Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / SYYSkausi '11

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Aaa, ympärivuorokautisesta kevyestä olosta ja jatkuvasti pienenevästä ruuantarpeesta+vaatekoosta pitäisi potea huonoa omatuntoa.
Ei vaan luonnon tuhoamisesta. Sä syöt liito-oravia ja laitat delfiiniä tankkiin. Pukeudut joutseneen ja pandoja vedät turpaan ihan huvikseen. Ihme jätkä oot kyllä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kuten jo jossain muuallakin mainitsin, että olisiko muka sokeri- ja viljateollisuus tuota sitten tukeneet. Rahaa kun tutkimuksiin on kuitenkin jostain saatava, niin on varmaan ihan normaalia että ne, jotka kokevat ehkä saavansa tutkimuksesta jotain hyötyä, sitä myös rahoittavat. Kuten taas se mustamaalaus, jota rahoittavat sokeri- ja viljateollisuus.

Puolueetonta tutkimusta ei suomessa ainakaan voida tehdä missään THLässä, vaikka syytä olisikin koska *pohjois-karjala projekti*
Sepä se. Hiton pk-projekti. Tulee kummittelemaan vielä pitkään. Siellä on puska pääjehuna ja on valinnut alleen ja seuraajikseen samanlaiset idiootit. No onneksi ei ole vielä tehty mitään järjetöntä kuten laitettu tyydyttynyttä rasvaa verolle niin kuin Räsänen jokunen vuosi sitten ehdotti.

Viljateollisuus tukee täysjyväviljatutkimusta. Sitä voi miettiä että miten viljateollisuus on vaikuttanut kun Suomessa suositaan täysjyväviljaa, rasvattomia maitotuotteita ja vältellään tyydyttynyttä rasvaa. Koko ajan vaan tulee tutkmuksia siitä että rasvaiset maitotuotteet suojaavat sydäntaudeilta ja diabetekselta. Tyydyttyneet rasvat on todettu vaarattomiksi ja vähähiilarinen ruokavalio terveellisemmäksi sydäntautien ja diabeteksen suhteen (nämä on ne meidän kansantaudit). Sen sijaan että nämä uudet tutkmukset näkyisivät suosituksissa meillä nojataan (uskomus)tietoon 1950-luvun tutkimuksista, jotka ovat peruja jenkkien viljateollisuuden lobbauksesta.

Niin ja amerikkalainen lihateollisuus alkoi tukea karppi-tutkimuksia vasta sen jälkeen kun alkoi olla viitteitä siitä että se on parempi vaihtoehto. Sitä ennen viljateollisuus on tukenut nykyistä mallia jo vuosikymmenet.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8224
Ei vaan luonnon tuhoamisesta. Sä syöt liito-oravia ja laitat delfiiniä tankkiin. Pukeudut joutseneen ja pandoja vedät turpaan ihan huvikseen. Ihme jätkä oot kyllä.
Oluenkin vetämisen olen rajoittanut yhteen päivään viikosta, ja sekin vedetään tällaisesta vadista:



..ja mukialusiksi kelpaa vain liito-oravan nahat.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Sepä se. Hiton pk-projekti. Tulee kummittelemaan vielä pitkään. Siellä on puska pääjehuna ja on valinnut alleen ja seuraajikseen samanlaiset idiootit. No onneksi ei ole vielä tehty mitään järjetöntä kuten laitettu tyydyttynyttä rasvaa verolle niin kuin Räsänen jokunen vuosi sitten ehdotti.

Viljateollisuus tukee täysjyväviljatutkimusta. Sitä voi miettiä että miten viljateollisuus on vaikuttanut kun Suomessa suositaan täysjyväviljaa, rasvattomia maitotuotteita ja vältellään tyydyttynyttä rasvaa. Koko ajan vaan tulee tutkmuksia siitä että rasvaiset maitotuotteet suojaavat sydäntaudeilta ja diabetekselta. Tyydyttyneet rasvat on todettu vaarattomiksi ja vähähiilarinen ruokavalio terveellisemmäksi sydäntautien ja diabeteksen suhteen (nämä on ne meidän kansantaudit). Sen sijaan että nämä uudet tutkmukset näkyisivät suosituksissa meillä nojataan (uskomus)tietoon 1950-luvun tutkimuksista, jotka ovat peruja jenkkien viljateollisuuden lobbauksesta.

