Kaksi lähintä kauppaa - joissa siis myös eniten käyn - ovat Euromarket ja Siwa. Tosin tuo veto ei liikauta minua mitenkään, koska ainut maito, jota ostan on HYLA-maito. Ja sitäkin erittäin harvoin.Suomen Lähikauppa on lopettanut Valion maitojen myynnin. Maaliskuun alusta lähtien Siwojen, Valintatalojen ja Euromarkettien valikoimasta ovat poistuneet Valion rasvaton maito, kevyt maito, täysmaito, ykkösmaito sekä kahvi- ja kuohukermat.
Mainitsemassasi Siwassa ei ole tullut käytyäkään sen jälkeen, kun muutin pois siitä naapurirapustasi :thumbup:Hyvää oli Ingmannin ykkösmaito. Suonenjoella tehty. Oli halvempaa lähi-Siwassa kuin Valion ykkösmaito lähimmässä K-marketissa. Kahvikermaakin ostin, on Hämeenlinnassa tehty.
Mun mielestä se Lidlin rasvaton maito oli erinomaisen hyvää. Ja haju- ja makuaistiin sitä kannattaa luottaa eikä siihen päivämäärään, itse saatan juoda 3-5vrk päiväyksen jälkeistä maitoa (jos purkkia ei ole avattu) ja puuroon sellanen menee ilman että huomaa mitään.
Valion maito taas on ollut viime vuosina jotenkin mautonta.
Eli maito tulee Valion Riihimäen 'tehtaalta'.:ahem::ahem:Suomalaistuva Lidl Suomi Ky
[muokkaa] Elintarvikelajitelma ja tiedottaminen
Lidlin valikoima ei ollut Suomessa aluksi kovin laaja ja kotimaisten elintarvikkeiden suhteellinen osuus oli alussa pieni.[12] Tästä syystä sitä aluksi käytettiin lähinnä vain täydennysostospaikkana tarjousten vuoksi. Lidlistä tuli keskieurooppalaisen tuonnin vuoksi myös alkuvaiheissaan edullinen juomien ostopaikka. Lidl esiintyi alkuaikoina erittäin matalalla profiililla, mikä näkyi siinä, ettei yrityksestä annettu juuri haastatteluja.
Alussa kotimaisia tuotteita olivat lähinnä leivät, maidot, lihat, kananmunat ja vihannekset.[12] Lidlin omilla tuotemerkeillä varustetut kotimaiset tuotteet tunnistaa omasta siniristilippulogosta. Lidlin Milbona tuotemerkillä myytävän maidon valmistaa Valio.[14] Myöhemmin Lidlin tuotevalikoima on täydentynyt suomalaisilla elintarvikkeilla ja myyntiin on tullut myös reilunkaupan tuotteita.[7] Suomalaistuotteita myös menee Lidlin myymäläverkon kautta ainakin Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan, ja myös Saksaan on mennyt koe-eriä.[3]
Ilmankos Valiolla on varaa pitää korkeaa hintaa, kun pystyvät erottelemaan alemman laatuluokan tuotteet Lidliin ilman maineen menetystä. Perustan väitteeni lyhyisiin parasta-ennen päiväyksiin.Eli maito tulee Valion Riihimäen 'tehtaalta'.:ahem::ahem:
Oho! Oisko maistunut siksi paremmalta, että ostin pieni pelko (ennakkoluulo) persiissä että mitähän kuraa on? Tai kun oli halapaa!Eli maito tulee Valion Riihimäen 'tehtaalta'.:ahem::ahem:
Kyllä se on eri makuista kun tarkemmin aloin miettiämään. Mä olen maidon suurkuluttaja ja tunnen mölkit. Vajaa kolme litraa menee päivässä kurria. Veikkaisin jotain eroavaisuutta valmistusvaiheessa.Ilmankos Valiolla on varaa pitää korkeaa hintaa, kun pystyvät erottelemaan alemman laatuluokan tuotteet Lidliin ilman maineen menetystä. Perustan väitteeni lyhyisiin parasta-ennen päiväyksiin.
Kesällä ruukasin ajaa Toholammin ja Sievin kautta kun huvilalta Vihantiin palasin. Siellä on kyllä isoja karjatiloja.K-kaupasta tarttuu mukaan jos siellä on niin Pirkka maitoa, on parempaa kuin Valion vastaava ja sekin on tehty Suomessa. Muistaakseni Toholammilla tai Sievissä.
mä voin heti sanoa kolme:Jo lapsena ihmetytti Valion maitomainokset kun en ole törmäänyt kaupaan, jossa olisi eri merkkisiä maitoja, että todellisuudessa olisi joutunut valintatilanteeseen, ottaako Ingmannia vaiko Valiota.
kyllä juuri näin.Siis esim. rasvatonta maitoa on eri merkkisiä samassa kaupassa![]()
En ole täkäkäisissä Citymarketeissa kyllä törmännyt. Jotain erikoismaitoja (yöllä lypsettyä tms.) kyllä on eri valmistajilta.
Taivaanrantaako alat maalaamaan?Kattelin tänään Bauhaussissa mitä maaleja siellä on.
Löytyy: Tikkurila, Sadolin, Teknos ja Teknoksen valmistama Bauhausin 'own label' maali Swing color.
Että on mistä valita.![]()
En mä mitään maalaile vaan observoin tuota tilannetta Baukkarissa. En ihan hiffaa mitä järkeä tuossa (maalimerkkien määrässä) oikein on?:thumbfh:Taivaanrantaako alat maalaamaan?