon viittasin:

"This is a computer translation from Belgium

websitehttp://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=9894


WRC - revolutionary present for 2006 12.01 06-10-2005 There revolutionary proposals on table lie the WK reform rally as from 2006. Thus a constructeur two teams is able register which to score for the WK must of the marks and rijders no longer obtain the finish for is classified in the end result. Also JWRC would be reformed. Of S2000 in WRC provisionally no track is. The most striking proposal is the possibility for a constructeur 2 of registering and of letting teams score for the WK. Team M1 (Manufacturer 1) work with fixed rijders, who are genomineerd for the complete season. Team M2 (Manufacturer 2) can replace rijders, according to the nature of the rally and especially according to the available budgets. A constructeur does not have all 16 drive tests of the WK. M1 minimum 13 rally's must finish, M2 minima 10 the FIA try this way extend the WK, awaiting a winterseizoen as from 2007. The proposal for M1 and M2 would come of Citroën that according to reports for a super team works with Sébastien Loeb and Marcus Grönholm. In 2006, for privé-renstal (Oreca or Kronos) with Xsara's would drive the two-high rolling mill, sponsored by Sony PlayStation and Marlboro. At the return of Citroën sport in 2007, Loeb and Grönholm then end up for the official team. Next year Citroën the remunerations of the toprijders at its expense would take, whereas PlayStation and Marlboro cover the remaining costs. Meanwhile the plan for the super team of Citroën gets, however, more and more tegenwind of the remaining constructeurs, who fear being blown away in 2006, by privé-Xsara's. As a constructeur by privé-team are been correct is negative publicity and that wants Mitsubishi, ford, Skoda or Subaru does not have. In that respect a list it is presented essay of toprijders which with WRC's of 2005 and in former days cannot drive. Those WRC's have equipped with the complete electronic arsenal to differentiëlen and with water-cooled injection, which is prohibited as from 2006. Loeb and Grönholm to that "black" list would escape, because their Xsara will answer entirely to the rules for 2006th Philippe Bugalski have to meanwhile already are tested with spec 2006 Xsara. As from 2006 SupeRally-format would be still extended. Now rijders who burst out on Friday or Saturday can, the next day start again with 5 minutes sentence time for each test which them not have been possible drive. With SupeRally this season has already finished rijders in the points and did them sometimes improves then participants, who much all chronoritten have finished. But rijders who give up e.g. on Sunday during the very last test of the rally, are not fished out. That discrimination would disappear in 2006. Then of the - in spite of a task on Sunday - nevertheless classified would become, provided that its car in the closed fleet touches. However, the sentence time by missed test is doubled of 5 up to 10 minutes. JWRC are according to one of the proposals no longer exclusive for super 1600, but the category leaves as from 2006 also group n (except N4) and group a and Kitcars of less than 1600 cc. In the proposals nowhere a track of S2000 is. Toch some constructeurs (VW, fiat, Toyota) have already about S2000 developed. The reforms are presented on 26 October for approval to the world Council of the FIA. Wrc-commissie of the FIA have not been possible treat the proposals because the meeting of the commission which foresees yesterday was, to be crossed out."
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Mahonenhan kertoi myös seuraavaa: "Vuoden 2006 autolla voi ajaa vain autonvalmistajana siten, että on rekisteröitynyt koko sarjaan"

Eli eikö tuon voi käsittää myös niin, että 2006 speksin mukaisia autoja saavat käyttää vain tehdastallit, jotka ajavat täyden sarjan? Tästä tietystikin poikkeuksena Skoda ja Mitsu, joilla on se erikoislupa jättää kisoja väliin.

Toisaalta, jos yksityistallit eivät saa jatkokehittää 2005-mallin autoja, niin eikös se periaatteessa kiellä myös sen, että niistä poistettaisiin nuo aktiivilukot ja vesiruiskutus (eli tehtäisiin kauden 2006 sääntöjen mukaisia)?

Mitäänhän ei ole edes päätetty, ja muuta tietoa noista säännöistä ei taida oikein olla kuin nuo Mahosen kommentit (jotka voi olla osittain vähän eri asiayhteydestäkin), joten aikamoista arveluahan tämä vielä on.
 
Viimeksi muokattu:

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
Voi apua. Siis halutaan lisää teameja mukaan sarjaan, mutta sitten ei anneta niiden ajaa pisteistä. Yrittäkää nyt jo päättää edes mitä te haluatte siellä FIAt:ssa.

Yle:
"...Marcus Grönholm tai Sebastien Loeb eivät voisi jatkaa ensi kaudella MM-sarjassa nykyisten talliensa Peugeotin ja Citroenin autoilla yksityistalleissa.."

