Se 60km voi olla melko ratkaiseva, kun meren vaikutus häviää. Onhan jo Kaisaniemen ja Helsinki-Vantaan lämpötiloissa usein asteen/asteiden eroja.Voi voi mitä kun Pukkilassa hiihdetään liikuntatunneilla. JA VAIN 60KM HELSINGISTÄ.
Se 60km voi olla melko ratkaiseva, kun meren vaikutus häviää. Onhan jo Kaisaniemen ja Helsinki-Vantaan lämpötiloissa usein asteen/asteiden eroja.Voi voi mitä kun Pukkilassa hiihdetään liikuntatunneilla. JA VAIN 60KM HELSINGISTÄ.
Määrittele 'osaa hiihtää'. Varmaan pystyssä kaikki pysyy ainakin tasamaalla 'kävelytyylillä', mutta sujuvaa tekniikkaa ei välttämättä ihan 10 minuutissa opi.60-70 prosenttia inttiin menevistä osaa hiihtää? Onko tuo nyt sitten hyvä tilanne? Opetetaanko niille 30-40 prosentille ensitöiksi siellä hiihtoa?
:doubtful:
Vaan kun ei pysy Puhumattakaan siitä, että vastaan tulee 15cm korkea mäki.Määrittele 'osaa hiihtää'. Varmaan pystyssä kaikki pysyy ainakin tasamaalla 'kävelytyylillä', mutta sujuvaa tekniikkaa ei välttämättä ihan 10 minuutissa opi.
Saaristossa mitään lunta edes ollut, jäätä kyllä riitti kun oli vuosikymmenen kovin pakkastalvi. Onneks sai olla alokas kesällä, eikä joutunut mihinkään Rovajärven leirille talvella.Ei meitä invakomppanian töhöjä ainakaan pistetty hiihtämään:alppu:
Omassa saapumiserässä noita ainakin oli useampia, jotka eivät osanneet hiihtää lainkaan. Intin hiihtoreissut oli tästä syystä kyllä aivan loistavaa settiä, harvoin saa nauraa niin sydämmensä pohjasta. Yllättävän vaikeeta se pystyssä pysyminen voi olla.
Milläs hiihdät, jos ei ole lunta? Niin.
Nimittäin rullasuksilla. :idea:Suksilla.
True polli waits...Asiaan liittyvän pollin paikka voisi olla. Itsehän en tosin vielä pollineitsyydestäni luovu tässä vaiheessa forum-uraani.
Kuva Juttutiedeuutiset sanoi:”Talvisaikaan sattuu 2 500 - 3 500 ylimääräistä kuolemantapausta”
Suomessa kuolemia sattuu vähiten, kun vuorokauden keskilämpötila on noin +14°C. Kuolemantapausten määrä lisääntyy loivasti lämpötilan laskiessa. Haitat ovat määrällisesti merkit*täviä, koska vuodesta valtaosa kylmää aikaa.
Kylmyyskin toki tappaa: vuosittain 70–80 ihmistä, ja luku on pitkän ajan kuluessa kasvanut. Yksittäisistä tekijöistä varottakoon lumipyryä, sillä kuolemantapaukset lisääntyvät lumisateen jälkeen. Äkkikuolemat liittyvät silloin usein lumenluontiin. Myös talvikaudella yleiset virus- ja bakteeri-infektiot aiheuttavat sydänkohtauksia etenkin iäkkäillä ja sairailla.
Professori Simo Näyhä (Oulun yliopisto, Työterveyslaitos) kertoi esitelmässään talvitutkimuspäivillä Kolilla, että talvella tapahtuu 2500 – 3500 ylimääräistä kuolemantapausta, joiden katsotaan johtuvan ”normaalista” syystä, esimerkiksi sydäntaudista, aivohalvauksesta tai hengityselintaudista. Taustalla ovat Näyhän mukaan kuitenkin kylmyyden suorat tai epäsuorat vaikutukset.
Ongelman aiheuttanee elimistön lämmönsäätely kylmässä. Elimistö säästää lämpöä supistamalla pintaverisuonia, jolloin verenpaine nousee, verta kasautuu kehon sisäosiin, veren pienimolekyyliset aineosat siirtyvät soluvälitilaan ja hyytymistä edistävien tekijöiden pitoisuudet lisääntyvät. Nämä mekanismit saattavat johtaa sairaskohtaukseen ja kasvattavat esimerkiksi veritulppavaaraa.
Näyhä muistuttaa, että suomalaiset suojaavat päänsä, kätensä ja alaraajansa paremmin kylmältä Suomessa kuin vaikkapa Englannissa ja pysyttelevät ulkona liikkeessä. Hän varoittaa, ettei kylmältä suojautumisen kulttuuri saa rappeutua ilmaston lämmetessä.
Junasta putosi ulostetta uuden BMW:n päälle
30.11.2009 09:10
Autoilija koki melkoisen yllätyksen Rovaniemellä ajaessaan rautatiesillan ali uudenkarhealla Bemarillaan. Auton päälle putosi junan vessasta iso läjä ihmisen ulostetta vessapareineen kaikkineen.
Tapaus sattui viime viikon torstaina. Juna oli vanhan rautatiesillan päällä pysähdyksissä, kun vuoto tapahtui.
- Se putosi keskelle tuulilasia paperin kera. Olemme juuri ostaneet tuliterän Bemarin, ja siihen se läsähti. Kaverini asuu sillan vieressä olevassa kerrostalossa, jonne ajoimme. Juna oli täynnä sotilaita. He varmasti kuulivat, kun huusin täysillä, että tämä on ihmispaskaa! nainen kertoo Ilta-Sanomille.
Hopeanharmaa auto piti käydä pesettämässä kahteen otteeseen, jotta jäljet lähtisivät. Naisen miehen untuvatakkikin likaantui puhdistuksen yhteydessä.
- Pesunkaan jälkeen se ei lähtenyt autosta. Jouduimme hinkkaamaan autoa liinoilla. Käytämme auton vielä sisäpesussa, koska sisällä haisee paska.
Nainen on reklamoinut tapauksessa VR:lle.
- He soittivat ja lupasivat laittaa meille korvaushakemukset. VR:ltä ei kuitenkaan tiedetty, kuka tämän korvaa. Onko se puolustusvoimien vai radan siivoojien korvattavissa. Periaatteessa sen paskan kuuluisi jäädä radalle, eikä tippua sieltä läpi.
Hän on pöyristynyt siitä, kuinka VR laskee junista ulosteet vielä kiskoille.
- Miten on mahdollista, että vielä vuonna 2009 ulosteet tippuvat raiteille?
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1792355
Eli ilmaston lämpeneminen onkin vain hyvästä!
Meinasin postata saman uutisen linkinToimii kuin junan vessa.
Uutinen aiheutti minussa lapsenomaista tirskahtelua. Myös paska-sanan käyttö uutisessa on minusta erittäin hieno asia. Amerikassa tähän ei pystyttäisi!Toimii kuin junan vessa.
Meinasin laittaa saman Aamulehdestä. Tuoksuu varmaan kivasti kun jötkäle ilmastointikanavassa. Untuvatakkikin likaantui liinalla puhdistaessaToimii kuin junan vessa.
Ei ne Amerikoissa varmasti edes ymmärtäisi paska-sanaa.Myös paska-sanan käyttö uutisessa on minusta erittäin hieno asia. Amerikassa tähän ei pystyttäisi!