Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KEVÄTKAUSI 2016

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Örfil

Guest
Kännykkä vie kävelijänkin huomion
http://yle.fi/uutiset/jos_twiittaat_et_aja/8742689

Artikkelin pääasia on että jos twiittaat, et aja. Mutta, sivuasiaan: tässä päivänä eräänä olin auton kanssa liikennevaloissa ja pälyilin jalankulkijoita. Joko se oli sattumaa tai ei, mutta liki jokainen kävelijä näpelöi puhelintaan ylittäessään suojatietä. Näky oli suorastaan absurdi. Niin on nykyään kaikki ihmiset tuon pirun puhelimen kimpussa ja joka paikassa. Ollut jo muutaman vuoden, kun älärit yleistyivät kertaheitolla.

Jokusen kerran olen tullut autolla valoihin, jossa sekä jalankulkija että autoilija voivat mennä yhtä aikaa ja kadun ylittäjä on katsellut kävellessään vain puhelinta, ei liikennettä lain.
Siihen kun lykätään puhelinta näpräävä autoilija tai että käveleekin päin punaisia niin PAM!

Aijaijai!

Örfil

Guest
Mitenkä palvelualojen ammattiliitto nyt tähän taas liittyy?
Siten, että kun se taas ilmestyi ruokapöydällemme ja kommentoin vaimolle että "tuokin pirun kommunistilehti taas tuossa", niin koimme kireitä hetkiä ja ilmeitä yhteisellä aamukahvilla ;)
Vaimo on PAMin jäsen.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Siten, että kun se taas ilmestyi ruokapöydällemme ja kommentoin vaimolle että "tuokin pirun kommunistilehti taas tuossa", niin koimme kireitä hetkiä ja ilmeitä yhteisellä aamukahvilla ;)
Vaimo on PAMin jäsen.
:D

Näköjään vihervassarit olleet häiriköimässä Sipilän puhetta. "Itä-Suomen vihreän vasemmiston järjestämä mielenosoitus vastusti pääministeri Juha Sipilää (kesk), joka tuli puhumaan Itä-Suomen yliopiston Carelia-saliin."

Viimeksi muokattu:

Ykkösnick

Heh, Massa!
Sijainti
Kerros 107
Nyt Axl jätkä on kehoittanut "uhreja" olla tekemättä rikosilmoituksia. Lähde iltapulut.

Axl sitä ja Axl tätä. Kiitos ei! Ei lisää tätä häntäheikkiä. Kyseisen pöljäkkeen edesottamukset eivät järin paljon kiinnostaisi. AXL.

Kait tuo on jotain muuta kuin kehoitus, kun uhataan laittaa kaikkien noiden naikkosten naamakuvat ja nimet julkisuuteen. Kas kun ei itse videoita uhannut julkaista.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001138369.html

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kait tuo on jotain muuta kuin kehoitus, kun uhataan laittaa kaikkien noiden naikkosten naamakuvat ja nimet julkisuuteen. Kas kun ei itse videoita uhannut julkaista.
ÄÄÄKSEEEL! Uutisesta en saanut käsitystä, että heppu olisi asian noin suoraan ilmaissut. Välikäsien kautta tämä tieto.
"Hän kehotti kertomaan ryhmän jäsenille, että ei kannata paisutella tai juoruta enempää, koska siitä seuraisi nimiemme ja naamojemme päätyminen lehtien sivuille, yksi naisista kertoo."
Tokihan on mahdollista, että media itse kertoisi naikkosten nimet (ennemmin tai myöhemmin). Se pidetäänkö tuota sitten uhkailuna voi olla kiinni niiden viestien tarkemmasta sisällöstä jne.
Mutta joo tämä aiheesta ÄÄKSEEEL.

Örfil

Guest
Niin, sain käsityksen että lehdet väänsi jutun uhkailuksi, kun Ääxl totesi (mielestäni) että ei elämöidä asialla, vaan hoidetaan tämä viranomaisteitä, ei julkisuudessa.

Aika soppa, lopulliset juonenkäänteet selvinnevät takuulla myös lehdistön kautta. Summa summarum: jos oma kulli vie miestä, se ei pääty yleensä hyvin. Erityisesti julkimomiestä.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
ÄÄÄKSEEEL! Uutisesta en saanut käsitystä, että heppu olisi asian noin suoraan ilmaissut. Välikäsien kautta tämä tieto.

Tokihan on mahdollista, että media itse kertoisi naikkosten nimet (ennemmin tai myöhemmin). Se pidetäänkö tuota sitten uhkailuna voi olla kiinni niiden viestien tarkemmasta sisällöstä jne.
Ai nämä uhrit on nyt sitten naikkosia? Mitäs väärää ja laitonta he ovat tehneet?

