Antsa Rieppo
Well-known member
Paita -30%
Satasesta sais 30 alea, jolloin 50 saa 15. -> 35
Satasesta sais 30 alea, jolloin 50 saa 15. -> 35
Mutta pitäähän ennen tuota laskutoimitusta ensin laskea se, että paljonko jää jäljelle, kun 30 pinnaa vähennetään:wink:Vissiin helpointa, tai ainakin vähiten välivaiheita vaativaa, olisi laskea suoraan se hinta eli jäljelle jäävä 70% (7*5).
Mää laskin, niin että 10 prosenttia 50:stä on 5 euroa, niin 3 x 10 % = 30 % -> 3 x 5 EUR = 15 EUR.Satasesta sais 30 alea, jolloin 50 saa 15. -> 35
Nuo iltapäivälehdistön matikkapulmat nyt on pääasiassa tarkoitettu perussuomalaisten äänestäjille.
Komp. Jos tollasia joutuu laskemaan, kannattaa jättää ostamatta.Itse lyön rahat tiskiin ja kävelen kaupasta ulos ostamani tuote mukanani.
Kassakone laskee.
Voisin lyödä vetoa, että vähän harjataan korkeintaan.Tuleekohan Lenita Toivakalle lähdöt kun Harakka vei nyt ihan kuusnolla.
Itse asiassa Toivakka rikkoi perustuslain pykälää 31.Harakka - Toivakka (Torakka - Haivakka) mittelössä lie enämpi kyse räksytyksestä. Tuli paikka niin Harakka laukoi, vaikka Toivakka ei sinällään ole tehnyt mitään laitonta. Nykyisen moraalikoodin mukaan toki kyseenalaista toimintaa, kai.
Heidi Hautalalle tuli lähtö ovisilmägaten takia. Vai tulikos se siitä juuri? Oli hankkinut ovisilmän ulko-oveensa pimeästi maksaen, koska olisi ollut niin vaivalloista maksaa palkka oikein. Perin noloa naiselta, joka on jaksanut saarnata toisille sormi pystyssä.
Ville Niinistö ajeli laittomasti Ruotsin rekisterissä olevalla autolla kuukausikaupalla. Ei seurannut mitään. Antti Rinne on narahtanut useamman kerran siitä, että on mennyt omat ja firman rahat sekaisin. Ei seurauksia, ei edes paheksuntaa. Ehkäpä Toivakkakin selviää kuivin jaloin.
Vai rikkoiko sentään? Lainaus aina luotettavasta Iltalehdestä:Itse asiassa Toivakka rikkoi perustuslain pykälää 31.
Rikkoiko Toivakka 31 pykälää raivostuessaan Harakalle? Valehtelijaksi syyttäminen on eduskunnan kirjoittamattoman koodin vastaista, mutta ei lainvastaista. Jos taas valehetelu tai muunnellun/väritetyn totuuden puhuminen eduskuntasalissa on lainvastaista, on syytteessä varmaan koko salillinen väkeä.Harakka ei halua kommentoida asiaa enempää.
- Tämä on siirtynyt sellaiseen vaiheeseen, ettei asia ole minun käsissäni. Tämä on nyt eduskunnan asia kokonaisuudessaan. Tässä on nyt käynyt selväksi asia, joka henkilökohtaisesti on ollut tärkeää, että itse puhuin totta ja valehtelusyytös oli paitsi 31 pykälän vastainen myöskin itsessään perusteeton.
Perustuslain 31 pykälän mukaan kansanedustajan tulee esiintyä vakaasti ja arvokkaasti ja loukkaamatta toista henkilöä. Varapuhemies Paula Risikko (kok) huomauttikin ministeri Toivakkaa kielenkäytöstä valehtelusyytöksien jälkeen.
Harakka ei aio itse vaati eduskunnalta toimenpiteitä valehtelusyytteiden vuoksi.
- Tämä asia ei ole enää käsissäni.
PerustuslakiItse asiassa Toivakka rikkoi perustuslain pykälää 31.