Sen verran pitää korjata tuon uutisen sanamuotoa, että totta kai äijät saavat ajaa missä heitä huvittaa. Se on sitten eri asia että annetaanko siitä pisteitä kuskeille tai teamille.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Juu, hiukan ihmetyttää tuo FIA:n politiikka. Sehän olisi ollut loistujuttu, jos Marcus ja Sebastien olisivat ajaneet yksityis-Xsaroilla. Näin sarjaan olisi saatu enemmän hyviä kuljettajia kilpailukykyisillä autoilla. Mutta katsotaan nyt kuinka tuossa asiassa tulee käymään.

Uusimmat huhut ovat viemässä Marcusta Fordille. Petter Solberg oli eilen sanonut norjalaiselle medialle, että Marcus oli toissapäivänä ollut tapaamassa Malcolm Wilsonia. Grönholmin kotisivuilla myös joku "John" kävi ilmoittamassa faktana, että Marcus menee Fordille.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Valde sanoi:
Uusimmat huhut ovat viemässä Marcusta Fordille. Petter Solberg oli eilen sanonut norjalaiselle medialle, että Marcus oli toissapäivänä ollut tapaamassa Malcolm Wilsonia. Grönholmin kotisivuilla myös joku "John" kävi ilmoittamassa faktana, että Marcus menee Fordille.
Olisipa totta! Fordin uusi WRC on niin komia, että sen on pakko olla nopea! :)
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Onko Subarun mies Solberg kovinkin läheinen Malcomin kanssa kun tietää kuka sillä käy kylässä :D
Rupee nää "huhu" oleen ihan formula luokkaa...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Mutku sanoi:
Onko Subarun mies Solberg kovinkin läheinen Malcomin kanssa kun tietää kuka sillä käy kylässä :D
Rupee nää "huhu" oleen ihan formula luokkaa...
No luuletko, että Solberg lämpimikseen keksii noita juttuja? Lol

Tiedonhan Petter on voinut saada miljoonaa reittiä. Vaikka Marcukselta itseltään tai veljeltään Henning Solbergilta, kuka Fordiin on suhteita luonut.
 

Maddy

Active member
Liittynyt
20.9.2005
Viestit
31
Kaipa tämän voi tähän topikkiin laittaa..
tbk.flame.dk sivuilla oli tällanen aika kiintoisa keskustelun avaus...

WRC has opened an investigation, regarding the stone that caused Solberg to crash in Rally Japan.

The stones weight was 22 kilogram Surprised , and it's pretty obvious that it was placed on the racing line on purpose. The scenery at the place where the accident happened, is flat, and the stone could not have "rolled" onto the road.

WRC will start the investigation promptly, and among other things take a close look at the onboard cameras on all the rally cars that were passing this particular point on the stage, to see whether a person or a group of persons placed in on the road during the rally...

Aika perseestä on meininki, jos tollasta tosiaan on tapahtunut. Kyllähän noita vuosien varrella on sattunut, mutta heti Englannin tapahtumien jälkeen...
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Mihin Ilta-Sanomat perusti tietonsa ettei Wilson pysty palkkaamaan Grönholmia? Onko niillä muka rahat vähissä vai?
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Maddy sanoi:
Kaipa tämän voi tähän topikkiin laittaa..
tbk.flame.dk sivuilla oli tällanen aika kiintoisa keskustelun avaus...

WRC has opened an investigation, regarding the stone that caused Solberg to crash in Rally Japan.

The stones weight was 22 kilogram Surprised , and it's pretty obvious that it was placed on the racing line on purpose. The scenery at the place where the accident happened, is flat, and the stone could not have "rolled" onto the road.

WRC will start the investigation promptly, and among other things take a close look at the onboard cameras on all the rally cars that were passing this particular point on the stage, to see whether a person or a group of persons placed in on the road during the rally...

Aika perseestä on meininki, jos tollasta tosiaan on tapahtunut. Kyllähän noita vuosien varrella on sattunut, mutta heti Englannin tapahtumien jälkeen...
En kyllä yhtään ihmettele jos noin on käynyt, niin oudosti se kivi näytti olevan siinä paikassa. Kaipaisin muiden kuskien kommentteja, näkikö bossa tai loeppi koko kiveä ajaessaan paikan ohi?
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Grönholm Fordille Ruutulipun mukaan. Sopimus julkistetaan alkuviikosta.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Bossen kannalta hyvä uutinen, mutta koko Rallin kannalta ei. Jos Loebin ja Bossen yhteinen talli olisi toteutunut olisi jäänyt enemmän paikkoja vapaaksi muille kuskeille.
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Tänään se on sitten julkaistu Bossen kahden vuoden soppari Fordille. :thumbup:
 
Ylös