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ai nämä uhrit on nyt sitten naikkosia? Mitäs väärää ja laitonta he ovat tehneet?
Onko naikkonen rikollisen synonyymi? :rolleyes:

Eiväthän nuo naikkoset mitään laitonta ole tehneet. Väärästä sulhokandidaatista ei tule rangaista millään tavoin. Siinä on tosin riskinsä, jos lähtee playerin "mökille kylään".
Itsehän en olisi lähtenyt Axlin kainalossa yöklupilta häsläämään. Olen tosin vähän eri sortin naikkonen.

Käytin samaa naikkonen -sanaa, kuin ykkösnick, mutta olisin alunperin voinut käyttää itsekin vallan hyvin sitäkin. Jostain syystä "uhri" meni lävitse, mutta naikkonen toistettuna ei sit mennytkään....:D

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
"Jone - muu Suomi" - termistö on kieltämättä joskus haastava ja sen kanssa on hyvä olla tarkkana :thumbup:

Zoe

Maagikko, noituja
Sijainti
Nollola
Naikkonen = kevytkenkäinen/epäsiveellinen nainen. Tästä sävystä olisi ihan hyvä olla tietoinen, jos sanaa meinaa käyttää.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä

Mun miellestä tuon Axl'n viestillä pyritään nimenomaisesti painostamaan uhrit jättämään syytteen nostamatta, kyseessähän on asianomistajarikos. Niistähän ei voi nostaa syytettä ilman asianomistajan vaatimusta kuin erittäin painavista syistä. Suomessa media ei julkaise asianomistajien nimiä ja kuvia kuin poikkeustapauksissa, tämä tapaus ei varmasti ole sellainen, jossa julkaisu olisi perusteltua. Asianomistajien tietojen julkaisusta tulisi varmasti moitteet JSN'ltä ja korvausvaatimukset asianomistajilta. Lisäksi media syyllistyisi rikokseen ykistyiselämää koskevan tiedon levittämisestä, jolloin rikosoikeudellisia sanktioita tulisi toimittajalle ja päätoimittajalle. Toisaalta voi pitää hyvinkin mahdollisena, että nimet ja kuvat leviäisivät SoMessa ja MV-lehden tapaisessa paskamediassa, niissäkin tiedon levittäjä syyllistyisi rikokseen.

Niin, sain käsityksen että lehdet väänsi jutun uhkailuksi, kun Ääxl totesi (mielestäni) että ei elämöidä asialla, vaan hoidetaan tämä viranomaisteitä, ei julkisuudessa.
Olet väärässä Axl nimenomaisesti yrittää saada asianomistajat olemaan nostamatta syytettä.

Sitä olen ihmetellyt kuinka krittikittömästi Axl'n väite aktien nauhoittamisesta perättömiä raiskaussyyteitä vastaan on usein nielty. Hänhän väitti tuon olleen ainoa motiivi ja ettei hän itsekään ole katsonut niitä, eikä myöskään ole näyttänyt videoita muille. Kuinka uskottava tuo väite on? Millä perusteella väitteitä on syytä uskoa?

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Mun miellestä tuon Axl'n viestillä pyritään nimenomaisesti painostamaan uhrit jättämään syytteen nostamatta, kyseessähän on asianomistajarikos. Niistähän ei voi nostaa syytettä ilman asianomistajan vaatimusta kuin erittäin painavista syistä. Suomessa media ei julkaise asianomistajien nimiä ja kuvia kuin poikkeustapauksissa, tämä tapaus ei varmasti ole sellainen, jossa julkaisu olisi perusteltua. Asianomistajien tietojen julkaisusta tulisi varmasti moitteet JSN'ltä ja korvausvaatimukset asianomistajilta. Lisäksi media syyllistyisi rikokseen ykistyiselämää koskevan tiedon levittämisestä, jolloin rikosoikeudellisia sanktioita tulisi toimittajalle ja päätoimittajalle. Toisaalta voi pitää hyvinkin mahdollisena, että nimet ja kuvat leviäisivät SoMessa ja MV-lehden tapaisessa paskamediassa, niissäkin tiedon levittäjä syyllistyisi rikokseen.

Olet väärässä Axl nimenomaisesti yrittää saada asianomistajat olemaan nostamatta syytettä.

Sitä olen ihmetellyt kuinka krittikittömästi Axl'n väite aktien nauhoittamisesta perättömiä raiskaussyyteitä vastaan on usein nielty. Hänhän väitti tuon olleen ainoa motiivi ja ettei hän itsekään ole katsonut niitä, eikä myöskään ole näyttänyt videoita muille. Kuinka uskottava tuo väite on? Millä perusteella väitteitä on syytä uskoa?
Jipsin kanssa samaa mieltä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.