Mitä jos tämä pankki on ainoa kylässä?Ei vaan ihan sama että lopettaako joku yksittäinen pikkukylän pikkukonttori kassapalvelut. Tähän tyytymättömät voivat vaihtaa pankkia. Paskaa palveluahan se on, mutta kai nyt konttori saa tehdä mitä haluaa...
Mitä jos tämä pankki on ainoa kylässä?Ei vaan ihan sama että lopettaako joku yksittäinen pikkukylän pikkukonttori kassapalvelut. Tähän tyytymättömät voivat vaihtaa pankkia. Paskaa palveluahan se on, mutta kai nyt konttori saa tehdä mitä haluaa...
Ei se ole.Mitä jos tämä pankki on ainoa kylässä?
Sehän tässä hommassa onkin vituillaan, että tehdään päätöksiä joita saadaan tehdä. Ei maailma niin toimi. Ei tuolla linjavedolla paranneta tulosta kuin marginaalisesti- jos sitäkään kun asiakkaat katoavat. Paikallisen konttorin päätöksestä uupuu täydellisesti vanhempien ihmisten kunnioitus ja kohtuullisuus. Vanhemmille ihmisille näillä asioilla on meille tunnistamttomia merkityksiä, joista he eivät välttämättä osaa enää luopua. Aatteita ja perinteitä, tottumuksia ja pelkoja.Ei vaan ihan sama että lopettaako joku yksittäinen pikkukylän pikkukonttori kassapalvelut. Tähän tyytymättömät voivat vaihtaa pankkia. Paskaa palveluahan se on, mutta kai nyt konttori saa tehdä mitä haluaa...
Maailma on täynnä paskiaisia eikä se miksikään valitettavasti muutu. Ihmisten pitäisi vaan oikesti äänestää jaloillaan. Ei kun siirtämään varat toiseen pankkiin.Sehän tässä hommassa onkin vituillaan, että tehdään päätöksiä joita saadaan tehdä. Ei maailma niin toimi. Ei tuolla linjavedolla paranneta tulosta kuin marginaalisesti- jos sitäkään kun asiakkaat katoavat. Paikallisen konttorin päätöksestä uupuu täydellisesti vanhempien ihmisten kunnioitus ja kohtuullisuus. Vanhemmille ihmisille näillä asioilla on meille tunnistamttomia merkityksiä, joista he eivät välttämättä osaa enää luopua. Aatteita ja perinteitä, tottumuksia ja pelkoja.
Sellanen maailma jossa aina tehdään mitä saadaan jos ja kun siitä on itselle hyötyä menee päin helvettiä.
Niin pitäisi, mutta pankeissakin tiedetään, ettei eläkeläiset kovin herkästi saa aikaiseksi hylätä sitä pankkia, jonka asiakkaana ovat vuosikymmenet olleet (vaikka pankin nimikin olisi välillä muuttunut). Eläkeläisillä tuo olisi yleensä vielä helpompaa, kun heillä harvemmin on lainaa. Muistan itse Nordeasta Osuuspankkiin siirtyessäni, että tunnin taisin Osuuspankin konttorissa istuskella, sen jälkeen ilmoitus uudesta tilinumerosta työnantajalle ja verotoimistoon ja se oli siinä. Osuuspankin virkailija kävi puolestani Nordeassa sulkemassa tilini.Ihmisten pitäisi vaan oikesti äänestää jaloillaan. Ei kun siirtämään varat toiseen pankkiin.