Niin ja amerikkalainen lihateollisuus alkoi tukea karppi-tutkimuksia vasta sen jälkeen kun alkoi olla viitteitä siitä että se on parempi vaihtoehto. Sitä ennen viljateollisuus on tukenut nykyistä mallia jo vuosikymmenet.
Näimpä. Naapurimaissa ne nauraa ja kauhistelee suomalaisten THLläää, joka syöttä diabetespotilaille sokeria :D:D. Oikein "täällä on rasvapalo, tuokaa vettä" touhua :nope::nope:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Näimpä. Naapurimaissa ne nauraa ja kauhistelee suomalaisten THLläää, joka syöttä diabetespotilaille sokeria :D:D. Oikein "täällä on rasvapalo, tuokaa vettä" touhua :nope::nope:
:D hyvin sanottu. Pää voitaisiin ottaa pois Puskasta, muttei koska *pohjois-karjala projekti*
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
BUuaaaahhhhh.. Meidän pikku Teropetteri saattaa kyllä ahdistua, jos viidennellä luokalla saa tietää, että se asia, mitä hän hokee tekevänsä naapuriluokan Jeminalle, saattaakin tehdä hänestä isän. Voi hyvää päivää :wall::wall:

Seutu-Sanomat: Äidit tyrmistyivät anatomian opetuksesta
Keskiviikko 31.8.2011 klo 13.40

Joukko vanhempia tyrmistyi viidennen luokan biologian oppikirjan sisällöstä. Heidän mukaansa ihmisen anatomian ja lisääntymisen käsittelyn tulisi olla valinnaista, kertoo forssalainen Seutu-Sanomat.

- Kirjaa selatessani huomasin, että siellä oli kerrottu, miten lapsia tehdään. Mielestäni tämä ei kuulu vielä ala-asteelle ja monien ystäväperheiden kanssa keskusteltuani he ovat olleet asiasta samaa mieltä, löydöstään tyrmistynyt Sanna Kantee kertoo Seutu-Sanomille.

Kantee ei halua viidesluokkalaisen poikansa osallistuvan tunneille, joilla käsitellään ihmisten lisääntymistä. Hän pelkää, että lisääntymiseen liittyvien kysymysten käsittely ahdistaa ja luo lapselle paineita.

Hän toivoisi opetuksen olevan viidennellä luokalla valinnaista.

- Lapset kehittyvät eri tahdissa. Eivät kaikki ole valmiita tällaista kuulemaan.

"Kuuluu opetussuunnitelmaan"

Tölön koulun rehtori Minna Lintonen toteaa ykskantaan, että näiden asioiden käsittely kuuluu opetussuunnitelmaan.

- Emme aio repiä kirjoistamme pois ihmisen biologian osia, Lintonen toteaa Seutu-Sanomille.

Hän muistuttaa, että ihmisen anatomiaa on opiskeltu viidennellä luokalla samalla tavalla ainakin viimeisen 40 vuoden ajan.
IL
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Itse aloitin aggressiivisen runkkauksen juurikin noin viidesluokkalaisen iässä, enkä ole vieläkään tavasta eroon päässyt. Lisäksi yhdyntähaluni nousivat tuossa iässä aivan valtaviksi. Pahimmillaan tämä johti peniksen työntämiseen vanhempien nahkaisten sohvattyynyjen väliin. Tytöt taasen työnsivät likaisia tikkuja pinppiin.

Kantee tietää mistä puhuu!
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Itse aloitin aggressiivisen runkkauksen juurikin noin viidesluokkalaisen iässä, enkä ole vieläkään tavasta eroon päässyt. Lisäksi yhdyntähaluni nousivat tuossa iässä aivan valtaviksi. Pahimmillaan tämä johti peniksen työntämiseen vanhempien nahkaisten sohvattyynyjen väliin. Tytöt taasen työnsivät likaisia tikkuja pinppiin.

