Laura Peuhkuri esitti julkisesti tyytymättömyyttään Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Päivi Räsästä kohtaan tämän viikon Ylen A-Studiossa.
Hän kertoi, että puolueessa ollaan yleisesti tyytymättömiä Räsäsen toimintaan. Peuhkuri kertoo Iltalehdelle, että puolueen luottamus Räsäseen on horjunut.
- Luottamus pitäisi palauttaa puoluejohtoon ja se onnistuu uuden puheenjohtajan valinnalla, Peuhkuri sanoo.
Syvästi uskovainen varapuheenjohtaja sanoo, että Jumala on kertonut hänelle, kuka seuraava Kristillisdemokraattien puheenjohtaja on.
Twiitit hämmästyttävät
Laura Peuhkuri on A-Studion jälkeen twiitannut aktiivisesti.
Hän kirjoitti muun muassa: "Olette varmaan monet hämmentyneet siitä, mistä A-studio sopassa on kysymys. Siinä on kyse Elävän Jumalan tuomiosta."
Peuhkuri selittää twiittiään sillä, että korkeammalta taholta hänelle on kerrottu, että nyt Suomen kansalla on viimeinen hetki katsoa, onko perustettu usko vääriin jumaliin vai oikeaan Jumalaan.
- Olen saanut kutsun Jumalalta, että aika käy vähiin, Peuhkuri sanoo.
Twiittailu on herättänyt närää niin kristillisdemokraateissa kuin tavallisissa sosiaalisen median käyttäjissäkin.
- Puolueen jäsenet ovat kyselleet, että olenko minä seonnut ja mihin tähtään twiiteilläni. Twiittini eivät ole omia ajatuksiani, vaan sitä, mitä minulle sanottiin korkeammalta taholta, Peuhkuri sanoo.
"Ei eletty usko sydämessä"
Peuhkuri sanoo, että hänen mielestään Kristillisdemokraattisessa puolueessa on tehty keinotekoista eroa uskonnon ja politiikan välille. Hänen mielestään puolueessa ajatellaan entistä vahvemmin, että uskonnollisuus ei kuulu politiikan tekoon.
- Puolueessa olemme alistaneet uskon palvelemaan omia tarkoitusperiämme, eikä olla eletty usko sydämessä, Peuhkuri perustelee.