Minä oon aina vaan avannu uuden tilin ja jättäny vanhan sinne edelliseen pankkiin. Nyt mulla on sitten kaks säästötiliä (Nordea+SP) ja kaks käyttelytiliä (SP+Tapiola)...Niin pitäisi, mutta pankeissakin tiedetään, ettei eläkeläiset kovin herkästi saa aikaiseksi hylätä sitä pankkia, jonka asiakkaana ovat vuosikymmenet olleet (vaikka pankin nimikin olisi välillä muuttunut). Eläkeläisillä tuo olisi yleensä vielä helpompaa, kun heillä harvemmin on lainaa. Muistan itse Nordeasta Osuuspankkiin siirtyessäni, että tunnin taisin Osuuspankin konttorissa istuskella, sen jälkeen ilmoitus uudesta tilinumerosta työnantajalle ja verotoimistoon ja se oli siinä. Osuuspankin virkailija kävi puolestani Nordeassa sulkemassa tilini.
Mulla oli vähän samankaltaista settiä joskus, kun oli Nordean parin tilin lisäksi kahdessa Osuuspankin konttorissa tili. Olin 15 ensimmäistä elinvuotta tietämättäni osuuspankkilainen, kun kummit olivat sinne nimissäni tilin avanneet. Ihmettelin, kun säännöllisesti tuli Hippo-lehteä. Nyt olen pelkästään Op:n asiakas, mutta eipä oo lehteä enää näkyny :frown: Näin sitä vietiin taas asiakasta kuin virtahepoa narussa.Minä oon aina vaan avannu uuden tilin ja jättäny vanhan sinne edelliseen pankkiin. Nyt mulla on sitten kaks säästötiliä (Nordea+SP) ja kaks käyttelytiliä (SP+Tapiola)...
Kaikkea sitä!!! Olisikohan tämä pitänyt postata tuonne 'Keskustelua ravinnosta' -toikkiin?Rekka ojaan Karvialla - tuhat kalkkunaa pääsi karkuun
Perjantai 18.11.2011 klo 03.22
Yli tuhatta kalkkunaa kuljettanut rekka suistui tieltä hieman puoli yhdentoista jälkeen perjantain vastaisena yönä Karvialla Satakunnassa.
Jalasjärveltä Säkylään matkalla olleen rekan kuljettaja menetti ajoneuvonsa hallinnan liukkaalla tiellä ja rekka perävaunuineen päätyi ojaan. Samalla osa kalkkunalaatikoista levisi maastoon ja lintuja pääsi vapauteen.
Rekan kuljettaja loukkasi onnettomuudessa hieman päätään, mutta pystyi osallistumaan öiseen kalkkunoiden pelastusoperaatioon. Päivystävä palomestari Rauno Rajala arveli puoli kolmen aikaan yöllä, että lintuja kuoli rytäkässä muutamia kymmeniä. Rajala laskeskeli, että kalkkunoiden lastaaminen paikalle tuotuun uuteen kuljetusautoon kestäisi aamun tunteihin asti. Rekka ja säpäleiksi mennyt perävaunu oli tarkoitus nostaa ojasta perjantaina.
STT
- Jokaisen pelaajan jokainen liike rekisteröidään ja tutkitaan. Tilanteet ja tapahtumat käydään läpi kynttilänvalossa, pelaaja sanoo Ilta-Sanomille.
Näin kilometrikorvauksia voisi leikata
Nykyiset kilometrikorvaukset ovat liikenneministeriön mielestä liian avokätisiä, ja ne houkuttavat turhaan autoiluun. Taloussanomat lasketutti, millä tavoilla korvausmääriä voisi leikata. Katso tästä, kuinka paljon sinun kilometrirahasi muuttuisivat.
Suomalaiset yritykset maksavat vuodessa työntekijöilleen runsaan miljardin euron verran verottomia kilometrikorvauksia, ja verottaja etsii nyt keinoa päästä osille näistä rahoista.
Verottoman korvauksen määrä, 0,46 euroa kilometriltä, ei aina vastaa autoilijan todellisia työajokuluja. Parhaimmillaan jo 5000–6000 kilometrin työajomäärällä on saanut maksettua oman autonsa kaikki vuotuiset käyttökulut, lomareissuineen kaikkineen.
Lisäksi muissa korvausmuodoissa valtio tulkitsee jo autoilukuluja eri tavalla. Esimerkiksi Kelan mielestä hoitoon menevälle potilaalle käypä autonkäyttökorvaus on vain 0,20 euroa kilometriltä.
Arvostelijoiden mielestä nykyjärjestelmää käytetään myös veronkiertoon, kun osa palkasta maksetaan keksittyjen ajokilometrien mukaan verottomina korvauksina. Ympäristönäkökulmasta ylenpalttiset korvaukset houkuttavat myös turhaan autoiluun.
Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) havahtui korvausjärjestelmän pulmiin parisen viikkoa sitten, ja ehdotti korvauksien porrastamista alueellisesti. Siellä missä työntekijä voisi käyttää julkisia liikennevälineitä, kilometrikorvausta saisi vähemmän kuin haja-asutusalueilla.
Tällainen alueellinen porrastus on jo ehditty tyrmätä: verotusasiantuntijoiden mielestä sen valvonta olisi monimutkaista, ja korvausalueiden tarkka maantieteellinen määrittelykin olisi mahdotonta.
Sen sijaan korvausten porrastaminen ajokilometrien mukaan olisi helpompi toteuttaa. Muitakin laskentamalleja on pohdittu esimerkiksi valtiovarainministeriön eri verotyöryhmissä, mutta toistaiseksi tuloksetta.
Mitä enemmän ajat, sitä pienempi senttikorvaus
Suomen Rahatieto laski Taloussanomille, miten ajomäärän ja kilometrikorvausten porrastaminen voitaisiin yksinkertaisimmin järjestää.
Verohallinnon tilastojen mukaan tyypillinen kilometrikorvausten saaja ajaa vuodessa alle 3000 kilometrin verran työreissuja. Täyden 0,46 euron kilometrikorvauksen kattoraja voitaisiin siten hyvin asettaa vaikkapa 3000–5000 ajokilometriin, ilman että keskivertoautoilijan korvaustulot romahtaisivat.
Tämän ylittävältä ajomäärältä korvaus voisi olla vaikka 0,23 euroa kilometriltä. Se vastaisi paremmin autoilun todellisia kuluja, eikä kilometrikorvauksista tulisi loputtomiin kasvavaa rahastusautomaattia.
Suomen Rahatiedon laskentamallin mukaan paljon työmatkoja tekevä autoilija voisi myös laskutuksen helpottamiseksi valita itse pienemmän korvaussenttimäärän, jos tietää ajoa tulevan vaikkapa 7000–10000 kilometriä vuodessa.
Verohallinto voisi vuosittain määritellä korvausten kilometrirajat, tarpeen mukaan.
jatkuu...
Yrittäjät: Nykyjärjestelmä on edelleen parempi
EK: Hyvä ajatus, mutta perintä voisi olla sekavaa
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/11/18/nain-kilometrikorvauksia-voisi-leikata/201116969/137?ref=tf1
Näin kilometrikorvauksilla tienaa auton kulut
Skoda Octavia 1.4 TSI Classic, hinta 21280 €. Maksettu autolainalla, korko 5 %. Autolla ajetaan vuodessa yhteensä 20000 km. Autoilukuluja 3 vuodessa yhteensä 8983 euroa.
Työajoa vuodessa Kilometrikorvauksia 3 vuodessa yhteensä
3000 km 4140 €
5000 km 6900 €
6510 km 8983 €
10000 km 13800 €
Autoilija pääsee tässä esimerkissä omilleen kolmen vuoden jälkeen, mikäli korvattavaa työajoa on kertynyt 6510 km vuodessa.
Lähde: Suomen Rahatieto
Kai ne osan saa mm. polttoaineveron ja alvin kautta. Ei huollot yms. ole verottomia.Tota lukiessa tuli mieleen, että paljonkohan noita Mossemaisia kilometrilukemia tahkoavia lie, kun tossa puhutaan noin pienistä määristä. Tuskin kovin kovin suuri joukko.
Kai ne osan saa mm. polttoaineveron ja alvin kautta. Ei huollot yms. ole verottomia.Tota lukiessa tuli mieleen, että paljonkohan noita Mossemaisia kilometrilukemia tahkoavia lie, kun tossa puhutaan noin pienistä määristä. Tuskin kovin kovin suuri joukko.
Tossa kilometrikorvaussysteemissä on se ongelma että ei huomioida millään tavalla millaisella autolla, millaisella nopeudella, millaisella tiellä (pl. maastoajo) jne ajetaan. Toki osa varmasti nettoa, mutta veikkaan että osalla korvaukset ei kata edes kuluja. Ehkä toi systeemi on hieman vanhanaikainen ja kaipaisi uudistuksia, mutta toi Kyllösen ehdotus oli aika järjetön. Joku pääkaupunkiseudun pesukone-esittelijä tai vastaava tuskin kuljettaisi koneita julkisilla vaikka se periaatteessa olisikin mahdollista. Olisi aika hölmöä laskea kilometrikorvauksia tässä tapauksessa.Tota lukiessa tuli mieleen, että paljonkohan noita Mossemaisia kilometrilukemia tahkoavia lie, kun tossa puhutaan noin pienistä määristä. Tuskin kovin kovin suuri joukko.
Ei varmaan osalla katakaan kuluja, mutta uuden Bentleyn hankkiminen pikavippirahoituksella lienee suhteellisen harvinaista.Tossa kilometrikorvaussysteemissä on se ongelma että ei huomioida millään tavalla millaisella autolla, millaisella nopeudella, millaisella tiellä (pl. maastoajo) jne ajetaan. Toki osa varmasti nettoa, mutta veikkaan että osalla korvaukset ei kata edes kuluja.
Mulla tuli joskus mieleen että Kyllösellä olis joku tarve olla vähän esillä, esittää ideoita, päästä lööppeihin yms. ettei jää joksikin harmaaksi joojoo-ministeriksi. Ennakoivasta vaalityöstähän tuossa lie kyse.Miten musta tuntuu että Kyllöseltä on tullut tähän mennessä paskimmat ideat ministereistä? Jotenkin tuntuu että oli hieman väärä valinta liikenneministeriksi.
MailOnline sanoi:Saudi women with attractive eyes may be forced to cover even them up, if resolution is passed
Women with attractive eyes may be forced to cover them up under Saudi Arabia's latest repressive measure, it was revealed today.
The ultra-conservative Islamic state has said it has the right to stop women revealing 'tempting' eyes in public.
A spokesperson for Saudi Arabia's Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice, Sheikh Motlab al Nabet, said a proposal to enshrine the measure in law has been tabled.
Women in Saudi Arabia already have to wear a long black cloak, called an abaya, cover their hair and, in some regions, conceal their faces while in public.
If they do not, they face punishments including fines and public floggings.
They are also banned from driving by religious edict and cannot travel without authorisation from their male guardians.
In September, a Saudi women sentenced to 10 lashes for defying the driving ban was only spared when King Abdullah stepped in to stop the public flogging.
Also in September, the king announced that women would be given the right to vote for the first time and run in the country's 2015 local elections.
The CPVPV, which employs around 3,500 religious police, has repeatedly been accused of human rights violations.
Founded in 1940, its function is to ensure Islamic laws are not broken in public in Saudi Arabia.
In 2002 the committee refused to allow female students out of a burning school in Mecca because they were not wearing the correct head covering.
The decision contributed to the toll of 15 people who were killed in the fire.
Saudi-Arabiassa raiskaus tapahtuu ainoastaan silloin kun on vähintään neljä miestä todistamassa raiskausta.Saudi-Arabiassa ollaan viemäsä "raiskaus johtuu naisen pukeutumisesta" -ajattelumallia taas askeleen pidemmälle. Lähde ei tosin ole niitä luotettavimpia.