Kantee tietää mistä puhuu!
Oliko sohvatyynyt hyvä? Muistan itse vastaavilta ajoilta, että pesisräpylä ei ollut kovin kummonen.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Oliko sohvatyynyt hyvä? Muistan itse vastaavilta ajoilta, että pesisräpylä ei ollut kovin kummonen.
En tajunnu mitään liukkareita laittaa, joten aika nihkeää meno oli. Ja lopulta pelkkä pettymys itseensä jäi jäljelle. Se on edelleen jäljellä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
BUuaaaahhhhh.. Meidän pikku Teropetteri saattaa kyllä ahdistua, jos viidennellä luokalla saa tietää, että se asia, mitä hän hokee tekevänsä naapuriluokan Jeminalle, saattaakin tehdä hänestä isän. Voi hyvää päivää :wall::wall:
Veikkaisin kyllä, että myöhään kehittyvät pikkupojat ennemminkin huvittuvat tai hämmentyvät noista biologian jutuista. Ahdistuminen viittaa tod. näk. salaa vemputtamiseen ja että on aikakin jo tietää. Luulis tuon naisenkin tämän ymmärtävän.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Selittäkää nyt jo joku mulle, miten ihmisen lisääntymisestä kertominen ahdistaa tai aiheuttaa paineita. Kun mulle ei ole ikinä selvinnyt. Paitsi tietysti jos bilsan tunnilla tehdään käytännön harjoitteita.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Selittäkää nyt jo joku mulle, miten ihmisen lisääntymisestä kertominen ahdistaa tai aiheuttaa paineita. Kun mulle ei ole ikinä selvinnyt. Paitsi tietysti jos bilsan tunnilla tehdään käytännön harjoitteita.
Katsos, tuo ilmiön on seurausta aikuisen henkilön henkisestä tilasta, jota kutsutaan idiotismiksi. Idiotismista kärsivä henkilö kokee ahdistusta kohdatessaan asioita, joiden käsitteleminen vaatii funktionaalista aivotoimintaa. Käsitepari lapsi + seksuaalisuus saa idiotismista kärsivän henkilön aivot ylikuumenemaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Meillä oli ylasteella bilsan opettajana semmoinen 160cm pitkä lolloksi sanottu nainen, jolla ihan käsittämättömän HUGET tissit.

Sitten se kertoi meille avoimesti kondomin käytöstä ja rintamaidon pumppaamisesta.

Kotona lensi mälli melko monta kertaa ja melko korkealle.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
BUuaaaahhhhh.. Meidän pikku Teropetteri saattaa kyllä ahdistua, jos viidennellä luokalla saa tietää, että se asia, mitä hän hokee tekevänsä naapuriluokan Jeminalle, saattaakin tehdä hänestä isän. Voi hyvää päivää :wall::wall:
Kun itse olin hädintuskin päässyt vielä kouluun, vanhemmat lykkäsivät meikäläisen käteen lastenkirjan missä kerrottiin ihan totuuden mukaisesti kuinka niitä lapsia oikein tehdään. Kirja olikin sitten täynnä ammattilaispiirtäjän piirroksia joissa hiiret (ja joillain sivuilla myös ihmiset) paneskelivat eikä sensuurista näkynyt jälkeäkään. Huumorillahan tuon otti alle 10-vuotiaana eikä mitään traumoja jäänyt.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kun itse olin hädintuskin päässyt vielä kouluun, vanhemmat lykkäsivät meikäläisen käteen lastenkirjan missä kerrottiin ihan totuuden mukaisesti kuinka niitä lapsia oikein tehdään. Kirja olikin sitten täynnä ammattilaispiirtäjän piirroksia joissa hiiret (ja joillain sivuilla myös ihmiset) paneskelivat eikä sensuurista näkynyt jälkeäkään. Huumorillahan tuon otti alle 10-vuotiaana eikä mitään traumoja jäänyt.
...mitä nyt tämä päälle jäänyt hinku paneskella hiiriä joskus vaivaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös